Jump to content

scartait geam la deschidere/inchidere


rycco4u
 Share

Postare recomandată

Pentru ca geamul din dreapta sa functioneze normal, adica sa mearga si functia de confort trebuie facuta procedura de reinvatare: apasa si tine apasat pe buton cateva secunde dupa ce geamul a ajuns la capat, apoi repeta si pentru ridicare.

Oricum, sunetul care se aude clar nu e normal si nu are nici o legatura cu ce spun eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • balzak

    14

  • stegosaurus

    6

  • SAlt

    5

  • F l o r i n

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu. Geamurile stiu functia de invatare.. nu are legatura. :) e ceva mecanic.. sau soft. Mor de curiozitate ce e. Nu imi vine sa mai cheltui nici un leu decat cand stiu exact ce e... Iar crancanitul ala.. iti da senzatia aia de freza de la dentist.. Te strange in spate. In realitate suna mai rau decat pe camera. 

Gemurile sunt invatate cu functia de confort (celelalte 3 urca si coboara normal asa cum se si poate vedea.) doar nenorocitu ala din drepata fata nu stiu ce are..

Deja am cumarat un motoras, un motoras + modul... nu imi vine sa mai bag un leu, da nici nu o pot lasa asa.

 

Idei, pareri, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vorbeste cu Florin sau Al Bundy, poate au ei vreo idee. Geamul din dreapta nu functioneaza normal la urcare si nu pare a functiona functia confort decat la coborare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc sa nu fie sufa alungita si invarte in gol la urcare, la capat de cursa. Cand mai demontezi, sa te uiti daca nu cumva nu mai arcurile la capete de sufa ( cele care se monteaza unde intra mantaua sufei in tabla ). Poate nu mai sunt si atunci permite slabirea sufei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcurile sunt. Cursa sus/jos pare ok.. nu inteleg ce e jungla aia la capat de cursa. Confortul meu nu pare sa stie sa opreasca.. si atunci ii da pana paraie tot in ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori scapa dintii interiori de cuplare intre motoras si rola de plastic a macaralei, ori melcul interior. Dar daca zici ca ai schimbat deja 2 motoare, tot mai degraba prima varianta. Iar faptul ca scapa cred ca face sa nu invete functia confort si pe urcare, din cauza ca acel varf de consum ce trebuie detectat nu vine brusc, ci in salturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta ar cam fi urmatoarea piesa la care ma gandesc.. ansamblul ala de rotita / melc. Dar oare se gasesc separat de macara?

Sufele, asa cum se vede si in filmare, NU par sa agate. Cursele sus jos par destul de libere si coerente. 

Inainte sa schimb pt a 2-a oara motoras + modul, geamul se ridica singur o parte din drum, cam 70%, apoi o lua singur la vale :) deci ori era de la modulul vechi care era cam ars, ori era bun si modulul ala, da pe ala era facuta invatarea pentru cursa - dar in schimb era ceva ce obstructiona din cursa si obliga jucaria sa dea iar genul in jos.

Modificat de balzak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la orice transplant de motorase/module trebuie facuta reinvatarea curselor. Nu stiu la 1P, dar la 1M chiar si cand deconectez bateria trebuie sa fac asta. Sa intelegem ca tu nu ai facut operatia asta cand le-ai inlocuit ? Faptul ca pleca inapoi arata ca geamul mergea greu sau senzorul de curent din motoras era decalibrat. Sa ma corecteze Florin sau Cristi daca gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Invatare nu cred ca e pe module individual - ci cumva pe modulul de confort (gen calc de confort).. Adica restul geamurilor stiu functia de confort - sofer + cele 2 de pe spate functioneaza ca noi inclusiv cu inchidere deschidere auto. Mentionez ca nu am deconectat bateria - doar scos / reintrodus mufa si dat la basic settings din VCDS. Nu prea imi dau seama nici eu - Am facut procedura si ca la schimbare de motoras anterioara, doar ca da data asta am pus al motoras + modul (deci se poate sa nu il pot invata cat timp nu il pot ridica maxim 10 sec. Trebuie sa gasesc intai problema mecanica.). O invatare am facut la un moment dat cand am avut bateria data jos  cam juma de ora.. dar am facut pe usa de la sofer 10 sec tinut pe max jos.. 10 pe maxim sus.. si apoi a mers. La pasager daca tin in sus 10 secunde fac praf ce a mai ramas din mecanismul ala.

Modificat de balzak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba e pe module individual, adica pe fiecare geam care are functia asta. Nu conteaza ca 3 tin minte, asta nu va asigura automat si invatarea la modulul schimbat. Acum clar ca mai intai trebuie sa rezolvi cu caraiala aia, altfel faci bucati macaraua sau ce-o fi gresit acolo. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e ca atunci cand am facut invatarea (ca avusesem bateria scoasa), am facut-o doar pe ala de la sofer.. si au inceput sa urce si sa coboare confort si geamurile din spate. Nu am facut individual

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar am prieten cu Altea din 2005 si o sa-l intreb cum face el la agregatul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc! eu intre timp am aruncat intrebari.. se pare ca nu gasesc doar parti din mecanism.. ma obliga sa iau toata macaraua pentru un plastic de 3 lei

 

200 din dezmembrari de pe o masina care arata ca in poza atasata.

 

Pare cam pocnita portiera si pare ca a plouat in ea cu anii.. voi ce ziceti?

 

post-122736-0-37126700-1400502033_thumb.

 

Modificat de balzak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba cred ca e pe parte mecanica, decat de invatare
Geamul urca pe automat doar daca motorul este pornit, asta la pasager, la sofer merge si daca e oprit motorul, eu asa parca tin minte.
Ar trenui verificata sufa daca s-a facut corect infasurarea pe rola. Altceva nu stiu de naiba sa aiba, sa nu difere si lungimea.

Din experienta iti zic, sa verifici fiecare reper intre originala si aftermarket. Eu am luat un mecanism stergator cu accelasi cod(pe original) si totusi existau diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rola e infasurata "calitate de fabrica".. Am demontat-o deja de cateva ori - ba cu schimbat motorase, ba motoras + modul, ba doar pentru curatare de vaselina la recomandarea unui mecanic - deci am devenit foarte priceput si am citit einspe tutoriale de prin strainatate despre cum se face corect procedura. .. Se si vede pe cursa ca e curata si corecta. La mine toate geamurile urca si coboara automat fara motor pornit. Normal, mai putin inculpatul din dreapta faza:).

 

M-a cam sleit de idei si de puteri.. Imi e oarecum frica sa dau bani pe macara completa.. si sa ma trezesc ca tot nu.. Deja am 6 milioane ingropate in ea. :)

Modificat de balzak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va spun si eu ce am patit la Altea mea. Mi s-a intamplat prima oara cu geamul de la pasager fata. S-a rupt rola care manevreaza sufele din interior si am fost nevoit sa schimb macaraua complet. A costat 250 lei de la dezmembrari. Eu nu eram acasa, asa ca sotia a fost cu masina la service pentru montaj. Cand am ajuns si eu acasa, la spalatorie, am observat ca se prelinge apa pe geamul de la pasager fata, pe interior. La o cautare mai atenta am vazut ca geamul incaleca chederul catre stalpul B si pe acolo intra si apa, si vant in trafic. Pe langa asta, am observat ca si scartaia la inchidere-deschidere. Am desfacut fata de usa, am scos motorasul si l-am actionat fara macara, mergea ok. Am gresat pe acolo ce se putea, roti dintate, apoi l-am montat la loc. Am gresat sinele pe care culiseaza macaraua, toate rolele vizibile, etc., dar geamul tot scartaia si incaleca chederul. m-am hoatarat pana la urma sa desfac macaraua de pe geam, si sa vad cum functioneaza fara geam. Mergea super ok. Asa ca in continuare, am tot reglat si raz-reglat la geam in macara, pana am gasit reglajul optim si merge ok si acum. Ba chiar, am refacut prinderea si gresajul si la geamul de pe staga, de la sofer, care si el mergea un pic mai greu. Si de vreo saptamana chiar am o dambla, un tic, sa tot manevrez geamurile cand ajung in parcare sa vad daca revine zgomotul. 

 

balzak, la tine poate fi fie calculatorul de usa, fie o reglare proasta din VAG-COM. Fa-i o scanare si incearca si test din VAG pe geamul respectiv. La test ar trebui sa se coboare si ridice singur, fara probleme.

Modificat de cerbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cerbu, am dat dat output test din vag-com.. Tot caraie la urcare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Roata care este actionata de motoras e pusa corect?Sau ea in sine sa fie pentru partea stanga si e pusa pe dreapta!Nu fac reclama...doar am pus ca si info!

1331854448_52_DSCN4438.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rola aia se insereaza intr-un melc de plastic si se poate face intr-un singur mod [rola nu e identica, lateralele acesteia fiind diferite]. Era pe masina tot asa asezata si cand functiona bine. Daca ar fi rola de pe stanga, daca ar fi sa o faci sa intre corect in melc, cred ca geamul ar urca cand apesi pe coborare si invers.. nu ? :) ma gandesc..

 

de fapt cred ca e identica stanga-drepta.

Modificat de balzak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ea in sine e melcul respectiv.Dar ma gandeam ca nu cumva din greseala sa fie pentru partea stanga,dar sa se potriveasca pe partea dreapta sa fie intoarsa(adica contactul cu motorul sa fie mai mic).Sunt diferite rotile melcate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are cum sa intre altfel, pentru ca in partea in care se fixeaza pe macara, e mai ingusta cu 5 mm si nu are zimti deloc spre interiorul acesteia (merge doar intr-o pozitie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o schema pentru macara gasesc oare undeva? sa o iau pas cu pas... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! tot in punctul mort sunt.. ceva idei? sa ma risc la macara completa? as putea gasi doar anumite parti din ea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!