Jump to content

Chiptuning 1.4TSI


nnw
 Share

Postare recomandată

Eu zic ca prima data sa te interesezi de probleme de constructie a acestui motor, indiferent daca este facut in Germania sau altundeva, si apoi sa vezi daca mai vrei sa risti.

Nu cade turbina la acest motor, ci cedeaza pistoanele in zona segmentilor, si incep sa racaie in chiulasa. Primul indiciu este un consum de ulei, care poate sa fie mic in oras, si exagerat de mare la viteza.

Apoi mai ai si problema amorsarii intinzatorului hidraulic de la distributie, asa ca e indicat sa folosesti un ulei calitativ (mai fluid la rece- adica un 0w30/5w30 sau 0w40) care sa realizeze in cel mai eficient timp aceasta amorsare, altfel ti se alungeste lantul pana in punctul in care zornaie la porniri sau in cel mai rau caz, se rupe in mers.

Adaugand CP in acest motor, nu faci altceva decat sa-i cresti probabilitatea de bubuit. Dar este masina ta, sunt banii tai, este timpul tau. 1.6 tdi este un motor cu istoric in spate, la care s-au tot imbunatatit multe, pe cand la tsi pe lant s-a renuntat.

 

Nu doressc sa te descurajez, sau sa arat cu degetul motorizarea, dar este bine sa cunosti aceste detalii, si eventual daca doresti sa te informezi despre ele, si sa tii masina din scurt ca sa nu intampini probleme.

24ec4zo.jpg

tsi-piston1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, ai dreptate si inteleg. Sper doar sa nu ajung chiar acolo. De la achizitie folosesc doar ulei  LIQUI MOLY 5W-30 TOP TEC 4200 LONGLIFE III 504.00 si il schimb la 10.000km(80% din km sunt doar autostrada). Culmea e ca belgienii astia(am fost deja la o reprezentata si 2 mecanici) imi tot spun ca distributia nu se schimba la modelul asta..niciodata. Inainte de soft am zis ca, chiar si asa am sa o schimb dupa 200.000km doar pt linistea mea dar acum odata cu softu si problemele pe care le poate aduce acesta am zis ca la anu o sa ii schimb totul la distributie

Multumesc de indicatii, apreciez.

 

Apropo, legat de ulei - Singura data cand mi-a consumat a fost anul trecut in luna iulie(+30grade afara) dupa un drum de 2300km. Mers peste limita legala, de dimineata pana noapte, pauza doar de alimentare si toaleta mi-a consumat cam 400grame de ulei si culmea, niste antigel. De atunci, nimic. Iar anul acesta dupa soft am facut un drum dus-intors romania(luna aprilie), mers si mai tare si...nimic. nici macar gram. Pun totul pe seama caldurii eu

Modificat de TAZ844
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuza-ma dar 161 cp din caxa nu sunt posibili ...imi pare rau sa te dezamagesc dar Dyno ala e " ajustat"

Cat despre rezistanta motorului.....am 24x xxx km cu Caxa...pe GPL cam 100k din ei ....nici o problema de fiabilitate....masina nu e menajata si nu e stoc :D

 

Modificat de motanelul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-a bufnit rasul ca fix la asta m-am gandit si eu buna perioada de timp dupa. Si chiar aveam asa un gand sa caut un dyno un bucuresti vara asta sa o testez. Imi puteti recomanda undeva?  Si cat o costa doar o verificare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi super...da verifica in Bucuresti la TCM si arata ne ce ai obtinut pe fisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 5/28/2019 at 4:00 PM, deenman said:

Eu zic ca prima data sa te interesezi de probleme de constructie a acestui motor, indiferent daca este facut in Germania sau altundeva, si apoi sa vezi daca mai vrei sa risti.

Nu cade turbina la acest motor, ci cedeaza pistoanele in zona segmentilor, si incep sa racaie in chiulasa. Primul indiciu este un consum de ulei, care poate sa fie mic in oras, si exagerat de mare la viteza.

Apoi mai ai si problema amorsarii intinzatorului hidraulic de la distributie, asa ca e indicat sa folosesti un ulei calitativ (mai fluid la rece- adica un 0w30/5w30 sau 0w40) care sa realizeze in cel mai eficient timp aceasta amorsare, altfel ti se alungeste lantul pana in punctul in care zornaie la porniri sau in cel mai rau caz, se rupe in mers.

Adaugand CP in acest motor, nu faci altceva decat sa-i cresti probabilitatea de bubuit. Dar este masina ta, sunt banii tai, este timpul tau. 1.6 tdi este un motor cu istoric in spate, la care s-au tot imbunatatit multe, pe cand la tsi pe lant s-a renuntat.

 

Nu doressc sa te descurajez, sau sa arat cu degetul motorizarea, dar este bine sa cunosti aceste detalii, si eventual daca doresti sa te informezi despre ele, si sa tii masina din scurt ca sa nu intampini probleme

 

Tocmai din considerentul asta, nu pot sa recomand la nimeni cu constiinta impacata sa conduca/cumpere un 1.4 TSI (cel putin la CAVD), ba mai mult sa se apuce de tuning pe el.
Trebuie neaparat: pistoane KS/OEM/forjate (prima fiind cea mai accesibila la ~1500 lei parca), schimbi distributia (+-1000 leI?) + manopera la toate astea(1500 lei?).

La masina din semnatura, dupa 10k km mi-a consumat undeva la 300-400g ulei sa zic (inainte consumul era aproape triplu desi aveam compresie ok, la schimbarea pistoanelor mecanicul mi-a zis ca segmentii erau un pic mancati).

Keep in mind ca, asa cum au zis multi baieti in thread-ul asta, dyno-ul de la revo e foaaaaaaaaarte optimist.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut,

Sunt posesor de VW de peste 10 ani iar acum a venit momentul sa imi schimb Bora mea diesel si sa trec la un g7 variant pe benzina.

Ca si buget ma incadrez la model din 2013-2014, insa nu prea gasesc motorizarea de 1.4 140 cp, majoritatea fiind de 1.2 105 cp sau 1.4 122 cp.

Ca si intrebare, motorul de 1.2 105 cp la cat se poate duce din soft?

Iar motorul de 1.4 122 cp e aceleasi ca si cel de 140 cp? se poate duce din soft la 140 cp fara probleme?

Multumesc pt sugestii si raspunsuri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ce parere aveti despre dealerul APR din Bucuresti?

Doresc un Stage I pentru masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare,

 

Am un 2018 Touran 1.4 tsi CZDA 150 cai cu DSG7 DQ200.

Am vazut pe forum ca se poate scoate safe 170 de cai si peste 300 NM. Masina e grea si incarcata ar fi fost de ajutor 50NM in plus.

 

Intrebare : duce cutia DQ200 safe peste 300 NM?

 

Din tot ce am citit ratingul maxim al cutiei ar fi 250 NM.

 

A facut cineva tuning pe 1.4 tsi cu DSG?

 

Mulțumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!