Jump to content

Brake upgrade Golf 4/Bora/Leon/Toledo/Octavia 1


Rave
 Share

Postare recomandată

Rudolfe, am inceput in aceeasi perioada sa ne interesam despre acesti EBC :) Eu n-am mai suportat loviturile in volan si lipsa detaliilor si a feedback-ului din sectiunea golf 4 "inlocuire discuri si placute" si am mai sapat pe net. Sunt 2 zile de cand am achizitionat turbo-groove + greenstuff pt fata si urmeaza sa le pun pe masina. Voi reveni cu detalii.

Pana atunci, as vrea sa stiu daca ovalizarea s-ar putea datora unui butuc strambat cu ciocanul in momentul incercarii unei operatiuni de schimbare a rulmentului. Bad moment, bad mechanic :lol: sau apare doaaar datorita diferentelor de temperatura sau/si a placutelor de slaba calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, le-am montat. Din primii 10 km pot sa spun ca pedala de frana s-a muiat ingrozitor de rau, insa forta cu care trebuie sa apas este muuuult mai mica, iar franarea considerabil mai accentuata. Azi plec la Iasi, drum pe care am cativa kilometri de serpentine si ceva drum in panta. Maine plec la Suceava, deci in 24 de ore revin cu feedback realist, dupa aproximativ 400 km parcursi.

post-4489-1265041161_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru feedback. Inca sunt cam nehotarat dar 70 % o sa merg pe varianta Zimmermann. Placutele insa sigur le iau de la EBC.

Sa-mi spui te rog si daca fac galagie la viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discurile nu fac galagie la viteza.... fac un uruit mic la franari violente....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, I'm back. Dupa cateva frane puse azi, asa, cat sa iau smaltul de pe placute/discuri, pare-se ca s-au asezat si ele, unele peste altele foarte bine. Incercati sa va imaginati cum arata un golf 4 variant, cu 520 de kg de ceva, orice...in el. Grupurile de linii in relief ce au aparut in ultimii ani inainte de toate caile ferate ( de pe europene ) si treceri de pietoni, sunt pozitionate la ceva mai putin de 50 de m unul de celalalt. Sunt 3 astfel de grupuri, in majoritatea locurilor unde se impune limitare. Eeeeh, apropiindu-ma de un astfel de grup azi, am accelerat pana la 120-130, si imediat cum am tercut de 1-ul grup, am franat semi-violent. Am ridicat foarte repede piciorul, pentru a trece de al 2-lea, dupa care am franat iar. Aceeasi procedura si la al 3-lea. In fata caii ferate aveam roata nemiscata iar kilometrajul inca se chinuia sa aduca acul la 0. Si aveam 1/2 de tona de marfa in masina !!! Din punctul meu de vedere, investitia merita. Nu am avut insa niciodata pe masina altceva decat OEM, ca sa pot compara. Astept sa mai adun ceva $ ca sa schimb si spatele.

Aaah, si pedala a ramas la fel de moale si usor de apasat. Opresc masina cu minimum de forta!

Liviu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare:

La trecerea de la fuzetele stock de Octavia 1 pe 280 mm la cele de RS ( TT) de 312 mm, se potrivesc rulmentii de pe fuzeta stock, sau sunt atii mai mari??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Ok, I'm back. Dupa cateva frane puse azi, asa, cat sa iau smaltul de pe placute/discuri, pare-se ca s-au asezat si ele, unele peste altele foarte bine. Incercati sa va imaginati cum arata un golf 4 variant, cu 520 de kg de ceva, orice...in el. Grupurile de linii in relief ce au aparut in ultimii ani inainte de toate caile ferate ( de pe europene ) si treceri de pietoni, sunt pozitionate la ceva mai putin de 50 de m unul de celalalt. Sunt 3 astfel de grupuri, in majoritatea locurilor unde se impune limitare. Eeeeh, apropiindu-ma de un astfel de grup azi, am accelerat pana la 120-130, si imediat cum am tercut de 1-ul grup, am franat semi-violent. Am ridicat foarte repede piciorul, pentru a trece de al 2-lea, dupa care am franat iar. Aceeasi procedura si la al 3-lea. In fata caii ferate aveam roata nemiscata iar kilometrajul inca se chinuia sa aduca acul la 0. Si aveam 1/2 de tona de marfa in masina !!! Din punctul meu de vedere, investitia merita. Nu am avut insa niciodata pe masina altceva decat OEM, ca sa pot compara. Astept sa mai adun ceva $ ca sa schimb si spatele.

Aaah, si pedala a ramas la fel de moale si usor de apasat. Opresc masina cu minimum de forta!

Liviu

salut

imi pare bine ca sinteti multumiti de ebc eu am sa incep cu un set de placute yellow .discurile originale arata f bine o sa le schimb cind se uzeaza

Modificat de forceturbo
Respecta regulamentul forumului si regulile limbii romane.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cand credeam ca m-am hotarat, am ajuns intr-o dilema la fel de mare, ca al inceput.

Am gasit pe net niste pareri nu prea bune despre discurile Zimmermann, cu poze care mi-au dat fiori, discuri crapate care m-au pus pe ganduri.

Varianta EBC pare una buna, si chiar daca pana acum nu am auzit de firma britanica, se pare ca exista de ceva timp si au ceva traditie. Aruncand o privire pe ebay, am vazut ca cele mai ieftine placute si discuri sunt cam peste ofertele primite de la noi, ma face sa ma intreb daca nu cumva sunt contrafacute cele de la noi. Sau, chiar au discount-uri atat de mari incat vand mai ieftin decat producatorul?

De Brembo nu prea ma pot apropia (sunt dublu ca pret), Wilwood e deja alta poveste si atunci ce ramane? Zimmermann (?), EBC si poate Ferodo? Sau Meyle? Nu prea cred. Poate ATE? Chiar nu mai stiu. :icon_thumright:

La placute cred totusi ca raman la Greenstuff. Si pana acum cred ca discurile USR (sau Turbo Groove) raman castigatoare.

Credeti ca sunt nehotarat? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

eu personal m-am ginditț ca atunci cind cumpar placutele sa ma duc personal la magazin.aspectul lor si poate alte informatii pot arata indicii despre ele.fiind o firma necunoscuta la noi importatorul sa fie stimulat printr-un pret bun sa le faca cunoscute.afara pe saiturile auto sint cunoscute.colegii care le-au folosit sint multumiti din ce am citit.fiecare e normal sa-si puna un semn de intrebare atinci cind decid sa schimbe o piesa cu alta despre calitate mai ales la frine.

Modificat de forceturbo
Respecta regulamentul forumului si regulile limbii romane.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stii ca eu sunt cam nemultumit de Zimermann. s-au cam ovalizat putin si fara sa fie udate. adica dupa cateva "Cheia" facute mai in forta imi cam duduie volanul la franari lungi si prelungite.

eu voi trece pe EBC. discuri (inca nu stiu exact) + yellowstuff.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cred ca zimermann sunt mai proaste ca discurile stock :) . am avut un set, pe fata, care s-a ovalizat dupa vreo 2 luni...nu mult, dar suficient cat sa iti dea o senzatie neplacuta la franare. nu am mai apucat sa le schimb pe garantie , ca am vandut masina

placute REMSA mai are cineva pe masina sa imi spuna o parere ?

eu am asa ceva pe seat si sunt destul de multumit de cum franeaza....m-a impresionat faptul ca franeaza cam la fel de bine ca bmw 330 dinainte, care avea discuri de 325mm fata si 320mm spate, cu placute ferodo .

urmatoarele placute vreau sa fie EBC, dar greenstuff, ca sa nu fiu nevoit sa schimb discurile odata cu placutele....intre timp oricum isi pune Bogdan_wrc si ne anunta si pe noi daca cele dure yellowstuff sunt chiar asa bune pe cat sunt de laudate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tin sa te contrazic in legatura cu zimmerman ..le am de aproximativ 2 luni pe masina si nu am nici cea mai mica problema cu ele si te rog sa ma crezi ca nu le menajez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am zis ca este o regula, dar uite ca suntem 2 pana acum care am patit. :( cand le-am luat erau destul de ieftine, si cred ca s-a reflectat si in calitate chestia asta. discuri de acum imi voi lua doar marci de renume in domeniu gen BREMBO ATE sau EBC daca nu e diferenta foarte mare

Modificat de mihai20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai fac un review la turbogrove.... fac o galagie cand sunt reci (cand franezi tare).. mama mama

si daca le incalzesti bine bine franeaza fff usor si nu mai fac atat galagie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

discuri stock +green stuff,cum ar fi?

vroiam Zimmermann,dar vad ca nu sunt prea bune,cele sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut discuri ATE cu striatii + placute normale ATE - Franare foarte putin mai buna decat stock/stock

Momentan am discurile ATE, placute Yelowstuff de aprox 1000 km + furtunase metalice goodridge. Tot ce pot spune e ca acum am frane si la viteze mari, si la viteze mici. Deocamdata discurile se mentin ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

6000 de km cu zimerman anticoroziv, udate la o spalatorie auto de ieseau aburi din ele si nu sau ovalizat.Placute ferodo premier, care uneori mai scartie, au toane !?

anterior Ate ovalizate, dar dupa o utilizare aproape de limita de uzura.

Frana e in parametri, ca mai conduce nevastamea si ma lipeste de geam, abs-ul intra rar ca sunt cauciucurile bune (folosesc V in loc de H).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai postat, deci ar fi cazul:

Am montat discrurile EBC Turbo Groove cu placute Greenstuff. Trebuie sa recunosc ca in sfarsit simt o imbunatatire adevarata a franelor. Cel mai bine se simte diferenta la viteze mar si foarte mari. Pe autostrada in Germania, de la 180 o frana serioasa... iti porvoaca zambete foarte largi. Nu iti vine sa crezi cat de bine prind. Am avut Zimmermann perforate inainte cu placute originale, si cu ATE, dar nu se compara. Abia acum simt o diferenta. Mi-am luat si lichid de frana, dar as vrea si furtunase. Din pacate nu sunt chiar ieftine si momentan am alte prioritati.

Deci EBC - recomand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum pe bune, eu am Zimmerman, cred ca au vreo 40k si nu am nicio problema, nu imi tremura volanul, nu scartaie, nu fac in niciun fel... franeaza excelent, placutele sunt Ferodo.

N-am mai pomenit de chestia asta: Zimmerman = material prost

Am multi prieteni care au montate aceleasi discuri pe masina si la fel nu au avut nicio problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu tot zimmerman am si au aproximativ 15.000 km si nici cea mai mica problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii zic ca au avut probleme cu discurile Zimmermann. Eu, personal, nu am avut probleme. Totusi, nu simteam asa diferenta mare la franare ca la EBC. Poate cu placute EBC Greenstuff si discuri Zimmermann perforate ar mai fi o diferenta. Eu acum as alege din nou EBC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o mare confuzie legata de sistemul de franare si anume faptul ca daca dupa un drum parcurs in regim de raliu apar trepidatii in volan/pedala de frana, discurile ar fi de vina. Diferentele intre un disc bun si unul slab sunt :

- greutate > influenteaza mai mult "unsprung mass" si implicit manevrabilitatea si au mai putin de a face cu puterea de franare

- calirea > un disc calit bine rezista mult mai bine la microfisuri sau chiar spargerea discului in bucati. ORICE disc perforat, fie el Brembo, AP racing, Tarox...SE VA FISURA daca posesorul masinii stie sa mearga suficient de tare cu ea

In ceea ce priveste trepidatul in frana, el se datoreaza dilatarii/ovalizarii discului. Ovalizarea, contrar a ceea ce se crede, NU SE DATOREAZA discului in sine ci fie unui rodaj prost a sistemului de franare fie PLACUTELOR ieftine. Placuta functioneaza ca un burete si preia caldura din disc, trimitand-o catre etrier care prin suprafata/masa sa o disipa in aer. O placuta ieftina cu un rating de sa zicem 2-300 grade Celsius dupa 2-3 frane mai in forta va atinge temeratura limita de functionare si nu va mai absorbi caldura din disc. In acel moment se intampla 2 lucruri : 1) pedala de frana incepe sa se intareasca si apare senzatia cum ca placuta patineaza pe disc si 2) discul se ovalizeaza pentru ca placuta nu mai poate absorbi calcura din el.

Experiente proprii cu sistemul de franare din semnatura :

- Disc OEM 345x32mm ventilat + placuta OEM ATE > la primul drum pe Cheia (acelasi folosit proba speciala de raliu Babarunca) am ovalizat discurile in 4-5km

- Disc OEM + placuta DS2500 > frana a rezistat aproape perfect pe Cheia dar a dat usoare semne de oboseala pe Nurburgring

- Disc 345x32mm Tarox F2000 + placute Carbotech XP10 pe fata si discuri OEM 310x28mm + placute Carbotech XP8 pe spate > nu am reusit sa obosesc frana sub nici o forma pe Nurburgring

Partea negativa la placutele racing cu rating de temperatura de 700-1000 grade Celsius este ca scartaie ca trenul iar unele dintre ele se incalzesc foarte greu. Evident atat ele cat si discurile se uzeaza de pana la 10 ori mai repede decat placutele de strada. De asemenea unele placute racing lasa depunderi care ataca janta daca nu sunt curatate imediat dupa oprirea masinii.

Pentru cei ce vor o frana rezonabila, ar trebui sa se inceapa cu o placuta buna (ceva echivalent cu DS2500) apoi lichid de frana cu punct de fierbere inalt si furtune metalice. Daca se vrea mai mult, se poate trece la sistem de franare aftermarket Brembo, AP Racing, Tarox, Stoptech, Alcon...dar aici costurile sunt cu totul altele !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa dai cateva detalii in plus despre calirea discurilor ? Eu am trecut de la oem la sandtler perforate(aka zimmermann) + ebc redstuff (sper/cred ca v2) si as vrea sa evit craparea discurilor cat mai mult, cu toate ca am vazut si citit ca mai devreme sau mai tarziu tot se vor crapa..

De acord cu ce spui in rest, cu toate ca nu am ajuns pe circuit, pot spune ca furtune metalice + placute/discuri/lichid fac toti banii pentru cel care are nevoie de un upgrade la oem si nu numai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zimmermann sunt cunoscute ca fiind calitatea a doua, de aici si problemele aparute. Din punct de vedere al diferentei de performante intre discuri netede, striate si perforate, acestea sunt minime. Discurile netede au suprafata de contact cu placuta cea mai mare in schimb cele striate evacueaza mai bine depunderile de pe disc (ATENTIE : materialul in exces se elimina prin striatiile discurilor dar materialul placutei de pe disc nu trebuie inlaturat complet de pe disc prin stergerea acestuia cu diluant cum am auzit pe unii ca fac). Discuri bune sunt Tarox, Ap racing...

In ceea ce priveste mitul "big brake kit" exista un compromis si aici. Kiturile de frana mari au un avantaj evident prin capacitatea de racire a etrierilor, discuri usoare din 2 bucati (floating) sau presiunea exercitata foarte uniform de cele 4,6,8...pistoane ale etrierilor. Totusi, costul unui astfel de sistem de franare nu este deloc de neglijat si in cele mai multe cazuri utilizatorii nu profita la maxim de un astfel de sistem. Distanta de franare de la 100 la 0kmh este de multe ori cu maxim 1-2m mai mica decat la franele OEM (ganditi-va ca un supercar ca Pagani Zonda sau ferrari 458 Italia franeaza in 30-32m cu cele mai scumpe frane de carbon iar o masina de strada cu frane ordinare franeaza in 38-42m de la aceeasi viteza). Superioritatea unui sistem de franare scump nu este la distanta de franare de la 100kmh ci in rezistenta la oboseala (fade). Pe circuit (asta fiind si destinatia kiturilor de frana scumpe) nu ai niciodata nevoie sa franezi la 0 ci doar sa reduci viteza pentru abordarea urmatorului viraj. Pe un circuit ca Nurburgring care e cel mai solicitant din lume pentru masina si pilot, este nevoie de franare de la 240kmh la 80kmh iar aici sistemul de franare al unei masini obisnuite de strada esueaza de la prima frana garantat !

Revenind la upgrade-ul pentru platforma golf mk4, din cate stiu eu, cel mai performant sistem de franare OEM din generatia voastra e cel Brembo de pe Leon Cupra 1 (cel de pe S3 e mult mai slab). Daca se vrea mai mult, exista posibilitatea adaptarii franelor de Porsche 996 si cred ca se gasesc destule pe ebay la vanzare cu bani decenti !

Modificat de fuscobal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!