Jump to content

Cum citim nivelul uleiului pe joja ?


silviu66
 Share

Postare recomandată

deci am ajuns la 2000 de km ,si mi-am zis sa vad si eu cum stau cu uleiul.

insa joja ca asta eu nu am mai vazut.nu am reusit sa citesc nika de pe ea,cu striurile alea ciudate.nu stiu unde trebuie sa fie minim si unde maxim. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GunX

    9

  • sorin_balan

    5

  • xxnelu

    4

  • Boditza

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Omul are dreptate! Culoarea intunecata a jojei ne face sa ne "chioram" pt. a vedea nivelul. O joja de plastic galbena ca la Supernova era mult mai "clara"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul are dreptate! Culoarea intunecata a jojei ne face sa ne "chioram" pt. a vedea nivelul. O joja de plastic galbena ca la Supernova era mult mai "clara"!

<{POST_SNAPBACK}>

nu galbena ,dar macar plata fara zimtii aia care nu au nici un rost.

cu joja asta au gresit-o rau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba eu cred ca zimtii aia sunt exact pusi acolo cu un scop, si acela de a retine nivelul petei de ulei exact pana la scoaterea jojei din motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba eu cred ca zimtii aia sunt exact pusi acolo cu un scop, si acela de a retine nivelul petei de ulei exact pana la scoaterea jojei din motor.

<{POST_SNAPBACK}>

Se poate sa fie si asta si poate sa nu fie asta scopul :scratch:

Poate fi doar unul orientativ, chia rcum scrie si in carte, cum ca ar trebui tinut nivelul in zona aceea, hasurata, cu alte cuvinte sa nu se completeze doar daca ti neaparat sa ajungi in zona de deasupra zonei hasurate.

Iar ca sa nu se scurga uleiul, ce faci daca e pana la maxim, la zona de indoitura superioara, iti scurge pana la prima linie hasurata ?! :scratch: just kidding ... Daca uleiul se scruge asa de repede eu zic ca ar trebui schimbat urgent :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul chiar n-am avut probleme cu citirea uleiului. Scot joja, o sterg bine cu o carpa, o bag la loc si o scot iar. Se vede foarte bine, mai ales pe zona hasurata.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am cred cea mai proasta si mai idioata joja de ulei din lume.

Este neagra, dintr-un plastic lucios, exact ca si uleiul. Parca este special gandita sa nu poata fi folosita cum ar trebui si sa confunzi zona imbibata de ulei cu cea de-abia stearsa de un servetel curat (care ramane insa unsa). In plus are o "bila" in parte superioara a indicatorului, parca dinadins proiectata ca atunci cand scoti joja, sa colecteze uleiul de pe tzeava si cand o scoti complet sa o citesti, sa fie totul o balta acolo, sa nu mai intelegi nimic.

Deci nu pot sa cred asa ceva. La masina saracului, la Dacia mult hulita by Renault, tija este din plastic GALBEN DESCHIS MAT (nu negru lucios, hello????!?!?!?!) si nu are nici o alta imperfectiune care sa formeze tensiuni superficiale aiurea pe acolo. Sunt doar doua semne mici intre MIN si MAX. Merge perfect din prima. La skoda, nu...e o intreaga arhitectura acolo, cat mai complicata pentru ca in primul rand sa nu o poti sterge bine, apoi ca la cufundarea in ulei, sa fie cat mai greu de citit nivelul din cauza imprastierii peste tot.

Prima data am incercat de 5-6 ori fara nici un rezultat. Efectiv o scoteam si era totul manjit pe acolo, odata parea minim, odata maxim, in rest era mereu o balta cu zone uscate, negru pe negru, NU INTELEGI NIMIC. Apoi am fost la service, am cerut o verificare de nivel de ulei, zic poate nu ma pricep eu. Ce au facut aia pe acolo nu stiu ca nu m-au lasat langa masina, cert este ca m-am trezit ca mi-au zis ca e pe minim si au completat ei cu 0.5L. Am fost bun de plata, dar macar zic las ca-i bine. Ajung acasa, parchez pe suprafata plata, las masina sa se raceasca, bag joja..BALTOACA. Tot, absolut tot era murdar de ulei. Da-i iar, injura de toti sfintii, consuma un sul de hartie igienica cu 10-15 masuratori, evident, degeaba.

Inapoi la service, facut scandal, zis ca nu mai plec de langa masina nici cu politia. Intrat cu masnia in atelier, CAND COLO CE SA VEZI : si ei tot asa, 7-8 masturatori pana se satura si decid si ei la noroc cam pe unde e uleiul. Zic ba, nu-mi vine sa cred, cum e uleiul si joja asta, nici voi nu puteti sa cititi? Stai asa sefu c-o rezolvam, chemat inca 2-3 gigei, sa-si dea toti cu parera, bagat joja cel putin de 20 de ori in motor. Fiecare cu parerea lui, unii ca e bine, altii ca e prea mult, altii se abtineau. Mi s-a facut rau.

Vine unul pana la urma si decide : e prea mult. De unde stii? Pai mai bine sa fie mai putin decat prea mult. Criza. Deci gata, hai sa scoate ulei din motor (desi tot ei completasera). Trag cu o pompa cam 300ml, masoara iar...aiurea, ce sa vezi pe joja aia? Stati asa...sa mai incercam. Iar masoara de 3-4 ori pana imi arata ei (eu tot n-am ramas convins) ca e bine. Plecat ca mai aveam putin si inebuneam de nervi.

Ce pot sa fac? Exista alte tipuri de joje de vanzare? Voi cum cititi uleiul, e absolut aberant, permanent cand o scoti e manjit totul pe acolo iar in zona aia cea mai importanta (nici 1cm cred ca nu are) e imposibil sa-ti dai seama pana unde e ulieul, e loterie, efectiv n-ai cum sa vezi. Sa bag ceva sa sterg canalul dar ce (as vrea totusi sa nu-i cada resturi de la o carpa pe acolo). Ce sa fac, sunt cam disperat, motorul ma-sii, ca dupa ce ca bea ulei cu litrii, nu poti nici macar sa stii corect si exact nivelul la ulei...

P.S. Sa nu va prind cu apropouri de search ca s-a mai discutat problema de ex aici dar fara nici un rezultat.

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma surprinde tot ce ai scris...mai ales, legat de cei din service :Driver: . Personal, insist cu stergerea zonei "de interes" pana la USCARE. Dupa aceasta operatiune, se poate citi/vedea usor nivelul uleiului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O idee (poate proasta dar nu-mi vine acum ceva rapid in minte). A incercat cineva ori sa vopseasca zona (evident cu o vopsea rezistenta la temperatura si ulei) aia astfel incat sa se vada pe ea ca lumea ori sa puna acolo un varnis sau tub de plastic/cauciuc de alta culoare si care sa stea perfect strans pe joja? Nu cred ca afecteaza cu ceva calitatea uleiului sau exista vre-un risc.... zic si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inceput si eu am fost dezamagit de culoarea neagra a jojei insa dupa cateva incercari mi-am dat seama ca se poate citi foarte usor daca sterg foarte bine ,,zona de interes", pana la uscare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am primit acelasi sfat de la un vecin binevoitor, caruia nici lui nu-i venea sa creada cat de aberant este materialul, culoarea, textura si forma jojei. Si-a pus saracul om ochelarii, s-a chinuit o vreme, apoi s-a dat batut. Mi s-a zis sa o vopsesc alba :Driver:

Problema cu tensiunea superficiala a uleiul pe forma complicata a plasticului si bila care colecteaza uleiul de pe conducta jojei ramane... de cele mai multe ori, uleiul luat pe bila de sus, cade (se prelinge) in timpul scoaterii jojei si murdareste tot sub. Singura solutie este sa fac operatia de 5-7 ori si sa "aproximez" media rezultatelor :Driver:

Am reusit cu chiu cu vai (zic eu) sa obtin o varianta corecta, dupa nenumarate masuratori "balta peste tot". Uitati-va si voi cat de fina este diferenta intre plastic curat si murdar in mijloc, unde este lucios. Mult mai simplu este de observat diferenta (ud/uscat) pe materialul cu textura fina, din zona imediat superioara. De ce nu au facut toata zona critica asa?

post-19790-1202386555_thumb.jpg

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut dificultati in citirea nivelului. pana la urma dupa repetate inmuieri si stergeri mi-am dat seama unde este nivelul (sper).

ar fi bine daca am gasi o joja mai lizibila de procurat din alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai acelasi tip de joja ca si mine? In carte apar doua tipuri, celalalt pare mult mai ok, are cineva idee daca sunt echivalente ca dimensinue si repere, iar daca da, de unde se poate procura?

post-19790-1202388607_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...si eu am tipul din dreapta si n-am probleme cu cititul jojei...chiar e ok! S-ar putea sa difere lungimea jojei (reperele) functie de motorizare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modelul de joja din stanga o am pe Tour (cea lata, din tabla). Pe O2 am acelasi model de joja ca a ta si care nu corespunde cu niciuna din manual. Trebuie sa recunosc, aceeasi problema am avut-o si eu cand am verificat prima data nivelul uleiului la O2. Acum, cand scot joja la noua octavie o scot foarte incet tocmai pentru a nu murdari canalul. Dupa ce sterg toata joja, o introduc si o extrag iar usor. In felul asta nu se aduna ulei pe acea "bila" din partea de sus.

In plus de asta, am observat ca daca bagi si scoti joja de mai mult de doua ori, sigur reusesti sa murdaresti canalul jojei si nu mai reusesti sa vezi corect unde e nivelul - cum spuneai si tu, cand scoti tija se aduna uleiul de pe teava pe "bila" de sus si apoi se prelinge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am modelul din stanga si am O2 1,9 105, vad ca tu ai O2 2,0. Am un prieten care are aceeasi motorizare ca tine. Sunt foarte curios ce model de joja are el. O sa ma uit si o sa postez. In principiu joja cred ca se poate schimba NUMAI daca are aceleasi dimensiuni, lungime, latime si capacul de la suprafata de care tragi sa se puna etans pe conducta jojei.

Daca modelul este diferit de al tau o sa postez inclusiv cu poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excelent topic, GunX... Gandim pe acceasi lungime de unda... Nu stiu cum ar fi putut sa complice mai mult citirea nivelului uleiului decat cu aceasta joja! Sunt la a 5-a masina dar e prima la care habar n-am care e de fapt nivelul. Ma bazez mai mult pe faptul ca e cel din fabrica si ca benzinarele nu prea papa ulei ...Dar imi place sa recunosc ca e unul din putinele minusuri ale masinii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DragosB, inteleg ca ai si joja din stanga (Octavia1) si ca a mea (Octavia2). Esti (te rog mult de tot) dragut sa le compari la lungime si eventual sa incerci practic, sa-mi spui daca poti sa citesti uleiul de la O2 cu cea de la O1?

Ca in acest caz pur si simplu incep si caut sa cumpar o joja de O1 si am terminat povestea. Ce culoare este?

c4linutz, astept vesti si de la tine, daca sunt aceiasi dimnesiune si au in acelasi punct reperele, asta e intreabrea de 100 de puncte. Inteleg ca poti citi usor si fara probleme uleiul cu cea din stanga, nu ai problemele noastre?

Multumesc!

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca o luam logic eu zic ca putem. De ce?

Pentru ca:

- daca are aceeasi lungime intra in motor - baie exact cat ar intra si joja "originala" si nici nu ramane iesita in afara in caz ca e prea lunga

- daca are aceeasi latime nu ramane blocata pe conducta jojei sau nu intra fortat

- daca area aceeasi "garnitura" - "dop" in capat etanseaza cat si cea "originala"

- daca distanta dintre varful ei si cotele de nivel este la fel la amandoua - vom obtine acelasi nivel de ulei cu ambele joje

Cat despre partea cealalta sa stii ca si eu sunt f curios daca difera jojele. Maine voi face experimentul, le voi curata si voi face poza la ambele una langa alta :angry: PROMIT :lol: - voi posta pozele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am modelul din stanga . Mi se pare nici mai buna nici mai proasta ca altele. Eu am 1.9 TDI MY2008 si a venit cu modelul din STANGA ! 2.0 TDI si 1.6 MPI se pare ca vin cu modelul din dreapta din ce am citit pe aici ma insel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda

Luati frumos o bucata de sarma de cupru izolata de 1,5mm- (evitati sarma cu izolatie neagra) , faceti un nod pe ea, masurati lungimea jojei si taiati sarma de la nod pe lungimea corespunzatoare.

Masurand semnele de pe joja originala, marcati cu un cutit pe izolatie sarmei nivelul minim/maxim si aveti o joja care indica corect.

:) :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu o am pe ceq din dreapta pozei si am 2.0 170 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei cu O1 sau O2 1.9 TDI au probleme cu joja din stanga? A trebuit sa bagati vreodata de 3-4 ori joja in ulei ca sa puteti citi bine nivelul? Ce culoare este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!