Jump to content

Spalare motor


Slick
 Share

Postare recomandată

A spalat cineva motorul masinii pana acum...?

Este indicat...nu...?

Al meu apare cam murdar dupa iarna asta si ma bate un gand, dar nu stiu daca ar fi bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Didi Bla bla bla

Se poate spala fara nici o problema .. la orice spalatorie auto ... iti acopera bateria si cateva elemente electrice si ti-l spala ...

Parerea mea e ca nu ar trebui sa te apuci sa-l speli deoarece poate intra apa in unele mufe si iti pot aparea erori sau chiar se poate strica ceva ...

Daca vrei neaparat ... exista solutii de curatat in supermarketuri sau in magazinele de piese auto ... si il speli tu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@Slick, sunt curios daca te-ai aventurat sa speli motorul. Pana acum o luna la mine era foarte curat, dar cu vantul din ultima perioada, s-a umplut de praf (nu am scut) si arata groaznic. Am sa incerc sa-l spal eu cu spuma activa, important este cred sa fie motorul rece, sa acopar bateria, sa pot sa-l clatesc cat mai bine. Nu vine nimeni cu niste sfaturi???????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mitluc pana acum nu m-am incumetat.

O sa iau eu frumusel una bucata carpa bumbac si un Clean ( solutie pt curatirea geamurilor), o sa imbib respectiva carpa si uite asa o sa sterg capacul motor, furtunasele de pe langa...etc.

de spalat propriu zis ... la cate am citit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din proprie experienta dupa ce curatati cu o carpa umeda cu detergent, imbibati o alta carpa cu WD-40 si stergeti bine capacul motorului. Va ramane un film si praful care se va depune se va curata mult mai usor doar cu o carpa uscata.

Cei drept operatiunea costa caci un spray WD-40 este 18 lei dar merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din proprie experienta dupa ce curatati cu o carpa umeda cu detergent, imbibati o alta carpa cu WD-40 si stergeti bine capacul motorului. Va ramane un film si praful care se va depune se va curata mult mai usor doar cu o carpa uscata.

Cei drept operatiunea costa caci un spray WD-40 este 18 lei dar merita.

mai sincer eu mi-am spalat motorul odata anul trecut... si nu am avut nici un fel de probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Si eu mi-am spalat motorul , dar am facut-o cu teama ca unul ori mai multe contacte sa nu oxideze.Pana acum (adica 3 luni de la spalare) nu am probleme si nu pot decat sa ma bucur. Atentie insa la cei ce au motoare pe benzina , acolo e ceva mai mare pericolul dupa spalare( exista tensiuni mai mari cu care se lucreza si aici ma refer la bujii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

nu e indicat sa speli motorul, lasa-l asa ca se vede praful de sub capota.

mai bine stergi cu o carpa capacul si ce mai ai pe acolo, iar daca vrei sa speli capota pe interior, acopeti motorul cu o prelata sa nu cada apa pe el si dai cu jetu , asa am facut.

Motorul cu praf pe el v-a merge mai bine decat unul cu apa pe el si contactele imbibate in apa :D

post-52519-1256286994_thumb.jpg

Modificat de ReiMNs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l-am spalat o data la LUPO si de 2 ori la cealalta masina, tot un benzinar...

Dupa spalare, am pornit motorul si am suflat aer de la un pistol ptr presiune roti (era un compresor in zona) pe la contacte si locuri mai greu accesibile. Nu am avut probleme cumartori aprinsi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spalase un prieten la un ibiza 1.4 mpi si dupa ce am iesit de la spalatorie..de abia mai mergea masina..mergea in 2 pistoane..nu se mai accelera..se aprinsese check engine .

a rezolvat pana la urma..a dat bujiile jos ..avea apa si in filtru de aer :somnmare:

deci mai bine o lasi asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

eu unul il spal periodic.acopar alternatorul si ii dau solutie si jet .apoi il suflu cu aer la conectori si bujii pornesc motorul si il las asa 15min.nu am avut nici cea mai mica problema.dar stiti ca fiecare trage briciul pe barba lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

sa va zic eu care e treaba... ma bag aicia ca am cont pe vw forum si la sectiunea golf 1 nu exista nici un topic despre spalare motor. Fiind si nou pe forum nu am nici posibilitatea de a deschide un nou theard. Bun treaba sta asa acuma 2 zile am facut unele modificari la bord si instalatia electrica dupa ce am terminat am veficat si bujiile incandescente si am descoperit ca una e arsa... am schimbat-o si am dat si capacul de la motor jos pentru ca era foarte ruginit sa il matuiesc si sa ii dau un lac. problema e ca am scapat 2 suruburi de la el pe sub galerie si nu le-am mai putut recupera asa ca lam prins in 6 suruburi si am venit de la garaj pana acasa asa cu el ... circa 300 metri cand deschid capota surpriza tot motorul iproscat cu ulei si capacu si capota baterie pompa injectie si farurile :-s problema mare e cu ce il curat eu acuma?? am inteles ca e ceva spray care dai cu el si se scurge toata mizeria insa nu cumva ataca si tabla??? E PROBLEMA MARE PENTRU CA NU SUPORT MOTORUL PLIN DE ULEI AJUTOR

Masina mea golf 1 cu motor de golf 2 1.6 diesel a mai fost spalata la spalatorii dar de la spalatorie tot timpul plec trist ca motorina de pe pompa si miciile urme de ulei raman pe motor... nu stiu cum ar reactiona spalatorii daca ar vedea ce e acuma pe el :vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt tot felul de spray-uri, dar pe urma tot trebuie clatit cu apa (spuma aia nu face bine daca ramane pe motor)si avand in vedere varsta masinii nu prea cred ca este recomandat. Mai bine cum spunea un coleg mai sus cu ceva carpe si un spray de wd40, putintica rabdare si se rezolva :P

Eu nu l-am spalat niciodata cu apa, am sters numai de praf ce se vede pe sub capota cu o carpa si silicon de bord si arata destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre spalat ce sa zic, am spalat si eu la un fiat punto benzinar motorul si abia a pornit intrase apa pe la bujii, fise etc. la diesel nu am spalat si nu ma pronunt, cel mai bine este sa il lasati asa. La revizia de 115000 acum vreo 3-4 ani am facuto in italia la un service VW (schimb distributie) la fel si cel de la 225000, tot distributie, acolo pentru 45euro mi-au spalat motorul (in service VW autorizat) cu un fel de spuma activa, m-am uitat pe factura si am vazut aproape 50euro pentru spalatul motorului am zis ca fac cu nervii, dar cand am deschis capot, am ramas uimit, arata exact ca nou, si cele mai adanci suruburi se vedeau, impecabil, dar na, italia ce sa mai zici, la noi toti spala cu apa.

In concluzie operatiunea de spalat motor exista si este o metoda profesionala dar nu la noi :icon_rambo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu spalatul... la toate servisurile serioase au cu ce sa spele motorul... o fac inainte de demontarea motorului...

Acasa poti spala linistit : cu motorina prima spalare ( iti faci o sticla de plastic cu gaurele mici in capac si dai pe motor peste tot si lasi sa se scurga, fara sa freci cu ceva ). A doua spalare cu apa cu pur amestecate , tot cu sticla... de data asta dai cu o pensula sa fii sigur ca iei tot uleiul si motorina. La urma de tot limpezesti bine de tot cu apa , cu furtunul ( daca esti la curte ) sau cu galeata... Lasi sa se scurga bine apa si peste o ora sau a doua zi pornesti masina fara probleme...

Daca nu folosesti jet de spalatorie care sa patrunda in elementele capsulate, in rest nu se intimpla nimic .

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina nu mai este noua si ai ceva crapaturi pe la diverse burdufuri sau mufe nu este nevoie de jet ca sa intre apa acolo. Eu de exemplu am avut burduful de la cablul ambreajului zdrente pe undeva pe dedesubt astfel incat nu am vazut timp de 2 ani si daca as fi spalat cu apa presupun ca se gripa dupa un timp mai lung sau mai scurt.

Deci, eu sunt de parere ca poti spala motorul atata vreme cat esti sigur ca ai toate mufele si alte elemente de etansare in perfecta stare, altfel mai bine il lasi asa (ma refer numai la datul cu apa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare. Inainte sa fac adaptarea la cutie, am crezut ca nu am suficient de mult ulei in colectorul de la pompa hidraulica. Asadar am umplut bidonul ca un bou. Evient ca a iesit uleiul, si jumatate comportamentul motor a fost plin de ulei. Am tot citit pareri pro si contra si in final am mers cu el la spalatorie. Am dat jos capacul de la motor, buretele de pe motor, si materialul care e pus pe interiorul capotei. Din pacate cand l-am demontat s-au rupt doua cleme, pe care am dat 10 lei la nenorocitii de la vw. A dat cu ceva solutie, care avea un miros foarte intepator, nu am putut sa stau langa masina cand a dat cu solutia. Dupa doua ture de solutie a dat doua ture de spuma activa. Dupa, a dat cu jetul de la distanta, si motorul a iesit ca nou.Nu am avut nici un fel de problema, a pornit la prima cheie.

post-46343-0-44329400-1347662853_thumb.j

post-46343-0-95342400-1347662892_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!