Jump to content

Cutie de viteze - probleme


misu tdi
 Share

Postare recomandată

Aceeasi problema o am si eu.

Multi zic ca asa face la Golf 4, dar eu tind sa cred ca e o mica problema cu sincroanele.

Poate ne ajuta cineva cu o explicatie corecta/completa. :lol:

am avut aceeasi problema.. rezolvarea: cel putin in cazul meu a fost o curatare si o gresare a sincroanelor ... manopera 50 de RON. Acum vreau sa spun ca nu imi mai agata in treapta intai de viteza si intra mult mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat cu search pe aici (ce-i drept nu foarte mult, ca sunt la serviciu si nu prea am timp) si n-am gasit nimic legat de schimbul de ulei in cutia de viteze.

Deci: imi poate explica si mie cineva, va rog, cum schimb uleiul din cutie si de care sa pun? Masina este cea din semnatura.

Multumesc si scuze daca mai este vreun topic pe tema asta si nu l-am gasit :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

In aceasta arie vei gasi destule topic-uri care trateaza problema uleiului de cutie de viteze. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut aceeasi problema.. rezolvarea: cel putin in cazul meu a fost o curatare si o gresare a sincroanelor ... manopera 50 de RON. Acum vreau sa spun ca nu imi mai agata in treapta intai de viteza si intra mult mai usor.

Spune exact ce ai curatat, induci lumea in eroare... sincroanele sunt in cutie si in cutie e ulei, deci nu vad cum le-ai gresa mai mult decat o face uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cintyx

Da si tu mai multe detalii cu gresarea si curatarea sincroanelor. Cum sa dai 50 lei pe manopera?Ca sa ajungi la sincroane ar fi trebuit data jos cutia si te-ar fi costat mult mau mult.

Poate tu zici ca ai curatat si gresat timoneria sau tijele.

Te asteptam cu lamuriri :offtopic:

Oricum si eu ma confrunt cu o problema de genul. Nu stiu in ce masura sunt duse sincroanele si ce mai e prin cutie (asa mi-a zis un mecanic) dar o sa incerc sa schimb uleiul, sa ung timoneira, tijele, sa reglez timoneria...sa aerisesc pedala de ambreiaj, sau ce s-o mai putea, ca altfel ajung pe la vreo 600 euro cu sincroanele si ce mai e pe acolo. Sau sa fie ceva din kit-ul de ambreiaj?

Intra greu (parca trece prin ceva ingust si scapa greu) cand dau treapta 2, 3..cam la toate. A I-a mereu a intrat mai greu. Doar ca uneori intra ca in unt cand schimb. Cam rar asta. Ce sa fie? Mai spuneti si voi ce ati rezolvat si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aditu

asa intra si la mine mai greu,pana am dat cu ceva vaselina lichida pe tijele de la timonerie da le-am uns decat pe unde am ajuns cu mana si am rezolvat decat treptele 3,4 si 5...restul tot mai agat un pic.

Sfatul meu este sa le ungi pe toatechiar daca sunt accesibile mai greu.eventual,pune pe cineva sa schimbe treptele la rece ca sa vezi exact unde freaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricine poate gresa oricat vrea timoneria, sincroanele sunt gresate fiind in cutie. Cine a zis asta induce lumea in eroare.

Pe verificate, cu motorul oprit se duce maneta in toate treptele, in unele va intra mai greu prima oara pentru ca se aseaza pinioanele. Dupa prima trecere prin toate treptele maneta o sa mearga usor la o noua tura prin toate rapoartele. Daca agata in continuare e problema de timonerie, daca nu, e ok (ok pe dracu, ok doar timoneria, adica e din cutie-sincroane)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca si cu motorul oprit intra aiurea. La prima tura intra mai nasol, dar nici in turele ulterioare nu aluneca foarte usor... Parca scapa printr-un loc ingustat cam asa se simte, sau printre niste pereti aspri prin care nu aluneca, asta ar fi senzatia.

Nu mai stiu...Incerc variantele simpla sa vad ce se imbunatateste. Dar nu prea am timp sa merg la ceva mecanici sa ii pun sa fac maruntisurile astea ca aerisit pedala ambreiaj, uns angrenaje, timonerie, reglaje, ulei cutie viteze...

Apoi asta e, ma gandesc la partea grava cutie, kit ambreiaj.

Daca merge cu ea asa ce implicatii poate avea? in afara de faptul ca e deranjant/incomod si uneori in intersectii iti face nervi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa ungi si bila aia de plastic de sub husa schimbatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi probleme le-am avut si eu, si dintr-o data mi-a ramas blocata, nu mai intra decat in a 5-a, si liber. Am mers la un service si imi spun ca in cutie a mai fost umblat si ca este sudata (adica a fost sparta), si ca imi recomanda sa iau alta, fara sa fi umblat in ea sa vada ce are. Problema este ca am tot sunat peste tot si cutie sub 600 euro nu gasesc, iar de reparat pe aia nu prea gasesc din zona de unde sunt eu. Ce ma sfatuiti sa fac, daca stiti cumva de unde as putea sa iau o cutie mai ieftina, poate-mi spuneti si mie.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil ca timoneria (pe tije, nu arcuri) sa functioneze defectuos din cauza suportului de motor de pe partea stanga? E vorba de G4 1.4 16V. Mecanicul mi-a zis ca asa e normal la motorul asta. Mie nu mi se pare normal sa misti de motor cu 2 degete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ansamblul motor + cutie trebuie sa fie cat de cat rigid. Verifica toate tampoanele de fixare ale ansamblului de caroserie. Sigur unul a cedat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat niste vaselina cu litiu (habar n-am carei-i schepsisu' cu asta, dar aveam de ales intre ea si vaselina cu granit. Cea cu litiu fiind aproape de 2 ori mai scumpa, am mers pe principiul taranului: e mai scump, deci e mai bun) si am uns toate incheieturile (sper ca toate) parghiilor de la cutia de vieze, ce se vede la motor pe deasupra, adica fara sa ridic masina. Am uns si nuca de sub levier, dar nu stiu cata importanta are asta, pentru ca am uns-o doar pe deasupra, nu am desfacut ansamblul de sub husa schimbatorului, deci nu cred ca a ajuns vaselina acolo unde ar trebui cu adevarat. Din pacate, n-am gasit un spray cu vaselina lichida ca sa ung toate astea, asa ca am luat ce am gasit. Spun din pacate pentru ca ma gandesc, mai solida fiind vaselina asta, ea nu intra prin toate locasurile, toate crapaturile si prin spatii foarte inguste pe la tije pe acolo, de-aia ma indoiesc ca o sa oberv vreo mare imbunatatire. La primul drum cu masina o sa revin cu amanunte, sa va spun daca simt vreo imbunatatire. Oricum, pana nu schimb si uleiul din cutie nu cred sa fie ceva mai bine.

Imi poate spune cineva daca e de vreun folos ce am facut, sau trebuie sa cumpar spray cu vaselina lichida, sa curat tot ce am gresat acum si sa ung inca o data cu spray-ul respectiv? Pentru ca lichida fiind, ma gandesc ca vaselina aia ajunge unde asta nu poate... adica acolo unde e mai important :ceuameni:

Modificat de mihai01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
vaselina cu granit

Cu granit? Ce-i aia?

Poate cu grafit. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Ai dreptate. Scuze :wub:

Modificat de mihai01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai01

Ciao

Scuze ca ma bag si eu ca musca in....:)

Nuca de sub levier si aritulatile sferice pe care vin prinse cablurile de la cutia de viteze cred ca se ung cu Vaselina siliconica(Silicone grease) e un tip de vaselina alba,spun asta pt ca proiectul la care lucrez e tocmai "Gear Shifter" pentru noul Megane ori mie imi apare cris clar pe desen si din cate am inteles e acelasi furnizor si pt golf 4...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil ca timoneria (pe tije, nu arcuri) sa functioneze defectuos din cauza suportului de motor de pe partea stanga? E vorba de G4 1.4 16V. Mecanicul mi-a zis ca asa e normal la motorul asta. Mie nu mi se pare normal sa misti de motor cu 2 degete.

Posibil sa mearga greu deoarece se schimba alinierea si distanta parghiilor de actionare pe cutie, aceasta modificandu-si unghiul si distanta fata de levier.

Tamponul de la cutie e cam asa: in carcasa fixata pe lonjeron este o bucsa de cauciuc in care e fixat bratul pe care se prinde motorul/cutia; acolo n-are ce sa se miste, si numai cu doua degete cum zici tu. Se poate misca dar sa pui mana si sa misti cu putina forta.

Daca ai jocul ala schimba tamponul. Nu cumva ai si alte zgomote cand cuplezi la plecarea de pe loc?

Mecanicul e dus cu capu' daca-ti zice asa ceva. Schimba mecanicu!

edit: adaugare: ...ca n-am putut sa ma abtin ...ca ti-a zis asa mecanicu. Daca asa e la motorul asta (1.4), la 1.6 cum e? dar la 2.0 e ca la 1.8T? intreaba-l si tu pe mecanic, vezi ce pareri mai are.

sau trebuie sa cumpar spray cu vaselina lichida, sa curat tot ce am gresat acum si sa ung inca o data cu spray-ul respectiv? Pentru ca lichida fiind, ma gandesc ca vaselina aia ajunge unde asta nu poate... adica acolo unde e mai important :D

Cauta un spray de ungere, daca gasesti RECA, WURTH sau ceva de incredere ca ala intra peste tot. Apropo vezi ca sunt cu ulei si sunt foarte bune, vaselina e lichida doar daca o incalzesti.

Poti sa bagi si in locuri mai greu accesibile, unele au furtunas de prelungire.

edit: scapase "bune" printe taste....

Modificat de catalin_u
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa plec din oras la un drum lung, dar s-a amanat. Asa ca n-am facut decat vreo 15-20 km prin Bucuresti cu ea de cand am uns articulatiile alea la cutie (ce m-am priceput si ce s-a vazut pe la motor). Nu cred ca am facut o treaba extrordinara, dar sa stiti ca se simte. Nu mai agata. Cat de curand sper sa-i schimb si uleiul in cutia de viteze ca sa rezolv totul. Stiu ca e cam devreme sa ma pronunt, in fond am mers doar 15 km, dar s-a comportat bine si am sperante mari :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e doar o impresie la fel o sa fie si cu uleiul din cv, tot la fel ca tine am facut si eu, dar cred ca problema cu agatatul poate fi de la timonerie si provine de la tamponul din partea stanga. La tine e ok acest tampon sau se misca usor motorul?

Problema cu tampoanele o am si la golful3, am schimbat 2 in mai putin de o jumatate de an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna urmarind putin discutile despre problema cu cutie de viteza vream sa va spun ca si pe masina mea a fost tot aceasi problemea inainte sa o cumpar si vreau sa va spun ca fostul proprietar mia aratat factura de 3200

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am un prieten cu un A3 care are aceiasi problema. A schimbat si uleiul in cutie si nimic. A mers o vreme asa si la un momendat i-a ramas cutia gripata dupa mai multe drumuri pe la service cu masina i-a degripat cutia dar baietii de la service au spus ca trebuie cutia schimbata:(. Stiti un service bun unde sa se duca sa ii umble in cutie??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai facut niste drumuri cu ea. Poate e doar o impresie, intra-adevar, dar nu a mai agatat. Mai are momente cand intra mai greu, dar nu ca inainte, cand aproape ca nu intra in treapta 1. Dar mi-a mai sarit de 2 ori din marsarier. Baniuesc ca treaba asta este din cutie si indiferent cat as gresa articulatiile si as schimba uleiul, pana nu se umbla un pic in cutie nu se imbunatateste nimic.

Care e treaba cu cutia gripata la Audi? Exista pericolul sa se intample asa ceva cu cutia de viteze daca merg cu ea cu problemele descrise mai sus? Din cate am inteles sunt destul de comune simptomele astea pe Golf si nu credeam ca pot duce la asemenea agravari ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai01 l-am rugat pe el sa intre pe topic sa scrie el iti poate da mai multe detalii despre chestia asta. O sa iti zica exact daca zgomotul a aparut dupa ce a ramas cutia gripata sau inainte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt cel cu A3-ul, de care zicea Casilias. La mine problema a fost ca, pe liber imi agatza intre treptele 1-2 si 3-4 si chiar ajungea sa nu mai intre in viteza, decat daca ma chinuiam ceva timp. Am observat ca problema apare atunci cand schimb din a 5-a in a 4-a (gen frana de motor mai agresiva). Stiu ca mi-a facut de 3 ori asa dar si-a revenit cand am ajuns din nou in treapta a 5-a.

Bine, eu mai am o problema la cutie, in sensul ca daca o scot din viteza in timp ce merg, se aude un uruit, care descreste in intensitate pe masura ce scade viteza. Cand masina e in viteza nu apare zgomotul.

La service nu mi-au zis decat sa o las asa si sa schimb cutia atunci cand o sa cada de tot.

Si la mine se intampla sa intre mai greu in treapta I dupa ce bag in marsarier.

Am schimbat uleiul in cutie si nu s-a observat vreo imbunatatire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

cRUSH3r verifica ambreiajul si placa de presiune. Din ce spui tu, pare ca nu debraiaza complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!