Jump to content

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?


andREI
 Share

Ce tip de ulei folositi?  

1.326 voturi

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      915
    • 10W40
      210
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      148


Postare recomandată

mentalitatea asta de roman... :P

oameni buni de ce nu schimbati uleiul la 5.000? fiti seriosi!

daca uleiurile astea sunt garantate 15 k 15.000 sa fie

nu punem unisol punem ulei pentru masina.

pt masina din semnatura merg pe castrol edge 5w40 motoare pump duse

putin off topic. am un mercedes sprinter luat la 10.000 km. folosesc aral si il schimb la 20.000.deci peste limita data de producator.

masina are acum 450.000 de km si recent am dat capacul de chiulasa jos. nici un semn de uzura! si ganditiva la regimul de functionare al acestui motor..

si aveti grija de unde cumparati uleiul.aveti grija la sigiliu..

sanatate ! :blink:

Modificat de antrax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si aveti grija de unde cumparati uleiul.aveti grija la sigiliu..

pai la magazin te poti uita la bidon si la sigiliu, dar cam atat.Sau de dragul masini ma transform in detectiv, sa aflu de unde il preia vanzatorul, cine il ambaleaza, etc.

Cat priveste intervalul de schimb, depinde de utilizarea masini, dar daca am o viteza medie de 30 km/h la ultimi 7000 de km rulati (informatie furnizata de comp de bord) la ce interval sa fac schimbul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

In urma unui consum marisor de ulei, 2l la 13000km am fost nevoit sa trec pe un ulei mai vascos. Am avut Mobil S 5w40 si am pus (in urma citirii forumului) 10w60 Castrol Formula RS. Vineri am pus uleiul si abia azi am pornit masina. Am fost placut surptins cand am vazut ca dupa o noaspte geroasa acul turometrului nu mai statea la 1200, ci putin sub 1100 iar motorul care de obicei pana la incalzire era destul de zgomotos, acum era mult mai silentios.

In legatura cu consumul de ulei trebuie sa mai fac cativa km sa vedem daca mai papa :)

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Vreau sa-mi fac revizia la 2 ani pe cont propriu si nu stiu exact ce ulei sa pun, cei de la service la prima revizie mi-au pus Castrol SLX Profesionnal 5W40, dar acum am inteles ca acest ulei nu se mai face decat 5W30, in carte scrie ca pentru long life trebuie norma 507.00 si pentru intervale normale norma 502.00 la care ma incadrez eu, ce-mi recomandati, doresc numai marca castrol dar nu stiu de care.

Si inca ceva, chiar merita sa-l schimb la 2 ani? Prima revizie am facut-o la 1 an si 7980 km si acum la 2 ani si 15000 km trebuie neaparat sa schimb uleiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mentalitatea asta de roman... :D

oameni buni de ce nu schimbati uleiul la 5.000? fiti seriosi!

daca uleiurile astea sunt garantate 15 k 15.000 sa fie

nu punem unisol punem ulei pentru masina.

pt masina din semnatura merg pe castrol edge 5w40 motoare pump duse

putin off topic. am un mercedes sprinter luat la 10.000 km. folosesc aral si il schimb la 20.000.deci peste limita data de producator.

masina are acum 450.000 de km si recent am dat capacul de chiulasa jos. nici un semn de uzura! si ganditiva la regimul de functionare al acestui motor..

si aveti grija de unde cumparati uleiul.aveti grija la sigiliu..

sanatate ! :)

fiecare-l schimba cand vrea daca are impresia ca ii va ajuta motorului... Producatorul il garanteaza 15k km in anumite conditii care la noi nu prea se regasesc. Tu, la masina din semnatura ai putea sa-l schimbi la 5000 ca oricum pe la 12k km nu mai gasesti nimic in motor la cat consuma....Apropo stii ca motorul de pe masina ta este numit de mecanici "vărzeanu"? No ofense

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce repede sariti dragi colegi.. :))

la fel de bine mi am spus si eu parerea.colegu`,in general masinile cu motoare pumpe duse,consuma ulei datorita compresiei foarte mari.

eu merg pe castrol pentru ca acesta este recomandat de producator.

din auzite, aral`ul ar fi mai calitativ.acum nu stiu din ce puncte de vedere.

am plecat sa dau o tura cu "varzeanu" meu :blink:

sanatate! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut un astfel de specimen de motor pe un passat b5 din 2000 si daca te uiti in semnatura mea vezi in favoarea carui motor am renuntat la acea masina. Si nu doar de asta ci mai mult din cauza experientei mele care m-a facut sa cred ca masinile construite dupa 2000 dar in special cele facute dupa 2003-2004 sunt create sa fie mancatoare de bani prin orice metoda: motoare proaste, consumatoare de ulei inacceptabil de mult pentru vremurile astea, suspensii multilink care te storc de bani avand in vedere pe ce drumuri ne facem veacul, etc. Ca sa nu mai vorbesc ca in passatul b5 ma simteam ca-ntr-un sicriu de plastic. Totul in jurul meu in habitaclu era numai plastic. Acum pot afirma cu tarie ca in vechitura asta pe care o am din 94 ma simt ca in sufragerie. Daca ar mai fi avut si piele (desi eu nu agreez ideea prea mult), eram chiar in living :salut: Si ca tot veni vorba de fostul meu motor pompe duse, tin sa va anunt ca schimbam uleiul la 9k- 10k km, marca mobil 5w40. Inainte cu 3-4 luni inainte de a o marita, am schimbat si eu producatorul uleiului mergand pe mana prestigiului si a publicitatii punand castrol edge tot 5w40. Coincidenta sau nu dupa o sapt au inceput tachetii sa faca serenade. Bineinteles ca eu nu suportam aceasta bataie chiar daca unii nu o sesizau, dar mie care petreceam 10 ore din 24 in masina mi se parea insuportabila. De aceea am hotarat sa-i schimb. Am pus altii noi si peste o sapt s-a dus motorasul meu de tot. Saracul de el care consuma 300gr la 10k km, a cedat de tot rupandu-se o supapa la doar 250k km in bord. Alt motor, foaie in geam, articol in ziar si la revedere! Din aceasta experienta am construit si o zicala plauzibila sau nu pt altii: "motorul care nu mananca ulei, mananca metal!" Asa ca pana la urma fii fericit ca papa ulei decat sa te apuci sa schimbi motoare, ca la cat sunt de scumpe noile generatii e posibil sa te strici de cap la reparatii. Bafta

ps: Si in legatura cu uleiul recomandat de fabricant, sa stiti ca orice concern auto are castiguri mult mai mari din vanzarea pieselor aftermarket decat din vanzarea masinilor noi. Asa ca oare de ce le fac sa mearga bine vreo 4-5 ani si apoi sa dea chix? Ideea lor de viitor este aceea de a nu mai exista masini second hand. Adica sa cumpere omul masina noua, s-o tina 4-5 ani si deoarece e aproape prapadita in acest timp, sa nu o mai poti vinde altuia si sa le-o dai lor la casare luand alta noua. Asa ca....morala este: cine n-are masina de dinainte de 2000 sa-si cumpere! glumesc. Fiecare cum crede. Bafta

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am pus intr-un 2.5 TDI V6 la ultima revizie (acum 2 sapt) CASTROL EDGE 10W-60, in ciuda unor "mesteri mari" de pe diverse forumuri.. si masina merge foarte bine, subscriu la ce a zis un alt user referitor la faptul ca motorul a devenit mai silentios.. asa e.. si al meu suna mult mai rotund la relanti acum fata de ce se intampla inainte ( doar ca remarca simpla... alti "maestrii" ai mecanicii moderne, de data asta de la service-ul autorizat de la mine din Brasov, dealer-ul audi... unde-mi FACEAM reviziile pana nu demult... mi-au bagat in el Mobil 1 5W-30, pentru motoare PD... nu ca ar conta ca al meu nu e PD... da sa fie acolo...). Oricum revenind la discutie.. am incercat sa vad daca vreun user si-a pus vreodata ulei din asta in 2.5TDI dar nimeni nu avea habar.. asta la noi in tara... drept urmare am ajuns pe forumuri afara.. unde am avut mai mult noroc cu diversi nebuni.. ca altfel nu le pot spune.. care aveau nu doar acelasi motor ca mine ci si variante mult inbunatatite ale lui.. motoare tunate pana dincolo de 300 de cai... finlandezi.. deh.. in lipsa de alte ocupatii ce sa faca si ei... dar inamplarea face ca in urma sfaturilor lor am trecut pe CASTROL 10W-60... desi multa lume zicea ca pe diesel nuuuuu... ca vaaaaaaaaaai.. cuuuuuuuuum... etc... din ce am simtit eu pana acum.. masina trage ma bine in ture.. e mai silentioasa... si ceea ce inca nu pot confirma este si lipsa totala de consum de ulei... ( cu Mobil 1 aveam consum cam 1 litru in 10 000km ). De-ocamdata nu am ajuns sa rulez decat vreo 1000km cu masina.. ramane sa mai treaca niste timp pana avem niste raspunsuri si pe partea asta... dar nu am nici o indoiala ca va disparea si acesta...

Modificat de Romeo23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai nou merg pe 10w 50 la motorasul meu si ce pot sa zic,alta viata,dar si pretul...SILKOLENE PRO S 10W 50 de la FUCKS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Vreau sa-mi fac revizia la 2 ani pe cont propriu si nu stiu exact ce ulei sa pun, cei de la service la prima revizie mi-au pus Castrol SLX Profesionnal 5W40, dar acum am inteles ca acest ulei nu se mai face decat 5W30, in carte scrie ca pentru long life trebuie norma 507.00 si pentru intervale normale norma 502.00 la care ma incadrez eu, ce-mi recomandati, doresc numai marca castrol dar nu stiu de care.

Si inca ceva, chiar merita sa-l schimb la 2 ani? Prima revizie am facut-o la 1 an si 7980 km si acum la 2 ani si 15000 km trebuie neaparat sa schimb uleiul?

Vad ca masina ta mai mult sta decit merge .... Intervalul de schimbat uleiul recomandat de majoritatea producatorilor de uleiuri si de motoare este de

15 000 km... deci nu exista nici-o problema , treburile sint clare ! schimburile mai repede le faci pe banii tai , schimburile mai rare le faci pe viata motorului ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intervalul recomandat de producator este 15 mii km dar spune mai departe, "sau 2 ani". Deci in cazul tau care faci putini km se aplica partea a doua. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

romeo, eu as fi pus in masina 5w 50 castrol

http://www.uleiuri.ro/products_/22/34/ulei...kg-reducere-50)

Cristi mare atentie cu site-ul asta.. documenteaza-te inainte... ideea e simpla.. uleiurile ptr masinile de America au alta compozitie chimica (formula) fata de cele facute pentru Europa.. chiar daca vorbim de acelasi tip de ulei de la acelasi producator.. era undeva pe site la Castrol afirmatia asta.. si o spueau chiar ei... deci mare atentie cu treaba asta.. ca poate sa iti faca mai mult rau la motor decat bine... si oricum pretul nu a contat asa de mult la ulei.. pe partea asta nu fac concesii ... la cauciucuri.. frane... ulei.. combustibil.. sunt chestii care sunt f importante la orice masina... lucruri care tin in mare parte de intretinerea ei corespunzatoare.. si cu cat ai mai mare grija de ea cu atat o sa aiba si ea grija de tine... uleiul a fost cam 300 RON fix.. dar merita fiecare leutz... nu regret.. sa stii de la mine ca de regula tot ceea ce suna prea bun sa fie adevarat.. de regula.. ESTE ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axxa 84 hotaraste ce e bine pentru motor :sa consume ulei nu e acceptabil la motoarele mai noi,apoi revii si spui ca cele care nu consuma iti omoara motorul?!Ale mele sunt dupa 2004 nu consuma ulei si nici nu mi-a murit motorul("decat in penti").Toate bune :icon_thumright:

Intervalul de schimb nu era 15000 sau un an,respectiv 30000 sau 2 ani?

Modificat de Tilu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol Formula RS 10w60 nu are norme VW, cel putin nu pe bidon :icon_thumright:

pe net scrie asta:

Performante / Aprobari

* ACEA A3/B3/B4

* API SL/CF

Modificat de puricele
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tilu

"Intervalul de schimb nu era 15000 sau un an,respectiv 30000 sau 2 ani?"

Asa este,daca cei care scriu altfel nu cunosc,deruteaza si pe altii.Cel mai simplu era sa citeasca postarile anterioare si din alte topic-uri cu specific uleiuri(sunt pagini intregi unde s-a lamurit acest aspesct);acolo mai scrie ca la conditiile atmosferice de la noi(mult praf,schimbul de 15000 este recomandat a se face de ex.la 10000km,daca tii la longevitatea motorului si uzura in limite normale.

Modificat de goofy4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axxa 84 hotaraste ce e bine pentru motor :sa consume ulei nu e acceptabil la motoarele mai noi,apoi revii si spui ca cele care nu consuma iti omoara motorul?!Ale mele sunt dupa 2004 nu consuma ulei si nici nu mi-a murit motorul("decat in penti").Toate bune :banghead:

Intervalul de schimb nu era 15000 sau un an,respectiv 30000 sau 2 ani?

e bine sa consume cat consuma astea vechi adica 300 gr maxim la 10k km. Dar ca sa dai 700 gr la 10k km consum agreat de fabrica(din auzite, nu sariti!) mi se pare o porcarie!

Axxa 84 hotaraste ce e bine pentru motor :sa consume ulei nu e acceptabil la motoarele mai noi,apoi revii si spui ca cele care nu consuma iti omoara motorul?!Ale mele sunt dupa 2004 nu consuma ulei si nici nu mi-a murit motorul("decat in penti").Toate bune :blink:

Intervalul de schimb nu era 15000 sau un an,respectiv 30000 sau 2 ani?

e bine sa consume cat consuma astea vechi adica 300 gr maxim la 10k km. Dar ca sa dai 700 gr la 10k km consum agreat de fabrica(din auzite, nu sariti!) mi se pare o porcarie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris pe undeva:

aveti certitudinea ca la o masina de ultima generatie scaderea uleiului din baia de ulei este doar din cauza uzuri motorului ?

pai EGR, turbina, regimul de rulare.

romeo, uite acest ulei merge in motor la mine de 3 ani la cateva schimburi si are norma vag pentru pd 50501 scrisa pe bidon. http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_pro...&prod_id=33

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol Formula RS 10w60 nu are norme VW, cel putin nu pe bidon :icon_cool:

pe net scrie asta:

Performante / Aprobari

* ACEA A3/B3/B4

* API SL/CF

Stiu ca n-are dar sincer sa fiu nici nu ma intereseaza normele VW... sunt niste aberatii oricum... in a mea la ultimul schimb de ulei la dealer imi pusesera Mobil 1 5W-30 ptr VW.. 50 501.. ulei facut special ptr motoarele cu PD... ma rog.. ca masina mea n-are PD .. asta e partea a doua.. si ca suna ca un tractor dupa 3000 de km... dar ceeeeeee mai conteaza daca papagalul plateste... (adica clientul... adica.. hmm... eu ????? aaaaa.. da.. eu..). De-atunci m-am lecuit si de service-ul lor si de uleiurile lor... 10W-60 de la Castrol e f bun.. e facut ptr motarele puternice (si al meu are peste 200 de cai deci zic eu ca se incadreaza), si e mai gros decat cel normal (drept urmare protejeaza mai bine motorul impotriva uzurii), si pe unde mai pui ca e si folosit de vreme buna (ani intregi) de multi nebuni care-si tuneaza TDI-urile pe-afara.. (am vb cu vreo 3 finlandezi care au masini tunate zdravan fata de ce a iesit pe poarta fabricii VW... si ei toti folosesc 10W-60 de ani intregi si e super-ok... uzura motor 0 chiar si la regimurile la care le tureaza si folosesc ei...) Drept urmare.. alegerea mea asta a fost.. acum fiecare cu ale lui.... oricum daca te uiti atent pe site la Castrol si la descrierea uleiului .. spune clar ca POATE FI FOLOSIT si de motoarele diesel.. nu e o interdictie pe partea asta... (cu toate ca a fost dezvoltat in principal ptr motoarele pe benzina f turate.. si este singurul ulei avizat de catre BMW pentru a fi folosit in motoarele lor M).

Am mai scris pe undeva:

aveti certitudinea ca la o masina de ultima generatie scaderea uleiului din baia de ulei este doar din cauza uzuri motorului ?

pai EGR, turbina, regimul de rulare.

romeo, uite acest ulei merge in motor la mine de 3 ani la cateva schimburi si are norma vag pentru pd 50501 scrisa pe bidon. http://www.uleidemotor.com/uleidemotor_pro...&prod_id=33

Cristi .. io n-am motor pD ... al meu e cu injectie.. n-am treaba cu 50 501... mersi de sugestie orcum ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva, ulei castrol slx professional 5w40 nu se mai fabrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu din cate stiu

am folosit si eu....total dezamagit...motor zgomotos,se tureaza greu,nu recomand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare ! Intampin si eu ceva probleme legat de motorul meu . Masina e un Golf IV din 2001 , 163.000 km , 1.4 16V AXP . La sfarsitul lui noiembrie 2009 am facut schimbul de ulei CASTROL MAGNATEC 5W-40 plus filtre si pana in momentul de fata mi-a papat 2.5 L de ulei la aproximativ 2300 de km parcursi in 3 luni (exagerat de mult ). Pana la ultimul schimb cu acelasi tip de ulei nu am avut probleme deloc ! Mentionez ca uleiul il schimb la 10.000 de km de fiecare data . In schimb acum doi ani am avut probleme cu un Castrol Edge aceasi norma pe sfarsitul verii - toamna papandu-l foarte repejor . Ce imi recomandati ca norma , sau chiar ca si ulei ? Trebuie sa tin cont si de specifiicatiile de genul 500.1 ? Sunt confuz de tot ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am Aral 15w40. Nu a trebuit sa completez decat foarte putin. Ar fi cazul sa ii fac schimbul. Oare sa incerc cu 10w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ! Intampin si eu ceva probleme legat de motorul meu....

eu am patit ca tine, am tinut la norma si imi cam papa ulei, vreo 3 litri la 12-13mii, am trecut pe castrol RS formula 10w40 si pana acum (1000km in oras) nu a mai papat deloc.

normal ar fi sa vezi de ce mananca, garnituri ect... eu nu am vrut sa verific alegand varianta unui ulei mai gros!

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!