Jump to content

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?


andREI
 Share

Ce tip de ulei folositi?  

1.326 voturi

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      915
    • 10W40
      210
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      148


Postare recomandată

tin sa va dau dreptate, mai ales ca eu merg numai prin oras, si pe distante scurte... dimineata 10 min pana la servici si tot asa

iarna nu apuca sa se incalzeasca nici un sfert motorul....

dar de ce neamtul ii punea shell 10w40 ??? la toate reviziile numai shell helix ii punea si le facea pe la 9000km

ulei nu mi-a papat decat acum cand am fost in concediu si am avut turatii mari etc... in rest in aproape 1 an de la schimb i-am facut numai 6000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Punea numai 10W40 ca asa punea el. La ei nu sunt figuri asa napraznice iarna ca si la noi. Crezi ca daca esti neamt esti din nastere priceput la uleiuri si motoare? In Gmernaia toti cetatenii crezi ca stiu ce ulei e bun pentru masina lor?

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am uitat sa preciez ca masina a rulat 6 ani in localitatea Garmisch-Partenkirchen, e o statiune montana in sudul germaniei la granita cu austria unde temperaturile sunt destul de scazute...

bine ca avea sigur garaj, pentru ca se vede cum arata exteriorul masinii... in fara de 2-3 zgarieturi e perfecta vopseaua, unde mai pui ca bateria e cea originala, si tot asa mai departe.

deci din nou intreb... de ce ii punea ulei 10w40 ? :) trebuie sa existe un motiv pentru care masina a rulat 88000km numai cu ulei shell helix 10W40

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca din nestiinta punea. daca nu ne crezi, suna-l daca poti si intreaba-l. :)) iar helix la noi eu il stiu contrafacut, cel putin ala rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

tin sa va dau dreptate, mai ales ca eu merg numai prin oras, si pe distante scurte... dimineata 10 min pana la servici si tot asa

iarna nu apuca sa se incalzeasca nici un sfert motorul....

atunci e recomandat din gama 0 sau 5W 30.

Folosirea un ulei vascos de catre neamt dupa mine are doua explicati:

-pret,

-posibilitatea utilizari in regim de forja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am un Golf 1.9TDI PD AXR euro4, si folosesc MOTUL 5W40 iar la cutie am bagat 75W90 tot de la Motul. Se comporta foarte bine l-am schimbat de o saptamna asa ca in 500km cat am facut intr-o saptamana nu pot sa va scriu cat consuma. Oricum uleiurile de la Motul sunt de calitate superioara eu cred ca Sunt mult pente Castrol!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@iuliu m. In nici un caz 0W-40. E prea subtire mai ales ca motorul e uzat si el zice ca 5W40-ul i-l consuma 1-1.5L la mia de km. Daca 5W40 i-l consuma pe 0W40 i-l va consuma mult mai rapid.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este deloc "prea subtire"! :lol:

Nu i-l "papa" la "rece" ci la "cald".0W-40-ul este egal de "subtire/gros/vascos" la cald(100 gr.C) cu orice alt XXW-40.

Problema este volatilitatea unor compusi ai uleiului folosit acum.Citeste cu atentie ce scrie @mrq:

SLX-ul ramane nepapat circa 3000-3500 apoi per 1000km incepe si papa 1-1.5 L

De ce nu i-l "papa" in primele 3-3,5 k km?Te-ai intrebat?

Situatia nu se va "inrautati", in nici un caz.Va ramane stabila, in cea mai nefericita situatie, sau se va imbunatati!

Stiu ce recomand!

Numai bine!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Magnatec 10W40 folosesc si este foarte bun, doar ca in ultimul timp, adica ultimii 30 000 km, inainte de revizie cu 1-2000km se aprindea becul de ulei, de ce? nu stiu si nici cei de la dealer nu au stiut. nu curge pe nicaieri, masina era tinuta in garaj si nu era pic de urma, si nici in parcare , nu e pic de urma.Nu ies pic de fum, dar totusi uleiul dispare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ca sa ne ajute sa tragem concluzia potrivita si nu cea ca ar fi cumva "foarte bun".

La un motor asa pretentios, folosesti un ulei total "underrated", potrivit mai degraba vreunui Oltcit...

Motorul mai functioneaza saracul , ca n-are gura (sa strige dupa ajutor).... :D

Cu bine!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana acum nu am avut probleme de genul! asta au bagat aia de la dealer in ea la revizii, eu de unde sa stiu ca nu este un ulei tocmai adecvat, sau bun....mie unul mi s-a parut OK, asa , la cum functioneaza motorul.!

ce-mi recomanzi? daca asta nu e....pt motorul meu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ma iuliu m.. sa nu vorbim aiurea ca e "total underated" si ca e "potrivit mai degraba vreunui oltcit"... Da pe What's the right oil for my car? la Castrol pe site si o sa vezi ce iti recomanda ei pentru aceasta masina: Castrol EDGE 5W30 si Castrol MAGNATEC 10W-40 A3/B4. Nu fa totusi asemenea afirmatii...

@OctaviaVRS Oare nu i-ai dat prea mult cox intre aceste doua schimburi? Orice masina, chiar si cu motorul in stare perfecta, la turatie mare consuma ulei...

Si eu l-am folosit un an in 1.8T si mi se parea OK. Ce nu imi convenea ca era destul de vascos (10W40) pentru iarna. Vascozitatea respectiva nu prea proteja motorul iarna la pornirea la rece, desi ei se lauda cu:

"Castrol Magnatec 10W40 is the only lubricant that combines intelligent molecules with synthetic technology for a stronger layer of protection from the moment you turn the key. Its intelligent molecules cling and bond to the metal surfaces in your engine, forming an extra layer that protects during start-up and beyond. "

In rest vara era OK. Alt lucru ce nu mi-a convenit ca e acest ulei nu e full synthetic ci e part synthetic. N-am avut probleme cu el si nici masina nu l-a papat! L-am schimbat la un an la 10.000 km cand am trecut pe 5W40 Magantec full synthetic. Urmeaza in Octombrie sa fac schimbul si tot Magnatec 5W40 o sa pun fiindca am fost multumit de el in acest interval de service de anul trecut pana in prezent!

post-37459-1283429666_thumb.jpg

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@OctaviaVRS Oare nu i-ai dat prea mult cox intre aceste doua schimburi? Orice masina, chiar si cu motorul in stare perfecta, la turatie mare consuma ulei...

Sincer, chiar nu i-am dat, am mers chiar anormal de incet. adica autostrada cu 120-130km/h. Drumul C de Arges-Pitesti, 70-80-90 maxim maxim 100 in unele depasiri. Si plecari de pe loc cu turatii mari, au mai fost, dar rare, destul de rare.Acum o jumatate de ora am fost si am verificat uleiul si s-a consumat destul de mult si mai am 7000km pana la revizie!

Modificat de OctaviaVRS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelul tau, respectiv 1,8 cu turbina, un 10w 40 este contraindicat datoriata turbinei.Totodata un 10w 40 este recomandat in motor 7500 de km, deci utilizarea lui peste nu e benefica motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot tu ai scris intr-un post mai demult ca 10W40-ul e contraindicat turbinei cand am zis ca si eu am bagat tot acelasi ulei. Ne poti da mai multe detalii?

O alta intrebare ar fi? Bun... daca e contraindicat pentru turbina atunci de ce Castol la ei pe site i-l indica pentru 1.8T? Normele le are. E aprobat VW 500.00/501.01...

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi ei se lauda cu:

"Castrol Magnatec 10W40 is the only lubricant that combines intelligent molecules with synthetic technology for a stronger layer of protection from the moment you turn the key. Its intelligent molecules cling and bond to the metal surfaces in your engine, forming an extra layer that protects during start-up and beyond. "

Se lauda degeaba!Ca multe alte porcarii facute de Castrol de cand a incaput pe mana BP.

Au fost amendati in State de catre Federal Trade Comision, pentru "afirmatii mincinoase" in reclama care insoteste marketingul de produs la Magnatec.Este imposibil sa se mentina vreo proprietate magnetica a vreunui fluid in conditiile de temperatura si presiune din motor.Este singurul brand mare si cunoscut care a fost amendat pentru marketarea mincinoasa a vreunui tip al lui de ulei (si nu vreun "no name" care incearca si el "marea cu degetul" cu vreun "snake teflonat"...)Este atat de notorie treaba pe forumuri , pe net, ca nici nu mai dau linkul.Daca vrea cineva, desigur, revin cu el.

Despre celebrul proces cu "hidrocracatele grupa III" ce sa mai vorbim?De atunci se chinuie americanii sa isi aduca ulei din Europa cum ne chinuim noi cu Castrol-ul "de la nemti" :icon_thumleft: .....

Despre porcaria pe care o vand pe "pietele emergente" este aici, pe forumul asta, topic separat...

In alta ordine de idei, "turcismul" este prea vascos la rece pentru un turbo, si mai este si semisintetic.

Nu vreau sa se considere ca fac reclama, asa ca daca vrei , iti recomand pe privat, niste uleiuri "serioase".

Sa fiu in locul tau as baga Motor Flush(tot "de firma", nu orice, iti pot da o idee...) in motor, l-as lasa sa se scurga bine(1 h) si as pune un ulei cel putin "full synthetic" , cel putin grupa IV si cel putin 5W-40...Despre brand-uri si tipuri, daca vrei , cum am zis, vorbim pe privat ca nu-i frumos cu reclama pe forum.

Despre turatii , aproape ca nu conteaza ca nu i-ai dat forja.Turatia turbinei este de n ori mai mare decat a motorului asa ca dupa ce ca ea se roteste asa cum se roteste si in temperatura mare, i-ai mai "dat" si ulei "de dinozaur mort" sa il "friga" bine-bine si sa lase si mizerie pe acolo...

Aia "de la dealer" nu "respecta" macar un 1,8 T 180?!Un motor cu "M" mare...?Pacat...

Drumuri cat mai bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa raspund pe rand in termeni conventionali:

-10 w 40 este un ulei semisintetic, cu vascozitate mai mare la climat rece si nu va asigura o lubrefiere buna a lagarului turbinei .

-castrol a inclus vascozitatea de 10w 40, la 1,8 turbo, gresit din punctul meu de vedere.

-poate castrol nr recomanda pentru climat cald, 0w 40 care e varianta full sintetic, dar un ulei din gama 10w.... este vascos la un climat rece.

-va reamintesc ca un ulei 5w 40 e recomandat 15 000km iar un 10w40 e recomandat 7500 de km in conditii de exploatare normala, deci durate de viata e scurta.

-in ultimul timp vine tare din urma 10w 60, dar trebuie sa facem o delimitare clara in modul de exploatare a masini si ce recomanda fabricantul ca vascozitate de ulei.

-dupa cum probabil a-ti observant este un duel din umbra intre fabricanti auto si producatori de produse petroliere.Fiecare isi lauda produsele, dar de multe ori avem produse care nu au aprobari si peste toate aste mai vin masurile dure de protectia mediului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Intrebare pt ca ori eu sunt mai "incet" ori fiecare cu uleiul lui.

Intrebarea:

-achizitionat Golf4 1.6 16v AZD 2001(km peste 150.000).Uleiul din motor : "MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40 / 4 L

Vascozitate: 10W-40

Performante: API SJ/SL/CF, ACEA A3/B3

Aprobari: MB 229.1, VW 505.00

Masina a implinit km pt schimbul aferent.In 10.000km nu a consumat MAXIM 1mm de pe joja.La pornire nu scoate fum.

Sa continui cu acelasi ulei?Este bun din punct de vedere al specificatiilor(aprobari) pentru acest tip de motor?

Regimul de condus este 51% sportiv.

Eu as vrea sa il schimb cu Top Tec 4200 5 W-30 de la liqui moli.

Multumesc anticipat!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca poti trece linistit la un 5W40 sau 5W30. Ca si aprobari VW stai linistit ca ambele (MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40 si Top Tec 4200 5W-30) sunt OK.

Din cate am gasit eu Top Tec 4200 5W30 e pentru regim LongLife. La fel este si Liqui-Moly Top Tec 4100 5W40. In plus la primul si pretul pare destul de piperat! Mergi cumva cu masina in regim LongLife sa ti se justifice aceasta alegere?

Ai putea sa folosesti in regim normal de schimb (adica la 15.000 km/1 an) Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca si numar de kilometri am facut 10000 din de la mijlocul lunii mai.:)deci... :icon_cool:

Si la schimbul efectiv de ulei se recomanda o spalare sau folosirea oricarei alte solutii astfel incat la scurgerea vechilui ulei sa nu mai ramana in motor si sa se amestece cu cel nou?

volnick1986,multumesc pentru promptitudine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa da! La kilometrii aia ce ii faci ai putea sa bagi un LL. Nu ai ce spalare sa faci. Si eu am vrut sa fac un "engine flush", dar m-am potolit! M-am consultat cu un inginer si mi-a zis asa: "NU are rost sa faci engine flushing la motorul tau din urmataorele motive: 1. nici un producator de automobile nu recomanda sau are trecut pe undeva (documentatie) ca s-ar face asa ceva si 2. dupa ce faci operatia asta s-ar putea sa pierzi presiunea la ulei si prin aceasta operatiune faci mai mult rau decat bine. Daca nu te capu' doare nu te legi!" Am mai scris eu asta aici.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Okai multumesc pentru informatie.Deci recomandat la modul de exploatare al motorului ar fi un Long Life?Multumesc inca o data

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Intervalul de schimb Long Life este de maxim 30.000 km sau maxim 2 ani! Scrie asta si in specificatiile Top Tec 4200 5W30: "As such, oil change intervals of up to 30,000/50,000 km (or every 2 years for low mileage drivers) are possible as per the manufacturer's specifications."

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!