Jump to content

Ce tip de ulei folositi? Ce vascozitate?


andREI
 Share

Ce tip de ulei folositi?  

1.326 voturi

  1. 1. Ce tip de ulei folositi?

    • 0W40
      82
    • 5W40
      915
    • 10W40
      210
    • 15W40
      30
    • 20W50
      7
    • 5W30
      148


Postare recomandată

v-am bagat putin in polemici! nu a fost cu intentie, astazi, am cautat prin garaj un recipient de la ulei, ca sa vad exact ce s-a bagat in masina, este vorba de 5w40. Masina, a folosit numai 5w40, de cand a iesit pe poarta dealerului. Multumesc pt intelegere si sper sa nu ma injurati ca nu am zis corect!

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sperand ca nu o sa fiu offtopic...pt un schimb de ulei cu un LongLife ..filtrul de ulei nu ar trebui sa fie si el tot un tip mai special(pretat pt un regim LongLife)?.Se poate folosi fara nici un fel de problema acelasi tip de filtru la uleiurile LongLife cat si la cele cu interval mai mic de schimbare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul de ulei daca e de la un producator rezista doua schimburi la 15 000 de km sau un schimb la 30000 km.Datorita conditiilor din ro pentru mers longlife, computerul din bord te trimite la 22 000 de km la schimb.Dar daca bati europa merita un longlife.

enging flushing, mai pe romaneste o spalare la interiorul a motorului, daca se face o data la 50-100 000 de km nu are nici un rol negativ.mai des ataca garniturile si componentele de cauciuc. ;)

Dar la masini care folosesc uleiuri sintetice nu e cazul, ca in compozitia lor sunt agenti speciali de curatare.Deci nu are rost un enging flush, mai bine schimb un pic prematur uleiul si masina merge brici.Mare atentie la tipul de ulei, norma specifica indicata de fabricant. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Totusi, dupa multe tipuri de uleiuri ("in cautarea calitatii pierdute" :) ) si daca nu s-a mai facut niciodata , poate fi facuta o spalare cu Motor Clean ,tot de la LM, inainte de adaugarea TopTec-ului 4200, care , da, este un ulei de exceptie, in sensul bun al cuvantului, "concetatean"(german 100%) cu masina ,si longlife (30 000/50 000 km!) , cu fisa tehnica excelenta , aproape toate clasificarile "up-to-date",etc.etc.etc.."Sehr empfehlenswert" ar zice neamtul! :lol: Ati ghicit ce inseamna?:D

Marturisesc ca cunosc si opiniile unor utilizatori carora eu le-am recomandat uleiul asta.Toti au "decretat":"supercalifragilistic"! :D

Asa da! La kilometrii aia ce ii faci ai putea sa bagi un LL.

+1!Este aproape un truism.Motorul tau "cere" efectiv, un longlife.

Drumuri si ganduri bune!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sperand ca nu o sa fiu offtopic...pt un schimb de ulei cu un LongLife ..filtrul de ulei nu ar trebui sa fie si el tot un tip mai special(pretat pt un regim LongLife)?.Se poate folosi fara nici un fel de problema acelasi tip de filtru la uleiurile LongLife cat si la cele cu interval mai mic de schimbare?

Cu privire la filtru, pune un Mahle/Knecht , potrivit pentru masina ta, si nu te mai sinchisi de el decat la urmatorul schimb de ulei.Nu sunt filtre longlife.Dar la toate celelalte(exclusiv Mahle/Knecht) s-au semnalat cazuri de calitate "fluctuanta".Flush-ul de motor pe care ti-l recomand (numai de aceasta data, nu repetat, urmat de o scurgere mai lunga , de circa o ora a uleiului vechi, care-l contine)este tot de la LM, si anume asta:

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/e_1019.html

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt sfaturile voastre.Astazi am efectuat urmatoarele operatiuni.Mai detinand o masina din gama vag(a tatalui meu,o Bora tot AZD cu un kilometraj mai mic-90000km) am achizitionat asa:

4 litri Shell Helix 10w40+filtru Mann-pt Bora(pret total 115+20=135ron)

Pt AZD-ul meu:

LiquiMoly TopTech 4200 LongLife 5litri

Filtru Mann

Pret 350+20=370ron.

Diferenta de pret e mai mare.Dar daca facem un calcul:

La Shell il schimb la 10-11000km.La Liqui la un 45-48000km.Deci de ~4 ori mai tarziu.Ca si pret=>135*4=540ron.

Maine le schimb la ambele fara nici un tratament de motor(dupa parerea mea nu e cazul pt ca uleiul din masina nu e maro ca sa imi dea asa de milt de gandit in privinta depunerilor sau a particulelor straine).

Concluziile....sa vad care ar putea fi :).

Multumesc inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu crezi ca un ulei long life in ro merge 50 000 de km.In general merge undeva intre 22-32 000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei am exagerat un pic:)...ce conteaza e ca motorul sa fie okai din punct de vedere al protejarii.Decat sa dau banii pe segmenti,catalizatoare,supape,etc mai bine dau banii pe un ulei bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai @zebrockski, da' scump il iei pe Top Tecu' ala!Cel mult 270 RON ar fi trebuit sa dai daca il luai direct de la baiatul care se ocupa cu distributia pe zona ta(adica de la "Limorom").Nu e prima oara cand aud de adaosuri "salbatice" la produsele LM.

Asa n-o sa fie niciodata OK... :RO flag: Comerciantii nostri profita ca nu se poate face o comparatie facila intre preturile diferitelor magazine(ca la Castrol sau Mobil, de pilda) si baga "la greu" adaos.Nasol :biggrin:

Iti pot da un telefon (pe privat) unde poti intreba cine se ocupa de zona ta, ca sa cumperi direct din masina de distributie.Vei avea o surpriza cu preturile......

In alta ordine de idei sper c-ai glumit cu "45-48 000 km".Ma vad nevoit sa iti amintesc, desi stiu ca nu face bine nimanui sa isi tot aminteasca, ca traiesti in romanica.

Multa bafta!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa e...am exagerat cu limita de km.In legatura cu distribuitorul uleiului am vorbit direct cu seful magazinului care intamplator e o cunostinta.Asta e pretul de pe raft.El l'a achizitionat cu ~210.Era sa fac infarct.Din pacate toate astea s'au intamplat cand ieseam din magazin cu produsele.Asta a fost asa ca sa imi fie invatatura de minte.Macar data viitoare o sa stiu oe cine sa intreb.Multumesc tuturor!Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai detinand o masina din gama vag(a tatalui meu,o Bora tot AZD cu un kilometraj mai mic-90000km) am achizitionat asa:

4 litri Shell Helix 10w40+filtru Mann-pt Bora(pret total 115+20=135ron)

10w40 pentru masina tatalui tau mi se pare o alegere nu prea adecvata. In plus la 90.000 km nu pot sa zici ca e uzat motorul incat sa bagi asa o vascozitate. Un 5W40 sau 5W30 ar fi trebuit sa bagi sa protejeze mai bine la pornirea la rece, mai ales ca acuma vine iarna.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda,puteai sa-i bagi si Borei lui taica-tau tot Top Tec 4200.La urma urmei, probabil ca merge linistit, si nu prea mult, deci se incadreaza in termenul de doi ani, cat trebuie tinut maximum, longlife-ul in motor, daca nu prea faci kilometri.Si 210 RON, la doi ani, nu mi se pare "de neacceptat".Si motorul era "superprotejat"...

Fii atent!Lasa uleiul vechi sa se scurga extrem de bine/lung.

Era bun si un flush...Uleiul este intr-adevar "al dracului" de bun si foarte "rezistent" in motor, dar nu prea suporta sa fie mixat.Are si el o "pretentie"...Iata:

Full effectiveness and protection for the diesel particulate filter are only

guaranteed when the product is not mixed!

Note for workshops: The residual amount of a commercially available oil

must not exceed 5 percent for tank systems.

Asta e un citat din "Technical Data Sheet" al uleiului, de pe site-ul LM.Trebuie sa nu depasesti, deci, cinci procente din capacitatea baii de ulei, cand vine vorba de uleiul vechi din motor.Stii ca mai ramane ceva-ceva , pe-acolo...Nu mai detaliez...

Mult succes!

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica in masina sa nu ramana mai mult de 0,200 de litri de ulei.Pai cam greu ca pe trasee , ceva cutia filtrului si un pic in baie sunt exact acei 0,200 litri.Deci daca faci schimbul prin aspiratie, ai ocazia sa ramana si 1/2 litri de ulei in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de aceea am recomandat un flush si o scurgere mai "lunga", macar de o ora.

"Chinul" asta se intampla doar cand incepi sa folosesti acest ulei.Dupa ce "treci" numai pe el, nu mai e problema.

In cutia filtrului nu mai ramane ca se da jos(filtrul) si se arunca...

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile dupa 2000 la volkswagen, filtrul de ulei este un cartus de hartie care se introduce intr-o cutie din plastic, deci nu sete un litru ca la logan, cu carcasa de tabla.

Totodata prin extragerea cartusului tot se mai prelinge, scurge ulei, apoi in cutia de plastic, carcasa filtrului, doar daca extragi cu siringa, aspirator sau altceva, poti spune ca ai golit tot.

uleiurile semisintetici si cele full sintetice, daca motorul e cald se scurg destul de bine din motor.

Eu folosesc solutia de spalat motorul la interior o data la 50 000 de km tocmai pentru a preveni depunerile, mai ales ca la Golf 4 este pompe-en duse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile dupa 2000 la volkswagen, filtrul de ulei este un cartus de hartie care se introduce intr-o cutie din plastic, deci nu sete un litru ca la logan, cu carcasa de tabla.

Extrem de interesant!Poti pune o poza?Ce inseamna "sete un litru"?Deci se scoate hartia din plastic, s.am.d.?!?Asa de rau a "depasit" bietul "Slogan", legendarul "Golf"?!?Deci stai cu mainile pe hartia de filtru si incerci disperat sa cureti cu ceva carcasa de plastic a "filtrului"? :)

Nasol!Asta e...

Modificat de iuliu m.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Ce parere aveti despre Mobil Super 3000 5w40? Norma din ce am vazut este 502.00 505.00.

A si am uitat sa specific motorul este un AXR.

Modificat de 4di
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masina ta trebuie un ulei cu norma specifica vag 50501

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet: daca nu are inscriptionat pe bidon 50501, il dai afara din masina.Cine nu beleste ochii, beleste punga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare...am un vw bora tdi non-pd,an 2000 si trebuie sa fac schimbul de ulei..pana acum foloseam ulei cu vascozitate 5w40,dar de vreo 3 ani,cum ma apropiam de schimb(acum mai am 1500km pana la schimbul de 10 000km),cum consuma ulei si mi se aprinde becul de ulei pe bord.mai multi amici mecanici mi-au recomandat sa trec pe 10w40,avand in vedere ca:masina are 10 ani vechime,

consuma ulei la apropierea de revizie...si cam mult,cand adaug ulei se simte miros puternic de ulei ars;+ ca kilometrajul arata 180 000km.ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei al motorului poate aparea datorita proprietatilor slabe ale uleiului.Incearca ceva mai bun.Nu este cazul sa schimbi de la 5w40 la 10w 40, ci doar incearca alt ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei al motorului poate aparea datorita proprietatilor slabe ale uleiului.Incearca ceva mai bun.Nu este cazul sa schimbi de la 5w40 la 10w 40, ci doar incearca alt ulei.

ok..dar majoritatea mecanicilor recomanda ca daca motorul are mai mult de 150 000km sa se bage ulei putin mai vascaos,10w40,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pana acum cu ce ulei ai mers?uite de exemplu la a mea de cand am aduso din germania merg cu un ulei 5w40 si are 137000km,si la un numar de kilometri 200-300 imi mai ia cateva grame de ulei da bine ii dau si forje la greu.Dupa parerea mea nu te lua dupa acei mecanici si daca pana acum ai mers cu 5w40 si nu ai avut probleme nu inteleg de ce ai vrea sa il schimbi .bafta :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pana acum cu ce ulei ai mers?uite de exemplu la a mea de cand am aduso din germania merg cu un ulei 5w40 si are 137000km,si la un numar de kilometri 200-300 imi mai ia cateva grame de ulei da bine ii dau si forje la greu.Dupa parerea mea nu te lua dupa acei mecanici si daca pana acum ai mers cu 5w40 si nu ai avut probleme nu inteleg de ce ai vrea sa il schimbi .bafta :icon_thumright:

ok...atunci sa formulez altfel...ce probleme ar trebui sa apara,sau mai bine zis cand anume e recomandat sa trec de la 5w40 la 10w40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!