Jump to content

De la ce furnizor alimentati cu motorina?


Alextz
 Share

Furnizor motorina  

1.715 voturi

  1. 1. Ce funizor preferati?

    • Petrom
      392
    • OMV/PetromV
      477
    • Rompetrol
      412
    • Agip
      12
    • MOL
      329
    • LukOIL
      92
    • Alt Furnizor (specificati)
      10
  2. 2. Tip Motorina

    • Normala
      1050
    • Premium.(sortiment gen EVO, TOP EURO, PREMIUM DIESEL)
      674


Postare recomandată

Eun folosesc Petrom V si OMV.De obicei luam Premium sau cum ii spune celei mai scumpe,dar la ultimele alimentari am pus Sprint Diesel si parca motorul merge mai rotund si a scazut o idee si consumul.N-am simtit modificari ale feluluui in care trage motorul.Cu DPF-ul n-am avut probleme pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultimul an de la Rompetrol, si nu am avut probleme.Am patit-o in urma cu 4 ani cu un plin de la Petrom...am parcurs aproape 200 km si mi s-a oprit motorul in mers.Am schimbat 2 filtre de motorina cu acel plin din cauza apei.Aproape la fel am patit cu Lukoil.Cu toate astea, am incredere si in cateva Petromuri, de la care mai alimentez uneori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LUKOIL cred eu ce-a mai buna alegere dar daca nu gasesc mai bag si petrom nu am avut probleme de 3 ani am masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg pe OMV/PetromV si pana acum n-am avut probleme.

Am alimentat acum doua saptamani cu MOL Evo5 de curiozitate sa vad daca exista diferente, insa nu mi s-a parut ca motorul ar trage mai bine decat cu Premium/Sprint Diesel sau ca ar merge mai rotund...

E adevarat ca un motor trebuie obisnuit cu o anumita motorina si ca nu e bine sa schimbi tipul de motorina si furnizorul foarte des? Care ar fi motivele pentru a face asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu folosesc top euro diesel de la petrom.

daca bag euro5 consuma putin mai mult, dar e mai ieftina.

pana la urma cam tot aia e, la bani. :exclaim:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
probabil ca se mai decalibreaza pompele, d-aia se verifica metrologic la un interval stabilit. nu cred ca sta nimeni sa fure intentionat la statiile importante gen OMV, PetromV, MOL, Rompetrol...

Exact. Eu lucrez la Agip de ceva vreme, si va spun ca nu se fura (aproape toate benzinariile au sisteme asemanatoare). Pompele sunt verificate periodic, sunt controale peste controale, si nu cred ca s-ar risca firma respectiva sa-si piarda licenta de distribuitor pt cateva zeci/sute de grame (stiu putin de la x y z se aduna, insa incasarile sunt de ordinul miliardelor(lei vechi) pe zi).

Culmea e ca nu bag de la Agip (nu ca nu ar fi buna, dar de fiecara data cand treb sa alimentez petromul e cel mai aproape si am si unu la 600m de casa :rolleyes: ) dar in ultima vreme cand alimentez de la petrom imi trepideaza scaunul. O sa incerc OMV sa vad cum e.

Acum ca un :offtopic: si feedback in legatura cu motorina aditivata.

Cand vine cisterna cu asa zisa motorina aditivata, ea este motorina normala. se descarca in tancul respectiv si la anume, 9995 litri motorina se pune o canistra de 5 litri aditiv (o sa postez maine cum se numeste aditivul si o sa fac si o poza), deci aditivarea se face in statie de catre angajati. Nu dau sfaturi sa bagati sau nu aditivata este la alegerea fiecaruia, doar ca eu am prejudecatile mele fata de motorina aditivata. (la benzina este cu totul altceva)

A mai scris cineva "O chestie interesanta pe care mi'a spus'o un tip care lucreaza la o benzinarie: Sa nu alimentam niciodata cand cei de la benzinarie au vreo cisterna care alimenteaza rezervoarele pentru ca toate gunoaiele care sunt in acele rezervoare se ridica atunci si ai sanse mari sa le bagi in rezervor."

Din cate stiu eu cand vine o cisterna cu un anumit carburant motorina sau benzina fie normala fie aditivata, se blocheaza toate pompele de carburantul respectiv care alimenteaza din tancul in care descarca cisterna. Motivul este ca inainte de descarcare se da raport de cantitate carburant in tanc si dupa ce se termina descarcarea se da la fel, si se compara diferenta cu raportul scos de cisterna cat a descarcat. In caz ca nu figureaza rapoartele inseamna ca s-a "scurs" carburant pe undeva :vaidecapulmeu: . Din acest motiv se blocheaza pompele si nici nu ai cum sa alimentezi din tanc-ul in care descarca cisterna. Si din cauza asta cei care lucreaza pe cisterne "produc" ;) motorina/benzina mai greu in zilele astea.

Iar cu gunoaiele, atata timp cat motorina din cisterna este curata si ce-a din tanc la fel + ca sunt filtre pe conductele de la descarcare care duc in tanc, de unde sa apara gunoaie? baga motorina intr-o sticla transparenta si vezi cum arata, daca nu e curata schimba statia/distribuitorul :nono:

Modificat de Firah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea e ca nu bag de la Agip (nu ca nu ar fi buna, dar de fiecara data cand treb sa alimentez petromul e cel mai aproape si am si unu la 600m de casa :salut: ) dar in ultima vreme cand alimentez de la petrom imi trepideaza scaunul. O sa incerc OMV sa vad cum e.

Pai daca tot te hotarasti sa schimbi furnizorul, de ce nu treci pe Agip? In plus, daca tot lucrezi la ei, nu poti sa iti pui carburant din cand in cand cand te duci la serviciu?

eu am prejudecatile mele fata de motorina aditivata. (la benzina este cu totul altceva)

Da si tu mai multe amanunte. De ce ai asemenea prejudecati? Si de ce, presupunand ca ai unele retineri referitoare la aditivi, de ce nu ai alimenta cu motorina aditivata de la Agip, ca doar stii cum stau lucrurile pe la ei. Sau si acolo ai unele "prejudecati"?

Oricum, eu, sincer, am alimentat o multime de la Agip cu DieselTech si alimentez destul de des. Pot spune ca sunt multumit de cum se comporta masina, de ce sa nu fiu cinstit?

Modificat de alxrro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca tot te hotarasti sa schimbi furnizorul, de ce nu treci pe Agip? In plus, daca tot lucrezi la ei, nu poti sa iti pui carburant din cand in cand cand te duci la serviciu?

Pun dar foarte rar, nu am spus ca nu este buna, doar ca este mai scumpa. In plus toti care lucreaza la agip majoritatea 98% nu alimenteaza de la Agip, probabil ca lucrand acolo ti se face sila sa si mai alimentezi.

Da si tu mai multe amanunte. De ce ai asemenea prejudecati? Si de ce, presupunand ca ai unele retineri referitoare la aditivi, de ce nu ai alimenta cu motorina aditivata de la Agip, ca doar stii cum stau lucrurile pe la ei. Sau si acolo ai unele "prejudecati"?

Oricum, eu, sincer, am alimentat o multime de la Agip cu DieselTech si alimentez destul de des. Pot spune ca sunt multumit de cum se comporta masina, de ce sa nu fiu cinstit?

Nu doar la Agip am prejudecati, in general, doarece consider motorina aditivata ca fiind doar un produs de marketing, aceeass motorina, alta denumire, alt pret (mai ridicat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei OMV , PetromV , dar in ultima vreme mol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus toti care lucreaza la agip majoritatea 98% nu alimenteaza de la Agip, probabil ca lucrand acolo ti se face sila sa si mai alimentezi.

Sincer mi se pare ciudat. Sa iti zic de ce:

- pretul la Agip nu difera cine stie ce de restul, adica e perfect comparabil cu OMV sau Rompetrol (vorbesc, cel putin, de motorina Euro 5 aditivata, ca din aia pun si despre aia stiu). Nu cred ca mergi lunar atat de mult incat sa se simta o diferenta de 5 bani in plus sau in minus la litru

- sa umbli pe la eu stiu ce statii cand ai pompa de motorina sub geam ... doar ca ti s-a facut sila de firma unde lucrezi ... nu stiu de ce, dar pe mine nu ma convinge argumentul asta.

Dar, ma rog, fiecare cu ale lui. Inseamna ca nici pe la Agip nu se face exceptie, adica lucrurile merg ca peste tot in Romania, adica prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va impartasesc experienta mea :

Anul trecut in mai dupa schimbarea filtrului de motorina am alimentat timp de 15.000 de km doar MOL aceeasi statie, aceeasi pompa (99%) pentru a face un experiment. La schimbarea filtrului de motorina era NEGRU !!!. Nu de mizerie ci de la compusii chimici probabil. Ca si performante masina tragea mai bine ca Petrom(simplu) si papa bine adica destul de economic. Tot de la ei am luat EVO si o papa ca pe benzina !!!. Dar, exista un dar....niciodata nu a mers masina la fel de bine ca atunci cand punea OMV Sprint Diesel. Ca diferenta cu OMV Sprint Diesel se comporta ca aia de MOl cu aditiv Slick Diesel, fapt pentru care am intrat in curtea OMV, aceeasi poveste....aceeasi statie, aceeasi pompa si sunt super multumit. Motorul urca frumos, liniar in turatie si ceva mai putin zgomotos. Nu e placebo !!! Intotdeauna cand am schimbat firma de la OMV la MOL si invers, m-am dus in peco cu rezervorul de zero...aproape uscat, si faceam plinul cu motorina din statia celeilalte firme. Adica ma duceam cu rezervorul golit de motorina MOL si faceam plinul cu OMV Sprint Diesel si invers. Numai asa va puteti da seama de diferenta de calitate. Cantitatea multa de motorina noua adaugata peste cea existenta(de la alta firma) omogenizeaza continutul imediat in aproximativ 10 km sau chiar mai repede si diferenta e simtita literalmente instantaneu. De ce de fiecare data cand faceam plin de Omv Sprint Diesel era alta masina si la fel cand faceam cu MOL. devenea lasciva ?! De aia am trecut pe OMV Sprint Diesel pentru ca se comporta ca un Mol aditivat.

PS : Am luat in calcul si faptul ca atunci cand rezervorul este gol, cu o cantitate mica de motorina in el, motorina este subtiata mai tare pentru ca intervine procesul de reincalzire in chiulasa(motor pumpe duse). Astfel pleaca fierbinte ~60-70 grade din chiulasa ajunge intre cei 2-4 litri ramasi in rezervor pe care usor usor ii incalzeste si cand pleaca iar pe tur o incalzeste mai repede. La rezervor plin e mult mai greu sa o incalzesti in rezervor pentru ca rezervorul e si el expus sub masina si mai mult decat temperatura ambienatala nu poate avea, poate doar cu 2-3 grade...retineti cand e plin!!! Gand e gol e alta poveste !!!.

Concluzie : Pana la noi descoperiri(alte firme mai bune) Omv Sprint Diesel is the best for me! Faceti testul descris de mine cu rezervor gol > plin si nu mai e nevoie sa va luati dupa parerea nimanui..."aia e mai buna, aia e mai proasta !" Astfel eliminati si statiile cu probleme ale aceleiasi firme...garantat :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa fac exerimente elaborate ca si vicius_the_one, alimentez de cand am luat masina aproape exclusiv OMV Sprint Diesel. Am optat din start pentru carburantul respectiv pentru ca l-am folosit si la alte masini diesel, e mai scump dar face toti banii. La masina noua se simte ca-i place :icon_thumright:

Numai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate am eu o problema, dar masina mea merge la fel cu orice tip de la motorina, de la toate statiile.

PARCA a scazut putin consumul de cand am trecut de la OMV/PETROM V la ROMPETROL (cam de 1 an). In rest merge la fel, suna la fel, trage la fel, porneste la fel. E drept, mol, petrom, lukoil am alimentat doar accidental, fortat de imprejurari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D

Bun topicul asta.

Timp de un an de zile am folosit doar motorina Efix de la Rompetrol. Alimentam dintr-un singur loc. Totul ok, singura observatie ar fi ca in momentul in care s-a trecut de la motorina Euro 4 la Euro 5, motorina a inceput sa se "evapore" mai repede.

De putin timp am trecut la Top Euro Diesel 5 de Petrom. Prima surpriza a fost consumul o idee mai bun, in aceleasi conditii de exploatare. Si parca si motorul e mai putin zgomotos (posibil placebo).

Am trecut de la Rometrol la Petrom pentru ca in perioada aia motorina normala de Rompetrol costa cat motorina "de top" de la Petrom, uneori mai mult.

Si apropo de tepe. La petromul dintre Busteni si Sinaia (pe dreapta) a reusit un nene sa-mi "strecoare" 62 de litri in rezervorul despre care VW spune ca are ~ 55 litri. Acul era sub rosu.

Cand l-am intrebat cum a reusit, raspunsul a fost: am pus si in rezerva :flower:

A avut dreptate, chiar ti-a bagat si in rezerva !

Acum referitor la tipul de motorina tin sa precizez ca eu folosesc cea mai ieftina motorina de la petrom "euro diesel 5" si nu am avut niciodata probleme !

Motorina TOP Euro Diesel 5 nu este diferita decat la pret ! ( are in plus un aditiv multifunctional cu proprietati detergente dar cantitatea cu care se face aditivarea este de oridinul ppm, deci nu se justifica diferenta de pret )

credeti-ma pe cuvant... :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sprint Diesel si eu, masina parca e altfel, am la 200 de m , o benzinarie Mol, si cand am luat masina bagam de la ei, era chestie de ..lene, apoi am incercat Sprint Diesel..si parca masina e alta, de un an bag frecvent numai Sprint si odata la 2 luni asa mai bag si Premium Diesel.

Un plus oricum pt OMV-PetromV !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu alimentez de la Rompetrol de 2 ani doar cu efix diesel indiferent de anotimp masina trage super fara probleme nu scoate gram de fum nici la turatii bruste depasiri etc, pornire f. buna! DAR cand am schimbat acum filtrul dupa 12000 de km am taiat filtrul in jumatate si surpriza- nu avea apa nu mizerie doar hartia era neagra complet ca si cum as fi alimentat pacura! o perioada am mers si cu OMV dar parca scotea un nor de fum in depasiri! motorina Petrom bag in masina de la servici este f. buna dar nu este aditivata parca si sper sa nu dauneze motorului meu daca trec pe petrom!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Aveti careva pareri despre noii carburanti Lukoil? A incercat cineva? si daca da, pe unde se situeaza ca si pret/ consum comparativ cu restul carburantilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare isi spune parerea in legatura cum trage motorul alta mai bine alta mai rau dar de curiozitate a taiat cineva un filtru in doua sa vada ce se strange in 15000 de km? eu merg cu Rompetrol masina merge super pornire buna fara norisor de fum la accelerari bruste dar... in filtru hartia era neagra complet ca si cum era ulei ars si am patit o la 2 schimburi de filtru. Am taiat un filtru cu motorina de la Mol era curat aproape nou doar o culoare galbuie un pic dar parca motorina de la Mol nu este la fel de buna ca cea de la Rompetrol!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea este relativ asemanatoare cu a ta, razvan, pompe en duse.voi taia si eu filtru de motorina sa vad dar in locul unde intra supapa de retur hirtia era galbuie.

alimentez numai petrom motorina obisnuita si iarna aditivata sau motorina topdiesel.

de curand a scanat masina Al bundy si injectoarele sunt in parametri (intre -0.3 si 0.3).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine in gaura de la supapa de retur se vede hartia neagra complet parca e pacura! Am vazut si alte filtre dar hartia e galbuie pt. ca alimentau fie de la mol fie de la petrom! Cred ca Rompetrolul are ceva aditivi in motorina care o fac asa poate e Keropurul acela laudat de ei? Eu sper sa nu se intample nimic la injectoare sau sa se fac undeva depuneri ? dupa schimbul asta de filtru daca tot negru e trec pe petrom dar parca aceea de la petrom nu e aditivata?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa era si la mine dupa 15000 km cu MOL, sunt compusii chimici nu neaparat impuritati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea e daca fac bine sau nu motorului ? Vicius se pare ca acesti compusi se gasesc in motorina numai la Mol si Rompetrol tu ai ramas pe mol ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu ti-am explicat cum fac:

-scanare la fiecare revizie ca sa vad starea injectoarelor.

-cit priveste filtrul Al bundy a mers cu el 60 000 de km.De fapt in manual cit scrie? parca 60000 de km in conditii normale si 30 000 de km la motorina cu biodiesel.

-pentru tine cind ma duc la tara o sa tai citeva filtre si iti fac poze (sunt galbui hirtiile din ele, iti dai seama ca daca erau maronii sau negre luam foc).

-folosesc petrom motorina conventionala, fiindca un coleg de servici a lucrat la petrom la distributie si mi-a confirmat ca sau schimbat multe, in bine la ei.Am si citeva statii preferate.Evident ca am permanentin masina un aditiv de combustibil pe care il folosesc daca e cazul.(o data a fost)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!