Jump to content

reparare fuzete


misu ploiesteanu
 Share

Postare recomandată

misu ploiesteanu

stiu ca in romana nu suna ca in engleza si pare hilar , dar se pare ca se pot reconstrui , mai toti dilarii au din astea reparate la vinzare...

am o pereche de fuzete post 68(mexico) care se deosebesc de cele 67 (ale masinii care au chernere date in zona rulmentilor) prin:

1.con majorat la capatul de bara

2.rulmentul interior este mai mare

ma intereseaza daca a mai corectat cineva jocul acela care apare intre rulment si fuzeta in urma blocarii rulmentului si rotirii lui pe fuzeta, acum rulmentul intra usor si se simte un usor prag de uzura.

m-am gindit la o cromare care sa adauge un strat de metal pe zona uzata, insa nu stiu daca se va face uniform si in plus in zona cu prag nu e de dorit sa se ingroase ar trebui o rectificare pe urma... a doua varianta ar fi incarcarea cu sudura strunjire dar cred ca e pre complicat fiind necesar probabil un tratament termic , asta daca nu se strimba in urma sudurii...

ce parere aveti???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am incercat sa le incarc cu sudura, si cand vroiam sa il stiunjesc era deja stram, deci nu recomand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ori faci ca la punctele 1 si 2, ori cauti alte fuzete. Sa creasca material la loc e cam greu daca nu imposibil iar costurile nu se justifica. Ca doar n-ai RR din '26 si nu te primesc la concursu de originalitate din Liverpool decat cu rulmenti originali.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai zona e deeeosebit de delicata ("radacina" axului), ideea e nici sa nu subtziezi semnificativ, nici sa nu creezi concentratori de tensiuni (treceri de diametru "pe coltz", suduri etc)

solutzii:

- bucshare- inseamna subtzierea materialului de baza si eventual (nu musai daca e facut cu raza) concentrator- deci nu

- incarcare cu sudura- parerea mea e ca apar concentratori, iar nu

- metalizare- ar fi OK dar totusi stratul de adaos tre' sa aiba macar cateva zecimi, deci subtziere material de baza

Ar ramane cromarea- adica rectificare ax, cromare, rectificare la cota- dar unde sa faci asta? Cromarea e de felurite feluri, simplist asa- dura si decorativa; daca cromezi decorativ.... de decor va fi, spalata bine si fopsita frumos, lasand axul lucios- inlocuieste cu succes peshtele de sticla de pe televizor :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dl Misu eu zic sa nu te grabesti ,mai treci pe la mine si te lamuresc cu probe. Acum lucrez la un 1302 si am sa-ti arat concret prin demontare - remontare. ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
Dl Misu eu zic sa nu te grabesti ,mai treci pe la mine si te lamuresc cu probe. Acum lucrez la un 1302 si am sa-ti arat concret prin demontare - remontare. ok?

ok, sa vad cind mai am drum...

da stiu ca sunt mai multe tipuri de cromare, dar unde sa o mai faci ca inainte se putea in multe locuri in ploiesti se cromau cilindrii hidraulici la UPETROM la PLOPENI cu rectificare tot tacinul, acum doar la teleprecizia se mai poate , o cooperativa uitata de timp- tip de cromare cine stie niste bai amarite ... ar mai exista varianta loctite ala anaerob pt eliminarea jocurilor dar nu mai scoti rulmentul decit dupa ce incalzesti la 200grd si chestia asta se poate aplica rulmentului mare ala mic tre sa ramina liber pentru stringere... deci revin cu intrebarea aia cum de le rebilduiesc???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)se cromau cilindrii hidraulici la UPETROM la PLOPENI cu rectificare tot tacinul, (...)

:icon_thumright:

Ceva frumos- cam aia e solutzia. Mi se pare strigator la cer sa stapanesti astfel de tehnologii si sa se duca totu' dracului- uite azi imi spunea un coleg ca in urma cu ceva ani, la Faur, s-au zobit utilaje scumpe in stare impecabila pt a se goli si vinde sau inchiria halele.

:frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am desfacut fuzetele de 1200 de pe o masina reconditionata total la o firma cu shtaif, pe bani ciucure. Ce am gasit:

- un boltz-ciuperca artizanal, cu canalul elicoidal facut din polizor :D

- o bucsha de boltz-ciuperca artizanala si polizata la exterior, unde se preseaza in fuzeta

- pivot artizanal- o sa fac analiza de material sa vedem din ce o fi si daca a fost cementat

- kernere pe fusul rulmentului mare

Romanica, mereu surprinzatoare! :D

O sa pun poze cu procedura de demontare si cu ciudatzeniile gasite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
misu ploiesteanu

mare ghinion , am cromat fuzetele la upetrom, meseriasul ca orice meserias roman a zis "las sa intre mai greu" si a lasat cota cu 2 sutimi mai mare decit interiorul rulmentului. am incercat deci sa montez rulmentii nu intra decit daca ii bat(cred) dar sa mai si culiseze cel mic pentru a asigura stringerea optima...ghinionul -au ramas acasa in somaj tehnic asa ca; help ma poate ajuta cineva cu o alezare??? cape strung am incercat si nu merge. sau un transplant ceva...

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_cotiga

Cum sa "culiseze" pentru o strangere optima?

Eu nu am mai auzit asa ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
Cum sa "culiseze" pentru o strangere optima?

Eu nu am mai auzit asa ceva!

pai rulmentul mic se deplaseaza pe ax in functie de stringerea piulitei fuzetei,nu? si nu e normal ca sa nu fie strins exagerat(radial) pe ax ca in momentul care stringi (axial)si pe urma desfaci sa nu ramina blocati in pozitia strins...

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am aplicat o metoda complet neortodoxa vazuta la un mecanic mai dus cu pluta. Am vazut la el un ARO 10 cu sau mai bine zis fara presiune de ulei. Mi-a zis ca il rezolva, pe motor, fara sa ii schimbe cuzinetii. I-a dat jos si intre ei si vilbrochen a bagat o foaie de indigou. Am facut si eu la fel la fuzetele de la busul lui taicamiu. Rulmentii aveau joc si m-am cam chinuit sa ii bag foitele de indigou. Dupa vreo doi ani am umblat la ei din alt motiv si , surpriza, indigou era inca pe fuzeta. Ma rog, probabil, merge cand jocul nu este exagerat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_cotiga
pai rulmentul mic se deplaseaza pe ax in functie de stringerea piulitei fuzetei,nu?

Nu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

atunci cum se string rulmentii conici??? ok lamurit

Modificat de misu ploiesteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!