Jump to content

Motorul 2.0 TDI pe Octavia II


Thheo
 Share

Postare recomandată

Absolut corect.

Asta spuneam si eu..."in jurul lui 3000 rpm". Dar Raz.ro a inteles (citind Biblia-manualul) ca 4000 rpm e absolut normal in primii 1500 rpm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • raz.ro

    26

  • NHT

    17

  • DArtagnan

    14

  • Diesel

    13

Top Posters In This Topic

Absolut corect.

Asta spuneam si eu..."in jurul lui 3000 rpm". Dar Raz.ro a inteles (citind Biblia-manualul) ca 4000 rpm e absolut normal in primii 1500 rpm...

<{POST_SNAPBACK}>

:) Treaba lui ce-a inteles, masina lui, banii lui. Nu te poti pune cu micile "placeri" ale omului... Poate ca nu e diesel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as vrea sa intervin in disputa dvs. - care nu-si are locul aici (fie vorba intre noi). Totusi as vrea sa va atrag atentia asupra unui lucru: referirea din manual este ca nu se recomada deplasari cu mai mult de "3/4 din viteza maxima" (sub un anumit numar de km). Recomadarea respectiva banuiesc ca e valabila pentru toate motoarele (benzina/diesel), cat despre turatii singura recomadare este sa nu se foloseasca unele prea ridicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe turometrul de la bord am un cadran care incepe cu 0 si se termina cu 6000. Linia rosie e la 4500 sau 4600. Din cate stiu eu un motor suporta si turatii mai mari decat cele trecute pe linia rosie, deci ma gandeam ca teoretic turatia maxima care o poate obtine acest motor este 6000 (am zis teoretic).

Normal ca nu o sa trec de linia rosie nici inainte nici dupa rodaj (nici macar nu am trecut de 3500 pana acum), doar eu calculam acuma 3/4 din 6000. Poate ma inselam, si cei din carte se refereau ca 3/4 din turatia maxima normala (adica 3/4 din 4600) adica 3400 rpm, nu din turatia maxima afisata pe turometru !!!

Diesel nu stiu de unde si pana unde o scoti tu cu cei 4000 ca mod de referinta pentru turatia maxima (asta m-a confuzionat - da recunosc nu-s expert in dieseluri ca tine sau ca altii ). De ce nu ai zis 4500 sau 4600 ? Se pare ca si tu incurci turatia maxima a motorului (turatia normala care este 4500 sau 4600 - nu mai cobor sa ma uit acuma in masina) cu puterea maxima a motorului care e obtinuta la 4000 rpm. Nu vad legatura dintre una si alta.

Motorul tau are torque maxim la 1900, normal ca nu o sa pice in nas dupa asta si chiar nu am zis asta, am zis doar ca motoarele astea sunt f. diferite, tu normal ca trebuie sa schimbi putin mai sus sa o tii peste 1900-2000, pe cand la 2.0tdi merge tinuta putin mai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 4000rpm ai puterea maxima. Poti sa-l mai turezi pana in zona rosie (4600-4800) dar nu o sa mai obtii nimic. Si de fapt, cand intra pe zona rosie, banuiesc ca si la TDI alimentarea se taie automat pentru protectia motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe turometrul de la bord am un cadran care incepe cu 0 si se termina cu 6000. Linia rosie e la 4500 sau 4600. Din cate stiu eu un motor suporta si turatii mai mari decat cele trecute pe linia rosie, deci ma gandeam ca teoretic turatia maxima care o poate obtine acest motor este 6000 (am zis teoretic).

Normal ca nu o sa trec de linia rosie nici inainte nici dupa rodaj (nici macar nu am trecut de 3500 pana acum), doar eu calculam acuma 3/4 din 6000. Poate ma inselam, si cei din carte se refereau ca 3/4 din turatia maxima normala (adica 3/4 din 4600) adica 3400 rpm, nu din turatia maxima afisata pe turometru !!!

Diesel nu stiu de unde si pana unde o scoti tu cu cei 4000 ca mod de referinta pentru turatia maxima (asta m-a confuzionat - da recunosc nu-s expert in dieseluri ca tine sau ca altii ). De ce nu ai zis 4500 sau 4600 ? Se pare ca si tu incurci turatia maxima a motorului (turatia normala care este 4500 sau 4600 - nu mai cobor sa ma uit acuma in masina) cu puterea maxima a motorului care e obtinuta la 4000 rpm. Nu vad legatura dintre una si alta.

Motorul tau are torque maxim la 1900, normal ca nu o sa pice in nas dupa asta si chiar nu am zis asta, am zis doar ca motoarele astea sunt f. diferite, tu normal ca trebuie sa schimbi putin mai sus sa o tii peste 1900-2000, pe cand la 2.0tdi merge tinuta putin mai jos.

<{POST_SNAPBACK}>

Sunt departe de a fi expert...sunt un schimb un pasionat al diesel-elor...

Ca sa afli la ce turatie e puterea motorului tau e suficient sa consulti un prospect, manualul, ca sa nu zic cartea de identitate sau talonul masinii...Deci e foarte simplu...Nu am spus 4600 rpm pt turatia de putere maxima pt ca nu e aceasta...Simplu si aici. Dupa cum s-a spus si mai sus , de la 4600 rpm in sus incepe zona rosie...Intre 4000rpm si 4600rpm poti merge insa nu mai castigi nimic (nici CP in plus, nici viteza maxima, nimic..doar uzura nejustificata).

Deci avem o problema de cunoastere a masinii proprii...dupa cum spunea cineva mai sus...banii tai, masina ta...

Legat de motoarele mele de 1.9, tu afirmai ca ele obtin o valoare de varf (peak) la 1900rpm si atat...fata de 2.0 TDI-ul tau a carui cuplu maxim incepe de la 1750 si continua la 2500rpm...

Afirmatiile tale contin doua neadevaruri...si la 1.9 TDI exista o plaja de turatii in care valoarea de cuplu maxim ramana constanta dupa care descreste...deci nu e un simplu peak la 1900rpm cum insinuai...de asta te-am si intrebat ce se intampla dupa 1900rpm...

Al doilea neadevar sau inexactitate e legata de plaja de turatii unde afirmi ca se mentine cuplul maxim la 2.0 TDI...Intr-adevar incepe la 1750rpm...dar de unde ai aflat tu ca se termina la 2500rpm...nu ti se pare o plaja de turatii extrem de ingusta...? Nu ma preocupa atat de mult subiectul incat sa caut niste grafice sau date tehnice pe net dar dupa mine cuplul maxim se mentine pana in jurul lui 3000rpm (poate cu un plus de 150-200 rpm).

Ca sa inchei, orice cadran de turometru poate fi gradat diferit (pana la 7-8000 rpm). Asta nu inseamna ca schimba regulile conducerii proprii motorului respectiv.

Sau ca inceputul zonei rosii delimiteaza obligatoriu turatia puterii maxime...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar cuplul maxim de 320Nm la motorul 2.0 TDI este constant intre 1750 si 2500 rpm dupa incepe sa scada .

Aveam si un grafic chiar pentru octavia dar nu-l gasesc acum .. revin :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e asa, mea culpa...

Totusi mi se pare o plaja de turatii extrem de redusa...

Cum stau lucrurile de la 1.9 TDI?

E cam offtopic ce se discuta...dar aici se ajunge cand, de la o discutie despre rodaj ne raportam la 6000rpm, comparatii 1.9vs2.0 TDI...

Cred ca lucrurile sunt clare pt toti...eventualele prelungiri ale disc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e asa, mea culpa...

Totusi mi se pare o plaja de turatii extrem de redusa...

Cum stau lucrurile de la 1.9 TDI?

nu e ingusta absoult de loc, tocmai asta-i faza ca este o plaja foarte mare pentru un diesel, incepe destul de jos si tine mult, intre 1750 si 2500. Fata de dieselurile mai vechi este un progres, cele de 1.9 ca si al tau au un varf la 1900

Uite de exemplu 1.9tdi 150hp are 320NM la 1900 rpm

iar 2.0tdi 140hp are 320Nm intre 1750-2500 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce inseamna varf la 1.9?

Acestea (1.9) nu au o plaja de turatie (incepand cu 1900rpm) in care cuplul e constant?

Oricum 1750 sau 1900 rpm nu e o diferenta prea mare...cel putin la bocancul meu..:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca la 1.9 curba este ca un munte iar la 1900 se obtine cuplu maxim si apoi incepe sa scada pe cand la 2.0 curba urca pana la 1750 apoi sta relativ constanta pana la 2500 si apoi incepe sa scada.

Oricum nu pot sa zic ca la 1750 ai putere imensa, doar ca daca de exemplu pe la 1000,1500 apesi mai ferm acceleratia (nu pana la podea ca stiu ca nu e bine :( dar totusi asa mai ferm) de abia pe la 1750 se simte ca se intampla ceva cu masina, adica raspunde mai ferm.

Oricum se pare ca si motorul tau nu are doar 105 cai are mai mult in jur de 110-115 dupa calculele unora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de abia pe la 1750 se simte ca se intampla ceva cu masina, adica  raspunde mai ferm.

<{POST_SNAPBACK}>

Pai mai mult ca sigur ca atunci intra in functiune turbina...

Sunt convins ca si 1.9 TDi are o plaja de turatii incepand cu 1900rpm in care cuplu maxim e constant...Intrebarea e...care e acea plaja de turatii..?

Cine ne poate ajuta cu aceasta informatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai uite aici motorul tau testat

http://www.superchips.co.uk/curves/golfmk5tdi105bhp.pdf

si aici 2.0tdi-ul

http://www.superchips.co.uk/curves/skoda2ltdi.pdf

astea nu-s teste oficiale asa ca nu bag mana in foc ca sunt 100% reale. Dar probabil ca sunt destul de veridice, cei de pe briskoda ziceau ca tipii astia au cele mai bune dinamometre (parca asa le zice) din anglia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi l-am luat pe BKD-ul meu de 140 caluti.

stie cineva ce fel de ulei se pune din fabrica? ca la intrebarea mea, vinzatorul a facut un efort intelectual si a citit un abtibild de pe cartea masini - Shell Helix. dar nu parea chiar convins de ceea ce zice.

si oricum cind l-am intrebat despre un volan aprins (martor la bord) n-a stiut ce sa zica.

masina e o octavia 2 si n-as vrea sa completez cu altceva decit cel pus de ei. stiu de 505.01 dar vreau producatorul. QG2 la 1 an pentru service.

raz tu ai aflat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi l-am luat pe BKD-ul meu de 140 caluti.

stie cineva ce fel de ulei se pune din fabrica? ca la intrebarea mea, vinzatorul a facut un efort intelectual si a citit un abtibild de pe cartea masini - Shell Helix. dar nu parea chiar convins de ceea ce zice.

si oricum cind l-am intrebat despre un volan aprins (martor la bord) n-a stiut ce sa zica.

masina e o octavia 2 si n-as vrea sa completez cu altceva decit cel pus de ei. stiu de 505.01 dar vreau producatorul. QG2 la 1 an pentru service.

raz tu ai aflat?

<{POST_SNAPBACK}>

Shell Helix are in el motorul din fabrica . Din pacate nu vei gasi ulei Shell cu specificatia 505.01, cel putin eu nu am reusit. Poti sa completezi fara probleme cu ulei Castrol, dar numai cu aceasta specificatie. Eu asa am procedat, la indicatiile dealer-ului, si nu s-a intamplat nimic. Acum am scapat de problema asta, ieri la revizia de 10 kkm am pus Castrol SLX Long Life II 0W30 - VW 506.01 ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NHT ulei nu am intrebat inca, vreau sa intreb cand ma duc dupa numere (inca am rosii). Martor cu volan aprins la bord inseamna probleme cu servodirectia parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e de la servo, am citit in carte dupa ce am ajuns la birou. baiatul care vinde insa, nu s-a obosit cu lucruri din astea inutile - gen citit si bagat la cap.

stop OT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu primele impresii despre 2.0 tdi si comportamentul masinii: vitezele 1 si 2 foarte scurte, cuplu foarte bun. am accelerat in panta pe pod la elvila, dupa o scurta pierdere a aderentei masina s-a infipt si schimbarea vitezelor a venit natural. asta ca (scurta) *** de oras.

in afara: repriza f bune, chiar si in treptele superioare. ca sa raspunda instantaneu trebuie sa ai peste 2000 rmp. altfel cutia e elastica permitind mersul la turatii reduse chiar si a 6-a.

fiind la "rodaj" am mers cam cu 140 la 2500 rmp (vit 6) si 165 la 3000 rmp.

motorina omv premium diesel, consum 7% la BC, 7.05% la plin-plin. climatronic non-stop.

oras: 7.3% - in general drumuri scurte - 5 km. consumul in oras e dat si de temperatura exterioara. in relanti 0.5% pe ora daca temp interioara e mai mare decit temp exterioara si 0.7% pe ora daca temp interioara e mai mica decit cea exterioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine. Cred ca esti multumit de senzatiile si cifrele obtinute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie in oras pe drumuri scrute si aglomerata cu climatronicul pornit imi mananca mai mult, in general de 9-10 ma mir ca tu scoti 7.3% in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca el n-o tureaza prea tare...joking :) .

Consumul depinde de foarte multi factori.

Dincolo de factorul uman (sofer) mai conteaza: motor rece/cald, ora deplasarii, traseul (orasul), viteza medie pe deplasare..etc.

Eu stiu ca voi aveti proaspete masinile si acum tot butonati si stati cu ochiul pe computer la fiecare deplasare...dar in timp o sa vedeti mai relevante autonomia obtinuta cu un plin, consumul la un drum mai lung, samd.

A te infrigura de afisajul bordului la o deplasare scurta de 5-10 km e ceva de domeniul pionieratului si e de inteles... Insa dupa ce iti cunosti mai bine masina, nici nu te mai gandesti la consum....pt ca il cunosti si totul e natural.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, pai n-o turez, merg ca o baba. dimineata 2500 rmp max iar in cursul zilei rar vede 3000 rmp. ac-ul e cam pe 22 grade celsius caci nu suport sa fie diferenta prea mare fata de exterior.

exista doua variante de mers: "fin" din pedala cu accelerari medii si mersul la "talpa" cind trebuie sa te tii bine de volan. in "rodaj" rar am incercat si talpa.

totusi in bucuresti folosesc trasee fara multe semafoare si nu traversez nici centrul si nici vreuna din bulevardele celebre pt. blocaje.

deocamdata se mai poate. in 2 sapt. probabil consumul va creste substantial dupa ce toata lumea va veni din concedii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum nu pot sa zic ca la 1750 ai putere imensa,

Se pare k ai 78.5 CP la 1750 ...

@Diesel: se pare k la 1.9 are peak din modul cum sunt date specificatiile (punct de maxim, nu spun nimic de panta graficului pe masura ce creste turatia - cuplul scade f lent).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat ulei motor 2.0 TDi , 5w40, 505.01 - Shell Helix - 520.000 lei/litru la Avia in Pantelimon.

Cam scump dar plec in vacanta si-mi trebuie'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!