Jump to content

Motorul 2.0 TDI pe Octavia II


Thheo
 Share

Postare recomandată

Acest topic a pornit dintr-o mica "ciondaneala de pe urma altui topic". Asa ca am mutat aici tot ceea ce s-a spus despre acest motor, lasand curat topicul mama.

A pornit de aici:

1.9 TDI la 105 CP, nu mi se pare prea prost. Si pe aici majoritatea au 1.9 TDI. Si de altfel, VAG merge f mult pe acest motor.

Si daca mai vrei sa stii, 2.0 TDI, este motorul de 1.9 TDI, la care s-a marit cursa pistoanelor cu 1,2 sau 1,5 milimetri. In rest este identic.

<span style='color:red'>Scuze pentru editarea post-ului tau, dar era primul legat de acest motor.</span>

horgarban din cate stiu eu motorul 2.0TDI nu are legatura cu 1.9TDI de 105... parca primul e cu piezoelectrice..etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • raz.ro

    26

  • NHT

    17

  • DArtagnan

    14

  • Diesel

    13

Top Posters In This Topic

Nu m-am legat de ce injectoare are. Ci de faptul ca s-a marit cursa pistonului. deci mecanica este aceeasi.

Am citit acum ce am scris si intr-adevar, m-am grabit putin si am scris ceva ce lasa loc de interpretare. Imi pare rau ca am gresit, dar nu voi edita. Las asa sa se vada.

Deci La octavia 2: 2.0 TDI are 140 CP, 1.9 TDI are 105 CP -

Specificatiile tehnice supun astfel pentru ambele motoare:

- motor diesel supraalimentat, turbina cu geometrie variabila, 4 cilindri in linie, racire cu lichid, injectie directa cu inalta presiune tip pompa injector (pompe - duse)

La Passat nu am gasit sa scrie ceva de genula acesta prin datele tehnice.

Deci pana la urma este cam acelasi motor un pic mai vanjos.

Poti lua in calcul si faptum ca dupa 10-15.000 km poti face un chip-tuning cu o suma in jur de 300-350 eur, si duci motorul de 105 la 120-130 CP, fara a schimba ambreiajul. Daca te avanti peste 140 trebuie sa schimbi si ambreiajul cu unul pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum tragi tu concluzia ca este cam acelasi motor.. ca chiar nu este.. poti considera ca sunt comparabile motorul de 100 cu cel de 105 cu cel de 115 cu cel de 130... 2.0 sare din schema logica ( logica mea cel putin )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chia asa, motorul asta de 2.0L nu are propria istorie, precum 1,9 sau 2,5 sau altele. Se confunda mai mult cu cel de 1,9, deci presupun ca e acelasi bloc motor, cu alt arbore si biele, ca sa se poata obtine o cursa mai mare a pistonului. Nu cred ca ar fi facut VW un cu totul alt motor ca sa castige 100cmc. Se jongleaza mult cu motorul de 1,9, probabil ca s-u indragostit de el. Din el se face si 1,4 tdi, iar 1,9 exista in vreo 6 variante oficiale, daca nu mai multe.

Din cate am observat, noul passat are exact aceleasi motorizari ca si O2 ? Probabil ca or sa mai apara si altele, dar eu zic ca e rusinos sa poti alege doar 3 benzine si doua motorine la asa o masina. Oricum, variantele de 1,6 pe benzina pica din start, asa ca iti ramane 2.0 benzina si cele doua diesel. Eu propun 2.0 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a luat-o inainte flohusky si am sters postul meu anterior. 2.0 TDI are acelasi bloc motor, aceleasi pistoane (acelasi diametru al cilindrilor) si are modificat arborele cotit, in sensul micsorarii bratului palier cu 1.5 mm, ceea ce duce la marirea cursei pistonului cu 1.5 mm. Asta este toata smecheria.

1.4 TDI este 1.9 TDI cu 1 cilindru lipsa. Are aceleasi componente (biela/piston) si alt orbore cotit), asa cum 1.2 este 1.6 cu un cilindru lipsa.

Se merge pe cat mai multa "unificare", pentru a a fabrica acelasi piston pentru cat mai multe tipuri de motoare. Si nu numai. Biele, supape, injectoare, etc. Ce mare lucru sa modifice o matrita deja existenta de bloc motor si sa "taie" un cilindru de acolo. Sau sa adauge.

Cam asta este din ciclul "globalizare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda.. plus o mica diferenta de 16 valve, 2 arbori cu came...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu stiu ca 2.0TDI e un motor nou . Diferit mult de 1.9 TDI 130 de ex. nu doar un plus de 100cmc .

Mai are si balancer shaft pentru rafinament care nu stiu daca este prezent pe 1.9TDI 105cp si care nu stiu cum se numeste in romana .

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3403

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, are si chiulasa modificata, ca sa incapa 2 axe cu came si cate 4 supape/cilindru. Dar noi spuneam ca la baza se pleaca de la un bloc de 1,9. Oricum, nu e buleala romaneasca, sa faca din kkt bici. E foarte modificat, cum este de exemplu 1,9 PD fata de 1,9 non-PD, dar se pleaca de la acelasi motor. Iar de balancer shaft nu am auzit, recunosc, nu stiu despre ce e vb, dar asta probabil ca s-a realizat electronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg ce se tot spune despre asemanarea dintre 1.9 si 2.0 TDI,pai nu are de fapt alt diametru cilindru -respectiv 79,5mm la1.9 si 81.0mm la 2.0 eu cred ca asa e nicidecum ca s-a marit capacitatea doar marind cursa pistonului care e aceeasi,am vorbit cu cineva de la piese auto import si a verificat si segmentii sint cu diametre diferit deci diferite unii fata de altii,2.0 TDI e cu totul alt motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am citit eu pe net si din brosuri se spune clar ca 2.0 tdi este un motor complet nou. Practic 2.0 tdi-ul de 140 de cai mi se pare ca este un start de linie, cam pe aceasi "platforma" or sa se faca si tdi-ul de 170 si ceva de cai , probabil ca si alt tdi mai fortos decat atat.

pentru un moderator : am mai facut si eu un topic mai demult in care am discutat si cerut intrebari despre motorul asta de 140 de cai ca si eu tot din asta vreau sa-mi iau, poate un moderator poate sa aduca unele raspunsuri si sa le puna aici, topicul se numea "intrebari octavia 2".

Pai sa-i facem un link aici.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caracteristicile tehnice ale motorului 2.0 TDI sunt:

cursa: 81 mm (cursa piston)

alezaj: 95.5 mm (diametru cilindru)

rap de compresie: 18.5:1

putere: 103kW (140CP) / 4000 rpm

cuplu motor: 320 Nm la 1750-2500 rpm.

Caracteristicile tehnice ale motorului 1.9 TDI sunt:

cursa: 79.5 mm (cursa piston)

alezaj: 95.5 mm (diametru cilindru)

rap de compresie: 19.0:1

putere: 77kW (105CP) / 4000 rpm

cuplu motor: 250 Nm la 1900 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pai problema asa atunci poti spune ca si golf 5 tot golf 4 este.. tot 4 roti are :) ... bineinteles ca intotdeauna ne bazam pe experienta anterioara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caracteristicile tehnice ale motorului 2.0 TDI sunt:

cursa: 81 mm

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja cand un motor difera si prin capacitatea cilindrica si prin numarul de supape nu poti sa spui ca este un 1.9 imbunatatit. Este un motor nou. Bielele difera, pistoanele difera, chuiulasa este alta... arborele este altul. Nici blocul nu este la fel... deci in afara de indicativul TDI nu vad nici o asemanare.

Balancer-shaft sunt 2 contragreutati plasate in baia de ulei care se invart in sens invers una fata de alta, cu viteza 2xrot. arborelui cotit si au rolul de a suprima armonica a-2-a care apare la motoarele in 4 cilindri. La cilindree mai mare, de la 2 litri in sus, la motoare subpatrate(cu alezajul mai mic decat cursa) aceasta armonica are o amplitudine destul de mare si poate dauna motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu bore=alezaj si stroke=cursa

<{POST_SNAPBACK}>

corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au facut cateva speculatii pe aici legate de asemanari si diferente intre 1.9 si 2.0 TDI. Cred ca ar fi cazul clarificarii unora dintre ele:

- 1.9 TDI are 8 supape iar 2.0 TDI are 16 de aici diferente majore intre designul chiulaselor celor doua motoare. Si pistoanele sunt diferite din acelasi motiv (design diferit al camerei de combustie)

- exista cateva diferente intre 1.9 TDI PD din vechea generatie EDC 15 si 1.9 TDI PD EDC 16 legate de designul duzelor de injectie, circuit de admisie, EGR, etc dar in principiu 1.9 TDI EDC16 poate fi considerat o evolutie a arhicunoscutelor 1.9 TDI EDC15.

- 2.0 TDI BKD nu are arbori de echilibrare si nici injectoare piezo (inca). O sa apara noul 2.0 TDI de 170 Cp se pare cu injectoare pompa piezoelectrice (NU Common Rail)

Restul diferentelor au fost explicate pe parcursul topicului.

Concluzia: 2.0 TDI nu poate fi privit ca un "upgrade" sau "evolutie" al 1.9 TDI ci este un motor cu un design complet diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata. am gasit:

Din 2 susrse diferite, de pe 2 site-uri straine, am avut aceeasi informatie: pdf-urile nu erau la fel, erau diferite, dar datele erau aceleasi. De aici a pornit confuzia probabil. Domnii au inversat alezajul/cursa.

Culmea este ca am gasit asta chiar pe un site al unui dealer german al Skoda. Si ei le-au inversat. Probabil skoda noastra le-a luat de pe acolo.

Asa ca imi cer scuze pentru polemicile inutile.

OK, imi torn cenusa in cap. Asta este.. Dezinformarea populatiei/cumparatorului

Deci date corecte:

Cilindree (L/cm3) 1,9 / 1896 ____________________2,0 / 1968

Alezaj / Cursa (mm) 79,5 / 95,5 _________________81,0 / 95,5

putere max., kW (CP) la 1/min 105 _______________140

Cuplu motor max., Nm la 1/min 250 / 1900 _________320 / 175

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au facut cateva speculatii pe aici legate de asemanari si diferente intre 1.9 si 2.0 TDI.

- 2.0 TDI BKD nu are arbori de echilibrare ....

<{POST_SNAPBACK}>

inseamna ca astia de aici, la 2.0TDI vorbesc aiurea? Sau pe Audi este un alt 2.0TDI?

http://www.audi.co.uk/company/pressrelease...age=presscentre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 TDI (cod motor BKD) montat pe GolfV/Touran/Alteea/A3/Sportback/Octavia2 nu are arbori de echilibrare. Nu stiu despre motoarele montate longitudinal pe noua platforma A6/A4(facelift) sa aiba asa ceva dar sincer nu cred acest lucru.

Si nu cred ca ar fi singura greseala de pe acolo, BKD-ul este DOHC nu SOHC asa cum pretind autorii site-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca are arbori de echilibrare , balancer shaft , ausgleichachse sau cum s-or mai numi . Cel putin pe golf ..

Edit: Am gresit :Driver: .

Modificat de gorrocs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez componenta blocului de 2.0 TDI BKD (inclusiv cel de golfV). Imi pare sincer rau dar motoarele noastre NU au arbori de echilibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pina la urma diferenta de capacitate intre 1.9 TDI si 2.0 TDI,este data de alezaj care inseamna diametrul cilindrului si care este diferit,cursa raminind aceeasi.

Alezaj 1.9 TDI=79,5

Alezaj 2.0 TDI=81

Cursa la ambele 95,5 mm

nu avea cum sa fie facuta capacitatea mai mare prin marirea cursei pistonului,eu nu am pomenit asa ceva.

Cilindree (L/cm3) 2,0 / 1968 1,9 / 1896

Alezaj / Cursa (mm) 81 / 95,5 79,5 / 95,5

Modificat de cristi.v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost la PoRo si un salesman mi-a zis ca reglajele intre motoarele de pe 2.0 TDi de la Passat si Octavia 2 difera. Vacuum-ul la Passat are 2400 mbar iar la Octavia 2, 2050 mbar. La ce foloseste vacuum-ul? Luminati-ma si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!