Jump to content

Motorul 2.0 TDI pe Octavia II


Thheo
 Share

Postare recomandată

Ignora informatia primita, valoarea de 2400mbari este cea de suprapresiune si nu are legatura cu vacuumul.

La urma urmelor, salesmanii trebuie sa vanda nu sa furnizeze informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • raz.ro

    26

  • NHT

    17

  • DArtagnan

    14

  • Diesel

    13

Top Posters In This Topic

bine zis andi :angry: sunt multe bombe in ale masinilor pe la pupitrele alea de vanzare care vorbesc si nici nu stiu despre ce.. doar din auzite asa.. in fine..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la titlul din topic,eu unul sunt multumit de TDi-ul de 2 litri este excelent la drum,chiar putin sportiv pot spune (in sensul ca are reprize foarte bune si se ajunge fara probleme la 200km/h).Plus nu stiu cum se manifesta posesorii acestui motor (in afara de Gorrocs :) ,cunoscatorii stiu de ce!),dar pe mine ma imbie sa-l calc,nu prea ii place sa stea jos in ture.Nu ca nu poate,cuplul este arhisuficient,dar vrea mereu viteza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers eu cu Octavia 2 de 2.0 TDi si cu Passat-ul de 1.9 TDi si 2.0 TDi la drive-test-uri si va spun numai o parere de driver.

La Octavia 2.0 simti o forta bruta sub tine fara gaura-turbo (cel putin asa mi s-a parut, dar eu sint un benzinist inca, pe 110 hp)

Motorul se aude inauntru destul de bine, dar nu suna rau :banghead:

1.9 Tdi pe Passat 2005 e mult prea mic dupa gustul meu (mai mergea si clima)

2.0 Tdi pe aceeasi masina e foarte confortabil, mai bine insonorizat ca la Octavia, dar pierzi senzatia de sportivitate (daca nu te uiti pe vitezometru). Cit despre etajarea vitezelor, nu cred ca poti apuca in Bucuresti nici a patra...

Cam asta e parerea mea despre 2.0 TDi.

TREBUIE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revenin la dilema :are sau nu motorul de 2.0 TDI arbori de echilibrare.

Raspunsul este da, dar nu toate ci numai cele montate longitudinal (A4/A6) coduri motor:

- BPW (103Kw/310Nm 8v Filtru Particule)

- BLB (103Kw/310Nm 16v)

- BNA (100Kw/310Nm 16V)

Motorul montat transversal BKD nu are asa ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul de 1.9 105CP am mers, dar cu cel de 2.0 140CP nu.

Cum este comparativ cel de 2.0 (pe Octavia 2) la zgomot, trepidatii? :)

Cel de 1.9 105CP cam vibra, zbarnaia la aceleratii si masina de drivetest mai avea si greieri. Per total cam zgomotos cel de 1.9.

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
Da, are si chiulasa modificata, ca sa incapa 2 axe cu came si cate 4 supape/cilindru. Dar noi spuneam ca la baza se pleaca de la un bloc de 1,9. Oricum, nu e buleala romaneasca, sa faca din kkt bici. E foarte modificat, cum este de exemplu 1,9 PD fata de 1,9 non-PD, dar se pleaca de la acelasi motor. Iar de balancer shaft nu am auzit, recunosc, nu stiu despre ce e vb, dar asta probabil ca s-a realizat electronic.

<{POST_SNAPBACK}>

:o Balancer shaft este ca si la motoarele 1,2 HTP un simplu arbore de echilibrare care are rolul de a anula vibratiile din interiorul motorului mai ales in regimul de relanti. :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit aici pe forum ca la O2 motorul de 2.0 TDI este un pic mai zgomotos decat cel de 1.9 TDI in anumite situatii, dar am citit si ca este mai rafinat. :P :P

Poate cineva sa-mi explice cum vine asta? (please!) Deoarece in Timisoara nu se poate face test drive cu motorul de 2.0 TDI.

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit aici pe forum ca la O2 motorul de 2.0 TDI este un pic mai zgomotos decat cel de 1.9 TDI in anumite situatii, dar am citit si ca este mai rafinat.  :blink:  :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Rafinamentul este dat de raspunsul motorului in reprize, in sensul cuplului motor care pe langa ca e substantial mai mare e mai uniform oferit pe plaja de turatii.

Oricum, consumul la 2.0 TDI e usor mai mare decat la 1.9 TDI pentru ca prezenta calutilor in plus te imbie sa le dai bice...ca sa folosesc o expresie de auto literara... :)

Daca te uiti pe niste grafice vei putea vedea diferenta de care vorbesc...dar si mai bine ar fi sa o sesizezi practic in test.

Diferenta de rafinament intre cele doua nu e data de sonoritate, dupa cum si singur ai citit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cine mai are 2.0tdi de aici de pe forum ?

Motorul meu mi se pare ca face cam mare galagie in relanti..adica se aude cam tare si zgomot clasic de diesel (tac tac tac..), si din interior si din exterior ... Comparat cu un Superb cu motor de 1.9 130tdi , al meu face galagie mai mare parca...e normal ?

In mers nu e deranjant, doar la relanti. Oare se face mai silentios dupa rodaj ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in carte scrie ca in relanti face mai mult zgomot decat turat si o sa se mai lase sigur si oricum nu stai cu ea in relanti toata ziua sigur dupa cateva mii motorul o sa se lase si nu o sa mai faca asa tare cum zici tu:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e invers,la inceput parca avea zgomot mai mic si dupa 5000Km,are un pic de zgomot mai mare,am un vecin care are tot un motor de 2.0L dar SDI si in comparatie cu ala,TDI-ul meu nu se aude de loc la relanti,adica la el se aude foarte clar acel "tac,tac ,tac",cel mai bine e sa faci o comparatie cu alta la fel,eu de exemplu cind nu sint cu masina ascult alte masini ca a mea(cind sint pe faza).Parerea mea ca nu trebuie sa se auda asa zgomotos,si apropo,am completat exact cu 0.5 l de ulei dupa aproape 6000Km,la voi cum a fost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea am vazut 2.0-uri pe aici ca sa compar...doar cu 1.9-le de pe superb care se aude cam la fel...initial cand am luat masina mea chiar am ramas putin mirat..nu ma asteptam sa se auda asa tare la relanti, dar in mers chiar nu e sesizabil aproape deloc tzacanitul.

Oricum nu prea am ce face, nu ? adica daca face zgomot asta e, nu se poate face nimic nu ? poate fi si de la un defect treaba asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam in toata revistele auto grupul vw este "mustrat" pt. zgomotul ridicat in comparatie cu, concurenta.. you'll just have to live with it

acum nu stiu ce zgomot ai .. daca se aude la fel ca 1.9 de 130.. ala e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu rodajul..voi pe la cat ati schimbat in rodaj ? 2500-3000 ?

Parca am voie maxim 3/4 din turatia maxima..adica 3/4 din 6000, vine 4500... ?

Conteaza greutatea trasportata in rodaj ? Auzisem ceva de maxim 3..pasageri in masina si fara bagaje ???

Am scos-o ieri spre arad putin si mi-a cam scapat piciorul , nu am depasit 4000-4500 rpm cred, dar m-am speriat cand am vazut la ce viteza am ajuns intr-un timp asa scurt...160km/h ...aveam impresia ca sunt pe la 120 , sper ca nu i-am facut nici un rau masinutei :(

apoi mi-am dat seama ca nu am nici rovigneta...(daca e pe leasing o cumpar eu sau cum vine treaba ?)

Modificat de raz.ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puterea maxima este la turatia de 4000.. asta o iei ca referinta de turatie maxima pt. asa ceva, in concluzie nu depasi 3000rpm si nu da talpa ( adica sa nu creezi sarcina mare ) abtine-te 1500km..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm in cartea mea scrie 3/4 din turatia maxima(6000 rpm) pentru fiecare treapta de viteza, nu scrie nimic de 3/4 din turatia la puterea maxima(4000 rpm).

Oricum o menajez de acuma, am facut un drum dus intors Timisoara Lugoj, consum 5.5 cu climatronic pornit, drumul destul de prost, multe franari, depasiri tiruri, etc, viteza medie cam 55km/h cu tot cu frecushul de rigoare din Timisoara, am schimbat in jur de 2500 rpm, viteza maxima cam 120 la ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci mai detaliez putin cu zgomotul, la relanti si turatii joase , sa zicem sub 1800, motorul se aude, nu e chiar tac tac tac adica metal pe metal e asa un zgomot mai infundat, mai gutural, in schimb peste 2000 rpm cred ca se aude turbina, e asa un zgomot mai...compact, uniform, si da asa senzatia aia de putere :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm in cartea mea scrie 3/4 din turatia maxima(6000 rpm) pentru fiecare treapta de viteza, nu scrie nimic de 3/4 din turatia la puterea maxima(4000 rpm).

<{POST_SNAPBACK}>

Nu prea ai cunostinte despre diesel, no offence...

Ti s-a explicat foarte bine ca puterea maxima se atinge la 4000 rpm la TDI-ul tau...

Zona rosie incepe de la 4600 rpm...dar la 4000 rpm dispui deja de intreaga herghelie.

Vitezele se schimba in jurul lui 3000rpm pentru ca indicatorul turometrului saq cada deasupra/in jurul lui 2000rpm adica plaja de turatii in care se gaseste cuplul motor maxim.

Ar trebui sa citesti atent cartea care zici ca o ai...sfatul care ti s-a dat mai sus e absolut corect...acuma tu faci cum vrei... :(

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel nu cred ca ai citit bine tot ce am scris, eu vorbeam de rodaj aici si am specificat ca in carte se spune (citez exact) :

"nu circulati cu viteza mai mare de 3/4 din viteza maxima a fiecarei trepte de viteze, adica pana la 3/4 din turatia maxima a motorului". Adica conform cartii in rodaj am voie maxim sa merg cu 4000 rpm.

Crede-ma ca stiu ca la 4000 am puterea maxima si stiu tot ce s-a discutat aici pe forum despre intretinerea turbinei si mers subturat, dar nu era vorba de asta era vorba de rodaj!!!!

Totusi daca eu la inceput schimbam pe la 3000 cu toate ca eram in rodaj si chiar treceam de 3000, acuma o sa incerc o menajez timp de 1000-1500 km si o sa schimb mai devreme sa nu incerc sa depasesc 3000.

Si nici tu nu cred ca ai condus prea des motorul asta de 2.0tdi e foarte diferit etajat fata de 1.9 al tau, daca schimb la 3000 de fiecare data cad in treapta superioara destul de sus, si motorul nu mai merge asa de rotund(nu mai zic de consum). Plus ca plaja mea de torque maxim este mult mai mare ca a ta, respectiv de la 1750 turatii pana la 2500 nu doar un peak la 1900 cum ai tu.

In afara orasulu, pe autostrada este valabil sa schimb la 3000 dar in oras nu prea ai cum sa faci asta mereu dupa parerea mea, e mult prea nervoasa pe la 3000 si consuma prea mult sa o aduci mereu la 3000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar fi bine sa folosesti totusi motorina euro 4 pentru motorul tau ->

OMV PremiumDiesel, Rompetrol Euro4, Petrom Super Euro Diesel . Cea de la Mol este euro 3 iar de LukOil am auzit numai lucruri proaste desi nu am alimentat niciodata de la ei .

Eu in 19 000 km am pus 80 % OMV si 20 % Rompetrol si o singura data 30l de Petrom , nu am avut niciodata probleme cu calitatea combustibililor . Singura chestie parca cu rompetrol consuma mai mult :D dar oricum diferentele sunt mici .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm nu stiam ca Mol are euro 3, de fapt nu scria nicaieri ce euro are dar m-am gandit ca e euro4 ... acuma am 25 litri de mol...sper sa nu faca nimic la motor mai ales ca sunt in rodaj..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mol este un euro3 putin mai bun insa nu se apropie de normele euro4 . Singura problema este continutul mai mare de sulf care pe langa faptul ca polueaza :D mai are si prostul obicei de a se depune pe ici pe colo. Acum 25l nu sunt un capat de tara dar e bine de evitat pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel nu cred ca ai citit bine tot ce am scris, eu vorbeam de rodaj aici si am specificat ca in carte se spune (citez exact) :

"nu circulati cu viteza mai mare de 3/4 din viteza maxima a fiecarei trepte de viteze, adica pana la 3/4 din turatia maxima a motorului". Adica conform cartii in rodaj am voie maxim sa merg cu 4000 rpm.

Crede-ma ca am citit tot ce ai scris, si nu am facut asta decat bine...Mai mult decat atat te-am si citat bine. Daca tu ai inteles din citirea manualului ca pana la terminarea primilor 1500km aka rodaj ai voie sa turezi pana la 4000 rpm...asa cum iti spuneam...be my guest da-i 4000 rpm. Intrebarea mea nevinovata este cat o sa-i dai dupa ce termini rodajul?

Totusi tu mentionai 3/4 din 6000rpm...ceea ce pt mine suna aberant daca discutam despre TDI...

Crede-ma ca stiu ca la 4000 am puterea maxima si stiu tot ce s-a discutat aici pe forum despre intretinerea turbinei si mers subturat, dar nu era vorba de asta era vorba de rodaj!!!!

Eu te cred ca stii acum ca puterea maxima la TDI e la 4000 rpm...Nu stiu insa la ce te gandeai cand mentionai 6000 rpm. Cred ca nu te gandeai la masina ta... :)

Totusi daca eu la inceput schimbam pe la 3000 cu toate ca eram in rodaj si chiar treceam de 3000, acuma o sa incerc o menajez timp de 1000-1500 km si o sa schimb mai devreme sa nu incerc sa depasesc 3000.

Cum crezi tu...

De fapt ar trebui sa urmezi ceea ce-ti scrie in carte, desi sfaturile ti-au fost date foarte corect pana acum...

Si nici tu nu cred ca ai condus prea des motorul asta de 2.0tdi e foarte diferit etajat fata de 1.9 al tau, daca schimb la 3000 de fiecare data cad in treapta superioara destul de sus, si motorul nu mai merge asa de rotund(nu mai zic de consum). Plus ca plaja mea de torque maxim este mult mai mare ca a ta, respectiv de la 1750 turatii pana la 2500 nu doar un peak la 1900 cum ai tu.

Ho-ho-ho, de la corectarea unor enormitati, am ajuns la comparatii insinuante intre motoarele pe care le conducem...

Intr-adevar nu conduc prea des acest 2.0 TDI, insa acest lucru nu are relevanta in chestiunea discutata...Pt mine insa e o noutate sa aflu ca motorul meu are un peak la 1900 rpm...Se pare ca esti un connaisseur...spune-mi ce se intampla cu motorul meu de 1.9 dupa 1900 rpm...pica in nas cumva? Asa ar trebui sa fie daca ar fi vorba de un peak...Aici poate sa-ti explice oricine cum sta treaba...

In afara orasulu, pe autostrada este valabil sa schimb la 3000 dar in oras nu prea ai cum sa faci asta mereu dupa parerea mea, e mult prea nervoasa pe la 3000 si consuma prea mult sa o aduci mereu la 3000.

Legat de cele 3000 rpm de care vorbeam eu, eu o mentionam ca o valoare spre limita superioara in schimbarea vitezelor (chiar si dupa rodaj)... Normal ca daca ai senzatia ca e prea nervoasa, nu merge rotund, consuma prea mult (!), poti sa schimbi mai jos...De fapt cutia avand 6 rapoarte, e normal ca aceste rapoarte sa fie mai scurte...

In incheiere, daca intrebi ceva e normal sa ti se raspunda...

Dupa cum e normal si sa ti se atraga atentia asupra unor scapari de genul 3/4 din 6000rpm, turatii de 4000Rpm in rodaj...etc.

Ce motor avea fostul tau Passat? Un 1.6/1.8 benzinar cumva? Daca da...se mai explica unele tendinte...

<{POST_SNAPBACK}>

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca turatia maxima la acel TDI este 4200-4400 atunci 3/4 din aceasta turatie inseamna 3150-3300 rot / sec.

Turatii maxime de 6000-6400 rot/sec se intalnesc la motoarele Otto moderne...

Modificat de modeleromy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!