Jump to content

bujie inecata in ulei...


d_andrei
 Share

Postare recomandată

Salut !

Azi mi-aam luat inima in dinti si am plecat la cumparat bujii. Desi manualul indica f corect ca am nevoie de bujie cu 3 electrozi, m-a convins vanzatorul sa iau in 2 poli pan la urma, marca BOSCH.

1. E de rau daca am pus in 2 electrozi in loc de 3 ?

Apoi am ajuns la service sa le montez, ca io nu am cheie de bujii... Eh, ghinion, ca la ultima bujie, adica cilindrul cel mai din dreapta, cand o scoate, unsa toata de ulei, si era ulei si pe canal. a sters cu carpa, a montat noile bujii....si parca parca imi face impresia ca masina nu mai trage ca la inceput....

De la ce sa fie ulei acolo ?? Zicea mesanicul ca e posibil sa fie de la capacul cu care se acopera partea aia cu tachetii, capac ce are "inclusi"in el arborii cu came...

pe ea inca erau bujiile originale, de prima echipare NGK, cu 3 electrozi si marca Audi pe ele ! :D dar erau cam negre....

apoi, am cerut pret pentru distributie, kit complet: 7 milioane cu tot: role, curele, pompa de apa. PLUS 16 tacheti NOI , fiecare la ~ 376.000 => aprox 13 mil toata distributia plus tacheti. MERITA toti banii astia sau e umflat pretul ? mentionez ca la distributie e vb de kit contitech

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai poate nu mai iti mergea aprinderea in cilindru respectiv si de asta se "imbibase".. ar trebui sa demontezi bujia dupa cateva zile sa vezi daca e la fel... si poti face si un test de compresie..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar ma gandeam si eu daca mai dadea scanteie bujia aia....oare sa fi mers in 3 cilindri ? nu prea cred....ca acum merge la fel motorul, adica nu se aude altfel, nu aveam nici un martor aprins in bord....nu stiu de ce era plina cu ulei. ma gandesc totusi cum de era ulei si pe electrozi dar si inafara, la fisa. mi-a zis mecanicu ca poate garnitura dintre capacul de deasupra si partea cu tacheti sa fi cedat si sa fi intrat pe acolo.... m-a intrebat daca imi consuma ulei si e drept ca nu consuma....hai poate cativa ml la vreo 4000-5000...chiar era super incantat ca nu mananca ulei mult...

o sa mai cercetez bujia noua in weekend si poate pe sapt viitoare un test de compresie....

si ce ar trebui eu sa inteleg din testul de compresie ?? daca sa zicem ca macar un cilindru nu e in parametrii acceptabili ? garnitura de chiulasa sau ce trebuie facut ? pls....help...info :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt mai multe de discutat .. daca un cilindru nu e in plaja acceptata de valori atunci e destul de grav, probabil ca ar trebui segmentat tot motorul, insa mai exista si cazul cand toti cilindri se incadreaza in plaja de valori, dar exista diferente mari intre ei.. however daca zici ca motorul merge rotund nu ar trebui sa te incadrezi in acest caz.

Bineinteles ca mai poate fi si cazul cu garnitura de chiulasa care sa scape compresie.. dar oricum pana sa ajungem sa "aberam" pe tema asta fa intai testul de compresie si mai uite-te odata la bujie... mergi o perioada cu incetiniri la stop cu frana de motor sa vezi daca e mai curata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut...o sa incerc sa postez si eu aici o problema oarecum asemanatoare si la care v-as fi recunoscator daca m-ati ajuta, desi nu s-a mai discutat de multicel in thread-ul asta. :)

Whatever....acum ceva timp (2 luni) am observat ca dimineata cand pornesc masina are un trepidat ca si cum ar porni in 3 bujii.Zicand zis ca e normal..ca nu schimbasem niciodata bujiile de cand achizitionasem masina (90 000km) si m-am dus si am luat un set de bujii Beru cu 3 elementi ..bune..cica. Cand am ajuns la service sa le schimb..surprise...bujiile stock (NGK)erau OK..mai putin cea de la cilindrul 2 care era innecata in ulei.(mentionez ca masina mergea bine in momnetul acela, nefiind afectat electrodul bujiei). Ma rog..am schimbat bujiile, am etansat din nou capacul in care vin ele infipte si m-am gandit ca totul e ok.

Dupa 1 sapt...aceiasi problema...mers neregulat la pornire (dimineata) dar nu tot timpul..cam 1 data/sapt, martorul chech engine aprins si intermitent, si bujia a 2 innecata in ulei.

La o scanare cu VAG-Com codul de eroare era urmatorul "Missfire in cylider 2"...sau ceva de genul asta..

Are cineva idee ce se intampla?? ;)

Mentinez ca am masina din semnatura si are 144 000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara a discuta strict despre masina ta, pe langa bujii mai exista fise, bobine/bobina. Pe la astea te-ai uitat? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara a discuta strict despre masina ta, pe langa bujii mai exista fise, bobine/bobina. Pe la astea te-ai uitat? :blink:

Bobinele cred sunt OK avand in vedere ca masina are momente (zile) cand merge perfect. Fisele sincer sa fiu nu le-am schimbat.

Ideea e ca dupa ce porneste aiurea dupa un timp eroarea de pe bord dispare singura si masina merge normal. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defcte intermitente apar de regula din cauza contactelor imperfecte, modificari ale valorilor rezistive fc. de temperatura,etc. Nu trebuie sa excluzi verificarii (in cazul tau) nimic din lantul bobina-fisa-bujie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobina nu cred ca nu are cum sa nu mearga azi si maine da...si atunci singurul semn de intrebare mi-l ridic asupra fiselor..o sa le schimb si pe alea si o sa vad rezultatul.Merci de sfaturi B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai putea fi si alte cauze: injector,compresie scazuta pe cil. respectiv dar, ia-le pe rand.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci ...o sa incep cu fisele...desi ..daca n-ar exista aprindere pe bujia respectiva..nu inteleg cum ajunge innecata in ulei...sau...asa ar trebui sa se manifeste ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cumpara inca fise ...verifica-le seara pe bezna afara ..ridica capota motor si daca vezi cum "circula" curentul prin ele atunci da ..e cazul de fise .Pana atunci verifica mufa electrica a injectorului ( uneori nu face bine contact) ..verifica bobinele de inductie ..pot sa-ti dea gherla cand se incalzesc ( asta de inceput...pana cand mor de tot).Daca totul e OK atunci test de compresie facut ( e inselator oarecum ca daca de ex o supapa nu inchide bine iesi aiurea la compresie ) Acel ulei pe bujie poate fi si din cauza de supapa care nu inchide cum trebuie si astfel ai ardere proasta in acel cilindru ...daca insa masina mananca ulei ..s-ar putea sa fie segmentul de ulei ( raclor) dus .

Sincer ..cred ca este o problema relativ la aprindere..dar nu se stie ..verifica tot cum trebuie ...supapele care nu inchid bine le poti simti si in teava de esapamaent ( cand da acele intreruperi ..pui mana la teava si daca simti ca "trage" inauntru ..atunci sunt supape).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. masurarea compresiei

2. reglarea tachetilor

3. segmentarea.... uleiul nu are ce cauta in camera de ardere (asta daca supapele si semeringurile de supape sunt ok)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e ulei pe bujie e cam dubios.... o cauza ar putea fi si semeringurile de la supape care scapa ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut un set de NGK noi , e drept cu un electrod doar ( trebuie 3 la motorul meu) si dupa cca 8000km facuti cand urcam masina la peste 4000 rpm in accelerare pe autobahn becul CEL ( check engine) se aprindea intermitent dupa care ramanea aprins si trebuia sa pun VAG-COM sa sterg eroarea ...care eroare era mereu ...multiple missfire on all cylinders... Desfacut bujiile bujia piston 4 efectiv ingropata in calamina +ulei ..restul ciocolata si putin calaminate.Schimbat cu NGK cu 3 electrozi plus un aditiv f puternic de curatare in benzina si masina si-a revenit in cca 500 km .Acum am un relanti impecabil ( sa bat in lemn).Problema e ca la mine motorul bea ulei cu mare drag ..cca un litru la mie...si am doar 132.000 km cu motor de 2.0 l .Stealer-ul VW imi spune ca asa consum e normal???!!! la km masinii mele ....si nu sunt singurul care se plange ..un alt prieten cu Jetta IV ( Bora) are 110.000 km tot pe motor de 2.0 l si mananca si alui cca 800ml la mie .Horror dar asta e ..stam cu bidonul in portbagaj in permanenta .Funny ca macar nu scoate masina fum deloc la spate si nici la pornire ..asa ca vom completa cu ulei .

Asa ca se necesita in primul rand o verificare riguroasa a consumului de ulei ..apoi vin concluziile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa clarificam putin lucrurile. Am vorbit cu @on the run si problema este ca, bujia este inecata in ulei dar, pe afara (exteriorul motorului) :D . In cazul asta va inchipuiti pe unde se produce scanteia. :D Buba cea mare este alta; de unde se acumuleaza uleiul in jurul bujiei ?! O sa vina Duminica la intalnire si... bagam o geana, doua,trei... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tind sa cred, dupa discutia cu xxleeus ca, ceea ce este in jurul bujiei nu este ulei, ci un amestec de combustibi+ulei+...ce-o mai fi, iar..ca idee mi s-a intamplat iarasi azi dim. aceiasi chestie...pornit in 3 bujii, martor check aprins intermitent. Prima reactie a fost sa verific daca e iarasi acel amestec in jurul bujiei..si SURPRISE. totul era OK ..curat ca lacrima..

Am schimbat bobina cu o alta de la alta bujie si totul a revenit la normal.

Ciudat ..nu? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. masurarea compresiei

2. reglarea tachetilor

3. segmentarea.... uleiul nu are ce cauta in camera de ardere (asta daca supapele si semeringurile de supape sunt ok)

Nu inteleg faza cu reglajul tachetilor.. ce se regleaza la tacheti asa in general? ( daca te referi la culbutori aia e alta treaba.. ), nu mai zic de faptul ca in acest caz sunt hidraulici cu axa cu came in cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 16 years later...

Salutari. Problema mea este ca pe cilindrul 4 dupa o anumita perioada de timp bujia este inecata in ulei,fapt pt. care uneori motorul porneste in 3 cilindrii. A mai patit careva aceasta problema sau care ar putea sa fie cauza? Masina este un golf 4 1.6 16V AZD.

 

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!