Jump to content

Biela incinsa


sdandrei
 Share

Postare recomandată

3 tone de respect la broscari. Nu e vorba de un motor aircooled....dar biele au toate. Multi specialisti pe aici..si am nevoie de un sfat.

Motoru de la noua mea achizitie se pare ca a fost cam chinuit.

Aici e o poza cu biela din cauza careia motorul a refuzat sa se mai invarta. http://skodafriends.ro/gallery/cpg1418/dis...um=11&pos=7

Intrebarea pe care mi-o pun este daca mai pot folosi aceasta biela sau nu? Se poate observa culoarea prezonului care s-a decalit. Stiu ca bielele sufera un tratament special in zona bolturilor (si sus si jos). Ar putea fi ea acum un pic deformata, mai slaba, cu tensiuni interne, etc?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La revedere. Scrapyard scrie pe ea. Gaseste una buna, verifica sa aiba greutatea in tolerantzele prescrise fatza de restul din set (eventual o/le ajustezi pilind din zonele indicate de producator) si ai rezolvat decent dpdv tehnic.

Later edit: nu-mi dau seama, cuzinetul s-a miscat in biela sau nu? Daca nu, ar putea fi salvabila, nu se vede bine in poza. Nici la bulon nu-mi dau seama exact daca albastreala e aparuta in urma incalzirii sau e din fabrica, putzin probabil sa ajunga chiaaaar asa de fierbinte. Tre' vazut, masurata biela, daca e asa de greu de gasit alta.

Moaaama dar ce motor chinuit! Pistonul e TOPIT, nu? in zona canalelor :icon_thumright: Am intalnit si eu asa ceva, am in colectzie un piston...

Modificat de MishuL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuzinetul nu s-a rotit in biela. Ba mai rau, abea l-am dezlipit de pe biela. Asa la ochi biela nu apre deformata.

Pistonu nu s-a topit. S-au intepenit segementii, si au rupt buzele alea de aluminiu. Camasa aferenta pistonului are santz. Mai e un piston cu segment rupt, dar fara damage.

Oricum acum caut alt set.

In mare cauza principala...lipsa de ulei. Motoru mergea pe GPL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenea Andrei pune si tu un set de biele de la un 120/105 nu te risca cu biela aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut pacat de motor

skoda 130 si-asa era ea rara pe la noi, sper sa gasesti piesele necesare ca sa o repari sau un alt motor de skoda 130 de la dezmebrari sau remat

bafta , o sa ai nevoie

PS nu ai avut sonde de ulei de presiune si de temperatura?

vre-un martor de bec la ulei in bord nu are? sau nu era functional

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu arunca biela .. da jos cuzinetul ala stricat, schimba-i prezoanele cu altele mai bune, stringe capacul la cuplu, masoara gaura si compar-o cu alta de la alta biela care n-a patit nimic, adica sa aiba acelasi diametru si aeeasi ovalitate, cauta pe cineva cu SIP sau cu masina de prelucrare in coordonate care sa ti-o masoare pe acea masina .. adica sa nu aiba flambaje sau axele celor doua gauri sa fie paralele, intelegi tu .... daca tot ce ti-am spus se confirma, inseamna ca poti folosi acea biela ... materialul bielei in timpul fabricatiei nu sufera tratamente termice ci numai deformari plastice la cald, deci poa' sa se incalzeasca la rosu ca tot acelesi caracteristici le are dupa ce se raceste

eu am dubii la maneton

mi-au placut tare mult tipul asta de motoare de skoda

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aaaaa, pai eu am cativa arbori care au patit asa ceva. Sa zicem ca la diametru s-ar mai putea rectifica la o cota de reparatzie, dar ce te faci ca de multe ori se strica si pe laterale si chiar daca rectifici acolo, biela va avea joc lateral :(

Exista niste dispozitive pt verificat si redresat biele, taaare m-ash bucura sa pun gheara pe asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misule din cite vad, biela nu a patit nimic pe lateral, sau nu avem toate informatiile, daca e atinsa pe lateral se poate incarca cu material si rectifica, daca dupa rectificare iese din jocul prescris .... inca o data, dupa e vad eu, cuzinetul s-a intins ca untul si biela nu a patit nimic .. poate pe partea ailalta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asa este. biela nu e uzata pe margini si nici arborele. chiar fusul de la arbore nu s-a umplut de santuri cum ma asteptam. materialul de la cuzinet s-a depus pe arbore.

@ madalin: abea am luat masina. am adus-o de la alba iulia cu 30 de litri de benzina si 8 litri de ulei. proprietaru de dinainte nu prea s-a priceput la ai asculta durerile.

pana acum am gasit cuzineti, segmenti, dar nu gasesc pistoane si camasi. bielele de 120/105 au suruburile de M8, 130 de M9. si nu stiu daca nu cumva difera si la bolt. o sa verific.

skode rapid s-au facut 22475 de bucati.

oricum daca nu reusesc sa fac motoru asta in scurt timp, ii pun altu de 1,2 din stocul disponibil, numa sa ies cu ea pe strada.

multumesc pt pareri. ajuta...cand stai doar tu singur si clocesti problema....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bine ii pui un alt motor de 1,2 ca sa mergi cu masina, iar pe celalalt il faci incet incet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poze din timpu zilei nu am aici la servici. sunt insa aici, din noaptea in care am luat-o. http://skodafriends.ro/gallery/cpg1418/dis...bum=9&pos=2

din pacate masina a suferit un face lift cu faruri de BMW. in rest e destul de intacta. peste doo sapt merg la bulgari sa ma aprovizionez cu piese. (aripi, faruri, piese pt motor, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte misto masina .. sa o stapinesti sanatos ... poti chiar sa faci rost de un carburator orizontal weber si .....nu iti mai dau idei

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de urari. timpu le va rezolva pe toate. deja au aparut 4 pistoane si 4 camasi la orizont. maine ma duc sa le vad la brasov.

cat despre modificari cu tendinte de tuning....le va suferi cealalta skoda, s100. rapidu imi doresc sa iasa ca in prima lui zi de viata.

Modificat de sdandrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha stiu modelul, era una si la mine in cartier, dar cred ca un pic mai noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ii iei set de la prescom brasov ? .. daca ai grija un pic la montaj poti avea satisfactii, dar ce nu se gasesc si de origine?....ca doar motoarele astea s-au pus si pe forman, favorit si pe primele felicii

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ii iei set de la prescom brasov ? .. daca ai grija un pic la montaj poti avea satisfactii, dar ce nu se gasesc si de origine?....ca doar motoarele astea s-au pus si pe forman, favorit si pe primele felicii

nu nu iau de la prescom. am gasit la un skodafriend de pe acolo. :icon_thumright: s-au pus si pe forman si favorit, dar alea au chiulasa de aluminiu si e altfel capula piston din cate stiu.

@bogdan: :icon_cool: unde ? cand? cum? pliz ....zi tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut motor si de 120/105 si de felicie erau la fel... parca ... dar daca ai un baiat care se ocupa cu asa ceva poate stie el mai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o Skoda model sport ( genul asta ) dar parea mai noua la vreo doua strazi de mine. Am sa trec in uichend sa vad daca mai e si eventual ii fac o poza. Stiu ca ma uitam mereu uimit ca astia de la Skoda au scos si modele sport. Sincer in copilarie, tinerete aveam o aversitate fata de Fiat 850, Dacia 1100 si Skoda imi pareau asa niste masini usor becisnice :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi sentiment il aveam si eu, pana la prima skoda 120 pe care a luat-o tata...si totul s-a schimbat. era spatiu in ea, baga caldura, pompa electrica pt sprituitoarea de la parbriz, pivoti care nu ies de la locul lor asa din senin, planetare care nu bat si nu se incingea motoru. masinile familiei pana atunci in ordinea nr-lor de pe tricou: gordini, dacia 1100, dacia 1300, fiat 850, apoi iar aceeasi dacie 1100. Nu comentez de ce si daca erau bune sau proaste masinile dinaintea skodei, dar cu skoda, timpul drumetiei Bucuresti-Busteni a scazut la 3 ore de la 7-8 cat erau cu Dacia 1100. Si la varsta aia mi s-a parut minunat. Oricum din cele 7-8 ore pe care le parcurgeam cu 1100 au ramas o groaza de amintiri ce imi par haioase acum.

In fine. Bogdan nu mi-ai zis si mie prin ce zona e. Macar ce culoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zona Rahova, Malcoci ( parcul mic ) daca nu ma insel cred ca era o culoare metalizata. Cat de amintiri din copilarie ale mele sunt legate de calatoria cu Trabantul. O masina foarte fiabila pe care mama o depana cu foarte mare succes :) . O singura amintire neplacuta am legata de trabant. Stateam in spate si imi faceam cu greu loc intre canistrele de benzina puse intre scaune :somnmare: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost acum si nu mai era :rolleyes: , daca nu apare nici in uichend inseamna ca nu mai e.

Aaaaa acum am vazut ce-ai scris :) mi-e imposibil sa spun ce culoare avea, nu reusesc sa-mi aduc aminte :( . Era intre niste blocuri vechi cu patru etaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit pistoane si camasi...cehesti, asa ca lucurile merg mai departe. o sa pun biela aia asa cum e. o sa incerc sa nu-i dau mai mult de 6000 rpm :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!