Jump to content

alternator


pufi68
 Share

Postare recomandată

am inteles ca pt alternatoarele de broasca exista doua tipuri de relee unul incorporat si unul exterior

stie cineva cum pot recunoaste ce releu merge la alternatorul meu, in afara de cel de dacie pe care il folosesc acum

post-5159-1233755159_thumb.jpg

post-5159-1233755226_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta merge releu incorporat. Te duci cu codul de pe alternator la un magazin de piese si ti-l aduce pe comanda destul de repede . Eu, cand am luat unul asta vara era vreo 40 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit, chiar 2 variante..o frima nu mi aduc aminte cum se cheama la 30 de lei si bosch la 50, dar nu mi dau seama unde il ingrop... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercuit cu rosu locul unde vine montata.

Trebuie desfacut colierul ala care tine alternatorul lipit de piciorul luio si desfacute parca trei suruburi.

Am mai gasit ceva care te-ar putea ajuta.

post-2209-1233758699_thumb.jpg

post-2209-1233759189_thumb.jpg

Modificat de asterics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles ceva ceva...sa zicem ca schimb ala din interior, dupa aia ce fac cu firele care pleaca din alternator in releul de dacie?

si acolo in poza ta cu schema, exista jos o cutie care arata ca un releu, imi trebuie si aia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala de jos cred ca ii varianta cu releu extern.

Firele de la releul de dacie ar trebui date jos, o sa vezi cand il desfaci unde is legate.

Modificat de asterics
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate ceva ce am gasit si eu:

post-11126-1233767003_thumb.jpgpost-11126-1233767055_thumb.jpg

Extern:

post-11126-1233767194_thumb.jpg

Intern:

post-11126-1233767017_thumb.jpg

Sper sa te ajute..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand mi s-a ars cel incorporat am trecut pe releu "de dacie", sunt f multzumit macar pt faptul ca il pot oricand inlocui cu o piesa ce se gaseste la chioshcul de la coltzul strazii sau pe orice fel de epava pe 12V cu alternator, ca sa nu mai zic ca am sub bancheta f'o 4-5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam frumos tuturor, sper sa o scot la capat

mishule, asa cum ziceam mai sus acum am unul de dacie electronic care incarca mai mult decat e normal

am gasit "original" adica incorporat cu 10 lei mai scump decat ala de dacie, io zic ca merita schimbat mai ales ca am baterie noua si pot pierde garantia la ea si mai e si vb de aspect... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde ai luat releul?

orice magazin de piese auto cat de cat serios ar trebui aiba, eventual sa aduca la comanda.

incearca la Unix sau la ,...scuzati expresia , Bardi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice magazin de piese auto cat de cat serios ar trebui aiba, eventual sa aduca la comanda.

incearca la Unix sau la ,...scuzati expresia , Bardi

inca nu l am luat, dar subscriu la cele scrise de colegul nostru

am un magazin de piese, pe langa servici si am intrebat mai mult asa...la accident...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat recent, m-a costat 50 lei, nu este original, doar la fel, dar merge foarte bine. voi pune codul celui cumparat de mine, poate va ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din start renunti la partea de incarcare de dacie.

Pe releu Ai 3 suruburi care le desfaci si scoti. Scoti afara releul cu periile.

La releul de incarcare original ai 2 iesiri. una mare cu surub care merge la baterie (contact chei pentru instalatii artizanale) - si inca unu care este ca un fel de excitatie care trebuie legat la becul din vitezometru care arata incarcarea (circuitul se inchide prin bec, deci trebuie sa fie alimentat).

Am inteles ca daca nu e pozitionat nu ar incarca - nu pot sa iti confirm sau sa iti infirm.

Atentie mare la pozitionarea periilor pe rotor, fiindca nu totdeauna pica cum trebuie.

Sper ca te ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul trebuie sa fie, daca nu e/ e ars/ nu face contact, nu incarca.

Eu sunt f multzumit pana una-alta de releul "de Dacie" (de Electroarges de fapt), l-am cumparat de la service-ul de unde am luat garantzia bateriei si l-am montat chiar acolo ca sa imi dea nenea garantzia. Aveam inainte unul electromecanic si cam supraincarca, asta de acum da, daca imi aduc aminte bine, exact 14V indiferent de sarcina. Valoarea prescrisa este 13,8....14,2V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o nelamurire....am schimbat 2 baterii in interval de 1 an...prima,saraca a fost pusa pe redresor cred ca de 30 ori...nu stiu ce avea.de cate ori ma duceam cu ea inapoi mi se spunea ca e in regula...ok.am schimbat electomotorul si am luat baterie noua...primele zile zbarnaia...mergea ca unsa.becul de pe bord se stingea imediat...acum insa dupa aproximativ 300 km de cand am bateria noua observ ca vecul se stinge mult mai greu si asta numai in cazul in care o turez destul de mult...am masurat incarcarea...+ pe borna aia cu surub de la alternator si - pe caroserie....la relanti 13,75...in sarcina nu creste...permanenet acelasi.....ceva in neregula cu alternatorul, releul,bateria?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blah_: cam seamana cu ce am patit si eu. La fel, schimbat baterie, schimbat releu si tot aia, 13,5V indiferent de situatie. Intr-un final am descoperit: cureaua se slabise si patina ... :icon_thumright:

Modificat de RaduI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi, as vrea si eu un cod pentru releu. la alternatorul meu ii lipseste partea cu periile. as vrea sa vad daca pot comanda asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
o nelamurire....am schimbat 2 baterii in interval de 1 an...prima,saraca a fost pusa pe redresor cred ca de 30 ori...nu stiu ce avea.de cate ori ma duceam cu ea inapoi mi se spunea ca e in regula...ok.am schimbat electomotorul si am luat baterie noua...primele zile zbarnaia...mergea ca unsa.becul de pe bord se stingea imediat...acum insa dupa aproximativ 300 km de cand am bateria noua observ ca vecul se stinge mult mai greu si asta numai in cazul in care o turez destul de mult...am masurat incarcarea...+ pe borna aia cu surub de la alternator si - pe caroserie....la relanti 13,75...in sarcina nu creste...permanenet acelasi.....ceva in neregula cu alternatorul, releul,bateria?

as zice ca ai pierderi prin izolatia instalatiei electrice. adica si atunci cind masina sta prin izolatia firelor se scurge un curent mic catre masa, dar suficent ca in timp sa descarce bateria. ca sa iti dai seama daca asta este desfa + si inseriaza un mA-metru fara nici un consumator nu trebuie sa ai mai mult de 5-10mA, lucrul asta se intimpla la masinile vechi cu izolatia imbatrinita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi, as vrea si eu un cod pentru releu. la alternatorul meu ii lipseste partea cu periile. as vrea sa vad daca pot comanda asa ceva.

releul este fabricat de HUCO (U cu 2puncte deasupra) (www.hueco.com), cod 13 0502

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as zice ca ai pierderi prin izolatia instalatiei electrice. adica si atunci cind masina sta prin izolatia firelor se scurge un curent mic catre masa, dar suficent ca in timp sa descarce bateria. ca sa iti dai seama daca asta este desfa + si inseriaza un mA-metru fara nici un consumator nu trebuie sa ai mai mult de 5-10mA, lucrul asta se intimpla la masinile vechi cu izolatia imbatrinita...

Sau ai un consumator permanent!! Ai montat ceva ce consuma curent direct pe baterie si nu printr-un releu cu pornire la contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IMHO e problema de incarcare, ca or fi si pierderi, e posibil, dar incarcarea aia nu e OK. vladucu, mai de detalii: ce tip de alternator/releu ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de exemplu Profi, colegul din Oradea de forum, si-a cumparat un alt casetofon la masina, si dupa ce l-a legat, zilnic peste noapte isi gasea bateria golita. consuma ala intr-o veselie, sugea tot noaptea. parca, din cauza CA CAsetofonul nu facea masa? nu mai tin minte cum a rezolvat treaba.

cu alternatorul si releu incorporat am avut si eu problema. am zis ca s-o fi dus releul. mers la unix, cumparat unul de hella, al meu alternator fiind bosch, nu shtiu ce nu i-a placut (nu arata ca si releul dinainte) dar mi-a transformat alternatorul in magnet. Releul incorporat care arata ca al meu era 100 de lei noi, iar cel de hella 35 - 40. Am pus inapoi releul vechi, si mi-am dus masina la Timisoara sa-i schimb franele alea alea, un drum de timisoara mi-a supt bateria. dar mai aveam eu una de rezerva. La Dopo, masina fiind, a descoperit ca in alternator erau rupte ceva lamele? ceva de genul. Acuma incarca dar nu perfect, becul de la bord nu se stinge de tot, dar de un an si ceva vad ca merge fara sa am probleme. o fi releul obosit, diodele? cine stie ... solutie? mwahahah alternator nou !!!!! :)

asa arata regulatorul de tensiune ce e incorporat la mine in alternator

post-9878-1234556121_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am alternator ca cel din poza postata de pufi iar releu nu am.am inteles ca are incorporat.astazi am masurat iar incarcarea...imi arata 14,13~19,aparatul fiind de data aceasta montat tot pe borna alternatorului si caroserie.indiferent de sarcina aceasta era tensiunea indicata.instalatia electrica este intradevar cam deficitara,fire peste fire,alandala,innadite de cateva ori fiecare...ca de...e mai simplu asa pt orice mecanic.o sa o pun la punct cat de curad

in legatura cu consumatorii...inainte avea pe direct absolut tot(semnalizari,claxon,stergatoare..tot tot)...dupa ce mi-am bagat eu nasul..am ramas ca si consumator pe direct decat claxonul si bricheta.inca ceva de precizat...NU AM NICI UN RELEU MONTAT PE MASINA

inca ceva legat de CD-player....am meu a fost montat direct de pe bornele bateriei...nu a avut fata detasabila pusa pe el,ceea ce teoretic inseamna ca nu consuma,insa daca luam borna si o puneam la loc avea loc o mica flama,ceea ce inseamna ca cineva,undeva,papa curent...ca sa nu mai zic ca acum am montat turometru si trebuie montat un fir direct pe + si nu din contact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

unde pot gasi o punte de diode sau de la ce s ar potrivi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!