Jump to content

Alegere jante pentru Octavia II


drasto_2004
 Share

Postare recomandată

Nu e vorba de greseala... ca nu e greseala, 195 65R15 si 205 60R15 sunt echivalente, ci de aspectul pneului pe janta... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă ai certificat nou cu sigla UE probabil că asta este explicația. Certificatul meu e din 2008 și are menționate dimensiunile 195/65/15/91H ;205/55/16/91H sau optional 225/45/17/91W

LE @Septimiu

Modificat de MAKRON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus fata de ce ai tu makron, la mine mai apare la optional si 205/60 R15 91H.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

așa am scris și eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

După cum am promis revin cu impresii despre nou nou lansatele bridgestone t001.

Nu știu dacă mai era nevoie să spun, ca oricare altă anvelopă premium răspunsul este excelent, direcția este foarte precisă. Autoturismul urmărește cu precizie traseul pe care îl comanzi din volan indiferent de vântul lateral, porțiuni de asfalt cu aderențe diferite, curbe cu raza variabilă și alte asemenea. Chiar îmi plac!

Despre frâne nu pot să spun mare lucru deoarece, anvelopele încă sunt în rodaj, abia am 300 km cu ele și nu e momentul să le duc la limită dar, oricum, din ce am experimentat până azi se prezintă foarte bine.

Fac precizarea, foarte importantă, că singurul meu termen de comparație este matadorul cu care a fost echipată anterior. Alte anvelope premium, le-am încercat ocazional, pe alte mașini și nu pot face o comparație pertinentă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Cauciucurile mele de vara bridgestone potenza 225/45/17 (in anul 2008 masina asa a venit din fabrica eu am comandat anvelope pe 16 si pdg si a venit cu cele de 17 si pdg atunci m-am bucurat, dar mi-am dat seama nu sunt pt. romania masina devine foarte, foarte rigida simti orice pietricica, iti rupe coloana si zguduie creieri) s-au tocit pe interior toate mai mult pe fata in forma de dinti de fierastrau pe o portiune de circa 1/3 din suprafata cu care calca, cealalta portiune este foarte putin uzata, pe partea laterala, respectiv pe talonul cauciucului au aparut multe crapaturi de mici dimensiuni, am facut anul trecut unghiurile la avia militari si nu a fost nevoie sa-mi regleze decat foarte putin pe stanga fata si mi-au spus ca nu era asta cauza fara a descoperi care ar putea fi in mod clar, anul acesta am facut unghiurile la augsburg militari la o instalatie 3D si la fel a reglat decat foarte putin tot stanga fata a dat cred o jumatate de tura la un surub ?? (nu stiu care anume) spunandu-mi ca chiar nu era nevoie sa umble la reglaj masina se incadra in norme (la calculator arata totul cu verde).

Cu cele de iarna nu ma aceste probleme (Michelin alpin 195/65/15 sunt tocite uniform nu au zgomot la rulare decat foarte putin), testul cu amortizoarele mi-au spus toti mecanici care au mers si umblat la masina ca nu este cazul ca amortizoarele lucreaza si la 65.000 km nu e cazul, iar testul nu chiar asa de concludent spu ne doar procentual ...

Nu stiu ce sa fac or anvelope de vara marca bridgestone slabe ale mele sunt facute in polonia si acum sunt foarte deranjante fac un zgomot destul de puternic la rulare pana la 60 de km/h dupa dispare, am uitat sa spun ca in primi doi ani din cauza grabei pe cele de vara nu le-am echilibrat. Care ar putea fi cauza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vinde jantele de 17" si iti iei unele de 15"-16" cu tot cu cauciucuri, ca tot ai zis ca nu ai probleme cu cele de iarna. astea de 17"-18" sunt fitza de showroom si de facut poze si aratat pe forumuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa vreo 2k km cu Michelin Pilot Sport 3, pot spune ca am aflat ce inseamna un cauciuc adevarat: Am uitat senzatia data de ABS si nervii facuti de ASR. In comparatie cu vechile GY Excellence, PS3-urile sunt alta liga, nu-mi vine nici macar sa le scriu pe acelasi rand. Pot spune ca merita orice diferenta de bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul il confirm si eu in cazul acestor anvelope dar nu si uzarea neuniforma.

E ceva in neregula cu faptul ca masina ta a venit cu PDG si jante de 17".

Aceasta combinatie nefiind posibila in configuratorul Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca 2 ani ai mers cu ele neechilibrate, de aceea s-au tocit in forma de dinti de fierastrau. Poti sa le arunci.

Eu am pe octavia 15' si pe golf 16'. Octavia se comporta excelent la denivelari (gropi romanesti), desi am PDG. La golf e diferenta mare, fiind mult mai rigida, zici ca dau cu janta direct de asfalt.

Jantele de 17' in combinatie cu PDG cred ca sunt dezastru (in fabrica normal nu se monteaza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

eu am jante pe 15, dar am un prieten care vinde jante cu tot cu cauciucuri, pe 18 (de pe o octavia 2 rs), si ma bate gandul sa le pun pe masina mea...credeti ca ar fi o idee buna ? am si pachetul de drumuri grele..inafara de faptul ca o sa fie mult mai rigida, si o sa trebuiasca sa fiu mult mai atent la gropi, ce alte dezavantaje mai sunt ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista jante de 18 pe Skoda OII RS ? Ma refer desigur la jante OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, modelul Zenith, care este disponibil si pe 17"...

...

E ceva in neregula cu faptul ca masina ta a venit cu PDG si jante de 17".

Aceasta combinatie nefiind posibila in configuratorul Skoda.

Si a mea a venit la fel din fabrica: jante pe 17"(Sputnik) + PDG... Intradevar, nu e cea mai reusita combinatie :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ecu. Bridgestone Potenza sunt recunoscute pentru uzura in dinti de ferastrau si pentru zgomotul mare la rulare. Exact aceleasi anvelope le am si eu si iti pot confirma fara nici un dubiu simptomele. Cand le vei schimba vei scapa de problemele astea. Daca nu te deranjeaza prea tare totusi le mai poti tine pentru ca sunt foarte durabile. Eu de-abia acum trebuie sa le schimb si am ~83.000 km dintre care cred ca nu sunt mai multi de 10.000 facuti cu anvelopele de iarna.

@radgo. Masina cu PDG si jante pe 18" va arata ca o strutocamila. Daca vrei neaaparat sa le iei (stiu ca dau foarte bine pe masina dar au si dezavantaje) va trebui sa schimbi si arcurile. Daca sunt cele care cred eu ca sunt ar trebui ca si al 4-lea cauciuc sa-l cumperi de acelasi tip cu celelalte 3.

Pun si eu o intrebare pentru ca nu am toate raspunsurile. :)

Credeti ca mi-ar atinge pe undeva daca imi pun cauciucuri 225/50/17? Viata actualelor anvelope s-a scurs si cer schimbate. Daca tot le schimb as vrea sa imbunatatesc putin si comfortul. Masina in cauza este o Octavia RS TDI cu suspensie stock de RS si ma gandesc si la montarea unor distantiere de 1-1.5 cm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o sa atinga , singurul mic dezavantaj va fi ca o sa fie cam cu 500 de grame mai grele pe roata.

Oricum ceea ce vrei tu o sa fie un pic iesit din tipar si o sa gasesti mai scumpa anvelopa datorita numarului mic de unitati vandute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a fost o restrictie in fabrica in perioada aia - lipsa de jante pe 16'' si au pus ei gratuit jante pe 17'', chiar daca se comandase si PDG la acea masina (la jantele pe 16'' putandu-se pune PDG)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am citit topicul dar nu prea am gasit ceva concret despre ce ma interesa, si anume, stie cineva daca ar fi vreo problema in cazul in care as monta pe masina mea jante de 17" Pallas, avand PDG? Ce dimensiuni am nevoie la anvelope? 225/45/r17 sau 215/45/r17 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti monta jante de 17" cu PDG , dar masina va fi foarte inalta. 225/45/R17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RzzV - Nu va fi nicio problema daca vei monta 17" in combinatie cu PDG, doar ca va fi putin mai rigida masina.. Ai nevoie de 225/45/17.

andrei_221 - Masina va fi la fel de inalta si cu jante de 15" si 16" si 17" si 18" intrucat se pastreaza diametru rotii, doar ca scazand talonul cauciucului iti va parea masina mai inalta, dar de fapt va fi la fel ca inainte.

Modificat de andrey2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrey2003 & andrei_221 - Multumesc pentru raspunsuri, si da, inaltimea masinii ramane aceeasi, insa totusi ma atrag mai mult ca aspect jantele Pallas pe 17 decat cele Crateris pe 16 care le am acum, plus ca vreau sa schimb si anvelopele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramai pe 16. Condu o O2 cu 17 si vorbim dupa aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as avea ocazia as conduce una cu jante pe 17, dar nu am de unde :( Totusi, ce ar putea sa fie asa dezavantajos? Unii spun ca si astea pe 16 sunt rigide si ca simt gropile rau si etc, dar sincer mie mi se par foarte ok, si in plus nu sunt genul care sa ia gropi in viteza, si nici macar la viteza mica, ocolesc tot ce pot cum pot, foarte rar iau cate una, poate noaptea ca nu o vad, sau ziua ca am viteza prea mare sa o mai pot evita, dar..cam atat. A, si inca ceva, imi place spre exemplu diferenta intre cele de 15 de iarna si astea de 16, pentru ca la astea simt o siguranta mult mai mare in curbe, iar la cele de iarna parca simt ca masina fuge in exterior si nu vrea sa o ia pe directia volanului. In schimb, am mers cu un Golf 4 2usi 2.0 benzina cu jante pe 17 si mi se pare foarte ok mai ales pe curbe, imi place mult senzatia cand orice miscare de volan se transmite instantaneu in directia masinii, si nu in ultimul rand, imi place aspectul. Insa Golful de care zic are si o suspensie mai sport, nu stiu cum ar fi pe Octavia cu PDG.

Modificat de RzzV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am condus la drive test si am renuntat din cauza ca orice denivelare se transmite in volan si in caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot sa iti spun exact, ca atat la octavia, cat si la golf am PDG. Pe octavia am jante de aliaj pe 15 (roti de vara si roti de iarna seturi separate), pe golf am jante de aliaj pe 16 (roti de vara si roti de iarna seturi separate). Este diferenta enorma intre 15 si 16, si crede-ma, ca nu vei merge numai pe autostrazi in vest, vei merge si prin romanica cu masina - Nici sa nu te gandesti la 17, eu unul nu as face-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai aveti putin si ma convingeti :icon_redface: Dar totusi nu mi se pare chiar asa mult 17 :( Si spre exemplu pe serpentine cred ca s-ar tine mult mai bine masina cu jante pe 17, dar..m-ati pus pe ganduri. Oricum le vreau pe 17 doar pe cele de vara, cele de iarna le tin pe 15 ca se descurca bine in zapada talonul inalt al anvelopei. O sa incerc sa mai merg cu Golf/O2 pe 17 sa imi creez o impresie mai clara (pana la urma e si o chestie putin subiectiva asta), dar mi s-a pus pata pe cele de 17. Oricum daca iau pe 17 le vand pe astea, si vreau totusi sa fiu sigur ca imi vor conveni. Multumesc pt sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!