Jump to content

Golf - 2.0 TDI-PD 140 cai 90 k km vs Astra 1.9 TDCI 150 cai 150 k km


gHapciu
 Share

Postare recomandată

Referitor la acel buton "SPORT", am un prieten care are un opel astra motor de 1.9 dar cel de 120cai (sper sa nu gresesc) si intradevar cand este activat acel buton este o idee mai sportiva in accelerari si directia se intareste...insa pana la suspensie reglabila e cale lunga.

Am condus un Vectra C GTC 1.9 150cai, insa pe mine nu m-a impresionat deloc, facand o comparatie cu golful meu 1.9 AJM + chip parca ar trage o idee mai bine in treapta 3 si 4, in rest...sincer nu as da golful pe un vectra.

Facand o comparatie intre Vectra B si Passat B5.5 (masini din familie) nu pot sa gasesc nici o comparatie intre cele doua masini, VW e mult superior...in rest jos palaria pt Opel e o masina extrem de rezistenta.

Va salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

opel astra care isi coboara garda cand apesi pe un buton? eu nu pot sa cred asa ceva, sorry. Ca trece ECU pe alta harta e una, sa cobori garda e cu totul altceva.

Sigur, sunt chestii diferite insa stiu sigur ca se intampla ceva cu suspensiile. Daca nu se micsoreaza garda, cel putin se intaresc.

Cauta informatii despre IDS+ ca sa te lamuresti. Nu are amortizoare normale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IDS+ nu modifica in nici un fel garda la sol. Controleaza taria amortizoarelor in functie de informatiile ESP. De exemplu, daca franezi, intareste amortizoarele fatza. Actioneaza inclusiv la vant lateral si elimina aproape total ruliul (ma refer la balansul stanga-dreapta daca asa se numeste). Dar cel mai important aspect e faptul ca ESP-ul de pe echiparea IDS+ actioneaza 3 roti SIMULTAN, lucru indisponibil pe G5. E un topic chiar pe forum.

Opel are o problema de imagine in Romania in rest ca fiabilitate mi se pare net peste Vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La partea cu butonul sport te pot ajuta eu fiind posesor de asa ceva (nu si motorul 1.9 CDTI).

Sunt 2 variante pentru a avea faimosul buton: fie ai sasiu sport ca si optionala fi ai IDS+. La sasiu sport butonu iti intareste directia, schimba harta de management (puterea finala este tot aia dar curba de cuplu este mai sus) si ascute raspunsul pedalei de acceleratie incat o sa simti masina mai agera. Daca ai IDS+ se adauga si intarirea amortizoarelor (nu mai joasa ci mai tare suspensia).

Acum unii sunt rai dar pana si Voinea, care este un cunoscator in electronica masinii spunea ca butonul Sport de la Opel este o treaba minunata si foarte greu de realizat... va da-ti seama se inseamna sa schimbi harta de management a motorului din mers insesizabil. Plus ca marele avantaj este ca poti pune 2 versiuni de soft (race pe sport on, tunat normal pe sport off, sau chiar stock).

1.9 CDTI este de provenienta Alfa Romeo/Fiat si poate de asta este asa "vioi" dar totusi am condus 2.0TDI multa vreme si nu este mare diferenta (1.9cdti am vazut la test drive la noul bravo).

Ca si costuri de intretinere iti spun ca Opelul bate orice. Eu am avut o supernova inainte si cred ca era mai scumpa la intretire :icon_cool: (gasesti de ex filtru de ulei si cu 8 ron :( ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa-mi fie cu iertare, dar cu ridicarea asta in slavi a fiabilitatii Opel nu sunt de acord. La fel nici cu preturile f mici... am avut un Opel Corsa 1.2 cu care-am avut o groaza de probleme... ultima chestie a fost EGR picat (motorul era 1.2) care a costat cu tot cu manopera si constatare nu mai putin de 1400RON. Asta la o masina de sub 4000 de euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La partea cu butonul sport te pot ajuta eu fiind posesor de asa ceva (nu si motorul 1.9 CDTI).

Sunt 2 variante pentru a avea faimosul buton: fie ai sasiu sport ca si optionala fi ai IDS+. La sasiu sport butonu iti intareste directia, schimba harta de management (puterea finala este tot aia dar curba de cuplu este mai sus) si ascute raspunsul pedalei de acceleratie incat o sa simti masina mai agera. Daca ai IDS+ se adauga si intarirea amortizoarelor (nu mai joasa ci mai tare suspensia).

Venind Duminica de la intalnire, am sesizat un Astra, 1.9 CDTi, cu T si i rosii, facand slalom printre masini. Taci, ca al meu e, mi-am zis :P Si da-i si eu slalom printre masini, si depasiri, si reusesc sa ajung la semafor paralel cu el. Am coborat geamul, si am avut o scurta discutie, daca se poate numi asa, in limita timpului oferit de semaforul la care stateam. Raspunsul lui legat de butonul sport, a fost acelasi. Bineinteles, nu se mai suporta, ca i-am admirat masina, si ca sa-mi arate mie ce masina are, a plecat foarte nervos de la semafor... o fi crezut ca ma voi trage cu el? :D chiar m-a amuzat faza.

Intr-adevar, judecand acum la rece, motorul respectiv, nu are cum sa fie mult superior celui VAG, de 2.0 140. E totusi o tehnologie diferita, si pana la urma, daca ar fi sa comparam, cred ca o comparatie mai potrivita ar fi 2.0 TDI 170 cai VAG vs 1.9 CDTi 150 cai Opel :D

Legat de comparatia VW vs Opel, cred ca nu isi are rostul, se stie, ca VW este mult peste Opel, asa ca eu consider ca ar fi inutil sa o mai aducem in discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci ma bine compari cu 1.9 CDTI 180? Ca parca asta e ultimul motor Alfa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ice_2k: Eu nu ridic fiabilitatea in slavi... am spus ca intretinerea este ieftina. Iar ca fiabilitate VW vs Opel sa stii ca unele siteuri de profil indica Opelul mai fiabil (reliabilityindex.co.uk). Din nou... nu ridic in slavi doar ca nu vorbim aici Alfa Romeo si vreo japoneza foarte fiabila.

Ca si exemplu de cat de ieftine sunt acum vreo 3 sapt mi-am cumparat de la dealer (Rucom Craiova) presuri de mocheta originale (toate 4, sigla Opel, holograma GM, pentru astra H, cu gaurile de prindere pt locurile din fata) la 70 RON :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu as spune ca era softat Opel-ul. Totusi, sa observi asa de tare diferenta de 10 cai?

Am mers cu Golf de 101 cai si cu Astra de 101 cai si mi-a placut mai mult cum a mers Golful. Nu diferenta mare, dar am simtit mai bine VW. Intr-adevar motorul de 1.7 facut de Isuzu nu este laudat, dar sa fie cel de 1.9 150cp facut de Fiat chiar asa de bun fata de VW 2.0 140cp? Nu prea imi vine sa cred.

Iar la calitate materiale nu mai vorbim...Opel e in spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am putea considera motorul 1.9 CDTI 150 cp de pe Opel&italy net superior motorului 2.0 TDI 140 cp.

Din 2 mari motive:

1. Putere si cuplu superioare si da, 10 cai se simt;

2. Silentiozitate la accelerari si turatii ridicate, la care Golf-ul 5 PD doar viseaza.

Ca Golf-ul o fi mai dragutel si Opel-ul mai anost, despinde de gusturi.

Combinatia ideala ar fi un Golf 5 cu motor 1.9 CDTI 150 cp. Atunci ar fi atat design-ul ok, cat si motorul(mai ales sound-ul din habitaclu) altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu Golf de 101 cai si cu Astra de 101 cai si mi-a placut mai mult cum a mers Golful. Nu diferenta mare, dar am simtit mai bine VW.

e diferenta de feeling enorma in favoarea VW; invers e consumul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Combinatia ideala ar fi un Golf 5 cu motor 1.9 CDTI 150 cp. Atunci ar fi atat design-ul ok, cat si motorul(mai ales sound-ul din habitaclu) altfel.

Sau un A3 cu motorul CDTI + Quattro+ DSG :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cum ai ajuns la concluzia ca 2.0 140 CP este superior 1,9 150 CP si ca ar trebui sa luam in considerare 2.0 170 CP ? :)))

Daca ne referim la tehnologie, silentiozitate, consum, atunci - Motorul Opel & Fiat este superior. Un motor superior acestora este 2.0 DCI de la Reno ! Motor super !

Sa fim realisti, VW este etalon in anumite domanii, dar nu la motoare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... until now. Sa vedem ce vor zice, in materie de fiabilitate, propulsoarele CR, ce echipeaza Golf 6, Tiguan and others...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
Cum ai ajuns la concluzia ca 2.0 140 CP este superior 1,9 150 CP si ca ar trebui sa luam in considerare 2.0 170 CP ? ^_^))

Daca ne referim la tehnologie, silentiozitate, consum, atunci - Motorul Opel & Fiat este superior. Un motor superior acestora este 2.0 DCI de la Reno ! Motor super !

Sa fim realisti, VW este etalon in anumite domanii, dar nu la motoare :(

Cand spui tehnologie poti fi mai specific? Pentru ca am impresia ca compari mere cu pere cand vorbesti de tehnologie .Cele doua motoare sunt dezvoltate in directii diferite daca este sa luam doar sistemul de injectie de exemplu un producator a dezvoltat PD altul CR in rest da sunt in patru timpi si au ambele aprindere prin compresie, legat de silentiozitate sunt cativa decibeli in minus Opel(a.k.a Fiat): 50/100/130 km/h. 64/70/73 dB ,VW:50 km/h: 54 dB,130 km/h: 72 dB,160 km/h: 74 dB diferenta notabila e doar in relanti. Cat despre consum un search pe Google si e posibil sa ai o surpriza ...iar legat de 2.0 DCI de asemenea Google va rezerva alta surpriza , am si lucrat pentru ''Reno'' si nu mai zic nimic.Aici ne raportam doar la motoare dar daca este sa luam deprecierea valorica in timp a celor doua autoturisme in considerare de ex.

Drive safe ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord !! Motoarele de opel CDTI-urile( 120 si implicit cel implicat in comparativ, cel de 150) net superioare dpdv sound, rafinament. insa dupa cum bine stim toti PD = raspund ff bun al motorului in acceleratii. Ceea ce la CR nu prea se intampla. Totodata desi 1.9 CDTi are 150 cp si 320 nm insa de la 2000rpm. Ceea ce inseamna o valoare a cuplului ce apare mai sus in turatie. versus 2.0 tdi pd care trage de la 1750( deh aici apare avantajul cilindreei mai mari, si implicit realitatea: trage mai de jos)

Intr-adevar exista 2 idei: daca vrei senzatie de decolare ( in limita bunului simt al masinii binenteles) as alege 2.0 tdi pd( cu toate zgomotelele lui,... etc)

daca vrei silentiozitate si rafinament mergi pe CR.

E simplu!!!

Radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai senzatia asta de decolare este evitata de proiectanti. Motorul pare sa fie ceea ce nu este, si este enervant, uneori periculos ;) . Porneste violent de la turatii mici, si se taie aproape instantaneu pe la 3000rpm. Cand pornesti intr-o depasire ai vrea ca motorul sa se comporte liniar progresiv, nu sa te lase la jumatate si sa te apuci atunci sa schimbi viteza in sus...

Vezi 2.0dCi de la Renault care urca in 4500 fara probleme si fara o diferenta notabila de cadere a puterii.

Sau altfel, puterea este (de ex.) cuplul x rpm .

Poti obtine o putere mare la turatii mici (PD) dar care sa nu mai creasca peste o anumita turatie.(cuplul scade drastic, cresterea turatiei nu mai creste puterea, cel mult reuseste sa o mentina constanta - sau - rata de crestere a puterii este mult mai lenta decat pana la turatia respectiva, senzatia de limitare a motorului) Extrem de benefic la masini grele, de tractiune, incomfortabil la autoturisme.

Poti sa ai cuplul aprox. constant pe toata plaja de turatii, si puterea va creste liniar pe toata plaja de turatii, extrem de placut de condus. Asa au benzinarele aspirate (daca au cilindree mare au si o valaore a cuplului respectabila), benzina turbo(cu mici neliniaritati date de lag-ul turbinei) si incet incet se apropie motoarele CR de aceasta liniaritate.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! Diesel-urile CR ( indiferent de producator) au intr-adevar o plaja mai larga de turatii in care valorea cuplului se mentine constant( presiune mare de injectie mentinuta pe toata plaja de turatie) dar cu raspuns mai slab la "pedala" vs un PD cu reactie exploziva ( presiunii ff mari de injectie , mai > ca si la CR) dar care nu este mentinuta constant pe plaja de turatie.

Raman la parerea mea subiectiva : PD

Ps. am condus si CR ( de la alt producator auto si aprope ca lipeam urechea de capota sa-mi dau seama dc e pornit sau nu motorul, pe cand la Pd umblu cu casti din acelea imblanite pe urechi ca sa ma aud gandind :P , exagerez... dar cu toate astea PD rules...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplul la un motor diesel fie el PD sau CR este dat in special de presiunea din turbo, valoarea presiunii de injectare are foarte putina importanta spre deloc cand vine vb de cuplu. La motoarele PD cuplul scade deoarece presiuena din turbo scade simtitor o data cu urcarea i nture dupa ce s-a atins valoarea maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi conform celor scrise de tine mai sus: val max a cui? a turelor , a cuplului? Indiferent cum citesti nu sunt de acord: dc te referi la val. max a cuplului ( conform rationamentului tau) inseamna ca la 2000 rpm turbina nu mai "lucra"( val max a cuplului e la 1750 rpm) iar dc te referi la val max a turelor( 4500 rpm) si ar fi bine sa fie asa , dar motorul din pacate se plafoneaza mult inainte ( 3500 rpm). Vb de PD aici.

R

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am condus atat Opel Vectra 1.9CDTI 150CP (6 viteze) cat si Golf 4 1.9TDI 100CP. De interioare nu putem discuta, Opelul era cu o generatie mai noua masina + full options.

In oras mi-a placut Golf-ul mult mai mult decat Vectra: are cuplul mai jos, se simte mult mai bine la schimbatul vitezei. Vectra are cuplul mai sus, iar cand mergi cu turbo in viteza a 3-a sari de 60 la ora cat ai clipi. E foarte aiurea sa incerci sa o stapnesti in 50 kmh, trebuie sa mergi subturat, e o masina care se simte bine doar la viteze mari. Senzatia a fost ca Golful trage foarte liniar, constant dar trebuie sa schimbi vitezele destul de mult, pe cand Vectra are un mic delay la putere, dupa care incepe sa se dezlantuie. Nu cunosc detali tehnice, insa Vectra imi lasa impresia ca are cu vreo 25% mai multe turatii decat Golf-ul poti sa accelerezi mai mult pana sa schimbi intr-o treapta superioara.

In afara, motorul de Vectra e mult superior: depasiri calumea + ca a 6-a viteza isi face simtita prezenta. Nici Golful nu e rau, insa cu Vectra pe autostrada la 120km poti tasni in depasire serios, simti ca apesi pedala pana pe la 160-170.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici se facea comparatie intre un motor 2.0 PD 140cp de la VW cu unul 1.9 CR 150cp de la Opel. E normal ca un motor de 150cp sa se simta mai bine la viteza fata de unul de 100. Ce ai comparat tu e ca si cum ai compara pere cu mere. Golf-ul are 5 viteze, Opel-ul 6 viteze, de aici diferentele de trepte in oras. Golf-ul are 100cp, Opel-ul 150cp. Aici nu comparam interioarele, e normal ca Astra sa aiba avantaj, interiorul Golf-ului e aproape acelasi din 1998, iar Astra H din 2004.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 years later...
autototalteam

CR vs PD. Se compara Mere cu Pere.

Ce pot afirma în favoarea CR:

-Silențiozitate și vibrații mai puține în special la idle

-Sta ceva mai bine la noxe

-Are un grafic mai elastic și se comporta mai aproape de un benzinar care unora le place și altora nu.

 

În rest în special pentru piata din România unde motorina este proasta, reviziile se fac cum se fac sau lipsesc cu desăvârșire și ce e mai important se cumpără cazane ieftine cu km fără număr și trecute de 10 ani PD este cea mai buna alegere.

Motoarele PD sunt tancuri care știu una și buna: Sa meargă cu motorina din balta pana numai rămâne nimic din caroserie.

Alt avantaj la PD este acela ca dacă crapă o pompa sa poate ajunge la distanatie în 3 pistoane! Nu e cala CR când pentru un injector/regulator/senzor rampa/pompa înaltă crăpat motorul nu mai pornește deloc și ramai în mijlocul drumului. Iar fiabilitatea CR fata de PD e diferența de la cer la pământ.

Cat despre Astra H CDTI vs VAG nu pot sa spun decât un singur lucru:

CIM-uri  defectuoase și ECM în bara fata stânga dupa carenaj!!!

Cele mai proaste sisteme electrice care pica mereu când ti-e lumea mai draga.Opel e renumit pentru problemele grave de proiectare ale instalației electrice în special de amplasament al unităților electronice care deservesc motorul și al cablajului.

Astea sunt cadavre mergatoare.E suficient sa iei o balta m sau un câine și acolo rămâi pana vine platforma!

Asta o spun din experienta unui Mecanic cu peste 10 ani de activitate în acest domeniu.

Stima.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!