Jump to content

Golf - 2.0 TDI-PD 140 cai 90 k km vs Astra 1.9 TDCI 150 cai 150 k km


gHapciu
 Share

Postare recomandată

Desi am bagat in versus masinile, pe mine ma intereseaza motoarele. Acum cateva zile, m-am dat cu astra unui prieten, proaspat adusa din germania. Recunosc, nu mai mersesem cu astra decat cu un 1.7 TDCI, care nu m-a impresionat deloc.

Nu stiu cati dintre voi ati avut ocazia sa mergeti cu asa ceva, insa eu am ajuns la concluzia ca e un adevart monstru, la o cilindree asa mica... 150 de cai si 410 nm cuplul...

Pana acum eram foarte multumit de 2.0 pd al meu, insa dupa plimbarea oferita... mi-a cam ramas gandul la motorul ala, plus ca fratilor, avea buton sport!

Nu ma incanta interiorul de la opel (desi acesta avea navigatie, volan piele, np3 player, lucruri care lipsesc de pe golful meu) fiind in continuare foarte atras de interiorul prietenos al golfului meu. De asemenea, nu ma incanta designul exterior la astra, decat al unui GTC, insa nu intra in discutie decat masini in 4/5 usi.

Astra:

Plusuri - Motorul senzational si probabil pretul

Minusuri: scaunele, asemanatoare din punct de vedere al confortului cu cele de pe logan... interiorul, care desi era destul de bine finisat, este anost, si are o calitate slaba a materialelor.

Voi ce stiti? Cum sunt costurile de intretinere la Opel? Piesele sunt mai ieftine decat VW? Sunt intr-o mare dilema, atat de tare m-a tulburat motorul ala...

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa detaliezi te rog? Ce italieni? Opel are motoare italienesti? Pe mine ma intereseaza daca intradevar motorul ala este peste un motor VAG, sau doar am fost impresionat eu, peste masura :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CDTI de 150 cai are 320 Nm/2000-2750 rpm , deci...sa nu exageram

si poti fii sigur ca nu au performantele sportive VAG (iar eu nu sunt un fixist VAG)

in schimb motoarele de Opel sunt ceva mai economicoase la puteri similare

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... 150 de cai si 410 nm cuplul...

Ma indoiesc tare de tot de cifrele astea, un motor "obisnuit" diesel de 150CP are cuplul undeva la 320-330, pana la 410Nm mai e cale lungaaaaa.

plus ca fratilor, avea buton sport!

UAU! :(

Despre fiabilitate, pot doar sa-ti zic ca am avut un Opel Corsa pe benzina de care nu am fost deloc multumit, au cazut foarte multe chestii pe ea intr-un timp foarte scurt. Nu pot sa spun ca asta e o regula pentur Opel, poate am avut eu ghinion si-am prins o masina chinuita. Dar eu nu ma voi mai atinge de Opel ever.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

320Nm are 1.9 de care spui tu (dupa cum s-a mai tot spus). Ai in vedere ca 2.2 tdci are 400Nm. Oricum diferenta de performante nu e chiar asa de mare.

Si la interior, Opel nu prea exceleaza :P

:offtopic: Da, italienii fac de mult timp 1.9 de 150 de cai :) Dar asta nu prea are legatura cu topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.9CDTI de fapt este 1.9 JTD-M de la Alfa sau Fiat, deci are legatura cu topicul. Vezi ca multi au avut probleme cu turbina si cu EGR-ul la motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fel cum si multe motoare vw-audi au avut probleme la turbo. Din punctul meu de vedere diferente mari intre cele doua masini nu sunt. Pentru tine cred ca ar trebui sa conteaza nr de kilometrii si stare generala a masinii si nu o diferenta de 10 cp. Nu ar trebui sa simti o asa mare diferenta intre cele doua motoare, la fel cum nici intre 131cp si 150 cp nu e o diferenta semnificativa.

Modificat de Dragos Ene
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UAU! ;)

Avand in vedere ca era o masina caravan... pt mine e un pic uau un buton sport. De curiozitate, pe golf, o echipare normala, nu gt, nu gti, nu gt sport, se gaseste buton sport? Ce face acel buton sport, avand in vedere ca acesta nu modifica nimic la suspensie (in cazul opelului) ?

Intr-adevad 410 nm este valoarea pe care mi-a zis-o el, si de aia am ramas atat de surprins. In orice caz, singurul lucrul la care am considerat astra aia peste golf a fost motorizarea, insa dupa parerile voastre, mi s-a taiat elanul.

Poate cineva sa sublinieze diferentele tehnologice? Mie personal mi-a placut foarte foarte mult cum suiera turbina la Astra. Nu ma intelegeti gresit, golful ramane golf, si in continuare sunt multumit de motorul de 2.0 l, 140 cai, insa vreau sa ma lamuresc daca e intr-adevar un motor mai bun cel de 1.9 de la opel, sau am fost eu mult prea impresionat de el.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opel in general mi se pare o masina slaba la mai multe capitole . Mai ales la faptul ca piesele sunt cam slabute .

Parere personala .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine conteaza mai mult stabilitatea si fiabilitatea masinii decat un plus de 10CP si nu cred ca Opel exceleaza la aceste capitole.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca masina respectiva nu are soft? Imi vine cam greu de crezut ca ti s-a parut "un monstru" o masina cu doar 10CP mai mult decat tine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca a fost softata. Fusese adusa de f putin timp, direct de la proprietar din DE. Am ramas foarte placut impresionat de motor, de cum trage, de cum se aude... Mai ales ca e diesel.

Subliniez inca odata, daca nu m-am facut inteles, nu sunt fan Opel, nu imi plac plasticele, nu imi place cum sunt finisate, nu imi place cum ma simt in scaun. Am auzit de asemenea ca nu e foarte stabila (vorbesc de astra). Legat de fiabilitate, poate ma insel, dar am inteles ca nu stau foarte rau.

Singurul lucru care m-a impresionat, a fost motorul. ATAT

Motivul pentru care am fost atat de surprins de motorul respectiv, este ca acum ceva vreme discutam cu cineva care avea 2.2 diesel de la opel de f mult timp si imi spunea ca motoarele opel, chiar daca sunt common rail, sunt mai proaste decat VAG - PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura problema la Astra e imaginea. Atat. In rest nu vei schimba bucse de bascula la 40k sau mai devreme, capete de bara sau mai stiu eu ce. Si nici volant.

Eu cel putin imi dau cu parerea in mod obiectiv.

Modificat de Deceunink
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce naiba imi trebuie buton sport la o masina caravan...sau la alte masini fara tendinte sport?

cu putina minte imi pot pune si buton RACHETA sau BOOST sau...JUMP..toti am vazut knight rider....

no offence...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la afirmatia colegului Deceunink , poate oi fi numai imaginea , dar ai desfacut vrodata pe spate roata si butucul sa vezi ce ax are si ce punte , ce tabla are in ea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina ta functioneaza in parametri? Ma gandesc ca poate ai probleme la debitmetru, turbina, injectoare sau mai stiu eu ce, si nu trage de toti caii.

Despre Opel, eu personal nu am cuvinte de rau. Am avut Astra G (modelul anterior celei de care vorbesti tu), 1.7DTI, nici vorba de valente sportive, dar mi-am facut treaba cu masina, ~70.000 km in doi ani si in jur de 200.000 km pe bord (numai ea stie cati reali, tinand cont ca am luat-o din targ, cu o vechime de 4 ani, rulata in afara, si mai era si Caravan si alba) si nu am schimbat nimic in afara de ulei si filtre. In ultimul timp, inainte sa o vand ma cam lasau amortizoarele pe spate si debitmetru, dar la ce drumuri avem noi e de inteles... E o masina normala fara pretentii, usor de intretinut, cu care iti faci treaba.

La fiabilitate nu sta rau Opel-ul, am fost si eu intr-un timp interesat de un Vectra cu acest motor (1.9CDTI 150CP), si din ce am aflat cam au probleme cu turbina care ar fi subdimensionata (dar si VAG are probleme). In rest, o multime de mici hibe, in special in interior. Probleme cu scartaitul coloanei de directie, probleme cu zgomotele cauzate de plasticele nu tocmai de cea mai buna calitate.

Nici pozitia la volan nu este ideala in Opel, scaunele cam lasand de dorit. Mai stiu de la un prieten ca pe drumurile noastre schimba cam des bucse, in general probleme cu articulatiile mai dese decat la VAG, dar nu exagerate.

Sincer, nu as da Golf V pe Astra H, decat daca ar fi vorba de vreun OPC. Asa, la TDI, pentru 10CP, mai bine un cip la Golf. Cand aveam eu Astra (G), ma uitam cu admiratie la un interior de G4, se vedea clar diferenta, calitatea VW, pe care eu o apreciam atunci ca posesor de Opel. Cu generatia H, Astra a mai recuperat din diferenta la calitatea interioara dar nu semnificativ.

Opel avea probleme si cu tabla, in special pasajele spate. Se pare ca inca nu au scapat de ele, cel putin nu la modelele 2000. Nu cred ca e vorba inca de rugina la Astra care l-ai vazut tu, dar eu stiu Astra G si Vectra B fabricare in jurul anului 2000 la care au inceput sa se vada semnele.

Plusul la sasiu si suspensie este cu certitudine de partea Golfului, chiar daca Astra are buton sport sau nu.

Daca vrei sa afli mai multe, ai putea cauta pe google despre clubul opel unde se discuta mai amanuntit eventualele probleme

Cam atat am avut de spus.

Modificat de gaby1773
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bie ar fi sa te duci la o intalnire a posesorilor. Se intampla de obiciei sambata la ora 11 la Polivalenta.

Motorul de care vorbesti este intr-adevar foarte reusit insa varianta stock are 150 CP si undeva la 320 NM. Daca proprietarul a zis ca ar avea 410 NM, e clar modificat softul (cel putin) iar puterea este probabil undeva la 190 - 200 CP.

Sunt 2 forumuri dedicate modelului. Citeste si acolo cred ca te vei lamuri.

In privinta interiorului... bordul Astrei, desi unul corect, este destul de anost. De asemenea, scaunele standard nu sunt extraordinar de confortabile (eu le compar cu cele profilate pe care la am acum pe Audi).

Costurile de exploatare nu sunt foarte mai. Eu am avut Astra H de noua (adevarat ca motorul era 1.6 benzina) si nu am cheltuit cu ea decat pe consumabile. Una mai veche... depinde si de cum a fost exploatata. Nu aveam pachetul IDS+ sau macar sasiu sport (cele care includ si butonul magic) insa era foarte stabila. Probabil ca variantele care au una din cele 2 optiuni stau si mai bine pe sosea.

La parte de service cred ca sta mai bine decat VAG. Sigur ca si aici poti avea nesansa sa dai peste "esperti".

Daca te decizi totusi sa la Astra, trebuie sa ai in vedere ca modulul care gestioneaza comenzile de pe volan este foarte pacatos. Se strica des si e destul de scump. Bucsele de pe spate iarasi sunt un punct sensibil. Daca testezi masina si cloncane ceva in spate rabateaza spataril si mai incearca o data. Daca tot se aude este foarte posibil sa fie amortizoarele sau bucsele de la ele, daca nu, bandajeaza cu leucoplast urechile in care se agata spatarul.

Daca are CD30MP3, varianta cu 6 taste de memorie, vezi ca aparatul e varza pe partea de radio. Sonorizarea in general e destul de nasoala. Cel putin la sistemele audio mai ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo, multumesc. Asta era genul de post pe care il asteptam. Nu cred ca era chipuit, cred ca era prost informat prietenul meu. Exact aceleasi probleme pe care le am si eu cu opelul, interiorul si confortul oferit de scaun. Personal imi place VAG foarte mult, si singurul lucru care m-a frapat la opel a fost motorul si butonul sport, la o masina fara valente sportive. Acum ca m-am lamurit un pic in privinta motorului, ramane problema butonului sport. Sa inteleg ca intareste suspensia? Eventual coboara un pic masina? Sau modifica ceva si in managementul motorului?

Cred ca voi merge la o intalnire a lor, poate gasesc un membru amabil, sa ne masuram fortele, tare as vrea sa vad cum se comporta la o competitie directa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa detaliezi te rog? Ce italieni? Opel are motoare italienesti? Pe mine ma intereseaza daca intradevar motorul ala este peste un motor VAG, sau doar am fost impresionat eu, peste masura :banghead:

1.9CDTI de la Opel este 1.9JTD de la Fiat/Alfa. La fel si 1.3CDTI, tot de la Fiat/Alfa Primele motoare diesel adevarate(ma rog.. exceptia TD-ului de pe Omega care era de la BMW, restul sunt f. slabe in raport cu concurenta) pe care le are Opel.1.7 era de la Isuzu, 1.7CDTI este common-rail, cred ca modificat de cei de la GM.

2.2 de la Opel nu este Common Rail. Este cu pompa distribuitoare.

1.9CDTI 150cp/320NM. Este un motor superior celui de la VAG 2.0 TDI-PD. Fata de 2.0TDI-CR nu ma pot pronunta.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, teoretic, intre 2.0 TDI PD si 2.0 TDI CR, diferentele sunt doar la sistemul de injectie, si la norma de poluare, caci in ceea ce priveste performantele, sunt cam pe acolo...

Totusi, ai idee, daca acel motor 1.9 este cr? Mie mi s-a parut foarte silentios, cu exceptia turbinei, care era foarte zgomotoasa, in sensul bun, un zgomot sanatos. Eu presupun ca este o turbina ceva mai mare decat cea de pe 1.9 de la VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca intareste suspensia? Eventual coboara un pic masina? Sau modifica ceva si in managementul motorului?

Dap, se modifica managementul motorului. Raspunde mai prompt. De asemenea se intareste directia, parca si coboara putin masina (in functie de dotari; parca numai cele cu IDS+ isi micsoreaza garda).

La remapare poti sa incarci 2 harti. Una poate ramane cea normala de 150 CP si alta care este folosita cand apesi butonul, la 185 CP (asta este valoarea cea mai des folosita din cate am vazut eu) sau 200 CP.

Sau combinatii 185/200...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

opel astra care isi coboara garda cand apesi pe un buton? eu nu pot sa cred asa ceva, sorry. Ca trece ECU pe alta harta e una, sa cobori garda e cu totul altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!