Jump to content

Specificatie Lichid Frana


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

Pana la urma lichidul de frana original cu norma VW 501.14 se gaseste doar la reprezentante sau si in magazine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Cum a scris Hiro mai sus, poti sa cauti Pentosin DOT4 LV - s-ar putea sa-l aiba de vanzare. Daca nu, te duci la reprezentanta VAG din zona (nu trebuie sa fie Skoda neaparat) si cumperi de la magazinul de piese lichi de frana VW - probabil 3x0.5L sau 2x1L. Eu am luat 4L si cum nu aveau la litru am facut comanda si mi l-au adus in 4 zile din Austria. Pretul la reprezentanta e de cca 50-60Ron/L

Pentru DIY sfatul meu e sa cauti pe net. Sunt multe tutoriale despre cum se face.

Am fost la reprezentanta VW in Cluj,am intrebat de Pentosin DOT4 LV,n-au auzit de el,mi-a oferit un lichid import din Germania,care zicea ca e recomandat da VW,scria doar Nor501.14 pe flacon,ca e pt.VW,mai scria B000750M1 si B000750 NP(cel care vindea nu se prea pricepea la detalii tehnice,stia doar sa caute pe computer).Un flacon(metalic)de 250ml costa 22,4 Ron.Mecanicul de acolo zicea ca intra 1L in instalatie.Deci pretul/L e aproape 90Ron.Acelasi il folosesc si ei.La ei se face schimbul prin suprapresiune din ceea ce zicea mecanicul (introduce lichidul cu presiune si il scoate prin aerisitoare,dupa cum zicea).La ei schimbul costa 200Ron.Mi se par destul de scumpe ambele variante,comparativ cu ce am citit pe-aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

''Mai mult, cand luati lichid de frana, sunt de preferat bidoanele metalice. Nu permit patrunderea umiditatii in flacon, cat timp sta pe raft''.

La cea ce ai spus mai sus i-mi permit sa fac o remarca

Orice Bidon Metalic supus unei diferente de temperatura va face condens deci automat vor apare picaturi de apa in lichidul de frana. Si se recomanda inlocuirea la 2 ani din cauza

ca lichidul de frana asa cum s-a mai spus in acest topic este foarte puternic hirofil (adica atrage apa) cea ce duce la uzura prematura a capetele cilindrilor de frana. La o masina

mai performanta cu mai multi cilindri de franare conteaza foarte mult acest aspect mai ales daca se ruleaza constant pe autostrazi si se franeaza violent de la viteze mari de

ex.180-200 km/ora.

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

''Mai mult, cand luati lichid de frana, sunt de preferat bidoanele metalice. Nu permit patrunderea umiditatii in flacon, cat timp sta pe raft''.

La cea ce ai spus mai sus i-mi permit sa fac o remarca

Orice Bidon Metalic supus unei diferente de temperatura va face condens deci automat vor apare picaturi de apa in lichidul de frana.

Chiar asa??? Si apa aia de unde apare? Probabil o injecteaza fabrica in flacon :D

Repet - exista flacoane de 1L - am acasa 4, 2 pline, 2 goale :( Sigur ca pretul e mai mare daca faci 1L din 4x0.25L; la fel e si cand cumperi coca-cola. Cele 4 flacoane de 1L fiecare au costat in total 200Ron - nu mai tin minte daca cu sau fara TVA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu,da asta mi-au oferit cei de la reprezentanta,care au lichid originalVW,recomandat de producator(in alte magazine nu au);sau mi-l schimba ei cu lichidul lor contra 200 RON :icon_thumright: cam mult as zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu la ce a zis videosergiu, adica aceasi situatie si la scorpion focsani, 200-250 ron max (lichid de frana + manopera). asa daca iei 1.25 l de lichid ate dai max 70 ron si schimbu intr-un service 30 ron manopera sau 50 si tot iesi mai ieftin. si eu trebuie sa il schimb si stau in dilema, oricum cand il schimb o sa revin sa zic ce cale am ales in schimbarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbul corect la un Golf4 sau Octi I necesita cca 1.6L - se inlocuieste cel din pahar (cca 0.4L) + 4roti x 0.25L + 1ambreiaj x 0.15L = 1.55L.

Depinde si cum schimba lichidul... daca au scula e perfect. Am vazut aparatul de la VAG si e intr-adevar foarte bun - mai bun decat ce am facut eu - doar e profi :)) Problema la cele mari (cum e cel de la VAG) e ca folosesc bidoane de 15, 35 sau 50L de lichid. La fel si la service mai dotate - nu pot lucra cu lichidul vostru... daca aparatul e bun. Daca e o chestie mai simpla, da, pot lucra cu lichidul clientului.

Cat timp nu mergeti cu masina la -10-15C, e foarte bun si lichidul DOT4. Diferenta se simte numai la temperaturi negative.

Daca insa vreti original, mergeti la reprezentanta la magazin si cereti o comanda de 2 bidoane de 1L. Dureaza 1 saptamana si vi le aduc... daca nu, si vreti DOT4, paleta e larga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma m-am lamurit.Daca vreau sa mi-l schimbe cu metoda de la VAG nu o fac cu lichidul meu,pt.ca lucreaza cu cantitati mari.Daca iau lichidul original,n-am unde sa-l schimb cu aceasta metoda :251: Atunci ori o mai fi o metoda buna,ori trebuie sa le dau 200Ron la reprezentanta.(sa ne jupoaie)

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit aici, si m-am uitat si in linkul colegului Hiro, insa nu am inteles urmatorul lucru:

Masina mea este 2006 (fabricata la sfarsitul lui 2005) Practic, este la limita. Ce ii pun? DOT 4 sau 501.14?

Sa zicem ca are nevoie de DOT4. Intrebarea mea este: Daca ii pun 501.14, fac rau? Adica ce se gaseste in 501.14, si nu se gaseste in DOT4, are cu ce sa roada garniturile, furtunasele, etc?

In cazul DOT4, mi se pare un pic ciudat, sa iti faci probleme ca daca temperatura scade sub 10 gr C, nu vei mai avea frana eficienta... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

501.14 este compatibil cu DOT4. Se recomanda "retrofit" la toate masinile cu ABS de prin 2004 parca...

Diferenta e data de viscozitatea la temperaturi mici. 501.14 este o cerinta pt a asigura functionarea corecta - in parametri - a ABS - nici vorba ca nu ar fi eficienta frana. ABS are probleme datorita viscozitatii crescute a fluidului DOT4 normal. Din pacate, exact la rece - pe gheata - e cel mai probabil sa te ajute ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bogdan_wrc: imi poti dau un link in legatura cu furtunasele metalice (sau cu insertie metalica), pt ca urmeaza sa le achizitionez si eu..

Modificat de nairolf1982
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

501.14 este compatibil cu DOT4. Se recomanda "retrofit" la toate masinile cu ABS de prin 2004 parca...

Pisicutza, cand spui retrofit, te referi doar la schimbarea lichidului, sau si a altor componente din sistemul de franare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o problema legata de ABS si de lichidul de frana sau mai bine zis caut o solutie la o problema . Acum catva timp a inceput sa-mi ramana becul de ABS aprins incontinuu, am crezut ca e din cauza placutelor de frana pe care le-am schimbat si am constatat ca erau foarte mancate. Becul s-a stins pentru moment apoi s-a aprins din nou si a ramas asa. Am constatat insa ca ABS-ul nu mai intra la frana si masina se duce saniuta. Am fost cu ea la un tester de la un service si dupa ce la inceput mi-a spus ca am mari probleme la ea ba la motor, ba la nu stiu ce senzor, intr-un final singurul diagnostic a fost ABS-ul nu functioneaza din cauza pompei hidraulice. Iar solutia era sa cumpar tot blocul ABS sau sa vand masina. Bineinteles ca nici una din variante nu imi surade, iar acum caut solutii. Lichidul de frana este schimbat cam de 5 luni, dar nu mai stiu daca este schimbat cu DOT3 sau DOT4, cum am citit ca e recomandat. Daca aveti idei, va rog sa-mi dati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sigurantele de pe baterie(S178 - 40A ;S179 - 25A ;S267 - 15A)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca raman datoare de cinste...Am incercat imediat si am verificat sigurantele de pe baterie care erau intr-adevar corodate. Cum am pornit masina becul ABS s-a stins, am facut cateva ture cu ea si ABS-ul functioneaza, asa ca inca o data multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut.

Ca si experienta eu pot sa va spun ca am folosit de la ultimul schimb pana acum lichid de frana de la OMV dot 5.1(dot 4 imbunatatit) si nu pot spune ca am fost dezamagit de el. Imediat cum l-am schimbat s-a simtit o diferenta mare la franare. Am deja 2 ani si nu am avut probleme cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Eu am 2L de lichid de frana ELF Freelub cu DOT 4 si o sa il schimb si eu in curand.

Pe bidonul lichidului de frana a masinii scrie sa se foloseasca doar lichid de frana cu norma DOT 4...este cerinta cea mai importanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca pentru Bora mea, e bun Dot 4 . Recomandati vreo marca in special? Intra 1 litru in toata instalatia , sau trebuie mai mult? Se schimba greu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa scrie pe bidonul de lichid de frana ce norma se accepta....eu cred ca scrie neaparat DOT 4 :)

Se recomanda lichid original de la VW dar ca alternativa se poate baga si alt brand cu DOT 4 neaparat.....ARAL,ELF,CASTROL...

Eu am 2 litrii pentru ca se mai pierde la aerisire...la completare.

Se schimba usor prin evacuarea libera a lichidului...dureaza cam 1 ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!