Jump to content

Specificatie Lichid Frana


Stefan_B
 Share

Postare recomandată

Salutari - am vazut cateva discutii cu si despre lichidul de frana.

E de notat ca din 2006 incoace, VAG are o specificatie VW 501 14 ce este impusa lichidului de frana. Din ce am citit, este similar cu DOT4+, DAR impune cerinte pe care nici DOT4+ si nici DOT5.1 NU le satisfac (viscozitatea la rece).

Asa ca cel mai bun lichid de frana e cel certificat VW 501 14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut onorabililor,

Am citit in cartea service ca trebuie schimbat lichidul de frana la fiecare 2 ani. Am verificat tot in cartea service si nu am gasit nici o insemnare cum ca ar fi schimbat vreodata lichidul de frana. Franele la Fabiutza merg fff bine (desi e din 2002). Acum nu stiu ce sa fac, sa il schimb eu din proprie initiativa (masina am cumparat-o in noiembrie 2008) ca sa fiu sigur ca e schimbat sau sa mai astept? Ce ma sfatuiti sa fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa-l schimbi, sa fi sigur! costa si putin cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu mi-am pus intrebarea asta si cautand prin topic-uri m-am lamurit in final;sunt multe motive pentru care e bine,chiar daca inca mai ai frane bune(si eu inca am).Citeste cu rabdare aici e foarte util si te vei convinge si de ce e bine sa-l schimbi. :))

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Oare trebuie schimbat si lichidul de servo la acelasi interval ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana trebuie schimbat din 2 in 2 ani, eu am avut probleme cu ABS din cauza lichidului de frana, imi dadea o eoare ca ar fi dusa pompa hidraulica ABS si sa rezolvat prin schimbarea lichidului de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La anumite tipuri de masini produse de VAG prima oara trebuie schimbat dupa 3 ani, si apoi din 2 in 2 ani.

Specificatia lichidului de frana, cat intra in fiecare tip de masina si intervalul recomandat de schimb le puteti gasi pe acest link, sectiunea de recomandari in functie de marca.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca masina a stationat 2 ani ,mai este valabila regula ca trebuie schimbat la interval de 2 ani ?

Modificat de mariusrizea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana se schimba pentru ca in timp acesta se contamineaza cu impuritati in urma coroziunii si unor actiuni mecanice si pentru ca prinde umezeala de la condens.

In cazul in care masina stationeaza se poate produce coroziune si condens, lichidul de frana isi pierde din propietati. In ce masura, probabil depinde si de mediul in care stationeaza masina.

Concluzia ar fi ca nu strica sa fie schimbat, dar neaparat testat pentru umezeala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit sa adaug 2 lucruri:

1. O masina care sta e mult mai expusa la coroziune (nu numai a sistemului de franare) decat una care merge. Motivul e simplu - stand mult, lichidul are timp sa se separe, aparand pungi cu densitate crescuta a apei. Acolo apare coroziunea.

2. Linkul dat de Hiro e bun - e cel mai complet pe care l-am vazut, DAR lipsesc cateva informatii:

De ex - lichidul de racire DE ORIGINE e G12 PLUS la masinile Skoda Octavia mai vechi (2005+), insa intre timp a aparut G12 PLUS PLUS care e recomandat la completare si/sau schimb. Aceasta recomandare e facuta pt toate masinile care folosesc G12 (PLUS)

De asemenea, lichidul de frana DOT4 este specificatia minima, indiferent de masina. Insa exista TSB pt inlocuire/completare, indiferent de anul de fabricatie cu lichid 501.14.

Cum spuneam mai sus, 501.14 INDEPLINESTE DOT4, dar DOT4 nu indeplineste intotdeauna 501.14. Care e implicatia? NU va aparea nici o defectiune tehnica daca folositi DOT4, dar la temperaturi mici (-10, -15, si mai mult la -20C) distanta de franare cand intra ABS la o masina care are 501.14 VA FI MAI MICA decat la una ce foloseste DOT4.

Acum, cat de important e pt voi sa obtineti cea mai scurta distanta de franare cu ABS cuplat... asta voi decideti. Chiar si cei de la reprezentanta folosesc DOT4. Insa pt diferenta neglijabila de pret, imi pare bine ca am luat lichidul original.

Mai mult, cand luati lichid de frana, sunt de preferat bidoanele metalice. Nu permit patrunderea umiditatii in flacon, cat timp sta pe raft. Cel original si cele de la OMV sunt metalice. Mobil, ARAL si inca vreo cateva marci la care m-am uitat sunt de plastic.

Un alt lichid bun pt VAG-uri este DOT4 de la Motul - pe care scrie ca e special pt masini cu ABS, avand viscozitate scazuta la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. OMV e DOT 5.1 (care e un DOT4 imbunatatit, nu e acelasi lucru cu DOT5!)

2. Motul fabrica lichide de frana in specificatiile DOT4 si DOT4/600, care e un DOT4 imbunatatit si nu se vaporizeaza pana la 600 grade F (~333 grade C)

3. Motul RBF600 (DOT4/600) corespunde cu codul VAG 501.14 si cu specificatia Motul "pentru masini cu ABS"? daca e asa la urmatoarea revizie ii pun

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul lichid de frana "neoriginal" cu norma VW 501.14 de care stiu (necesar masinilor VAG 2006+) este Pentosin DOT 4 LV .

Am scris in ghilimele neoriginal, ca de fapt Pentosin face lichidul de prima umplere pentru VAG si lichidul original VW tot de Pentosin e facut.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut corect Hiro!

Eu ma refeream la MOTUL DOT 5.1 BRAKE FLUID, care cu viscozitatea sa de 820cP/-40C se apropie de cea a lichidului "original" Pentosin :icon_thumright: Eu de ales l-am ales pe ala original...

RBF 600 NU corespunde normei. Sunt inca surprins sa vad cata lume nu intelege ca lichidul RACING este o alegere proasta pt o masina de strada. Lichidele cu punct crescut de fierbere au cedat locul aditivilor anti-coroziune pentru esterii care cresc punctul de fierbere. E si logic - masinile de pista isi schimba lichidul lunar.

Lichidul de competitie e pt competitie, cel de strada e mai mult decat OK pt solicitari normale. NU E NEVOIE de lichid de frana special pt o masina, chiar condusa agresiv, care merge pe strada. Nu numai ca sunt bani aruncati, faceti chiar rau (pt ca nu aveti protectie anti-corro)

DOT_5.1_BrakeFluid8070_28GB_29.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot am dat peste discutia asta,si trebuie sa schimb si eu lichidul in scurt timp ca a cam trecut perioada de gratie de 2 ani,ce-mi recomandati sa caut,ce e mai bun pt.masina mea?Ca la service,sunt tot felul de "cunoscatori" si daca tot e topicul asta atat de documentat,as pune ceva verificat.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as pune lichidul original - cred ca e mai bun decat multe aftermarket. Vezi sa il aiba proaspat. Si daca mergi la service, ar fi de preferat sa aiba scule speciale:

- manualele mai vechi specifica umplerea cu presiune (la 1Bar) si golire la presiune atmosferica prin suruburile de purjare

- manualele mai noi specifica golire prin vacuum pe la suruburile de purjare.

Personal, prefer metoda cu suprapresiune. Practic, majoritatea service-urilor la care am intrebat (mai putin reprezentantele, desigur) pompeaza cu pedala. Metoda nu e cea mai corecta posibil, si personal mi se pare aiurea. La sistemele cu ABS NU se recomanda schimbarea lichidului prin "pedalare".

Cel mai bine faci ca mine, iti faci scula si il schimbi singur :o Am si o pompa de vacuum (Mityvac MITMV8500) dar nu prea imi place pt ca trage aer printre aerisitor si filet... solutia cu suprapresiune iti arata clar cum e lichidul si poti sa fii sigur ca nu intra nici cea mai mica bula de aer pe circuit. Singura problema e sa nu sara vreun furtun :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Sunt cam, in ceata:pai tocmai asta am intrebat,daca iau din comert ce sa iau!?nu stiu care e original(ce firma,ce dot...etc) am citit ceva despre lichid de frana mai sus,dar era vorba de Octavia.Deci concret firma...dot...alte specificatii eventual la care sa ma uit,ca sa fie exact acel produs.Sunt cam contrariat,daca in Bucuresti nu se schimba cu acea metoda indicata,care este buna din cate inteleg,ce sa mai zic aici,in Cluj,cred ca no way...Deci m-ar interesa bineinteles metoda,daca se poate gen DIY(adica step by step)ca nu sunt familiarizat cu tehnica asta si aud prima data.Am facut eu mecanica auto in anii'80 da de atunci s-au schimbat multe in tehnica,inclusiv metoda de schimbare lichid de frana.Ar fi o provocare interesanta pt. mine sa reusesc asa ceva,dar n-am inteles ce scula trebuie sa fac si cum lucreaza;daca se poate mai detaliat,eventual daca nu se poate on topic pe PM...cand ajung prin Bucuresti,(tot mai ajung eu) fac cinste... :offtopic: La vechea masina,(Nissan'79) faceam frana prin aerisire;aici inteleg ca e mai complicat fiind si ambreiajul inclus in circuit.Deci daca primesc detalii si pot face acea scula(eventual cumpara),prind tehnica si-mi reuseste,o sa le ofer membrilor din Cluj consulatanta si ajutor,daca vor si ei sa schimbe :D

So...sunt ochi si urechi sa invat... :D

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a scris Hiro mai sus, poti sa cauti Pentosin DOT4 LV - s-ar putea sa-l aiba de vanzare. Daca nu, te duci la reprezentanta VAG din zona (nu trebuie sa fie Skoda neaparat) si cumperi de la magazinul de piese lichi de frana VW - probabil 3x0.5L sau 2x1L. Eu am luat 4L si cum nu aveau la litru am facut comanda si mi l-au adus in 4 zile din Austria. Pretul la reprezentanta e de cca 50-60Ron/L

Pentru DIY sfatul meu e sa cauti pe net. Sunt multe tutoriale despre cum se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da gasesc cu metoda aceea prin suprapresiune? si cu "scula de rigoare"(sau asta e metoda proprie?)daca e facuta artizanal...mi se pare interesanta metoda fara sa pedalez,sa nu ia aer,deci practic iese frana stock,fara emotii.

L.E.O sa intreb si la volksman daca are asa ceva,ca oricum mai am de luat ceva de acolo.

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am intrebat la Volksman(nu aduce asa ceva),am cautat pe net,n-am gasit:Pentosin DOT4 LV :soare: Ce sa aleg altceva,ce merge la mine,sau unde gasesc asa ceva?

L.E.A zis ca :este TRW sau ATE?sunt bune?

Modificat de videosergiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez aici ca sa nu deschid alt topic inutil. Intre Motul RBF600, Castrol SRF si LTR Dot 5.1(de asta n-am auzit)... Care e mai bun?

Adica peste tot Castrol e net superior. Dar am citit pe undeva ca duce la corodarea prematura a cilindilor din etrier... E adevarat?

Si pentru masinile noastre... "de curse" :) care ar fi cel mai ok?

Ok = punct de fierbere mai ridicat dar sa trebuiasca schimbat la 2 ani(nu la 1 an cum ar trebui Castrol SRF) si nici sa nu strice nimic :D

Cred ca majoritatea din cei cu masini pe platforma Golf 4/Bora/Octavia 1/Leon/Toledo sunt la un numar destul de mare de Km.

Desi Castrol SRF are un pret... mai mult decat ridicat... nu e atat de mare incat sa nu fie accesibil(160 Ron 1L). As vrea sa pun asa ceva...

Dar ce efecte secundare vin cu el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam ca daca pui Motul RBF 600 e bine sa ai furtune metalice. nu e caz general, dar asa ar fi indicat.

eu am pus FTE, facut in DE, cel cu care am auzit ca ar fi venit si masina din fabrica.

am vrut MOTUL, dar am asteptat prea mult dupa furtunele metalice, care nu au venit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce? Adica stiu utilitatea furtunelor metalice... Dar de ce "trebuie" sa pui furtune metalice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca stii utilitatea ti-ai raspuns singur la intrebare:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok! :rolleyes: Totusi? Castrol SRF... Da sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!