Jump to content

1600 engine rebuild


charlie
 Share

Postare recomandată

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • charlie

    30

  • alex_7

    12

  • MishuL

    9

  • MikeRG

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vezi exemplul de calcul pentru rondele.

Spor la treaba si... bafta.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Osi, scula este deja in Bucuresti si am trimis si cel cu care se centruieste ambreiajul, sint la mikerg. atasez o poza cu o scula simpla pe care se poate face, nu trebuie sa fie precisa si cu asta se poate masura jocul axial al vibrochenului. normal se face cu un indicator.

Modificat de tibimakai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde l-ai luat (detergentul cu pricina adica) ?

<{POST_SNAPBACK}>

Un magazin de piese auto obscur de pe luica ... Daca itzi doresti spui si itzi iau sau itzi dau adresa exacta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adresa exacta ar fi excelent, inca nu-mi trebuie, dar luna asta cred ca-i vine timpul (cuzinetii sunt pe undeva prin Europa, spre Romania, iar controlerul de injectie pe undeva tot prin Europa, cred ca a trecut oceanul) si nici nu vreau sa te pun pe drumuri.

Multumesc mult de tot, Charlie

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ouf! Surpriza emisiunii aseara: segmentzii KS de vw 1600 au dmensiunile 1.75,2,5 iar pistoanele mele par mai degraba facute pentru 2.5,2.5,5 .... vreo idee? Sa fie pistoane de 1500 ?

Alex: pe luica, cum intrii dinspre giurgiului, e o casa, un garaj si intrarea inspre magazinul de piese (pe dreapta) care duce la etajul 1. Intrebi de "solutzie" de spalat motorul si vei primii o sticla de detergent industrial. Cu acelashi detergent diluat am spalat tapitzerii f. jegoase si au ieshit minunat ... Vezi ca pe sticla zice ca dilutzia minima e 1:5. Eu te sfatuiesc pentru motoare sa nu depashesti 1:2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ciordit si eu odata din uzina nishte detergent. L-am fol. o singura data ca sa spal o cutie de viteze de Trabi, la exterior. La dilutzia indicata (cam 1:10) ma usturau mainile, si shtitzi ca nu's tocmai un delicat ;) ... vreau sa bag o piesa mica de aluminiu si s-o las cateva zile in zeama asta, sa vad daca n-o ataca, si de-abia dup'aia o sa-l folosesc la piese de Al cu supraf. prelucrate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ouf! Surpriza emisiunii aseara: segmentzii KS de vw 1600 au dmensiunile 1.75,2,5 iar pistoanele mele par mai degraba facute pentru 2.5,2.5,5 .... vreo idee? Sa fie pistoane de 1500 ?

<{POST_SNAPBACK}>

eu am pe motor pistoane care au aceleasi cote la segmenti ca cele de care vorbesti tu 2.5,2.5,5, si le-am luat ca fiind de 1600...deci..... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ciordit si eu odata din uzina nishte detergent. L-am fol. o singura data ca sa spal o cutie de viteze de Trabi, la exterior. La dilutzia indicata (cam 1:10) ma usturau mainile, si shtitzi ca nu's tocmai un delicat ;) ... vreau sa bag o piesa mica de aluminiu si s-o las cateva zile in zeama asta, sa vad daca n-o ataca, si de-abia dup'aia o sa-l folosesc la piese de Al cu supraf. prelucrate.

<{POST_SNAPBACK}>

Detergentul de care zic eu sigur nu ataca. Am frecat cu mana goala fara sa-l diluez si nu a atacat mai mult de un sapun de casa ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pe motor pistoane care au aceleasi cote  la segmenti ca cele de care vorbesti tu  2.5,2.5,5, si le-am luat ca fiind de 1600...deci..... :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

si segmentzi de care ai luat? Ca in toate cataloagele 1.6 de bus sunt cu 1.75,2,5 iar 1600 de VW1600 sunt 2,2,5 ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumes mult. :unsure:

Schimba setul, schimba setul,schimba setul (vocea profetului striga din pustie)

Glumeam :D (nu m-am putut abtine)

Bafta Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si segmentzi de care ai luat? Ca in toate cataloagele 1.6 de bus sunt cu 1.75,2,5 iar 1600 de VW1600 sunt 2,2,5 ....

<{POST_SNAPBACK}>

mai.....segmentii sunt 2,5 2,5 5 ca si pistoanele...

...motorul l-am luat de pe un bus..... deci nu stiu cum naiba...dar asa a fost... :cheers:

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

status update:

Se vede luminitza de la capatul tunelului: am in cele din urma un set decent (thank you zeze), ceva mai larg in cilindri decat ce aveam eu dar macar sunt 4 pistoane de acelashi fel :) .... Evident ca nu se potriveau cu segmentzii ks (sunt de vanzare!) asha ca am mai cumparat un set (goetze).

Am montat ieri partea stanga (cilindri 3-4) si cum sunt incapatzanat de felul meu am mai masurat o data: 1.25mm la TDC pe cilindrul 3 si respectiv 1.35 pe 4 :) Disperat ma mut pe partea cealalta si obtzin: 1.6 si 1.65 .... Ouch! se pare ca nea Hariton a "fugit" bine din borshtaga, si nu numai pe o axa, sau setul are variatzii grele la inaltzimea boltzului, lungimea bielelor etc ...

2 ore mai tarziu, prin imperecheri de pistoane cu biele, masurari repetate si shaibe de cupru de .25 manufacturate de mine si instalate doar pe o parte am obtzinut 1.7 +/- 0.025 peste tot ...

Cat despre chiloase am mai alezat un pic in camera de ardere si am volume constante de 54cc pe camera.

Am decis (tarziu e drept) ca nu pot refolosii pompa de ulei si am comandat una noua ...

Cam atat pt. moment. I'll keep you posted.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ca sa nu dezmint motoul topicului (1000+ questions):

Cat e de greu sa schimbi pompa de ulei cu motorul pe mashina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Charlie :)

Ce are pompa?

Daca a fugit din borstanga si linia nu este perfect dreapta, (in toleranta de execuite evident ) atunci poti sa il arunci de acum (motorul adica) , dar cred (sper) ca diferenta asta nu este din prelucrarea palierului ci de la pistoane si de la mici variatii ale cotelor, oricum o sa aflam repede ca daca are presiune si merge bine in rodaj, fara batai si alte zgomote ciudate linia palierului nu are nimic.

Ieri a ajuns pachetul de la Glen, arata bine, ce sa zic, in cateva saptamani ma apuc de el; ia zi mai ai chiuloasele alea busite, as vrea macar vreo doua sa le tai sa vad cum pozitionez injectuarele pe galerie la un unghi optim sa bata in supapa.Daca imi faci un pret bun poate ma combin. (Le reciclam pentru stiinta tot e bine :) )

Astept un raspuns de la tine.

Bafta,

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa: a mancat din corp 0.85 mm

Motorul: cum spuneam, am jonglat din pistoane si biele. Borshtanga nu cred ca a fugit, mai degraba sunt victima faptului ca nu am alezat la drept inelele de ashezare pe bloc ale cilindrilor ...

Cu chiulasa de probe se rezolva fara probleme. Nu cred ca e nevoie sa le tai, am facut eu nishte proiectzii si cred ca unghiul e relativ ushor de determinat (sunt constrangeri de forma care nu permit prea multa joaca) Oricum, daca vrei sa faci o disectzie iti pot oferii material :)

Cat te-a costat cu transport cu tot de la glen's garage si cat ai ashteptat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, as vrea sa fac o disectie si sa vad cum vine si cu modificarea portului de admisie si evacuare si cu modificarea camerei de ardere, as incerca pe motorul asta la care lucrez, dar as vrea sa-mi fac mana pe niste chiulose care sunt de aruncat sa nu incerc din prima pe niste chiulase bune sa nu stric ceva.

Cu Glen:

- megasquirt ECU + placa de relee + megasquirt stimulator = 226usd

- transport cu US airmail = 22 USD

- WesterUnion money transfer = 29 USD (parca)

- plus inca ceva nu mai tin minte exact ce

Vama = nici un ban :) :) :)

Total = 297 USD

Durata: cu scris si timis bani si drum ~ 2 saptamani si vreo 2 zile.

Arata incredibil, totul pus in pungulite de protectie electrostatica, cu aproape tot ce ai nevoie, leduri surubele, toate prostiile.Cutia arata bestial, din aluminiu, prelucrata frumos, isi merita banii. Iti recomand, te scuteste de o gramada de nebunii, nervi si de alergat.

Ai putea sa renunti la stimulator si sa-l folosesti pe al meu (nu iti trebuie decat cand il

ansablezi sa testezi ECU daca merge) , deci mai salvezi 40 usd desi ar fi mai bine sa-l ai pe al tau ca poti sa testezi imediat ECU daca merge daca ai probleme cu motorul vreo data.

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai statzi nu taiatzi chiulasele lui Charlie inca, sa vedem totzi ce avem si sa distrugem ceva irecuperabil. Eu de ex. am una la care s-a spart pistonul si nu mai poate fi folosita niciodata, poate facem o rocada :)

Charlie, pompa nu prea poate fi scoasa fara sa crapi blocul ca e cam presata acolo. Aia veche merge rectificata fatza ca sa revina pinioanele la nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa, da am uitat de eu (atata orgasm cu injectia asta :) )

Merge prelucrata fata, dar probabil ca pompa este de 21 mm (inaltimea rolior dintate) dar daca iti ei una noua, poti sa ei de 26 ca sa ai o presiune mai mare, este mai bine.

Pompa se poate schimba cu motorul pe masina, este un pic mai difici, dar merge, se foloseste o scula speciala de scos.

http://www.hoffmann-speedster.de/us/products.htm

uitate la OIL PUMP PULLER

Eu voi una, doua chiulase busite, dar scaunele si ghidurile ar trebui sa fie in ele (stricate evident)

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu de puller eram eu ingrijorat cat de tablele de prin jur, fulie etc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charlie, pompa nu prea poate fi scoasa fara sa crapi blocul ca e cam presata acolo. Aia veche merge rectificata fatza ca sa revina pinioanele la nivel.

<{POST_SNAPBACK}>

Tataie, te-ai ramolit! Cum dreaq sa despici blocul mai inainte de a scoate pompa de ulei, avand in vedere ca prezoanele de prindere ale pompei sunt fixate in demicartere?

Parerea mea sincera este ca pompa se poate scoate, chiar cu motorul asamblat complet, cu conditia sa masori adancimea ei cu tot cu fata si sa vezi cat spatiu ai avea intre fata blocului si fulia montata - daca nu iti iese pasenta, va trebui sa dai jos fulia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa iese fara sa despici motorul cum zice Mike.Intai dai jos tabla de sus apoi desfaci fulia o scoti usor ( ai grija cu marcajul de la aprindere o tragi la semn si nu misti motorul din locul ala ca sa nu ametesti ordinea de aprindere) scoti tablele din jurul fuliei, apoi desfaci capacul pompei, pui pullerul la treaba, o pui pe aia noua o umpli cu ulei pui la loc ce ai scos (atentie la fulie) si esti un om fericit cu o pompa noua. :)

Mie imi place sa desfac un pic carterul cand scot pompa (la RK evident) ca sa iasa usurel cu manuta sa nu ma chinui (nu am deocamdata un puller).

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tataie, te-ai ramolit! Cum dreaq sa despici blocul mai inainte de a scoate pompa de ulei, avand in vedere ca prezoanele de prindere ale pompei sunt fixate in demicartere?

Uite cum:

Mie imi place sa desfac un pic carterul cand scot pompa (la RK evident) ca sa iasa usurel cu manuta sa nu ma chinui

Adica desfaci toate shuroapele, crapi bpocul juma' de mm si pompa pica bleaga :)

Alex7, fulia e pe pana, si sa vrei si nu potzi s-o pui altfel. si pt. ea tre' egztractor, ca e 1 pic presata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa este (am uitat ca are o pana care nu o lasa sa intre altfel) :)

Este adevata ca intra pe con , a mea a iesit usor (cu mana si usor lovita, dar usor cat sa vibreze)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!