Jump to content

1600 engine rebuild


charlie
 Share

Postare recomandată

Deshii dupa raspunsurile primite se pare ca nu a mai facut nimeni pe aici rectificarea asta zic sa'ntreb:Lagarul de palier se alezeaza doar pe fatza de exterior pana la cota de reparatzie nu? Sau se iau 0.5 ext si 0.5 int pentru prima ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • charlie

    30

  • alex_7

    12

  • MishuL

    9

  • MikeRG

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asa, ca o curiozitate, rasfoiam aseara "How to repair your Volkswagen Engine" - Tom Wilson. Se pare ca si asta e cioban, ofera si metoda asta de rebuilding al blocului.... . In fine. Ciobaneala se numeste , dupa mine , orice lucru prost facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)
Asa, ca o curiozitate, rasfoiam aseara "How to repair your Volkswagen Engine" - Tom Wilson. Se pare ca si asta e cioban, ofera si metoda asta de rebuilding al blocului.... . In fine. Ciobaneala se numeste , dupa mine , orice lucru prost facut.

<{POST_SNAPBACK}>

Radu! Vreau si eu cartea asta ... Ma ofer sa fac scanare !

Pleeease ... Preaty please with cream on top :banghead: (si multa bere!)

Multumesc,

Charlie

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu! Vreau si eu cartea asta ... Ma ofer sa fac scanare !

Pleeease ... Preaty please with cream on top :banghead: (si multa bere!)

Multumesc,

Charlie

<{POST_SNAPBACK}>

Vb. cu Mike :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am bailagare pe motor ... si pot sa bag mina in foc ca nu a fost cioban, cel care l-a facut, de vreme ce anul trecut am facut 3000 km cu el ... uneori cu mers non stop 300km .... Ulei nu curge, joc axial nu are.

As vrea si eu cartea ... cotizez la pretul stock ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Vad ca Mike e pe linie ... Se poate conashule ?

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu beau asa ca... 150.000 lei e mult? un set copie xerox...ziceti cat oferiti dar nu ma deplasez pana la xerox pentru o suma prea mica :banghead:- macar banii de transport :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facut. Cind (pre) iau marfa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine seara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

150k e ok. Cum fac sa ne vedem/intalnim si cand ?

P.S. De ce nu bei ? :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca conduc foarte mult... :banghead: in rest, ca pieton, cu placere, ocazional, un paharel simbolic...

hai sa vorbim pe un tel sau pm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa, ca o curiozitate, rasfoiam aseara "How to repair your Volkswagen Engine" - Tom Wilson. Se pare ca si asta e cioban, ofera si metoda asta de rebuilding al blocului.... . In fine. Ciobaneala se numeste , dupa mine , orice lucru prost facut.

<{POST_SNAPBACK}>

Da se poate folosi si aceasta metoda atunci cand nu ai alta solutie (vezi motoarele de 30 CP ), dar facuta dupa anumite criterii, nu inteleg de ce sa apelezi la aceasta metoda atit timp cat blocul este in cote ?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deshii dupa raspunsurile primite se pare ca nu a mai facut nimeni pe aici rectificarea asta zic sa'ntreb:Lagarul de palier se alezeaza doar pe fatza de exterior pana la cota de reparatzie nu? Sau se iau 0.5 ext si 0.5 int pentru prima ?

<{POST_SNAPBACK}>

Eu am facut aceasta rectificare (la Motor Service) se ia numai din exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru oferta Charlie, dar am ma cam grabesc (de fapt cum am cuzietii pot sa merg sa rectific linia caterului si palierele arborelui, bagat 8 bolturi pe volant , injectie, turbo..... :P )

Da, cuzinetul axial are un guler care trece peste lagarul de la no.1, daca il rectifici

si nu vrei sa ei cu cota de reparatie ( sunt din 0.5 in 0.5 nu din 1 in 1 cum am zis ieri) trebuie sa faci doua saibe care sa aiba fiecare grosimea care ai rectificat-o de pe fiecare latura. (planul de simetrie perpendicular pe lagar , palier si cuzinet ramane acelasi ) .

Problema este ca ceea ce se buseste este marginea lagarului care se "teseste"

si care se reface prin rectificare, deci trebuie sa rectifici ambele laturi ale lagarului, deci trebuie doua saibe, una in stanga, una in dreapta, si sa fie din doua bucati ca se le bagi pe guler.Cred ca poti sa le faci din tabla (exista foi de tabla de grosime data, sunt speciale, pentru ca sunt facute astfel incat abaterea de grosime prin laminare sa fie mica, pentru ce ai nevoie, neglijabila, cred ca la microni).De exemplu daca rectifici 1 mm, adica 0.5 pe parte, faci 2 saibe din foaie de 0.5. Nu stiu cum se face asta exact, dar sigur mesterul care ziceai ca ti-a facut linia trebuie sa stie sa faca bylagarele axia.Totusi iti recomand sa ei cota de reparatie.

Am vazut catalogul tipului de unde am intrebat de cuzinet, si era asa:

1.Cota axiala, grosime, sa zicem cota 1 de reparatie = 21 mm

2.Diametrul interior: ID = +0.25 mm coata 1 de reparatie pe paierul arborelui

3.Diametrul exterior: OD= +0.25 mm coata 1 de reparatie pe lagar (partea carterului)

Cerei sa vezi catalogul si uitate pe desene ca are acolo.

Cuzinetii de la axa cu came sunt din doua bucati toti (trei) si primul de la pompa de ulei are o jumatate cu guler, care este cuzinetul axial, ce se face este sa cumperi doua seturi si sa motezi ambele jumatati cu gulet pe acel lagar, adica sa faci un cuzinet axial complet.

Problema cu bylagarele este relativ compicata, unii o prefera fara probleme, atii o evita(cazul meu), altii o urasc pur si simplu.Teoretic vorbind tu nu faci decat su suplinesti o cota pe care ai micsorat-o cu un materia de aeasi grosime.

Probleme :

1.Contactul termic intre cuzinet si lagar este mai prost si lagarul tinde sa functioneze mai cald, ceea ce poate afecta ungerea (ungerea lagarelor este o problema atat de complexa incat este intelept sa-o evitam)dar in cazul asta nu sunt probleme.

2.Precizia de prelucrare a masinii care face rectificare este importanta.Sa zicem ca toleranta rectificarii este de 0.005 mm pe raza' deci la o cota de 20 mm pot sa am 20 +/- 0.01 (o sutime din toleranta numai), daca mai are si bylagarul +/-0.005 mm toleranta, am obtinut o ovaliate de +/- 0.015, ceea ce este acceptabil pentru noi, daca preczia masinii si a prelucrarii este mai mare de 5 microni (si sigur este) poti sa obti un lagar cu ovalitate de peste 0.03 sutimi.Daca lagarul este oval cuzinetul se ovalizeaza si el cand se aseaza pe lagar si palierul care este rotund, functioneaza intr-un lagar oval = nu se unge cum trebuie, si in timp ori se gripeza motorul (varianta naspa :banghead: ) ori pierzi presiune si-l desfaci mai repede decat vrei :D :P .

Solutia (facuta bine) este buna, si recomandata daca:

1. Nu ai cuzineti la cote de reparatie (nu este cazul nostru, nici un motor nu are cuzineti cu atatea cote de reparatie ca boxerul asta mic)

2.Daca un lagar din trei din diverse motive trebuie rectificat, ceilalti fiind la cote standar; nu are rost sa-i rectifici pe toti, iei cuzineti standars si faci un bylagar pentru acela cu probleme.

Parerea mea despre asta, asa ca daca este gresit ceva nu va suparati pe mine, judecati singuri.

Cartea de la Mike este buna si acopera, T1 si T4, merita.

Bafta,

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut aceasta rectificare (la Motor Service) se ia numai din exterior.

<{POST_SNAPBACK}>

Multumesc. Tot omul de la Motor Service (care intre timp a plecat de acolo) mi-o face si mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Tot omul de la Motor Service (care intre timp a plecat de acolo) mi-o face si mie.

<{POST_SNAPBACK}>

Ma bucur sa aud asta eu am fost f.multumit de cum a lucrat (a respectat intocmai ce i-am cerut. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi sa caut un set pentru mine si am gasit de 20, 21, 22 (pe axial) acolo la magainul de la gradina botanica 2.550.000 lei setul; pentru biele aveau trei cote de reparatie; ca, 500.000 lei setul.

....

          Alex.

<{POST_SNAPBACK}>

Am fost si eu pe acolo si am negociat ... :huh: Da-mi un tel. eventual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se poate folosi si aceasta metoda atunci cand nu ai alta solutie (vezi motoarele de 30 CP ), dar facuta dupa anumite criterii,  nu inteleg de ce sa apelezi la aceasta metoda atit timp cat blocul este in cote ?!?

<{POST_SNAPBACK}>

Normal ca nu !!! Nici n-am zis altceva, doamne-fereste ! Cu conditia sa se si gaseasca pe piata cuzinetii respectivi. Pe mine personal m-ar incurca al naibii sa dau o tura pana in Olanda sau unde or fi ca sa mi-i procur. Despre astfel de situatie aminteam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Tot omul de la Motor Service (care intre timp a plecat de acolo) mi-o face si mie.

<{POST_SNAPBACK}>

e cumva nea Hariton?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dragi prieteni, am reusit sa recuperez o parte din pozele care-mi descriu obiectul frustrarilor din ultima luna :)

Privitzi si comentatzi :(

poze motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nice! :(

Go Charlie :)

Cu ce ai curatat carterul, arata bec?

Astept sa ne arati cum merge cand este gata, sa ne intalnim si noi sa stam de vorba ce naiba.

Bafta,

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce ai curatat carterul, arata bec?

Detergent industrial. 400k lei litrul da' merita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cool build up charlie! eu mi-am vopsit motorul cu vopsea rezistenta la caldura. blocul este argint, cilindrii sint negrii si chiulasa argint. capac aluminiu slefuit si prins cu suruburi.

ai grija la jocul axial, trebuie ajustat din saibe. prinde ceva in forma L pe bloc la o gaura de prindere a motorului care sa vina peste volant si sa aiba un surub reglabil. cu surubul acela te apropii de volant si cu table de grosimi diferite(daca nu ai scula) vezi cit ai jocul. ai foarte mare grija cind stringi volant, stringe foarte tare cu o teava lunga. am trimis scula de blocare a volantei la mikerg. noroc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma scuzati ca ma bag in vorba.

Anul trecut am descompus-recompus si eu motorul.

Ce zice tibimakai cu volant e de baza. Stringerea surubului de fixare a volantei (care zice cartea ca tre' inlocuit la fiecare demontare, dar sa fim seriosi ~ 10Euro standard sau 40E ramforsat) am facut-o cu inelara cotita de 36 (daca bine tzin minte) pe care am prelungit-o cu o ranga (bratul fortzei teoretic 1,5m ~ 30mkg). Nu se da cu ciocanul. Blocarea volantei am facut-o cu o surubelnita mecanica (fixata intre coroana volantei si un prezon al blocului motor). Surubul respectiv l-am uns inainte cu putzina vaselina pe interior (are un rulment, pentru priza directa).

Daca nu e bine strins, se desface si in caz ca nu sparge nimic, tot iti da de lucru ca tre' sa dai jos motorul again.

Ah, si pentru a centra volant corect, e bine sa ai o piesa ce imita priza directa (facuta la strung).

Dar partea mai cu cintec nu e asta, ci reglajul jocului axial, care se face prin adaugarea de rondele de diferite dimensiuni. In functie de locul de amplasare, unele se calculeaza cu +, iar altele cu - .

Atasez aici citeva poze scanate dintr-un manual de reparatie. Daca nu sunt suficient de clare, le am si la rezolutie superioara si le pot trimite e-mail.

Modificat de Osi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!