Jump to content

1600 engine rebuild


charlie
 Share

Postare recomandată

Salve tuturor!

Cu ajutorul prietenului meu "supermecanicul" Gica, azinoapte am "crapat" prima carcasa de motor aircooled: un 1600 "AD". Whaw! Omul de la care l-am luat sustinea ca l-a dat jos pentru o segmentare, "scotea ushor fum" zicea dansul, dar probabil a omis sa spuna ca se zgaltzaia de crapau rinichii in sofer ... :(

Ce am gasit la prima vedere:

- calamina arsa sub forma de zgura

- Cuzinetzi axa cu came cu model de peisaj lunar pe suprafatza de contact

- Cuzinetzi arbore cu largi pete roshii si un joc axial in arbore ingrozitor

- Cuzinetzi biele in forma de ou de pashte

Hai sa incep cu intrebarile:

1. De unde aflu si eu care sunt cotele standard (palier, manetoane, axa cu came)

2. Cum se monteaza bielele pe arbore? (orientarea) Eu le-am gasit 2 pe un fel doua invers. Asha e normal?

3. "Face" cineva pe la noi modificarea la capacul pompei de ulei pentru ieshire de presiune? In sensul ca nu ash vrea sa reinventez roata shinici sa dau 26E + transport pe un capac cu o gaura filetata ...

Mai urmeaza ...

Multzumesc tuturor anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • charlie

    30

  • alex_7

    12

  • MishuL

    9

  • MikeRG

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

2.bielele pe arbore se monteaza cu stiftul in sus, in pozitia in care lucreaza el...vezi ca este f-important acest aspect...mie mi-a facut motorul "un mecanic" care mi le-a pus exact cum ai zis tu, 2 cu 2, si pe avea o bataie ciudata...dup'aia l-am facut io ok... :(

3. nu vad de ce tre sa dai gaura in capacul pompei de ulei pentru a monta sionda de presiune. pur si simplu tre sa pui un teu de dacie su racord special in locul sondei existente la vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Alex_B. Aveam eu o banuiala cu privire la montarea bielelor ...

Gaura de la capacul pompei este pentru ieshire de filtru full-flow nu pentru senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg...oricum eu de la o vreme, nu prea mai agreez improvizatiile....asa ca iti recomand oarecum sa comanzi o piesa noua...decat sa faci modificari :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care stift la biele? :( te referi cumva la pintenii de blocare a cuzinetzilor?

Charlie, pot lua de la serv. micrometru ca sa masuram arborele, sa vedem cat e de uzat, daca mai merge folosit asha si daca nu, la ce cota tre' facut. Daca cuzinetzii sunt "la cupru", neaparat tb. schimbatzi. Eu zic sa-l dai jos si pe cel de pe mashina, sa vezi ce si cum si sa faci eventual din doua- unu'. Tre' vazut si cum arata alezajele pt. cuzinetzi din bloc. Suna-ma dupa-masa, pe la 5-6, poate vin sa dau un oki.

Sa'ti dau nishte gaz, sa te apuci de placuta operatziune de spalare a pieselor... blocul este la piece de resistence! :D

Modificat de mihaiachi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai de niste oameni milosi, poti spala piesele la o spalatorie auto, cu jetul ala. Evident, dupa o strasnica zemuire in gaz. Am mai vazut o data la un teleshoping o dracie cu jet de abur sub presiune care chipurile curata tot, inclusiv cremele caramel scurse in cuptor! Aia ar fi super!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si chiar nu ma lumineaza si pe mine nimeni care sunt cotele de STD ?

Apropos: spre rushinea mea nu m-am prins cum se da jos de pe arbore semeringul ala care pare circular dintr-o bucata, cel mai apropiat de distributzie. Ies rozile alea de pe arbore intr-un fel ? Trebuia un ciocan mai mare ? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala nu e simering, e cuzinet. Trebuie facut un extractor pt. pinioanele de distributzie si delcou, NU cu ciocanul ca sunt presate. Cota nominala pe fusurile paliere e 55.00, pe manetoane nu mai shtiu, 50 sau 55, iar cotele de rep sunt din 25 in 25 de sutimi.

Bai era pe undeva un link pt. wog, cine l-a pus sa-l mai puna odata pt. Charlie...

Modificat de mihaiachi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Woops! Iar mi-a scapat "semering" in loc de "cuzinet" .... :lol:

Mihai, daca ajungem cu micrometru pe la arborele asta ai si un extractor ?!? Please ... Preaty pleeeease .... :)

Modificat de charlie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai extractor n-am, tre' sa dau in uzina la facut.... si shtii ca eu ma 'oieeeesc.... :lol: prost obicei, shtiu... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raportez cu bucurie:

- blocul meu este curat de potzi linge de pe el :lol:

- arborele de pe 1600-ele meu este in parametri de STD. Un singur fus palier (cel dinspre fulie) are o ovalitate de 0.01 dar nu ma apuc de rectificat pentru atata lucru ... (54.98 pe o axa si 54.97 la 90grade pe prima masurare).

Am descoperit cu rushine ca nu prea shtiu cum sa masor daca am nevoie de thrust bearing mai lat sau nu ?!?

Va tzin la curent cu evolutzia ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovalitate la fus nr.1, curea pre strinsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Verifica cu atentie inainte si dupa gaurile de la galeriile de ulei, mai ales la palierul cu cuzinetul din doua bucati (nr, 2 de la volant) are flexibilitatea cea mai mare si acolo problemele sunt cele mai evidente (uneori).

Verifica in 2 plane 90 si dupa aia inca doua la 90 (intercalate) pe doua pozitii (sus si jos) ale palierelor si manetoanelor (ovalitate si conicitate).

Ai grija la carter, mai mult ca sigur ca lagarele sunt ovale, pune o trusa de alezaj pe ea si vezi ovalitatea pe directia de explozie, mai ales la No.2 , daca este oval si nu il rectifici, ai sa ai pribleme cu presiunea de ulei, si iti distrugi arbirele.

Bielele au un semn de forjare pe o laterala la T1 toate vin in sus (sper ca ai noatat care biela de la care palier este) la T4 nu conteaza.

Daca contele sunt la o diferenta de maxim 0.02 este ok, daca trece nu te complica.

Daca cuzinetii de la axa cu came au a lipsa de materia ( gauri) pe suprafata de contact este probabil de la uleiul murdar cu care a mers mottorul, adica fii foarte atent si curata bine galeriile (lasat carbosolv si suflat cu aer comprimat)

Cum arata pistoanele si cilindrii, le refolosesti ai alt set ?

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este latzimea standard a lagarului de la thrust bearing ?

Am dat blocul la alezat linia, am gasit in cele din urma omul care a mai facut asha ceva, are si pe ce lucra (nu improvizatzii pe freza) si shtie asta asha ca ma usuca si de bani ... :tomato:

Pentru lagarul de thrust bearing omul a zis ca de obicei facea o piesa de otzel, un fel de cuzinet cu guler doar pe o parte pentru a folosii cuzinetzi cu thrustul standard. Eu ash prefera un cuzinet de reparatzie dar nu am cote (in whithout guesswork e dat doar end-play-ul acceptat ...). Cine ma poate ajuta? Eventual masurat un cuzinet nou la standard ....

Multumesc,

Charlie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni, mia venit un dubiu :tomato: ....

Cand zice thrust bearing I/D STD, O/D +.5 +1mm thrust

acel +1mm se refera la latzimea cuzinetulu cum? Din gluler in guler pe interior (ar trebui sa-i zica -1 ...) sau din guler in guler pe interior si latzimea lagarului e la fel ?

Eu am lagarul pe care sta cuzinetul uzat ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cota cuzinetului axial (din memorie) este de 20 mm (nu stiu tolerantele), dar daca umbli la linie cred ca ar fi ok sa treci si pe axial la cota 1 de reparatie.

Cota de reparatie pe thrust(axial) este doar la cuzinetul no.1 (primul de langa volnanta), care are un guler mai lat. Vin de 20 (standard) 21, 22, si cred ca si mai mult.

Am fost azi sa caut un set pentru mine si am gasit de 20, 21, 22 (pe axial) acolo la magainul de la gradina botanica 2.550.000 lei setul; pentru biele aveau trei cote de reparatie; ca, 500.000 lei setul.

Mesterii mai folosesc by-lagare (nu stiu cum se scrie corect) si pun un set standard , eu prefer cota de reparatie, daca am de ales (schimb termic mai bun si nu car dupa mine decat toleranta de prelucrare de la cota carterului nu si de la by-lagare, mai ales pe lagarele de la palier conteaza.

Bafta,

Alex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cota cuzinetului axial (din memorie) este de 20 mm (nu stiu tolerantele), dar daca umbli la linie cred ca ar fi ok sa treci si pe axial la cota 1 de reparatie.

Cota  de reparatie pe thrust(axial) este doar la cuzinetul no.1 (primul de langa volnanta), care are un guler mai lat. Vin de 20 (standard) 21, 22, si cred ca si mai mult.

Am fost azi sa caut un set pentru mine si am gasit de 20, 21, 22 (pe axial) acolo la magainul de la gradina botanica 2.550.000 lei setul; pentru biele aveau trei cote de reparatie; ca, 500.000 lei setul.

Mesterii mai folosesc by-lagare (nu stiu cum se scrie corect) si pun un set standard , eu prefer cota de reparatie, daca am de ales (schimb termic mai bun si nu car dupa mine decat toleranta de prelucrare de la cota carterului nu si de la by-lagare, mai ales pe lagarele de la palier conteaza.

Bafta,

          Alex.

<{POST_SNAPBACK}>

Multumesc alex. La EPA pe bd-ul dacia sunt la 2.000.000 lei setul dar nu au sau nu am explicat eu bine ce vreau cu reparatzie axiala. Au in schimb cu cote de rep. pe O/D si I/D

Intzeleg din postul tau ca reparatzia axiala consta in guler mai lat, deci daca lagarul pe care sta cuzinetul e mai ingust nu pot decat sa-i bag ceva shaiba sub el nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cuzinetzii de biela la 500.000 si la axa cu came 350000 tot la EPA

Daca nu te grabeshti (cca o saptamana) se pot gomanda de la GSF in uk:

19.5 lire palier in orice combinatzie de reparatzii

6 lire setul pt biela

4.75 lire setul pt. axa cu came

probabil cca. 5-6 lire transport

Multumesc din nou,

Charlie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charlie, am cautat si am gasit:

sursa: "Chilton's Repair & Tune-up Guide - Volkswagen 1949-1971", Ianuarie 1995

dupa cum se vede si "tampitul" de american zice doar de 3 cote de raparatie ...(zicea cineva pe aici de 4)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am stat cu un catalog KS in bratze si m-am lamurit: latzimea de 22mm la lagarul de palier 1 este standard si se masoara in interiorul gulerelor de thrust. Cotele de reparatzie axiala sunt din mm in mm in JOS: 21 r1, 20 r2 !!! Acel +1mm se refera la grosimea buzei de thrust dar variatzia este inspre interior, asha ca se poate aleza lagarul .... Victorie!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Charlie, am cautat si am gasit:

sursa: "Chilton's Repair & Tune-up Guide - Volkswagen 1949-1971", Ianuarie 1995

dupa cum se vede si "tampitul" de american zice doar de 3 cote de raparatie ...(zicea cineva pe aici de 4)

<{POST_SNAPBACK}>

Daca intri pe www.paruzzi.com o sa constati ca au cuzineti pana la +4 si nu sunt 4 cote de reparatie ci 8 cote pt ca sunt din 0,5 in 0,5. Ultima cota de reparatie pe axial la acelasi magazin este 18 mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am stat cu un catalog KS in bratze si m-am lamurit: latzimea de 22mm la lagarul de palier 1 este standard si se masoara in interiorul gulerelor de thrust. Cotele de reparatzie axiala sunt din mm in mm in JOS: 21 r1, 20 r2 !!! Acel +1mm se refera la grosimea buzei de thrust dar variatzia este inspre interior, asha ca se poate aleza lagarul .... Victorie!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Domnu Charlie ai mare grija la tot felul de ciobani care fac improvizatii gen by-lagere, sunt o timpenie care au ca finalitate un motor bun de dat la brunetii cu fiare vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de-aia eram disperat sa pricep cum e cu reparatziile axiale: nu vreau improvizatzii ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!