Jump to content

folosim cheia dinamometrica sau starngem tareee?


prepeleac
 Share

Postare recomandată

cand si unde ar trebuii sa folosim cheia dinamometrica?

e necesara sau e un moft?

cei care ati facut mai multe motoare de broasca ati folosit cheia dinamometrica sau `sforta`?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dar nu folosesc. Eeee... un simtz asa, sa shtii cam cat trebuie sa strangi. Ca sa strangi suficient, dar nu pana iese apa. N-am smuls niciodata prezoane si nici nu s-a desfacut ce-am strans. De ce nu folosesc cheia dinamometrica? Pai fin'ca sunt "factori perturbatori" care pot diferi chiar de la un shurub la altul de la aceeasi chiulasa sa zicem- cat de uns e filetul, daca e ulei intre piesa si saiba si/sau intre saiba si piulitza.... Asha ca eu prefer sa strang la manutza. Oricum, de obicei cand strangi la mana ai tendintza sa strangi prea tare, nu sa lasi nestrans- asta e chestia, sa nu te urci ca nesimtzitu' sa strangi pana se face shurubul ca potzolica de purcel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chair daca ai facut un motor sau o suta eu zic ca e bine sa ai cheie dinamometrica si sa o folosesti, nu e nici un moft sa stringi cu cheia, asa poti stringe o serie de suruburi la acelasi cuplu... misu se increde in experienta si nu ti-a mai spus ceva, el a facut si cursul de rezistenta materialelor si cursul de organe de masini, unde una dintre problemele la seminar era cu "suruburi" si sringerea la cuplu, asa ca poate si sa aproximeze ce unghi de rotire trebuie ca sa ajunga la cuplul dorit .... eu merg pe varianta fabricii si am strins numai cu cheie dinamometrica suruburile la care se impunea asa ceva ... o singura cheie dinamometrica nu e de ajuns adica sa ai una de la 0-35daNm, e vorba de precizia cheii care este 60% deci vei putea stringe precis cu cheia asta cupluri ce se afla spre mijlocul scalei, undeva intre 7 si 25daNm, pentru cupluri mai mari se foloseste aceeasi cheie, dar cu un multiplicator de cuplu, pentru cupluri mai mici trebuie alte chei ... eu am 5 chei dinamometrice pe diferite plaje de lucru, cupluri intre 0-2daNm intre 0-8daNm intre 3-15 daNm intre 5-35daNm si o cheie mai speciala cu care masor si unghiul la care fac stringerea ..... deci coane prepeleac, parerea mea e ca iti trebuie daca te apuci de facut motoare, doar una singura nu e de ajuns, adica cu aceeasi cheie sa stringi si chiulasa si surubul de la volant...

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca nu poti strange cu aceeasi cheie si chiulasa si volantul pt ca nu cred ca e o cheie care sa stranga asa o plaja mare, de la 0-35

si eu o consider necesara cel putin la strangerea blocului, bielelor, chiulasei, unde ar mai trebuii???

mi-am luat azi o cheie dinamometrica-strange de la 28-210 nm sau 2,9-21,4 mkg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia o carte de vw si uita-te ca la fiecare capitol la inceput sau la sfirsit se dau specificatiile tehnice su privire la cupluri, jocuri, tolerante, etc... cheile cele mai bune la motoare sint cele cu cadran nu cele cu declansator, cele cu declansator sint mai mult pentru elementele puntii ..am si eu una ... pentru motor am d'astea uite in poza, au fost facute de IUS brasov si inca se mai gasesc pe piata ... intre 700-1100ron bucata ... am gasit si mai sofisticate de UNIOR tot cu declansator dat mai finute fata de ce exista pe piata ..

post-17229-1230983511_thumb.jpg

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am una din aia cu bara de torsiune in tub... tot romaneasca.

Uite cand ma intorc in RO o sa fac o proba- o sa strang cu cheia fara sa ma uit pe cadran, cat mi se pare mie ca trebuie, si pun pe cineva sa citeasca valoarea pe cadran.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misule ai o carte de reglaj pentru cheile alea.. pentru ca am de unde sa fac rost de una pe bani putini dar as vrea sa ii reglez cuplul dupa carte nu cu alta cheie .... uite d'asta de care a pus prepe..

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am, sorry... am pus gheara pe ea si pe dulapul de scule cand s-a casat dulapul plin pe care il aveam la serviciu, acum catziva ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu mille scusi, :icon_thumright: mai iezixta situatia, patita de io, cand detei cu cheia dinam. la cuplu' scris de fabrica da' in surub romanesc( fi10), cu material de c....t care...hmmmm....deci de atunci NU mai arunc nici un surub nemtesc (chiar ofilit) si le strang de pe jos, unde gasesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu mille scusi, :icon_thumright: mai iezixta situatia, patita de io, cand detei cu cheia dinam. la cuplu' scris de fabrica da' in surub romanesc( fi10), cu material de c....t care...hmmmm....deci de atunci NU mai arunc nici un surub nemtesc (chiar ofilit) si le strang de pe jos, unde gasesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cheie de cuplu cu declansator, profesionala, adica se foloseau in fabrici pentru stringerea la cuplu a suruburilor pe liniile de ansamblare, cheia se regla la AMC si se dadea la sectie cu un anumit cuplu ...pentru reglare, in garaj eu folosesc o cheie cu cadran si o reglez doar pentru cupluri finale ... cuplul cheii este de la 1,7-8 daNm si are mai multe capete

post-17229-1231669908_thumb.jpg

post-17229-1231669914_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar despre cheile dinamometrice cu un fel de ac lung si cu gradatie ce parere aveti? or fi ele mai ieftine, dar cat de precise sunt? merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este ca sint cele mai potrivite pentru motor si cel mai usor de folosit... de pret nu pot vorbi, pretul difera de la fabricant la fabricant si mai depinde si de precizie ... dar ca orice cheie de cuplu, trebuie verificata periodic

post-17229-1231688690_thumb.jpg

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punct de vedere strict al "solutiei constructive" abordate, ce tip de cheie este mai buna ? - facand abstractie de diferentele de marca, tara de origine, calitatea materialelor si al controlului calitatii, etc. ... strict "principial"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde la ce vrei sa folosesti cheia ... pentru motor cea mai buna este cea din postul precedent, pentru ca e mult mai "manevrabila" iar citirea se face direct si cea mai simplu de folosit si cea mai robusta ... pentru orice incepator dar si pentru avansati este cea mai buna.... si eu caut asa ceva pentru cupluri mai mici, eu am una pentru cupluri pina la 38daN, adica ff mare

pentru elemente puntii e foarte buna cea cu declansator pentru ca se regleaza si te "anunta" cind ai ajuns la cuplu fara sa te uiti la vre-un cadran ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

sebastian .. o sa se supere iar nenea pe mine ... uite aici

post-17229-1234713578_thumb.jpg

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

O cheie dinamometrica iti da speranta ca cea ce ai strans cu ea nu se mai desface, si cand vei vrea sa desfaci ce ai strans se va desface fara probleme. Cine nu are o astfel de cheie, le zic ca un surub pentr. cheie de 10 se strange cu cheie de 10, un surub pentr. cheie de 13 se strange cu cheie de 13. Nu se pune teava, leviere sau alte tampenii. Daca esti de la tara, si ai si forta in maini iti recomand neaparat o cheie dinamometrica. Daca ai de strans cel putin o data pe saptamana suruburi si piulite la cuplu recomandat, trebuie musai sa-ti iei chei dinamometrice.

Modificat de stelcuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti de la tara, si ai si forta in maini iti recomand neaparat o cheie dinamometrica.   

 

 

 

Foarte utila cheia dinamometrica ! total de acord 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

 

On 3/23/2014 at 11:11 AM, stelcuta said:

O cheie dinamometrica iti da speranta ca cea ce ai strans cu ea nu se mai desface, si cand vei vrea sa desfaci ce ai strans se va desface fara probleme. 

totusi nu asta e scopul ei principal. E vorba de protejarea pieselor implicate in primul rand, inclusiv a suruburilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am de schimbat garnitura capacului curbutorilor la o octavia 2 motorizare 1.6 bgu , pana aici toate si frumoase ....m-am lovit insa de cheia dinamometrica in vederea strangerii capacului la cuplu . Exista vreo alta smecerie folosita ptr stangerea acestuia corect . Parca nu pre i-mi vine sa dau 150-200 lei pe o cheie doar sa o folosesc de cateva ori . Are un cuplu mic de strangere undeva pe la 9 DNm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu gasesti sa imprumuti una poti improviza putin.

o parghie dimensionata corect ( brat cheie clichet sau antrenor drept - de preferat) si un cantar din ala de peste.

pt a avea forta de strangere de A, trebuie aplicata o forta (greutate) B la capatul de C cm al antrenorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand cu caldura...

Eu am umblat la capacul culbutori sa inspectez arborele cu came si tachetii. Am cumparat o garnitura noua Elring sa o schimb, am zis sa fac treaba treaba. Am montat-o si dupa cateva zile mustea pe toate partile. Am intrat la idei, ca nu e buna garnitura, ca e capacul stramb etc.

Am mai cumparat o garnitura noua si o cheie dinamometrica de cupluri mici (5-25N). Cuplul suruburilor e mic, dar trebuie nimerit exact si la toate suruburile. Dupa ce am strans-o cu dinamometrica nu a mai mustit nimic, e curat peste tot. Am cumparat dinamometrica de la Bricodepot este Magnusson.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!