Jump to content

Skoda Octavia 1.6i


Mariuz__
 Share

Postare recomandată

Ma gandeam sa scriem aici noi cei cu acest tip de motorizare si poate ne mai impartasim din bucuriile dar si din problemele acestei motorizari.

Eu am masina din iulie 2004 si am avut ceva probleme cu relantiu'... mi-au zis ca de la benzina. Eu bagam de la Shell si mi-au recomandat OMV sau Petrom, dar mi-au spus ca nu e indicat sa bag benzina de la OMV de 100.

In rest e ok masina... se comporta bine si in oras dar si afara. Sunt multumit de ea. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa scrii despre ralanti-ul oscilant, vezi ca s-a mai scris, si se pedepseste.

Despre orice altceva, mai intai da un search, sau cauta prin paginile forumului skoda, vezi daca se potriveste ceva cu ce ai tu si la treaba (adica la clapacit pe tastaura). Daca nu gasesti nimic, atunci poti deschide alt topic.

Cati caluti are motorul tau si ce cod are?

PS completeaza-ti la profil locatia locatia si codul motor (pe talon la tip motor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU am vrut sa scriu despre relantiu' de la 1.6i... asta a fost problema pe care am avut-o eu. As vrea ca in topicul asta sa se scrie exclusiv de Octavia 1.6i. Atat.

Motorul e de 75 kW... si duce destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la 101 CP, cred si eu ca se duce bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu coane... nu pentru asta am deschis, pentru ca sunt constient ca am prea putini cai pe masina ca sa ma dau rotund.

Am exprimat in litere o senzatie traita. :D Ideea este ca nu sunt prea multe persoane care detin Octavia 1.6i si cu topicu' asta as vrea sa vad ce probleme a mai intampinat lumea, dar si ce performante. Fiecare motorizare are performanta ei... diesel sta bine la consum (ca exemplu).

Bafta si la cei cu diesel ca sa nu va pice pata pe mine, ca nu vorbesc cu rautate. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu coane... nu pentru asta am deschis, pentru ca sunt constient ca am prea putini cai pe masina ca sa ma dau rotund.

Am exprimat in litere o senzatie traita.  :D Ideea este ca nu sunt prea multe persoane care detin Octavia 1.6i si cu topicu' asta as vrea sa vad ce probleme a mai intampinat lumea, dar si ce performante. Fiecare motorizare are performanta ei... diesel sta bine la consum (ca exemplu).

Bafta si la cei cu diesel ca sa nu va pice pata pe mine, ca nu vorbesc cu rautate.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Am condus Octavia 1.6 si m-a dezamagit profund la reprize. Adica stiu ca o benzinara aspirata nu poate concura cu un turbo (oricare turbo de capacitate apropiata) dar totusi... poate ca la v-max sa se duca undeva sus... dar la ce imi foloseste mie? Si la depasiri ma rugam de ea (deh m-am obisnuit cu cuplu) sa accelereze ca nu vreau sa mor asa repede. Altfel.. silentios...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus Octavia 1.6 si m-a dezamagit profund la reprize. Adica stiu ca o benzinara aspirata nu poate concura cu un turbo (oricare turbo de capacitate apropiata) dar totusi... poate ca la v-max sa se duca undeva sus... dar la ce imi foloseste mie? Si la depasiri ma rugam de ea (deh m-am obisnuit cu cuplu) sa accelereze ca nu vreau sa mor asa repede. Altfel.. silentios...

<{POST_SNAPBACK}>

Sunt doua tipuri de motorizate 1.6, eu am motorizarea de 102cp. Tipul de reactie e de vreo 2-3 sec la acceleratie, dar daca incerci sa schimbi treptele de viteza tinand masina la turatie mare o sa ai ceva sadisfactii. Spui ca la depasiri te rugai de ea? hehehehe... nu stiu ce masina ai condus sau care e stilul tau de condus dar nu e chiar asa... incearca sa mentii turatia la minim 3500 si poate nu o sa te gandesti la moarte, iar masina o sa iti dea cam ce poate.

Nu e o masina rapida dar da sadisfactii la turatii mari si crede-ma am incercat-o din toate punctele de vedere pentru ca tin la viata mea.

Toate cele bune si multi km! :confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma sper ca nu iei postul meu ca o jignire... da, varianta de 10x cai (unde x=2 parca deci 102hp). De schimbat am schimbat pe la 4500-5000 asa am simtit necesar dpdv al cuplului; in rest normal ca e buna... am fost eu poate pretentios

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehehe... nu ma supar pentru ca as fi idiot sa cred ca sunt posesorul unei masini de curse. Poate cand o fi mai mare si o mai creste cine stie, insa pana atunci eu zic ca e acceptabil.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehehe... nu ma supar pentru ca as fi idiot sa cred ca sunt posesorul unei masini de curse. Poate cand o fi mai mare si o mai creste cine stie, insa pana atunci eu zic ca e acceptabil.

Bafta!

<{POST_SNAPBACK}>

Eu am 1,6i, 102 CP si am avut un topic deschis referitor la relanti. Masina intradevar este fasneatza, raspunde la comenzi si merge bine, dar ca sa o tii turata in 3500 si sa schimbi acolo viteza mi se pare cam exagerat; mai ales daca sunt viteze inferioare, ma refer treapta I-a si a II-a. Eu schimb intre 2000 si 3000 cand masina este calda si pana in 2000 pana se incalzeste. In primul rand consumul este imens la ritmul tau de mers, in al II-lea rand motorul pe benzina nu este asa fiabil ca cel pe motorina, deci ceea ce faci tu este sa-ti imbatranesti masina inainte de termen. In afara de faptul ca este silentioasa nu stiu cu ce as putea fi deasupra dieselul-ui. Ca sa faci un diesel la demaraj trebuie sa o forjezi de sa o ia dracu pentru ca diesel-ul are cuplu destul de mare si mai are si turbo, ceea ce noi nu avem. Si ca idee, niciodata relantiul la benzina nu va sta ca cel de la diesel. Ce turatzie ai tu la relanti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa revenim de la ce am plecat.

Am facut curatenie aici. Am sters tot ceea ce nu se incadra in subioect.

Urmatorul post Off topic primeste warning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1,6i, 102 CP si am avut un topic deschis referitor la relanti. Masina intradevar este fasneatza, raspunde la comenzi si merge bine, dar ca sa o tii turata in 3500 si sa schimbi acolo viteza mi se pare cam exagerat; mai ales daca sunt viteze inferioare, ma refer treapta I-a si a II-a. Eu schimb intre 2000 si 3000 cand masina este calda si pana in 2000 pana se incalzeste.  In primul rand consumul este imens la ritmul tau de mers, in al II-lea rand motorul pe benzina nu este asa fiabil ca cel pe motorina, deci ceea ce faci tu este sa-ti imbatranesti masina inainte de termen. In afara de faptul ca este silentioasa nu stiu cu ce as putea fi deasupra dieselul-ui. Ca sa faci un diesel la demaraj trebuie sa o forjezi de sa o ia dracu pentru ca diesel-ul are cuplu destul de mare si mai are si turbo, ceea ce noi nu avem. Si ca idee, niciodata relantiul la benzina nu va sta ca cel de la diesel. Ce turatzie ai tu la relanti ?

<{POST_SNAPBACK}>

Sa le luam pe rând: dacă zici că schimbi vitezele aşa, înseamnă că o conduci ca pe un diesel, deci nu realizezi mare lucru, din pdv al performaţelor obţinute. Acest motor merge fără probleme la orice turaţie apropiată de turaţia de cuplu maxim, adică 3800 rpm. Merge foarte bine şi la 5-6000, dar intervine problema consumului (ceea ce este normal). Ideea că motorul pe benzină nu e aşa fiabil ca cel diesel nu are nici un fundament tehnic, deci dacă îţi conduci maşina "ca la carte", adică schimbând vitezele aproape de turaţia maximă şi rulând normal cu 3800 rpm nu îmbătrâneşte nimic înainte de vreme!

La relanti am 700 rpm (la cald) şi stă bine acolo!

S-auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@HoriaB: Poti sa dai un topicul de consumuri Octavia II detalii despre consumurile inregistrate de tine cu 1.6MPI? Thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@HoriaB: Poti sa dai un topicul de consumuri Octavia II detalii despre consumurile inregistrate de tine cu 1.6MPI? Thx

<{POST_SNAPBACK}>

Nu mai intru în detalii: 9,0% în oraş (Galaţi), 6,5% pe afară, în regim de mers decent, din toate pdv. Când am lăsat-o mai moale (conducând-o ca pe un diesel, după cum povestea colegul de mai sus), am scos 8,4% în oraş şi 5,7% afară, dar nu e cazul tot timpul.

Una peste alta, consumul mă satisface deplin, ca toată maşina, dealtfel! :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai intru în detalii: 9,0% în oraş (Galaţi), 6,5% pe afară, în regim de mers decent, din toate pdv. Când am lăsat-o mai moale (conducând-o ca pe un diesel, după cum povestea colegul de mai sus), am scos 8,4% în oraş şi 5,7% afară, dar nu e cazul tot timpul.

Una peste alta, consumul mă satisface deplin, ca toată maşina, dealtfel!  :beerchug:

<{POST_SNAPBACK}>

Deci chiar nu stiu cum reusesti sa spui ca scoti consumul asta cand tu mergi mai sport ca mine. Deci: Consumul in oras (Bucuresti) mers bara la bara pe distantze mici este de 12-13/100KM, pe distantze mari in Bucuresti de la 3 km in sus scade la 11/100Km si la scade la 10/100KM de la 7 km in sus. La drum lung (fara aer conditionat) 6/100 pana in 120 KM/h (poti sa scoti si 5,5 daca te chinui), 7,5 intre 120si 140 Km/h si 8 de la 140Km/h in sus. Nu am urcat mai mult de 180 de km/h.

Una peste alta, facand calculul dintre motorina si benzina, consum si la o medie de 1000 de KM parcursi in oras lunar, scoti TDI-ul de 110 CP in 2 ani si 1/2. Consider ca am facut o prostie ca nu am luat motorina. In afara de zomot, totul este mai bun la motorina: consum, stabilitate relanti, nu simte dealul ca benzina si nici nu consuma mai mult pe vant. In plus de asta, motorul diesel este mai fiabil, singura problema este ca se incalzeste mai greu.

Referitor ca o conduc ca pe un diesel, poate in Galati iti permiti sa o aduci in 3800 de ture, eu aici daca o aduc in 3800 de ture, trebuie sa lovesc cel putin 2 masini pana la vitea a II-a in orele de varf, asa ca nu are rost sa merg cu I-a in 3800 cand se merge in coloana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci chiar nu stiu cum reusesti sa spui ca scoti consumul asta cand tu mergi mai sport ca mine. Deci: Consumul in oras (Bucuresti) mers bara la bara pe distantze mici este de 12-13/100KM, pe distantze mari in Bucuresti de la 3 km in sus scade la 11/100Km si la scade la 10/100KM de la 7 km in sus. La drum lung (fara aer conditionat) 6/100 pana in 120 KM/h (poti sa scoti si 5,5 daca te chinui), 7,5 intre 120si 140 Km/h si 8 de la 140Km/h in sus. Nu am urcat mai mult de 180 de km/h.

Una peste alta, facand calculul dintre motorina si benzina, consum si la o medie de 1000 de KM parcursi in oras lunar, scoti TDI-ul de 110 CP in 2 ani si 1/2. Consider ca am facut o prostie ca nu am luat motorina. In afara de zomot, totul este mai bun la motorina: consum, stabilitate relanti, nu simte dealul ca benzina si nici nu consuma mai mult pe vant. In plus de asta, motorul diesel este mai fiabil, singura problema este ca se incalzeste mai greu.

Referitor ca o conduc ca pe un diesel, poate in Galati iti permiti sa o aduci in 3800 de ture, eu aici daca o aduc in 3800 de ture, trebuie sa lovesc cel putin 2 masini pana la vitea a II-a in orele de varf, asa ca nu are rost sa merg cu I-a in 3800 cand se merge in coloana.

<{POST_SNAPBACK}>

Hai că ne punem de acord: (1) n-am zis că merg tot timpul "ca la carte", ci doar că asta nu dăunează în nici un fel maşinii, dacă ar fi să mergi aşa (la modul ăsta sunt exploatate maşinile "afară" şi nu se plânge nimeni. (2) am zis că merg decent, iar asta înseamnă că nu forjez la intersecţii, merg cu 50 la oră în treapta a III-a şi la 60 îi dau a IV-a (dacă apuc, prin oraş!), nici nu trec de 120 km/h pe afară (de regulă). (3) traficul în Bucureşti nu se compară cu cel din Galaţi. La Bucureşti vin cu Tico ;) (!) (4) Am făcut mii de km pe autostrăzi europene cu Cielo (AT!), şi mergeam ore în şir cu 4500 rpm, fără nici o problemă. Nu e clar ce înseamnă că "motorul diesel e mai fiabil", atât timp cât orice motor pe benzină trece lejer de 200.000 km fără reparaţii. Cât ar trebui să ţină? 1 milion de km?! :o Te şi plictiseşti, la un moment dat... în plus, o să vezi că întreţinerea unui MPI e mai ieftină în timp decât a dieselului! E drept că în Bucureşti consumi mai mult decât în orice alt oraş din ţară, fiindcă mai mult stai decât mergi, dar asta e situaţia... Nu merită să regreţi un diesel. O să vezi în timp, iernile pe la noi sunt lungi şi reci, brrrr.... :beerchug:

Cu bine, mai vorbim! :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai că ne punem de acord: (1) n-am zis că merg tot timpul "ca la carte", ci doar că asta nu dăunează în nici un fel maşinii, dacă ar fi să mergi aşa (la modul ăsta sunt exploatate maşinile "afară" şi nu se plânge nimeni. (2) am zis că merg decent, iar asta înseamnă că nu forjez la intersecţii, merg cu 50 la oră în treapta a III-a şi la 60 îi dau a IV-a (dacă apuc, prin oraş!), nici nu trec de 120 km/h pe afară (de regulă). (3) traficul în Bucureşti nu se compară cu cel din Galaţi. La Bucureşti vin cu Tico  ;) (!) (4) Am făcut mii de km pe autostrăzi europene cu Cielo (AT!), şi mergeam ore în şir cu 4500 rpm, fără nici o problemă. Nu e clar ce înseamnă că "motorul diesel e mai fiabil", atât timp cât orice motor pe benzină trece lejer de 200.000 km fără reparaţii. Cât ar trebui să ţină? 1 milion de km?!  :o Te şi plictiseşti, la un moment dat... în plus, o să vezi că întreţinerea unui MPI e mai ieftină în timp decât a dieselului! E drept că în Bucureşti consumi mai mult decât în orice alt oraş din ţară, fiindcă mai mult stai decât mergi, dar asta e situaţia... Nu merită să regreţi un diesel. O să vezi în timp, iernile pe la noi sunt lungi şi reci, brrrr....  :beerchug:

Cu bine, mai vorbim!  :nono:

<{POST_SNAPBACK}>

Mda, bine ce sa-ti zic acum, eu sunt si obsedat un pic cu consumul asta ca inainte am avut un Cielo la care trebuia sa-i fac segmentare la motor si consuma 14,9 in oras si cam vreo 10 la drum lung, asa ca iti dai seama ca eram disperat. Cat despre iarna ai dreptate (mare dreptate). Si nu te supara, am condus si eu afara, dar nu se compara inca autostrazile noastre toate 1,5 cu cei afara. Acolo intr-adevar ai benzi si daca mergi noaptea e o placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog evitati introducerea notiunii diesel intr-un topic despre o benzinara si vice-versa, intr-un topic de diesel nu vorbiti de benzinare. Inevitabil se ajunge la comparatii, ala e mai bun, ba al meu e mai bun, etc. etc. care duc la multa offtopicareala, uneori jigniri samd. :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog evitati introducerea notiunii diesel intr-un topic despre o benzinara si vice-versa, intr-un topic de diesel nu vorbiti de benzinare. Inevitabil se ajunge la comparatii, ala e mai bun, ba al meu e mai bun, etc. etc. care duc la multa offtopicareala, uneori jigniri samd.  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

OK! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa le luam pe rând: dacă zici că schimbi vitezele aşa, înseamnă că o conduci ca pe un diesel, deci nu realizezi mare lucru, din pdv al performaţelor obţinute. Acest motor merge fără probleme la orice turaţie apropiată de turaţia de cuplu maxim, adică 3800 rpm. Merge foarte bine şi la 5-6000, dar intervine problema consumului (ceea ce este normal). Ideea că motorul pe benzină nu e aşa fiabil ca cel diesel nu are nici un fundament tehnic, deci dacă îţi conduci maşina "ca la carte", adică schimbând vitezele aproape de turaţia maximă şi rulând normal cu 3800 rpm nu îmbătrâneşte nimic înainte de vreme!

La relanti am 700 rpm (la cald) şi stă bine acolo!

S-auzim de bine!

<{POST_SNAPBACK}>

Ai 700 de RPM la relanti ? Pe calculator sau aproximezi pe turometru ? Si iti variaza in pic sa sta fix ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai 700 de RPM la relanti ? Pe calculator sau aproximezi pe turometru ? Si iti variaza in pic sa sta fix ?

<{POST_SNAPBACK}>

Aproximez pe turometru. Se poate citi şi pe calculator? Drept să-ţi spun, nu am observat vreo variaţie... creşte puţin când pornesc AC-ul, dar în relanti nu mişcă. Sigur, chiar m-am uitat cu atenţie, pentru că mi s-a părut cam puţin la început. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproximez pe turometru. Se poate citi şi pe calculator? Drept să-ţi spun, nu am observat vreo variaţie... creşte puţin când pornesc AC-ul, dar în relanti nu mişcă. Sigur, chiar m-am uitat cu atenţie, pentru că mi s-a părut cam puţin la început. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Daca ai putea sa o bagi pe calculator si sa vezi daca are variatzie de 30-40 de ture ti-as ramane dator (cand este motorul incalzit). EU am aceasta variatzie si in service mi-a zis ca este normal la toate pe benzina. Si sa-mi spui si turatzia exacta, la mine este 630-670.

Intr-adevar cand pornesc aerul conditionat creste pe la 800 si ceva parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai putea sa o bagi pe calculator si sa vezi daca are variatzie de 30-40 de ture ti-as ramane dator (cand este motorul incalzit). EU am aceasta variatzie si in service mi-a zis ca este normal la toate pe benzina. Si sa-mi spui si turatzia exacta, la mine este 630-670.

Intr-adevar cand pornesc aerul conditionat creste pe la 800 si ceva parca.

<{POST_SNAPBACK}>

De ce să o căutăm cu lumânarea?! :blink: Dacă mă uit la turometru şi stă ţeapăn la 700, nu trepidează, nu face nimic anormal vizibil cu ochiul liber, de ce să mai insist - doar, doar voi găsi ceva care nu merge?! Pe bune, să nu fim obsedaţi de ceva ce nu există! oricum, o variaţie de 30-40 de turaţii s-ar vedea cu ochiul liber şi pe turometru, te asigur! Dar simptomele de care spui nu sunt chiar anormale şi le întâlneam uneori pe Cielo, însă dispăreau de la sine. O să vezi, nu pune la inimă! Uită-te mai rar la turometru când eşti la relanti!

BY! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Variatiile mici de 20 - 40 rpm se vad numai cu VAG-COM-ul... Indicatorul din bord este mai "nesimitit"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Variatiile mici de 20 - 40 rpm se vad numai cu VAG-COM-ul... Indicatorul din bord este mai "nesimitit"!

<{POST_SNAPBACK}>

Dacă ziceţi voi... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!