Jump to content

Turatia se blocheaza la ~1000 rpm


Kovari
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am urmatoarea problema.

Cu motorul cald, dupa ce am mers vreo 15 minute prin oras, bara la bara, nu mai cobora turatia sub ~1000 rpm la ralanti.

Daca acceleram turatia urca normal, dar cand opream la ralanti nu mai cobora la ~650 cat ar fi normal ci ramanea la ~1000.

Daca opresc si repornesc motorul atunci turatia isi revine la normal.

Nu se aprinde nici un martor pe bord si nu se stocheaza nici o eroare.

Ati mai patit careva asa ceva?

PS: Clapeta de acceleratie a fost schimbata recent si a fost adaptata cu VAS. Oricum s-a intamplat de cateva ori si inainte de a schimba clapeta de acceleratie.

Mersi,

Kovari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC e pornit? Se accelereaza de una singura? Turatia asta de 1000 rpm e mereu aceasi? Nu se blocheaza si la mai mult 2000-3000? Parca la motorul asta acceleratie e prin cablu (sper ca nu spun timpenii). E cablul ok, gresat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

AC nu este pornit. In mod normal turatia sta la ralanti undeva la 650 RPM. Nu se tureaza singura.

Dar cateodata la revenirea spre ralanti se blocheaza la aproximativ 1000, 1100 RPM si nu mai coboara pana la 650 RPM.

De exemplu: accelerez pana pe la 2000 RPM si cand revine nu mai coboara pana la 650 RPM ci ramane blocata la 1000. La turatii mai mari nu s-a blocat niciodata.

De fiecare data cand s-a blocat mergeam bara la bara (multe accelerari urmate de decelerari).

Acceleratia este drive-by-wire, nu are cablu de acceleratie si clapeta de acceleratie a fost schimbata de cateva zile.

Mersi,

Kovari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut adaptarea clapetei dupa schimbare?

( anyway verifica si G62 senzor de temperatura apa.. asta poate genera un astfel de efect daca arata temperaturi negative )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Clapeta a fost adaptata cu VAS-ul. Senzorul G62 a fost schimbat in urma cu 2 saptamani :D.

Nu se stocheaza nici o eroare ;)

Modificat de Kovari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai dupa cate stiu eu turatia le relanti trebue sa fie pe la 850 rot/min nu la 600 cat ai spus u mai sus, si eu am motor de 1,6 si pe la la 850 imi sta acum turometrului la relanti

Modificat de salapiat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru motoarele AZD ralantiul poate fi undeva intre 630 si 730 RPM.

Dar problema nu este scaderea turatiei la o valoare foarte mica. Problema este cea descrisa in primul post :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turatia motorului la ralanti este crescuta de ecu si in cazul in care alternatorul nu face fata consumatorilor electrici. Cresterea turatiei este insotita si de oprirea automata a diversilor consumatori: incalzirea in scaune, incalzire luneta/oglinzi etc. Poate nu mai face fata alternatorul din dinverse motive.

numai bine.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Clapeta a fost adaptata cu VAS-ul. Senzorul G62 a fost schimbat in urma cu 2 saptamani :).

Nu se stocheaza nici o eroare :P

Monitorizeaza cu un vag-com temperatura apei cu motorul pornit cand sta la turatia respectiva.. de fapt

ia toate grupurile de engine la rand si vezi poate iti dai seama daca e ceva in neregula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verfica pe grupul 074 in Engine.. Vezi sa ai apa la 90grade si contactul pus. (Doar contactul), dupa care dai switch to basic settings. Dureaza 3 minute adaptarea, garantat este din clapeta de acceleratie, sau vezi sa nu traga aer fals pe langa garnitura. Apropo, cand virezi de volan, variaza relantiul?? Vezi ca poti sa faci o adaptarea si la EGR.....

Modificat de Beşcu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Incearca sa nu mai mergi cu consumatorii porniti mereu, de ex dezaburirea,daca nu o mai pornesti,atunci cand mergi bara la bara nu va mai urca relantiu in 1000 ture, cand Ecu simte ca sunt consumatori foarte multi creste turatia motorului,mai ales in mersul bara la bara si mie mi sa intamplat ca atunci cand am AC pornit sau Dezaburirea,relantiul sa imi urce in 1000 si sa stea acolo. E adevarat ca daca opresti motorul isi revine la normal,dar la fel de adevarat este ca daca din aglomeratia in care mergi,prinzi o bucata de cateva minute in care nu mai mergi barai n bara,relantiul isi va reveni singur!

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si eu am aceeasi problema cu motorul rece dimineata turatia sta la 1100 - 1150 dupa ce se ridica acul de la temperatura din bord trece de primele 3 liniute turatia ramane tot la 1100 -1150 si consuma in draci parca as avea shocul tras daca opresc si repornesc totul vine la normal am vacut un test cu vagul si zice ca e defect un senzor de temperatura dar nu stiu care ca baiatul care mi-a facut testul era beginer doar ce isi cumparase vag`ul, pana una alta unde este senzoru ala g62/g2 ca nu il gasesc o poza ar fi super de folos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal

eu zic ca e normal ce se intampla la tine

si la mine de cateva ori am observat ca statea la 1000 rmp ...asta se intampla dupa ce mergeam mai mult timp cu masina in trafic

eu cred ca are legatura cu racirea motorului..., eu nu aveam consumatori porniti decat farurile

eu zic sa stai linistit ca si la mine se intampla si masina merge bine

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am observat ca am probleme cu turatia la relanti de vreo 2 zile. In mod normal turatia la relanti e de aprox. 900 rpm. In ultimele 2 zile relantiul sta pe la 1100 rpm. Intr-una din zile si-a revenit dupa ce am apasat usor frana, dar acum nu-si mai revine daca fac asta. Am mai observat ca dupa ce se incalzeste motorul si opresc masina cu motorul pornit, acesta parca merge in hopuri. Motorul este AKL 1.6 8V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut

problema este la clapeta de acceleratie

inainte sa o schimbi fa-i o spalare la un service de incredere si monteaz/o la loc, sa-r putea sa te mai tina un timp, nu de alta dar pretul unei clapete noi este de aprox. 1650 lei !!!!!

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu_tim

Calde salutari

Baieti,cam aceeasi problema am si eu... Mai pe scurt:De fiecare data cand pornesc motorul la prima cheie ramana turatia pe la 1100 rot/min un anumit timp(vreo cateva min cred).

Nu mi se pare in regula avand in vedere ca suntem in toiul verii si nu iarna.....E normal sa stea asa turata? care credeti ca sunt cauzele?

Multumesc mult

Claudiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca depinde si cat timp o lasi nepornita. Am observat ca daca o las doua-trei zile nepornita, cand o pornesc turatia ramane pe la 1100 rpm 1-2 minute, chiar daca afara e cald. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, aceleasi probleme cu turatia la relanti. in urma scanarii cu vag, cred ca am identificat problema: pressure sensor for power steering defect, ceea ce inseamna ca ecu primeste informatii gresite de la acesta si deschide clapeta de acceleratie pentru a compensa prin turatii.

astazi am primit senzorul si il voi schimba zilele urmatoare, sper ca alternatorul sa nu fi fost afectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...De fiecare data cand pornesc motorul la prima cheie ramana turatia pe la 1100 rot/min...

Verifica senzorul de temperatura (G2/G62)...si in [01-Engine] si in [17-Instruments]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, aceleasi probleme cu turatia la relanti. in urma scanarii cu vag, cred ca am identificat problema: pressure sensor for power steering defect, ceea ce inseamna ca ecu primeste informatii gresite de la acesta si deschide clapeta de acceleratie pentru a compensa prin turatii.

astazi am primit senzorul si il voi schimba zilele urmatoare, sper ca alternatorul sa nu fi fost afectat.

Salutare domnilor...

Am si eu o problema enervanta cu relanti-ul...sta turat pe la 1000-1200 sau are fluctuatii 1250-1500...mai ales cand sunt temperaturi peste 25 C.

O sa curat sambata clapeta sper(mecanicul e fff ocupat :ceuameni: ).

Acum cateva zile am facut o scanare si am gasit si eu eroare colegului de mai sus (00557 - pressure switch:power steering, 29-10 short to ground intermitent).

Poate fi de la clapeta sau o fi de la eroare asta? (ce naiba o fi si senzorul ala?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu_tim
salut, aceleasi probleme cu turatia la relanti. in urma scanarii cu vag, cred ca am identificat problema: pressure sensor for power steering defect, ceea ce inseamna ca ecu primeste informatii gresite de la acesta si deschide clapeta de acceleratie pentru a compensa prin turatii.

astazi am primit senzorul si il voi schimba zilele urmatoare, sper ca alternatorul sa nu fi fost afectat.

Ok,Multumesc pt raspuns.

Dar daca ar fi defect sensorul de temp nu ar trebui ca si consumul sa fie mare?or eu acum scot un comsum de approx 5.8 extraurban...

mersi

Claudiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexe Alexandru

Salut

Problema asta apare si la mine tot asa in coloana bara la bara ... desi motorul este cald (~90) imi creste turatia de la ~650 la 1000 , fie la decelerare a ramas la 1000 fie statea la 650 si deodata a urcat la 1000 ....

am schimbat senzorul g62 ca am zis ca era de la el (era stricat in vag com cateodata dadea si valori negative cand era motorul cald) ... dar si acum o patesc doar atunci cand ploua afara de asta banuiesc ca atunci face vreun scurt ceva pe undeva (ori la cablul de la G62 ori cum am citit mai sus in topic alternatorul nu face fata si ecu-ul compenseaza)... nu am reusit sa pun vag com-ul in situatiile cand apare problema ca m-a luat de fiecare data prin surprindere :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!