Jump to content

GOLF 3 se opreste in mers..


NARCIU
 Share

Postare recomandată

Vad ca foarte multi de pe forum se leaga de senzorul Hall. Ok !

In documentatia VW se specifica cum ca la anumite versiuni de soft

atunci cand motorul nu functioneaza, la diagnoza poate apare ca defect:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

16-00 - Signal Outside Specifications.

si se specifica a nu se lua in seama acest cod de defect .

De unde se stie daca aveti acel soft ? atunci cand motorul

este in functiune acest cod nu mai apare, chiar daca initial

el nu a fost sters !!!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci pana la urma,am schimbat contactul,am verificat pompa de benzina(metoda ascultarii in portbagaj) si tot imi fluctueaza turometrul dupa care imi moare motorul in mers,mentionez ca la aprox 90 grade se intampla de obicei...sa fie senzorul de temperatura care o ia razna? nu stiu ce poate sa fie...( a si inca ceva....masina ar fi stat 5 ani in garaj nemiscata)

Modificat de drish
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rudolf - Nu foarte multi, ci doar eu, deocamdata ;)

Am sters eroarea, cineva mi-a explicat ca acel G40 inseamna ca eroarea intra in memoria computerului doar cand motorul este oprit (pentru ca nu ar avea ce sa detoneze). Ideea e ca eu am sters eroarea (ma gandeam ca in momentul in care se opreste in mers ar scrie in memorie eroarea) insa dupa ce am sters eroarea, am testat o zi mai tarziu, dupa ce am mai facut ceva km cu masina fara sa se opreasca si se pare ca tot apare. Acum masina este la alti mecanici (service-ul nr. 7 - simt ca innebunesc).

Tipii astia se pare ca primesc aceeasi eroarea in test (diferit total de VAG-COM-ul cu care testez eu) si se pare ca demonteaza de zori la motorul meu, in speranta ca vor gasi defectul.

Sincer, simt ca innebunesc si chiar nu stiu ce sa fac. Toata lumea imi spune ca motorul e "tanc" si ca totul e pe langa motor (sensori, aprindere, scantei si vacumuri) insa nimeni nu reuseste sa gaseasca dichisul. Am bagat la bani pana acum cat sa fac jumate de motor si tot degeaba.

Maine ar trebui sa primesc un raspuns de la service sa-mi spuna ce-au mai aflat...

@drish - scoate capacul tabloului de sigurante si vezi daca frige puternic vreun releu (in special cel de lumini sau cel de la pompa de benzina insa verifica-le pe toate). Faptul ca iti fluctueaza acele dupa ce a murit motorul imi aduce aminte de ce am mai gasit eu pe net in care spuneau ca ar fi pe partea de relee. Baga de seama daca ti se opreste numai cand mergi cu luminiile aprinse sau se opreste tot timpul.

Poti incerc sa scoti si sensorul de temperatura si sa mergi fara el (2-3 km sa vezi cum se comporta - nu prea e recomandat fara) - la mine e undeva in partea dreapta a motorului cum te uiti din fata.

Eu inca astept sugestii la ce le pot sugera mecanicilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ..de obicei imi face doar in orash, si cu luminile stinse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adyre...m-am uitat peste pozele cu valorile blocurilor tale de masura. E ceva ciudat si anume : daca ai un motor cu codul AFT de ce VAG-ul s-a postat pe ADY , care este un alt motor, de 2.000 cc si monopunct. Blocurile de masura sant asemanatoare dar difera mult valorile.

Au verificat daca distributia este corecta ?

Apoi cum au reglat baietii avansul de aprindere ? si iata de ce :

‒ Start engine and run at idling speed.

‒ Set ignition tester to 4000 rpm.

‒ Slowly increase speed to slightly above 4000 rpm until the ignition timing (advance figure) is indicated.

Specification ADY, AGG, AKR: 32...42

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A iesit masina din service ca sa se duca la alt service.

Mi-a verificat presiunea pe fiecare piston, mi-au reverficat injectoarele, distributia, pozitia pistoanelor, arborele, chiulasa si au ajuns la concluzia sa o duc la un alt service unde baiatul de la noul service mi-a zis ca 100% (de cate ori am auzit asta) e sensorul HALL (cel din interiorul delcoului) si ca tre sa cumpar tot delcoul ca ar fi capsat delcoul. Ideea e ca sensorul l-am gasit cu 200 de lei, acum tatal meu s-a dus cu masina la un alt service sa vada exact daca se poate schimba sensorul pentru delcoul meu, fara sa fiu nevoit sa schimb tot delcoul si se pare ca se poate.

@rudolf, imi poti spune si mie de unde ai documentatia asta? Chiar mi-ar fi de folos. Totodata, am observat si eu diferenta asta de interepretare a motorul, am zis ca nu difera prea mult (tot pe net am gasit ca ar fi oarecum similare motoarele). Insa nu mai gasesc care varianta e ADY (Pe Wikipedia nu apare motorul ADY) insa in TECDOC e pe aceeasi linie cu 2.0 8V 2E/ABA/AGG.

Astept comanda sensorului HALL sa vedem ce mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca am pus un link cu inlocuirea senzorului Hall in aria DIY. Doar nu o sa schimbi tot delcoul pentru un senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. E folositor numai ca nu se specifica exact cum se demonteaza si se monteaza sensorul pe masina ca din ce manuale am mai vazut trebuie scos dupa ce se aseaza volant pe semn si dupa alte aranjamente de genul.

Ideea e ca voi lasa pe mana mecanicilor sa faca asta, ei mi-au zis ca trebuie schimbat, ei sa vada daca intr-adevar acesta era stricat sau nu.

Stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am scos masina din service, dupa alte cateva milioane date, masina merge aproape la fel...

Singura imbunatatire ar fi faptul ca vad ca porneste din prima la cald dar deocamda nu am avut ocazia sa merg cu ea indeajuns sa vad daca e doar ceva de moment sau nu.

Dar in schimb aceleasi simptome:

- accelerare cu intreruperi

- rateuri la accelerari bruste

- consum mare

Acum la lista de piese schimbate se mai adauga si sensorul HALL.

Astept opinii, pareri... orice sfat pentru a putea pune masina pe "picioare'.

Un rezumat la masina mea:

Golf Mk3 1600 cmc, 74kW motor AFT injectie SIMOS.

Simptome:

- nu mai trage

- da rateuri

- se inneaca si merge intrerupt

- cosuma exagerat (15-16 in oras - mers lejer schimbat 2k 3k maxim, 9 in afara in regim de 100-110km/h)

Am schimbat:

- pompa benzina, releu pompa benzina, filtru benzina

- debitmetru, filtru aer

- bobina

- senzorul HALL

Am curatat injectoarele, bujiile au 8.000 km (BOSCH Italia), verificat fise, reglat delcou.

Sincer chiar nu stiu ce sa mai fac/schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarasi revin cu vesti.

Am fost la service-ul care mi-a schimbat HALL-ul si acum zice daca si dupa ce au schimbat senzorul nu merge bine sigur e computerul. Acum sa ma apuc sa cumpar si computer degeaba chiar nu vreau, asa ca, solicit ajutorul vostru: Care are un AFT 1.6 74kW si ma poate ajuta 10 minute cu un computer ar fi excelent. Fac cinste (doar sa stiu ca nu il cumpar si pe acela degeaba). Valabil Bucuresti si Buzau.

Sau daca aveti si alte sugestii astept.

Altceva ce am observat e ca daca merg undeva la 2.500 de ture constat a2 sau a3a cand accelerez (putin mai brusc insa nu din prima blana) se infinge foarte bine (mai bine s-ar infinge la brusc dar atunci incepe sa intrerupa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa de la sonda lambda si vezi cum se comporta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adyre,am un coleg de serviciu cu o supernova,aceleasi probleme ca la tine(nu tragea,desi urca in turatii,consum exagerat),dupa vizite la n mecanici si multe piese schimbate fara rezultat,unul a scos sonda lambda din evacuare si masina si-a revenit dar nu sonda este problema ci catalizatorul care s-a infundat,acum cateva zile a golit catalizatorul si masina(motorul) merge f.bine.Acum nu zic ca asta poate fi si la tine dar nu te costa nimic sa incerci si varianta asta.

BAFTA !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ! este foarte posibil sa fie si catalizatorul ....partial infundat. Ai doua posibilitati de a verifica 1. de a desface teava de esapament pe undeva inainte de catalizator - eventual cum scria Fanex , scoti sonda lambda , dar grija mare ca pe acolo vor iesi flacari si sa nu-ti ia foc ceva... sau 2. sa masori permanent depresiunea in galeria de admisie care trebuie sa fie intre valorile de 400-600 mbar. daca atunci cand intrerupe este mai mica de 350 atunci catalizatorul este infundat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru interventii: am doua mici probleme insa si anume ca nu reusesc sa gasesc sonda lambda (m-am tot uitat insa nu prea reusesc sa o gasesc) iar a doua problema unde anume ma pot documenta mai mult despre cum anume pot verifica catalizatorul pentru varianta 2.

Ideea e ca la ambele varianta cred ca va trebui sa gasesc un mecanic deschis la minte sau sa o fac in fata blocului, pentru ca la multi daca te duci sugerand sa verifice un lucru dau replica: "Lasa ca vedem noi, nu mai asculta tot ce-ti zic altii" in ciuda faptului ca ei tot nu reusesc sa-i dea de cap si vin cu diagnostice care sa te trimita la alte service-uri si tot asa. Prin sistemul "nu tine de noi du-te la x" am vazut 3 service-uri. Maine o sa revin cu poze la tot ce pot de la motor si cine poate sa-mi indice ce anume pare ciudat si ce anume pot verifica as fi recunoscator daca ar face acest lucru.

Ideea care ma omoara cel mai mult este ca problema mea se pare ca nu-si gaseste mecanicul potrivit care sa-i dea de cap ceea ce ma dispera, nu am nici o garantie nicaieri ca daca schimb o anumita piesa isi va face efectul si chiar aceea va fi si asta ma dispera (mai ales lucru ca nu am garantia ca cineva ii poate de cap insa toti spun ca motorul e "tanc" si ca tine de auxiliare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la aprindere te referi la bobina, da, am schimbat cu una noua (bobina+aprindere - platforma aceea de sub bobina).

Dupa cum am zis, am revenit cu poze. Astazi ascultam la motor si auzeam un fasait pe langa delocu (in zona evidentiata in poza 3).

Ideea e ca acum am patit acelasi lucru cu pornirea la cald - apa la 90 de grade si nu se auzea sunetul de la releu pompei de benzina. Am lasat-o vreo 5-10 min si a pornit (mai chinuita). Am patit lucrul asta de 3 ori in perioada de o ora - la rece porneste la "sfert".

Pe langa fasaitul respectiv aud si un fasait atunci cand misc volanul (nu trebuie sa duc in maxim virajul, ci pe loc in timp ce virez se aud un fasait daca virez incet chiar din momentul in care misc volanul chiar daca rotile sunt drepti deci nu ar fi pompa sub presiune care sa faca sunetul ci probabil vreun vacuum).

In poza 2 am evidentiat unde anume am montat vacuumul de la delcou.

post-33553-1240753347_thumb.jpg

post-33553-1240753650_thumb.jpg

post-33553-1240753696_thumb.jpg

Modificat de adyre
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu problema opritului in mers la cald,verificat pompa de benzina...functioneaza...verificat releul pompei...functioneaza...schimbat bobina..tot asa face...schimbat contact...la fel....ce ar mai putea fi??(mentionez am un golf 3 din 93-94..si nu are releu de ECU /are legatura directa credeam k ala putea fi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt mecanic insa pot incerca sa te sfatuiesc ce m-au sfatuit si pe mine persoanele de pe forum: Incearca sa scoti senzorul de temperatura si sa mergi asa fara.

Ai pus masina pe test? Da vreo eroare? Daca ai vreodata drum in Bucuresti iti pot testa eu masina.

Acum revin si eu cu problema mea: Un prieten a fost si mi-a luat masina de acasa si a dus-o la un service la un alt prieten de-al lui.

Un tip de acolo i-a zis din start: "Asta nu e delcoul care trebuie, nu e delcoul pentru masina asta. In primul rand nu e vacumatic si in al doilea rand senzorul (abia schimbat) se misca contra-timp cu rotorul" - asa ca, sper, ca asta sa fie problema mea. Delcoul, din cate am inteles, ajunge undeva ~ 1.000 de lei iar deocamdata chiar nu dispun de banii acestia (dupa ce am bagat alte milioane in piese degeaba).

Acum va intreb si pe voi daca delocul poate cauza si consumul mare, deoarece opritul in mers, rateuri si intreruperi la accelerare se cam incadreaza in "buba" mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu ai zis ca inainte iti mergea masina , ce ai schimbat de a inceput sa mearga prost ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergea masina dar consuma mult care a fost debitmetrul de vina.

Dupa ce am schimbat debitmetrul a fost o perioada in care masina mergea bine, insa avea senzatia de innecare la accelerari bruste insa in nici un caz simptomele acestea.

Dupa ce au inceput sa apara simptomele am schimbat (exact in ordine):

- pompa benzina

- bobina + aprindere

- curatat injectoare

- schimbat releu pompa benzina

- schimbat filtru benzina

- schimbat senzor HALL

Acum noul mecanic a spus ca problema ar fi ca senzorul nu se sincronizeaza oarecum cu delocul (incerc sa explic ce am inteles eu ca vb la telefon cu un alt intermediar nu cred ca pot reda exact) si atunci cand accelerez putin mai tare tablita (senzorul HALL) ramane in urma (nu stiam ca si el se misca cumva) si da scanteie anapoda. Solutii ar fi improvizatii dar daca as vrea sa scap de orice dubiu mi-a sugerat sa-mi cumpar un delcou (dezmembrari sau nou) exact pentru masina mea. Aici ramane o alta buba - ce fac cu acel vacuum care eu l-am legat la delcou (delcoul meu nu ar trebui sa aibe vacuum) - inseamna ca am un vaccum care nu duce nicaieri si cred ca ar trebui sa duca - E cel de langa vasul de apa la motor (apare si in poza 2 atasata la postul #142).

Sincer s-ar cam deduce, deoarece masina nu a mers nicioadata perfect decat in perioada rece si asta pentru 1-2 minute (ideea e ca nu parea a fi ceva legat de motor deoarece toata lumea imi spunea sa schimb ambreiajul iar eu am luat simptomul acesta ca atare, si nu ca fiind ceva de la motor deoarece dupa 3.000 rpm RUPEA iar pana in 3.000 era cam lenesa).

Acum ma gandesc ca probabil delcoul nefiind al masinii ci doar se pare ca s-a potrivit (oarecum) sa fie legat cumva si de faptul ca masina mea la 5.000 - 5.100 imi taie benzina si-mi joaca turometrul cateva ture sus-jos (limitare electronica).

Deoacamdata sunt in cautare de delcou iar pana nu voi reusi sa schimb nu stiu ce sa mai zic.

Ma rog sa fie delcoul (indiferent cat de scump e) pentru ca asa as scapa o data de problema aceasta care practic ma "bantuie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ce rabdare ai...asa am avut si eu o problema ..la un opel...de era delcoul..am schimbat pana la urma cu tot cu ,,morcovul`` de intra in motor....

succes.sa ne tii la curent :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt mecanic insa pot incerca sa te sfatuiesc ce m-au sfatuit si pe mine persoanele de pe forum: Incearca sa scoti senzorul de temperatura si sa mergi asa fara.

Ai pus masina pe test? Da vreo eroare? Daca ai vreodata drum in Bucuresti iti pot testa eu masina.

am verificat senzorul de temp...nu e buba..o sa incerc si eu schimbarea intregului delcou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca asta ar fi solutia cea mai buna pentru tine (deocamdata). Incearca sa testezi masina intai sa vezi ce erori iti da.

La mine sunt si alte simptome la mijloc pe care, probabil, tu nu le ai. Poate nu e reglat bine delcoul. Fluctuatiile turometrului pot insemna altceva. Poate fi senzorul clapetei probabil, debitmetrul sau pot fi multe altele. E mai bine sa le iei pe rand ci nu sa te arunci sa schimbi piese (precum am facut eu, insa, la sfaturile mecanicilor).

Totodata, ai specificat ca ti se intampla atunci cand ai mai putin de jumatate de rezervor de benzina. Cum ai verificat pompa de benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca asta ar fi solutia cea mai buna pentru tine (deocamdata). Incearca sa testezi masina intai sa vezi ce erori iti da.

La mine sunt si alte simptome la mijloc pe care, probabil, tu nu le ai. Poate nu e reglat bine delcoul. Fluctuatiile turometrului pot insemna altceva. Poate fi senzorul clapetei probabil, debitmetrul sau pot fi multe altele. E mai bine sa le iei pe rand ci nu sa te arunci sa schimbi piese (precum am facut eu, insa, la sfaturile mecanicilor).

Totodata, ai specificat ca ti se intampla atunci cand ai mai putin de jumatate de rezervor de benzina. Cum ai verificat pompa de benzina?

am pus pe cineva sa dea contact si eu am ascultat in portbagaj,totul suna bine...am verificat si presiunea e buna si aia...si piesele le schimb gratis paana aflu care e buba...urmeaza sa le cumpar doar cand vad ce trebuie schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea trebuie verificata cu un manometru insa nu stiu sa-ti zic care-s marjele pentru masina ta.

Avand in vedere faptul ca le poti schimba gratis poate fi un plus (IMENS - daca as fi putut face si eu asa ceva eram cu cateva milioane bune mai bogat) insa eu te sfatuiesc sa testezi totusi masina electronic (pretul pentru un test poate varia intre 25 si 60 de lei - ce e peste nu merita). Asta, probabil, te poate scuti de ceva timp.

In schimb, daca tot vrei sa incepi cu piesele incearca initial cu debitmetrul apoi bobina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!