Jump to content

Imbunatatirea racirii la intercoolerul SMIC - curatarea lui si montarea de grile suplimentare pentru ventilare


zorg
 Share

Postare recomandată

Mihai.Nechifor

acum are 168.000 km. nu cred ca a fost curatat vreodata. era pana la jumatate full de pamant cu ulei dar inauntru era forte curat. nci urma de ulei. l-am spalat cu apa si sapun si o periutza de dinti si la farsit cu jet de apa dar nu foarte puternic. acum e super k.

acum are 168.000 km. nu cred ca a fost curatat vreodata. era pana la jumatate full de pamant cu ulei dar inauntru era forte curat. nci urma de ulei. l-am spalat cu apa si sapun si o periutza de dinti si la farsit cu jet de apa dar nu foarte puternic. acum e super k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Reinviu acest topic, ca tot a venit caldura. A mai pus cineva grila pt optimizarea fluxului de aer, prin intercooler, la GOLF 4 TDI ?

Daca da, ceva rezultate se simt, ca vreau sa pun si eu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

ma gandesc ca se poate curata si fara sa fie demontat, ma refer pe exterior, daca e imbacsit, nu?

am inca o nelamurire, nu stiti daca priza de aer de la ic (palnia aceea) e la fel la bora ca si la golf 4, avand in vedere ca grila laterala la bora e mai lunga putin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare

Am si eu o mica nelamurie la masina din semnatura.De ceva timp am fost la Cipos si mi-a schimbat capsula vacuumatica la turbo deoarece imi intra in limp mode destul de des, totodata Cipos mi-a verificat si geometria variabila si a degripat-o pt ca nici ea nu mai lucra cum trebuie.Masina in momentul de fata trage foarte bine, problema este ca am vazut intercoolerul ca e murdar putin de ulei intr-un colt jos.Cipos mi-a spus ca nu mai e nevoie sa curat intecoolerul ca l-a curatat el scotand furtunul care vine din IC si intra in EGR si tinand masina turata asa timp de vreo 10 min IC s-a curatat.Voi ce ma sfatuiti sa fac?Sa dau IC jos sa in curat sau sa o las asa?Urmeaza sa-i dau si EGR-ul jos sa-i schimb garniturile pt ca am vazut ca pierde ceva ulei pe la garnitura dintre EGR si galerie,este posibil ca acel ulei sa fie din intercooler?

Modificat de silau_2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma ajuta nimeni cu ceva informatii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai chef de demontat da-l jos si curata-l...dar cipos prin metoda lui a cam scos tot uleiul din el...

apropo...pe forum trebuie sa ai rabdare...daca ai pus o intrebare astepti sa ti se raspunda...sau cauti tu informatii...nu intrebi din 5 in 5 minute...stie cineva ce este de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

 1. Când ai ulei în intercooler şi/sau în tubulatură poate să provină şi de la axul turbinei sau de la recircularea gazelor din baia de ulei, a doua variantă e mai probabilă, şi atunci ar prinde bine un oil catch tank.

 

 2. Am făcut nişte măsurători ale temperaturii (multimetru ieftin chinezesc cu sondă K) ca să vedem cu cât e mai eficient intercoolerul BoostFactory:

 

Temperatura exterioară sub 25°C, maşina a rulat cu viteză moderată - intercoolerul e rece, galeria de asemenea.

 

Temperatura exterioară 25-35°C, maşina a rulat cu viteză moderată - intercoolerul rece, sub 36°C, galeria de admisie călduţă.

 

Temperatura exterioară caniculară, peste 35°C - intercoolerul are (la ştuţul de ieşire) cam 40-45°C.

Galeria se încălzeşte în aceste condiţii datorită contactului cu chiulasa (deşi are o garnitură termoizolantă de la New South Performance) şi în staţionare are cam 63-64°C, e mai rece în mers datorită fluxului de aer mai rece care vine de la intercooler.

 

Corectitudinea multimetrului testată în paralel cu un termometru cu mercur, poate arăta cu 1-1,5°C mai puţin ca în realitate, 35°C când termometrul cu mercur arată 36,2-36,5°C.

 

Temperatura la ieşirea din intercooler 45°C, de la 120-130°C cât are aerul la ieşirea din turbo, e destul de bună - nu există intercooler 100% eficient, care să răcească până la temperatura aerului înconjurător, dacă nu e ajutat cu ceva, pulverizare de CO2, de NOS, gheaţă ca la cursele de drag etc

 

Deci volumul de aproape 8 litri al intercoolerului BoostFactory, construcţia integrală din aluminiu şi izolarea faţă de compartimentul motorului ajută.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

1. Din motive mai ciudate, BoostFactory nu mai fabrică intercolerul cubic de 8 litri :(

 

2. Alternative:

 

Tyrolsport UGSMIC (cca 7,8 litri)

 

Kraut-Burner Performance SMIC (cca 7 litri)

 

Eurojet MK4 SMIC (cca 8,2 litri)

 

Toate sunt asemănătoare ca formă cu modelul de la BoostFactory şi foarte probabil folosesc "faguri" Bell Engineering ca şi acesta, în dimensiuni apropiate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua.

Va rog sa-mi spuneti si mie, daca la VW PASSAT, 1,9TDI, din an 2000, 85kw, cu motor ATJ, ca sa dai jos intercoolerul, si sa-l pui la loc, trebuie sa dai jos masca sau contraaripa, si daca nu cum se da jos, si cum se pune? Eu l-am dat jos, dar nu am mai putut sa-l pun la locul lui, si cu difuzorul de aer, cu tot. Va multumesc!!! i_petrisor1950@yahoo.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca merita efortul.

Aerul are unde sa se evacueze la iesirea din IC. Problema e cu fluxul de aer si suprafata de absorbtie a IC-ului. Iar asta se schimba doar cu unul mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie chiar mi se pare o problema evacuarea aerului cald de la iesirea din IC. El nu are unde sa se duca decat in compartimentul motor, unde este tot cald. Motorul meu sufera enorm in zilele foarte calduroase.

Eu vreau sa adopt varianta asta de aerisire:

 

Pike05.jpg
 

 

Pike04.jpg

 

Pareri?

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai se duce pe langa motor, cutie si trece in spate. Se evacueaza el, nu conteaza unde. Important e ca pleaca.

Tot acolo se duce si aerul dintr-un FMIC si totusi ala face treaba.

 

Eu n-as gauri protectia. O sa imbacsesti IC-ul foarte repede, mai ales in zilele ploioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere cata mizerie se aduna in fata lui, nu cred ca va fi mare problema. Mai ales ca fluxul de aer va impinge mizeria spre roata, sper :)

Eu am curata exteriorul IC-ului in vara, iar in 13 ani de viata, cu mizeria aruncata de la alte masini nu arata chiar asa rau:

 

IC_clean_1.jpg

 

IC_clean_2.jpg

 

Mizeria scoasa de pe el:

IC_clean_3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Cât de eficient e intercoolerul BoostFactory?

(datorită similarităţii în construcţie şi dimensiuni, e foarte posibil ca rezultatele să coincidă pentru intercoolerele Tyrolsport UGSMIC, Kraut-Burner Performance SMIC şi Eurojet Performance SMIC)

 

Temperatura la nivelul galeriei

(citită de la senzorul de pe galerie, cu ajutorul unui dongle Bluetooth pe mufa OBD2 şi a softului Torque Pro)

 

Temperatura atmosferică (°C) ---------------------------------- Temperatura la senzor (°C)

 

                0 -------------------------------------------------------------------- 15

             5,5 -------------------------------------------------------------------- 18

             8,5 -------------------------------------------------------------------- 22

           10,5 -------------------------------------------------------------------- 24

              12 -------------------------------------------------------------------- 24

              13 -------------------------------------------------------------------- 30

           14,5 -------------------------------------------------------------------- 30

           17,5 -------------------------------------------------------------------- 32

           19,5 -------------------------------------------------------------------- 39

           21,5 -------------------------------------------------------------------- 42

           27,5 -------------------------------------------------------------------- 49

           32,5 -------------------------------------------------------------------- 50

              37 -------------------------------------------------------------------- 54

              38 -------------------------------------------------------------------- 58

 

Astfel, intercoolerul poate răci aerul absorbit de motor cu 15-20°C peste temperatura atmosferică.

 

temperatura.jpg

Condiţii:

 

Regim de şosea - adică accelerări cu ~ 1 bar presiune turbo urmate de rulare cu viteză constantă.

Probabil în regim de liniuţe (turaţii şi presiuni turbo mari, dar viteză insuficientă pentru o bună curgere a aerului prin intercooler, timp de răcire insuficiente între accelerări) rezultatele ar fi mai proaste.

Temperatura scade cu 4-5°C în momentul deschiderii la maxim a clapetei de acceleraţie şi creşte cu 5-10°C în staţionare.

Modificări:

- conducta metalică de la turbo la intercooler izolată termic pentru a nu prelua din căldura galeriei de evacuare de sub ea;

- intercoolerul complet izolat termic de compartimentul motorului;

- clape tăiate în plasticul contra-aripii pentru evacuarea aerului după intercooler;

- deschiderea intrării aerului la intercooler mărită prin tăierea unor proeminenţe inutile de plastic;

- furtunul de la intercooler la galerie izolat termic;

- senzorul de pe galerie izolat termic la exterior pentru a nu fi influenţat de componentele mecanice calde din jur.

 

Matematic, în cazul în care temperatura aerului la ieşirea din turbo e de 120°C (să zicem - K03 şi K04 sunt renumite pentru raportul slab între căldura generată şi fluxul de aer), intercoolerul e cam 75% eficient la temperaturi mari şi spre 85% eficient la temperaturi atmosferice sub 20°C, ceea ce e foarte bine pentru un intercooler aer-aer. (Recordul pentru maşini de şosea e cam de 88%, dar e vorba de intercooler "valiză" de 600x300x60mm pe un Nissan R32, la viteze de Autobahn.)

 

Intercoolerul şi tubulatura de admisie au fost examinate de mai multe ori în interior, şi nu au niciun fel de depuneri uleioase. La exterior e doar praf, insuficient pentru a înfunda "fagurele" şi a bloca trecerea aerului.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
kosmyn_aurel89

am si eu o intrebare. am observat ca la unele modele de passat b5.5, grila dintre faruri in dreptul tubului de admisie are niste gauri( adica o sita) iar la alte nu au acele gauri, ea fiind "plina" si aerul este aspirat din spatele ei adica din compartimentu motor. daca ar fi cea cu gauri s-ar reduce cu cateva grade temperatura in galeria de admisie? in cazul in care ar fi admisia directa stiu ca se va incarca filtrul mai repede de praf mizerie si insecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

PS La viteze mari, 120-160 km/h, intercoolerul poate răci aerul absorbit de motor cu 10-15°C peste temperatura atmosferică. Astfel, când sunt 30-31°C în aer, temperatura citită de senzor în timpul rulării cu ~ 1 bar presiune turbo este cam 42-44°C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut update pentru racirea intercoolerului.  

In mers se simte o oarecare inbunatatire, dupa niste accelerari pana la 4-5000 de ture, aerul se incalzeste pana la 50 de grade, apoi se raceste mult mai repede. Am verificat in Torque.

Cost material 16 lei (Dedeman), timp de lucru 1 ora.

14059914_1418700421489981_1713101603_o.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce ajuta intercoler-ul aerisirea asta pe carenaj, el se raceste cu aerul din grila fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul nu are loc sa iasa in spate fara aceasta iesire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

daca tot ai facut asta, da-i un negru mat peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citat:

 

si dădea mai bine daca o prindeai din partea cealaltă a apărătorii.sa se fi văzut in partea dinspre roata numai fantele de aerisire nu si marginea pe care ai acum tu prinse suruburile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era bine daca faceai o comparare cu si fara grila respectiva, la viteza de 100 km pe ora. Salutari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/20/2016 at 9:32 PM, calin.g said:

Cu ce ajuta intercoler-ul aerisirea asta pe carenaj, el se raceste cu aerul din grila fata?

La prima vedere, ajută la eliminarea aerului din intercooler, şi astfel circulaţia aerului e mult mai bună. Obligatoriu când ai intercooler lateral mare.

De fapt, efectul e mai complex: rotaţia roţii în spatele grilei (ale cărei fante sunt îndreptate în jos) acţionează ca un ventilator, şi astfel extrage - prin efectul Bernoulli - mult mai rapid aerul din compartimentul intercoolerului şi ajută astfel să obţii o circulaţie a aerului mult mai bună.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!