Jump to content

Imbunatatirea racirii la intercoolerul SMIC - curatarea lui si montarea de grile suplimentare pentru ventilare


zorg
 Share

Postare recomandată

Eu am facut aceasta modificare saptamana trecuta DAR nu am simtit nici o modificare, totusi cred ca am facut aerisirea prea mica, adica am folosit un gratar rotund de 100mm, cred ca era mai bine sa fac la fel ca Andrei, adica o aerisire metalica de 150x200mm sau ceva pe acolo ca dimensiuni .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca nu mi-a adus mare castig nici ditamai aerisirea pe care ai putut sa o "admiri" la masina mea. Nu simt nimic. Poate insa exista efectul benefic fara sa stiu eu :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am citit mai de mult pe forum,despre aceasta grila de racire a intercoolerului, pe care G4 nu o are, plasticul din aripi fiind fara acele fante,ca si cum e de ex la TUAREG. Cineva de pe forum a facut aceasta operatiune si a pus si poze. Daca a mai facut cineva, sa puna poze va rog , ca sint interesat si eu.Pe TDICLUB am vazut chiar si un ventilator atasat in spatele intercoolerului, pt o racire mai buna la viteze mici.M-am gindit la asta pt ca vine iar canicula si o racire mai buna la `aer`nu strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt f usor de facut!dai protectia de noroi jos si poti fie decupa si cu pistol de aer cald sa modelesi ca o grila fie sa cumperi o grila si sa o pui peste gaura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si totusi, nu a mai facut nimeni asa ceva. As dori ceva poze, daca se poate>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cat de indicat e sa faci o astfel de grila. daca te gandesti ca prin acele gauri pe care le faci in protectia de noroi, sau prin grila pe care vrei sa o pui acolo, va intra foarte multa apa murdara, nisip sau chiar noroi si va ajunge pe intercooler, ori acest lucru probabil va afecta destul de mult capacitatea de racire a IC-lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai acea grila are fantele inclinate la 90 grade, exact ca la masinile care au asta din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca era o discutie mai veche exact pe tema asta intre membrii de atunci, dar nu o gasesc. poate andREI mai tine minte. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ales acum cu canicula asta ar ajuta mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

claudiu_83 nu te contrazic dar cred ca depinde foarte mult ce grila montezi .

Eu mi-am montat astfel de grile in ambele aparatori si ... :) n-a intrat deloc noroi sau alte mizerii nici la intercooler si nici la claxon .

Grilele sunt cumparate din comert si au 20 / 30 cm si fantele sunt orientate cam la 40-45 grade spre asfalt .

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa grila, nu uitati sa curatati si radiatorul intercooler-ului, altfel, de imbacsite ce sunt ochiurile fagurelui radiatorului, s-ar putea ca aerul sa nu apuce sa treaca prin acesta si sa ajunga la grila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca era o discutie mai veche exact pe tema asta intre membrii de atunci, dar nu o gasesc. poate andREI mai tine minte. :offtopic:
Intr-adevar eu am grila si exista o discutie inceputa de Ender mai demult pe tema asta. Imediat sa o gasesc..Gata! Am gasit -> http://vwforum.ro/index.php?showtopic=5270&hl=Va rog sa continuam pe discutia de acolo.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor,ceva poze cu acea grila,daca se poate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura s-a putut. La tine, nu stiu. La mine l-am scos pe jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

o poza daca se poate, pentru curiosi.Sa vedem si noi cum sta treaba.

Apropo nu se poate adapta cu ceva similar de la alte modele....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AU fost initial poze dar s-au bulit la trecerea pe noul soft de forum. Probabil ca s-ar fi putut importa cumva dar...

Ma rog... o sa incerc sa fac poze din nou. Oricum ideea e ca la o grila metalica e bine sa ii faci o antifonare ceva... Eu am descoperit asta la un an de la instalare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

1. Intercoolerul SMIC la masinile bazate pe platforma Golf IV si motorizate cu 1.8T are 3 defecte: e mic, are capetele (end-tanks) din plastic ceea ce nu ajuta la transferul de caldura, si traseul aerului prin el nu e cel mai fericit. Este preferabila inlocuirea lui cu un SMIC mai capabil, daca se poate gasi unul la pret bun

2. Admisia aerului in aripa se face, la Seat Leon, printr-o fanta aflata in spoiler, sub proiector. La Top Sport/FR fanta e de mici dimensiuni (cam 2-3 cm latime si 15 lungime) si are o "palnie" patrata in spate care duce aerul la intercooler. La Leonul cu caroserie clasica (Cupra 20VT) e o fanta putin mai mare si un "jgheab" de plastic pentru dirijarea aerului. In ambele cazuri nu exista nici un fel de cale directa pentru aer dupa intercooler, este evacuat fie in sus, in compartimentul motor, fie in jos.

3. Suprafata unei "palnii" prin care se aeriseste un intercooler se recomanda a fi ~1/4 din cea a intercoolerului insusi (o spune Corky Bell).

4. Ce se poate face chiar inainte de inlocuirea intercoolerului si fara costuri:

- se scoate proiectorul si se taie, cu un cutter solid si bine ascutit, plasticele care il inconjoara, pastrand doar cei 2 suporti ai sai. Astfel, traseul aerului prin grila de la proiector se deschide, suplimentand "fanta" de jos

- se inlatura proeminentele inutile si eventual se smirgheluieste plasticul in locul in care au fost

- se taie, cu cutterul, in contra-aripa de plastic, mai multe "clape" cam de 1-2 cm latime si se indoaie cu mana sau patentul cat sa lase 1 cm deschidere sub fiecare. Nu e nevoie de foehn si nu e afectat nimic

In urma operatiunii aerul va intra si iesi mult mai usor, iar la viteza mare rotatia rotii va actiona ca un ventilator, aspirand aerul din contra-aripa, ceea ce duce la un debit de aer sporit, o mai buna racire a intercoolerului si franelor.

5. Eu am echipat masina cu un intercooler cubic de la Boost Factory, cam de 2,5 ori mai gros decat cel de serie. Diferenta e sesizabila.

Poze ale intercoolerului meu:

f_0606081040m_61780dd.jpg

f_0606081039m_6229188.jpg

Cost: 550 USD + transport. In prezent pretul a fost majorat la 750 USD

Sursa: Boost Factory!

Se fabrica la comanda, 2-3 saptamani din momentul efectuarii platii plus 1 saptamana transport. Neregularitatile vizibile in poze se datoresc faptului ca e lucrat manual.

Dimensiuni (core) ~ 200x205x150mm

Spre lauda mecanicilor, l-au montat prin contra-aripa, fara a demonta spoilerul

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva timp ma chinuie o idee: ce ar fi daca am lua condensul de la AC si l-am scurge pe intercooler? Energia latenta de vaporizare ar raci suplimentar IC-ul.

Ar fi 2 probleme: Sifonul format ridicand un furtun pt condens deasupra IC, ar putea ineca ceva pe la schimbator AC!? si

Condensul ar putea fi un pic acid, ceea ce ar ataca aluminiul din IC!

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Daca e condens e format din apa, de unde acid?

2. Faptul ca "picura" ceva pe intercooler nu ajuta, trebuie sa fie pulverizat uniform pe suprafata ca se vaporizeze si sa duca la un efect util

3. Exista kituri de pulverizare apa, folosesc un mic rezervor de apa sau rezervorul de spalare parbriz cu pompa lui

4. Exista si kituri care "ingheata" intercoolerul, folosind NOS sao CO2 pulverizat dintr-o butelie, si se pot castiga chiar 20 CP pentru scurte intervale de timp (1 grad scazut din temperatura aerului de admisie duce la un castig de putere de 0,25-0,5 kW - si invers, adica daca sunt 40 de grade afara poti pierde cativa caluti usor de tot)

5. Pulverizarea lichidului/gazului de racire trebuie facuta inainte de a accelera, nu e ca si cum ai folosi NOS in motor

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Mihai.Nechifor

aceeasi problema si la masina mea passat AWX: intercooler si tubulatura murdare de ulei. intrebarea mea ar fi care este sistemul de prindere al intercoolerului ca imi spusese cineva(evident gresit) ca ar fi prins in nituri :blink: . ma bate gandul sa-l dau jos sa il curat ca parca nu as da 250 ron la un service pentru treaba asat pe care o pot face si eu. merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

demontat astazi bara si farul stanga al masini din semnatura si curatat intercoolerul si tubulatura. spre surprinderea mea in radiator nu am gasit nici un strop de ulei. cat priveste datul jos dupa cum ma asteptam a fost cam dificil mai ales ca nu stiiam exact cum sa fac acest lucru. bine de stiut pentru altii: radiatorul este prins de un suport metalic prin 3 suporti care intra in 3 chestii de cauciuc ca niste bucse. radiatorul se scoate prin scoaterea celor trei soporti din acele chestii de cauciuc. suportul metalic este capsat pe caroserie si nu poate fi dat jos. cat priveste tubulatura ea se da usor jos. singura problema la aceasta este ca nu e etansa si cu ajutorul vaporilor de ulei si a prafului se creaza o chestie noroioasa la imbinari. dupa multa munca care a implicat desfacerea aparatorilor de noroi, bara fata, far stanga, scut motor am reusti sa-l curat. atasez poze cu el inainte si dupa.

inainte si dupa

P.S.: presupun ca operatiunea se poate face si mai simplu dar nestiind am facut ce am putut. poate cineva mai priceput ne va expune o versiune mai usoara. merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat priveste tubulatura ea se da usor jos. singura problema la aceasta este ca nu e etansa si cu ajutorul vaporilor de ulei si a prafului se creaza o chestie noroioasa la imbinari.

Si eu m-am chinuit ore intregi sa iau "noroiul" ala de pe tubulatura (pana urma am demontat-o). Problema e ca garniturile de la contactul permanent cu uleiul incins(?) se mananca si-si face joc si astfel vaporii de ulei vor scapa pe acolo. Eu vreau sa le schimb dar momentan le-am gasit numai la 200 mii bucata si cum sunt vreo 5-6 mi se pare cam aiurea sa dau atata pe niste garnituri.

Oricum felicitari pentru rabdarea de a demonta jumate din masina... :( :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

merci de aprecieri...a fost un fleac m-au ciuruit :lol: . nu a fost ata de greu pe cat de migalos si de strsant ca atunci cand credeam ca e gata mai gaseam ceva de demontat. imi pare rau ca nu am facut mai mute poze poate ajuta pe cineva dar am facut toata treba in garaj si era cam intuneric iar aparatul foto nu e acasa asa ca sorry dar pot da mai multe indicatii daca e cineva interesat.

:( stie cineva unde pot gasi suruburi de alea de parca e spiarl care prind bara de scut ca mi-am dat seama azi ca am doar 1 central din 3. merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( Pai, din pacate, se gasesc doar pe original si e cam 90 de mii bucata :lol: Toate suruburile pt scut costa 1,5 mil dupa cum colegul kostas a aflat. :D Gasesti cam la orice magazin cu piese de import. De obicei numai pe comanda.

http://www.autokarma.ro/catalog_fisa.php?i...4&filtru=60 (nu fac reclama)

Vezi acolo la Poza toate suruburile de la scut! Bafta!

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am apucat si eu sa ma uit azi pe la motor, dupa ce de zile bune fiecare se lauda cu ce a mai curatat.

numai la imbinarea furtunului de sus(ala se vede mai usor) cu ic -ul era o mica depunere de praf.evident amestecata cu ulei,fara urme de ulei proaspat, fara altceva!

el insusi pare curat, e drept ca e pus acolo de 40000 km.

nyk, cati km are masina/ic ul de era in halu ala de murdar?cu ce l-ai curatat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!