Jump to content

radiator/termostat


radur
 Share

Postare recomandată

Am dus masina la service si au spus ca e fisurat radiatorul undeva deasupra termocuplei (de asta am vazut urme de antigel pe termocupla). Nu stiu mai multe detalii pentru ca nu am asistat la inspectie . Au comandat baietii radiatorul si maine il schimba.

Multumesc de sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BMA

    12

  • dic

    8

  • Carmina

    8

  • NFABIAN

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare colegi,

Prima problemă la Fabia mea apărută la 98000 km.

Am observat o că prelinge antigel pe la termocuplă (am atașat imagine). Doar după un drum mai lung îmi curge o băltuță de vreo 4 cm diametru sub mașină în garaj. Dacă merg prin oraș doar câțiva km nu curge. Deci bănuiesc că nu pierde prea mult.

 Cu motorul cald, golesc instalația, desfac termocupla, curăț și usuc tot acolo, dau cu banda de teflon pe filet și o strâng la loc, reumplu instalația ?

1.Cam câte ture de bandă ziceți să dau ?

2.De cât e cheia necesară la termocuplă ?

3.Câți litri de antigel am nevoie la motorul de Fabia 1.2 BME ? Merita să pun înapoi același antigel dacă testerul spune -30gr deși are 2 ani ? Dacă îl înlocuiesc cu G12Plus la ce raport îl combin cu apă?

4. Necesită aerisire ? sau torn în vas până la nivel maxim, pornesc motorul și apoi completez până se menține nivelul ?

 

Mulțumesc frumos.

post-12167-0-37995400-1368356121_thumb.j

Modificat de BMA
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu motorul rece.... nu inlocuiesti senzorul de temperatura sau termostatul...si pentru a nu produce mare ,,deranj" ar trebui scos tot antigelul, sa necesite ca motorul sa fie cald, termostatul deschis...sa curga tot antigelul,  tu vrei sa rezolvi problema cu termocontactul.

1. Niciuna.

2. 30

3. 5 l.  Merita. Uite, asta este ,,reteta":

-24*C -> 40% = 2.4 L G12 + 3.6 L apa
-35*C -> 50% = 3.0 L G12 + 3.0 L apa

Va mai ramane 1l, dar mai bine sa ramana, decat sa alergi....il vei folosi la completat. G12 SAU G12+ reteta este identica.

4. Da. Asa.....pornesti motorul, pornesti ventilatorul, ,,butonul" de reglare sa fie in pozitia maxim (cald)...astepti sa deschida termostatul....cand simti ca da caldura...job done. Completezi ...daca trebuie.

La punctul 1 ti-am raspuns ,,niciuna" deoarece este foarte riscant sa infasori acea banda de teflon, deoarece ,,bucsa" care este lipita de radiator are doar 2 spire, termocontactul 2 spire jumate, daca mai bagi si banda de teflon, exista riscul sa se invarta cu totul....daca s-a ,,dezlipit" bucsa cu filet de pe radiator....la revedere BMA, alt radiator....nu se poate repara....

Prima varianta, ar fi sa strangi doar putin termocontactul....dar cu simt...daca vezi ca tot curge, atunci desfiletezi termocontactul, si ar fi bine sa aplici varianta ,,garnitura" , tot asa grija cand strangi.

14ean39.jpg

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc Carmina.

Până acum în tot acest topic s-a vorbit numai despre banda de teflon. N-am văzut nimic despre o garnitură și am crezut că nu există varianta. Așa mi s-ar părea logic să fie, garnitură de schimb și gata. Asta voi face, golesc instalația și desfac și schimb garnitura. Întrebarea este dacă se găsește acea garnitura la magazinele de piese auto și din ce material este ? Cauciuc sau textolit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci dic. (textolitul e altceva, știu... :D )

Se găsește special pentru asta ? Exista din fabrică pe mașină și trebuie înlocuită sau punerea ei acolo e doar o soluție ? N-aș vrea să-mi dea pe la piese auto altceva și să fie prea groasă sau mai știu eu ce să fac o cârpeală acolo. Adică ideea este dacă există originală, făcută special pentru pus acolo. Daca are rost să o cer la reprezentanță.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai jos termocupla, te duci cu ea la un magazin de instalatii sanitare si cumperi o garnitura pe masura, nu prea groasa - ca sa iti ramana destul filet de infiletat in radiator.

 

Daca, dupa ce scoti termocupla gasesti cumva o garnitura de cupru acolo, o poti decali (procedeul e invers ca la otel) o tii la flacara sa se incalzeasca si o racesti rapid in apa rece. Cuprul devine astfel maleabil si o poti pune la loc. Dupa incalziri si raciri lente cuprul isi pierde maleabilitatea.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să înțeleg că dacă găsesc acolo aia de cupru și o decălesc o pun înapoi și nu mai pun asta de clingherit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc. Am să desfac sâmbătă dimineața să văd ce e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai gasit garnitura de cumparat potrivita ?

 

nu stie nimeni ce diametru are filetul de la termocupla ca nu am cu ce umbla sa caut acea garnitura si am nevoie de masina aproape zilnic si poate gasesc chiar de cupru la magazine auto sau dezmembrari

 

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să mă anunți și pe mine dacă găsești undeva. Eu am fost plecat sâmbătă și nu am avut timp sa o rezolv. A rămas pe sâmbăta viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vedem mai intai ce diametru are filetul de pe termocupla, poate ne zice cineva care are vre-un programel istet

 

In rest... eu as lua garnitura de cupru, cu cele de clingherit nu am avut doar experiente pozitive

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Programel destept, hm,  stati ca Ion si cu Marie in bancu' ala de asteptau sa vina cineva sa-i fu... :winter: .

 

http://www.motorvip.ro/piese-auto/piese-auto-skoda/fabia-combi-6y5/15583/10434/comutator-senzor/938626/comutator-temperatura-ventilator-radiator

 

deci e filet M22x1.5, cautati o garnitura cu gaura de 22mm in diametru. Gata cu vorba, fuga la magazin!

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Waw, și deci cheia necesară este de 29, nu de 30 ? Și eu care vroiam sa cumpar o tubulara de 30, imi luam țeapă. Mai sus Carmina parca a spus 30, acum pe ce ne-ai dat tu aici vad 29, hmmm...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce face cu tubulara, iti trebuie o cheie fixa de 30. Eu n-am intalnit cheie de 29, or fi existand dar sigur merge de 30 numai sa nu fie decalibrata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate m-am uitat eu pe acolo parca nu prea as avea acces cu fixa.Ma gandeam ca o tubulara pot sa o bag acolo dupa ce deconectez mufa si sa o rotesc cu o surubelnita ceva.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti trebuie o tubulara din teava suficient de adanca sa incapa mufa in ea dar nici prea lunga sa poti lucra cu ea acolo. Asta daca nu se poate cu cheia fixa.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am să caut săptămâna asta o cheie de 30 tubulară pe la magazine, modelul ala de țeavă ca să fie largă și dacă e prea lungă nu e problemă că o tai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici cu o inelara cu cot nu ai acces?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gândit și eu la inelară, dar de obicei inelara e mai groasă ca o tubulară. Oricum nu am nici inelară așa mare, deci tot trebuie să o cumpăr și atunci m-am gandit la ce e mai ok, adică să-mi fie mai ușor de lucrat. Și cred că tubulara. Aș vrea să încerc întâi o ușoară strângere să vad dacă rezolvă problema, deși nu prea cred. Dar acolo există acum o garnitură pe care să o înlocuiesc ? sau ? că trebuie să găsesc și garnitura cât mai subțire, că am înțeles că e un filet scurt acolo.



uite la așa ceva mă gândesc http://www.alprod.ro/scule/topex/mecanica/chei/cheie-tubulara-dubla-tip-teava-30-x-32-mm-topex.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.motorsport-shop.ro/versiune/22944/tree/10434/articol/38667441/piesa/piese-auto-1.2_Comutator-senzor.html

 

Ar fi bine sa ai o garnitura cand te apuci de treaba, dupa cum vezi vine cu termocupla. Dupa cum vad eu cheia tubulara, se cam ingusteaza dupa zona hexagonala iar in poza cu termocupla, mufa acesteia e destul de groasa si e posibil sa nu incapa in zona cilindrica a tubularei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă mufa este mai mare decat hexagonul atunci nici inelara, nici tubulara nu ma ajută. În cazul acesta trebuie neaparat cu fixa. Dar o fixa de 30 este foarte mare și nu cred că am acces cu ea. Am să desfac mufa să studiez ce e acolo. 



Și tocmai de-aia vreau să fac treaba sâmbăta dimineața, să pot merge să caut garnitură după ce am desfăcut.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mufa este mai mare.

Asa este, nu te ajuta nici inelara si nici tubulara. Neaparat cheie fixa .

Ai acces daca vei proceda in felul urmator:

1. Vei demonta ,,priza de aer" de deasupra radiatorului:

34pnlon.jpg

2. Scoti conexiunea ventilatorului mare.

3. Demontezi ventilatorul mare si il vei scoate prin partea de sus (de aceea trebuie demontata ,,priza de aer" altfel nu poti sa il scoti).

In acest moment BMA ai spatiu suficient si pentru cheia fixa, si sa vezi exact ce lucrezi. Nu merge asa la ,,dibuit" fiindca va face poc.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut astăzi operațiunea.

Concluzii:

1. Este extrem de simplă. Durează maxim o oră.

2. Din fabrică acolo nu există nicio garnitură. Cel puțin la mașina mea.

3. Garnitura folosită a fost una de clingherit, de un țol, luată de la sanitare, pe care am polizat-o puțin pe interior că altfel nu intră și următoarea de unu și un sfert e prea mare. Preț: 0,30 RON.

4. Nu s-au scurs mai mult de 2L de lichid. (motor rece)

5. Mufa nu este mai mare decât hexagonul de 30, deci se poate folosi și o inelară de 30 cu cot. Eu am folosit fixă de 30 că asta am avut.

post-12167-0-58558200-1369495337_thumb.j

 

Ca DIY:

1. Dați jos capacul de pe motor și acoperiți cu ceva gura de la clapeta de accelerație.

2. Desfaceți gura de aer din față. (2 șuruburi torx T25)

3. Dați jos scutul de plastic (6 șuruburi torx T25)

4. Deschideți bidonul de antigel și robinetul de jos pentru golire. Lăsați să curgă cât se poate.

5. Desfaceți cele 3 șuruburi torx T30 de la ventilator și mufa, apoi lăsați-l în jos. Nu trebuie scos ventilatorul de acolo, este loc destul.

post-12167-0-32896700-1369497383_thumb.j

6. Scoateți mufa de la termocuplă.

post-12167-0-67333000-1369497518_thumb.j

7. Desfaceți termocupla cu cheie fixă 30 sau inelară cu cot 30.

8. Va rămâne gaura așa (nu e nicio garnitură acolo):

post-12167-0-14873200-1369497723_thumb.j

Și termocupla așa:

post-12167-0-36186400-1369497833_thumb.j

9. Curățați bine termocupla și puneți pe ea garnitura. Curățați bine toată zona unde a fost scurs antigel.

post-12167-0-60654900-1369498052_thumb.j

10. O puneți la locul ei și o strângeți ușor și cu simț.

11. Puneți înapoi mufele, ventilatorul, gura de aerisire, capac motor, închideți robinetul, umpleți bidonul până la nivel MAX și închideți-l, porniți motorul și lăsați-l să meargă până pornește ventilatorul. Urmăriți și completați cu lichid când scade până se menține la nivel maxim. Bidonul să stea închis, deschideți doar pentru completare. Instalația este presurizată, se face în ea presiune astfel crescând punctul de fierbere al lichidului la 120 grade. Deschiderea bidonului se face încet.

Rezultatul este acesta:

post-12167-0-77419000-1369498369_thumb.j 

 

Baftă!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!