Jump to content

Bateriile Rombat o tzeapa pentru romani ?


cezarsv
 Share

Postare recomandată

  • 4 weeks later...

Eu mi-am luat Bosch si se balbaie la pornire chiar daca e noua. Cu Rombat am mers 3 ierni fara probleme. S-a balbait o singura data cand a stat masina nepornita vreo 8 zile in ger. Mi-a explodat pentru ca am incercat pe o fisa sa vad daca dau curent bujiile lui varmiu pentru motocicleta (mare prostie). La acel moment bateria se comporta ca noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Rombat de 5 ierni. Sper sa o mai duca si pe asta. Premier 74 sau 75 pe diesel 1.9. 

AnterioarA tot rombat calciu, 5 ani, 4 ierni.

Parerea mea e ca ofera un raport calitate pret foarte bun.

Nu contest faptul ca exista si defecte, dar trebuie luati in calcul si consumatorii, uzura electromotorului, uzura motorului sau a injectoarelor / bujiilor incandescente la diesel. 

Am mai spus. Pe alta masina am luat teapa cu varta 2 ani si 4 sau 5 luni. Si am dat pe ea dublu fata de una romaneasca. Cel mai bine m-a tinut un Fulmen din Germania -7 ani pe un diesel 1.6 cu 350.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Azi dimineata a picat si bateria mea, Rombat Premier 75Ah. 

Culmea e ca la inceputul saptamanii  a pornit din prima si la -17, dimineata, la -9 a invartit electromotorul 2 secunde si dusa a fost.

Ar fi fost a 8-a iarna, daca ajungea in martie.

Am schimbat-o tot cu un Rombat Premier 75Ah, sper sa ma tina la fel.

Drumuri bune.

 

 

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

A picat si Premierul meu de 75 ah. Implinea 5 ierni. Asta e. A pornit vineri dimineata, dar dupa-amiaza nu a mai vrut. Da semne din toamna. Nu se mai incarca. Am tinut-o 24 ore, iar la final tot  3 a lua. Indicatorul tot negru a ramas. Vineri cand am demontat-o era alb indicatorul. Adica replace battery. 

Din pacate nu am gasit niciun centru rombat deschis si am inlocuit-o cu o varta 75a de la Norauto. 

Alternatorul incarca f bine. Nu sunt probleme pe electrica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut pe vechea masina un acumualtor Rombat de 55 ah si m a tinut 8 ani.. inca mai mergea dar incepuse sa dea semne de oboseala si am preferat sa o schimb decat sa ma lase intr o dimineata cand ma grabesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și pe mine m-a lăsat bateria (rombat Premier) în urmă cu aproximativ o lună, când erau frigurile alea mari. Am dus-o acasă și am pus-o pe redresor timp de 36 de ore, la curent mic. Deși gerul a mai ținut până zilele trecute, bateria învârte ca una nouă, pornește ușor motorul iar după pornire nu mai rămân aprinse câteva secunde martorii de ABS și ESP, semn că bateria este în parametri normali. E drept, nu are 8 ani ca a ta, ci doar 4 ani și ceva (sunt într-a cincea iarnă). Puteai să încerci și tu să o pui pe redresor 24h, poate ieșeai din iarnă cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit pana in prezent numai baterii rombat(pt. 2 turisme si o duba) si pot spune ca raportat la pretul la care se comercializează sunt mai mult decât OK! 5 ani de utilizare pt o baterie care a costat 120 lei (55 amperi) sunt suficienti! (Am schimbat-o in toamna la un golf 4,  1.4 benzina, fiind cumparata de mine in 2011)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Cand un produs romanesc e de kk...recunosc si nu il iert . Dar si cand se face ceva bun in RO, eu zic ca merita apreciat .

5 ani am avut un Rombat Premier (verde) pe Opel Astra H benzina. Am dat masina cu bateria fara sa dea semne de oboseala si cred ca a mai mers 1 an dupa

Pornea fara comentarii si dupa 4-5 ani. Si am prins ierni nasoale rau cu -25 , -28 de grade si cu cate o saptamana in care temperatura nu crestea peste -10 grade nici ziua.

Am fost foarte multumit de baterie si as cumpara din nou Rombat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa fac reclama, dar pe masina anterioara 1.4 benzina a tinut 7 ani rombar si cred ca mai tinea dar am reusit sa o golesc odata si nu am mai vrut sa risc mai ales ca venea iarna.

Modificat de Bogdan20cj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Rombat Premier m-a tinut fix 7 ani. Prin comparatie o Varta Silver 4 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La orice baterie, dacă vreți sa va țină mult, respectați câteva chestii:

- Cumpărati-o cât mai proaspătă. Dacă are depozitare lungă ai noștri nu-și bat capul cu refacerea încărcării, cum specifică producătorul. 

- Evident, amperaj corect

- Nu mergeți cu ea semi descărcată, trebuie sa aibă tensiunea în gol peste 12,7 V

- N-o lăsați sa se descarce de tot, în momentul ăla se sulfateaza și efectul este permanent 

- Folosiți încărcătoare noi, digitale, cu procesor, care au programe de desulfatare, încărcare în plusuri etc. Astea nu le supraincarca și nu le fierbe. 

Bateriile Rombat nu sunt rele, au investit mult în tehnologie, sunt parte a grupului Metair și furnizori pentru grupul PSA, Renault. Ca dovadă la Premier au extins garanția la 3 ani, ceea ce nu e puțin. 

Modificat de YRX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
On 9/30/2015 at 12:47 PM, bartro said:

Luna trecuta am inlocuit bateriile la BMW cat si CC.

La BMW am nimerit un Varta blue, garantie 2 ani, cu verificare obligatorie de fiecare 6 luni la sistemul de incarcare pentru pastrarea garantiei.

La CC am ales un Rombat premier, garantie 3 ani, cu doar o verificare dupa montaj.

Sunt curios care o sa tine mai mult. O sa scriu aici cand apar probleme.

Ambele masinii sunt pe benzina, baterie in jur de 60AH.

Pe CC era Varta care era de cand e masina, din 2010. Pe BMW era o Caranda de 9 ani de zile (respect). CC are mult mai multe electronica, BMW are alternator mai slab (45A) si cere mai mult curent la pornire cu motor de 3000cmc pe carburatie.

Azi dimineata VW nu a mai pornit, mi s-a parut ca era mai slaba bateria ceva timp.

Varta inca traieste. VW cu rombat e folosita zilnic, BMW cu Varta a mers poate 2mii de km in anii care au trecut de atunci.

Interesant este ca rombat cu 3 ani de garantie nu mai face fata dupa 3 ani si 3 luni :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e construit cu mare precizie aparent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Rombat...de 3 ani si 8  luni si nu pare ca a obosit. Inca merge foarte ok. Daca trece de iarna asta, mai duce un an. La cat am dat pe ea atunci, sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Bateriile Rombat o tzeapa pentru romani ?

Categoric NU ! bazat pe urmatoarele :

achizitioinat golf 5 gti nou in octombrie 2008 , cu acumulator Varta negru 70Ah cu 580A curent maxim , dupa mine cam entry level , pe romaneste cea mai ieftina... in fine originala ,vw made in germany . Masina a mers destul in cei 2 ani jumatate fara probleme pana am lasat-o pe avarii 15 min dupa care am sunat un prieten pentru ca nu a mai pornit... i-am dat curent am pornit-o si acasa am pus-o la incarcat pana s-a facut ochiul verde , dupa doua saptamani de folosinta normala am ramas la 30km de casa iar doar cu varianta suna un prieten , i-am dat curent , am ajuns acasa am incarcat-o iar dar am cumparat una noua Rombat premier (erau verzi atunci) 75Ah cu 750A (gama de varf) care a mers fara probleme 5 ani dupa care am folosit rar masina si am mai incarcat-o periodic dar iarna asta cred ca e ultima... Varta originala am incarcat-o iar atunci si a mai mers pe un golf 3 1.9 TDI ceva timp dar nu mai stiu soarta ei , oricum ca si concluzie o masina fara multa electronica o pornea insa golful 5 nu , eu nu ma consider multumit de cei doi ani jumatate de serviciu prestat de Varta entry level , consider ca se putea pune un acumulator mai bun pentru dotarile masinii in cauza dar asta am primit-o (poate au schimbat-o aia la dealer sau a stat, oricum verde ochiul nu stiu sa fi fost decat cand am incarcat-o eu) 

la momentul respectiv nu stiam ce sa cred , am nimerit eu o varta proasta sau cine stie... oricum Rombat premier presta excelent.

2012 achizitionat skoda fabia noua , baterie pe ea Varta 44Ah cu 340A a mers bine 3 ani dupa care a necesitat incarcari periodice , am renuntat la ea in favoarea uneia Rombat Premier 50Ah cu 500A care are doua ierni si inca functioneaza perfect .

Am mai avut un BOSCH silver S5 90Ah a prestat 6 ani ireprosabil insa si pretul e mult peste premier de la rombat.

In concluzie din experienta personala Varta neagra e cam la acelas nivel cu gama Cyclon de la Rombat , decat sa dau banii pe Varta Neagra mai bine iau ceva din gama superioara de la Rombat care s-au dovedit pana acum fiabile la un pret mai mic decat echivalentele lor de la firme precum Varta sau Bosch.

Sa nu omitem faptul ca Rombat acum produce baterii AGM  si EFB astfel eu pentru o masina care o folosesc rar as merge pe gama EFB deoarece suporta mai multe cicluri de descarcare incarcare si suporta curent de incaracare mai mare (se incaraca mai rapid) ceea ce e bine si pentru cei ce fac drumuri scurte. 

Eu zic ca trebuie sa crezi...  Daca cumperi ceva convins ca e prost si nu o sa tina ii tot  cauti nod in papura. Eu am cumparat Rombat si s-au dovedit a fi fiabile dar am avut si grija sa le folosesc corespunzator si sa verific periodic instalatia sau sa le incarc daca au stat mult.

in rest fiecare da banii pe ce vrea...

Modificat de steamroller
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Loganul a venit original cu un cyclon, a tinut vreo 7 ani, am pus premier, a mai tinut vreo 4 ani, am pus din nou cyclon, inca e in garantie si deja a murit, m-au rugat sa o reincarc, dar nu cred ca e semn bun... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e pe logan si pe mine m a tinut 7 ani jumate dar am schimbat o pt  ca s a descarcat odata de tot si am zis ca nu vreau surprize.

De atunci numai baterii rombat am si sunt multumit. Pe jetta am avut rombat, pe Golf am rombat de aproape 1 an si e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Kovacs Ladislau

Eu am doua baterii Rombat TERRA de 150 Ah de 8-9 ani pe care le-am folosit din  octombrie 2010 pana in august 2013 într-un sistem fotovoltaic, dupa care le-am lăsat deoparte (le-am inlocuit cu baterii ciclu profund speciale pentru sisteme fotovoltaice) până anul trecut cand le-am măsurat, una era moarta 100%, iar cealaltă mai avea 2-3 v, ei bine am pus ambele baterii la incarcat, una nu mai primea de loc (se descarca imediat ce o luam de pe incarcator)  iar cealalta am incarcat-o timp de 9 luni cu curent mic de 2 A pe un incarcator profesional pana am adus-o  cam la 60%-70% din capacitate dupa care am mărit încărcarea la 8A pana am adus electrolitului  din ea la densitatea de 1,27-1,30 (prin  egalizare succesiva). În prezent tensiunea la borne este de 12,8 v.

Chiar astazi am măsurat tensiunea la borne, era de 12,79v, densitatea am masurat-o duminica trecuta si era ok.

Ambele baterii au fost utilizate alternativ cu descarcari pana la 10 v (pana cand invertorul se oprea pe protectie) in aproximativ 23-24  de cicluri de o săptămână, timp de 11 luni dupa care le-am pus pe un incarcator fotovoltaic MPPT  pana in 2013.

Asta spune destul de multe ,cred eu, luînd in considerare faptul ca cele doua baterii au peste 20 de cicluri de descarcare completa.

Nu am nimic cu cei de la Rombat dar trageți voi concluzia.

Modificat de Kovacs Ladislau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kovacs Ladislau

   In legatura cu bateria de pe masina mea, aceasta este Rombat.

  Eu personal nu folosesc decat baterii cu coplectare, cu întreținere, așa zisele baterii deschise,   deoarece, cu toate ca necesita o oarecare întreținere, si anumite cunoștințe pentru a face acest lucru, au o durata de viata superioara fata de cele fara întreținere.

   Dar daca vreti sa uitati de bateria masinii dumneavoastră pana la urmatorul schimb este ok si bateria fara întreținere, dar dezavantajul major este ca nu aveti nici o modalitate reală, efectivă de a prevedea "decesul" de multe ori brusc al acestora, lucru destul de neplacut.

  Eu am pățit acest lucru prin 2010 in august  într-o  duminica, cand am plecat de acasa cu masina, am oprit pe drum sa cumpar  ceva de la un chioșc si acolo am ramas cu masina, bateria "fără  întreținere " moartă complet, nici macar martorii din bord nu mai funcționau, si am luat masina de acolo abia luni cand am cumparat tot o baterie fara întreținere,  cu care dupa 3 ani am patit la fel, ei bine atunci am cumparat o baterie  cu intretinere pe care o am pe masina si in ziua de azi.

 Problema principala la bateriile fara intretinere este ca acestea efectiv se usucă deoarece electrolitul din celule nu poate fi completat si nici nu poate fi verificată densitatea acestuia.

Este bine de stiut faptul ca nivelul acidului peste elementi precum si densitatea electrolitului (impreuna cu tensiunea la borne dar nu neaparat) reprezinta cea mai sigura modalitate de diagnoza a stării de sanatate,  incarcare si de estimare a capacitatii acumulatorilor cu plumb.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce frumos se condenseaza in timp vaporii de acid pe langa capace sau borne si ajung pe suportul bateriei. Moment din care acel suport va tot rugini orice i-ai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa bat eu recordul aici (sper sa nu am gura aurita :) ) , Rombat Premier 70 Ah achizitie 2011 (sau sfarsit de 2010 nu mai tin minte exact) , merge si acum. Montata pe un Clio 1.5dci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kovacs Ladislau
On 06.03.2019 at 10:03, C o s m i n a scris:

Si ce frumos se condenseaza in timp vaporii de acid pe langa capace sau borne si ajung pe suportul bateriei. Moment din care acel suport va tot rugini orice i-ai face.

    Aici este vorba despre faptul ca la modelele mai vechi de baterii inclusive cele de la Rombat nu existau fantini la fiecare orificiu de compcletare fapt care permitea ca in caz de balans al electrolitului sau in caz de fierbere al acestuia sa ajunga pe capac respectiv pe marginea capacului celulei si sa se prelinga pe linga capacul care nu era prevazut cu garnituri (toroidale) de etansare.

Acest lucru era favorizat de colmatarea gaurii din capacul celulei care neavand garnitura permitea ca fluxul de vapori de apa sa paraseasca incinta celulei nu prin gaura (care in timp se colmata) ci pe linga capacul acesteia.

  Al doilea aspect este acela ca acidul nu fierbe si nu se evapora o data cu apa din electrolit, cand vedem ca fierbe electrolitul de fapt componenta care fierbe este apa nu acidul sulfuric.

 In mod normal la o baterie cu capacul prevazut cu garnitura si cu picuratori (care au rolul de a nu permite electrolitului sa ajunga la orificiul din capac) este imposibil sa apara fenomenul de asa zisa condensare a acidului.

 

Modificat de Kovacs Ladislau
explicarea fenomenului de " condens" al acidului pe parte superioara a acumulatorilor.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


Se stie ca teoretic doar apa se evapora, dar intr-un fel sau altul ieseau si particule de acid. Suportii bateriei nu rugineau atat de crunt de la apa. Dar asta e alta discutie. Chiar daca tu spui ca acum nu mai exista problema asta, eu tot nu m-as incumeta sa montez pe masina mea o baterie cu intretinere. La ce preturi au deja cele fara intretinere, iti permiti sa o schimbi tot la 2 ani, cand iese din garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!