Jump to content

Bateriile Rombat o tzeapa pentru romani ?


cezarsv
 Share

Postare recomandată

Suprasolicitare. Pentru ea a fost prea mult 3-4 reprize de dat la automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca bateriilor rombat nu le place la Iasi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nec100

A treia oară nu o să mă limitez la ştergerea postului.

În primul rând că nu ai postat sursa, apoi topicul nu se referă la versus sau clasamente ci la problemele întâmpinate la utilizarea bateriilor Rombat.

Aşa că vă rog să rămâneţi ontopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suprasolicitare. Pentru ea a fost prea mult 3-4 reprize de dat la automat.

Nu cred ca are treaba datul la automat.Inainte sa-mi schimb bobina de inductie cand ma prindea ploaia , dadeam cateodata si 10-20 de minute la automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia a fost atunci. Acum descarcarea prea rapida a fost cauza, iti spun sigur.

Nu trebuia sa se intample, dar s-a intamplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Not_used_calin

Am avut Rombat, amperaj - parca 45A. Ieftina (70 lei) si buna.  N-am folosit-o decat o iarna, ca apoi am vandut masina, dar - cum spuneam - fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin nu te supara dar 4 reprize de dat la automat la o baterie e nimica:) ii scade 5% din capacitate daca bateria este buna. sunt doua cauze una./ ori bateria nu avea destula apa in ea si ai dat plusul bujiei sa zic asa pe masa. si sa descarcat in baterie si in momentul ala sa aprins inauntru(orice baterie are degajari de hidrogen mai ales daca e umpic veche ) ori a fost prost facuta din fabrica si cand ai dat la automat sau apropiat placile si au intrat in scurt. :)  eu am dat la automat cu golful intro zi ploioasa dupa ce am luat o balta pana am descarcat 2 baterii una de 60 ah una de 45ah .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ce-am spus? Nu e normal sa se intample asta, dar in cazul de fata consumul mare a declansat fenomenul.

Evident ca au contribuit si alti factori printre care si starea bateriei / calitatea proasta. Dar asa din senin fara dat la automat, nu exploda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filmat de mine Cu bateria mea Bosch S4 80 AH care am ascultat muzica in jur de 3 ore in parcare cu Ups-ul pornit Subwooferul cu statie la 220V pornit si telefonul era la incarcat tot pe Ups la 220V

Dupa ce am golit-o aproape de curent Invarte ca si cum ar fi incarcata :) . bateria are 4 Ani si a fost pe un diesel timp de 4 ani. 

Cam asta e o baterie buna. dimineata in gol avea 12.0. am avut un rombat de 60 care dupa 1h cu muzica in parcare si nu aveam ups-ul inca. debea invartea :))

DECI BATERIILE BUNE INVART SI LA 9 VOLTI ! 

Orcum Daca tot nu va arunca-ti la firme precum varta,bosch , Gama Pilot de la rombat e ceva mai buna :) (Am dat de una de 100 Ah care era fabricata in 2006 Si pot sa zic ca era la capacitate maxima !

Off Topic

In legatura cu capacitatea  bateriie se poate face un calcul. simplu eu unu asa le masor capacitatea. le descarc la 0% Si apoi le pun la incarcat masurand curentul cu care incarca. de ex 10Ah/H daca acumulatorul are 100Ah si sta la incarcat 10 ore inseamna ca are toti acei 100ah intregi. am avut si baterii care le descarcam Si in 30 de min erau incarcate complet. (15-15.5 Volti) si invarteau de doua ori.

 

Si apropo de cei care se Plang ca ochiul magic nu e verde. cand o baterie are in gol 12.2-12.3 Nici nu are cum sa fie verde deoarece densitatea electrolitului nu  Ajunge la 1.26 Incat  Biluta verde sa se ridice. In plus de toate bateriile rombat care leam avut Toate aveau ochiul verde cand le scoteam de la incarcat . daca o miscam putin Nu se mai facea verde Decat la urmatoarea incarcare :)) 

Modificat de Nyku1001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baterie ROMBAT, fabricata in martie 2006. A decedat acum 2 saptamani, deci 9 ani vechime, utilizata fiind 8 ani si ceva pe masina.

Sa ma explic: in noiembrie 2013 am cumparat un Logan care avea din fabrica bateria amintita.

Dupa 5 ani, in urma faptului ca trebuia sa plec in concediu, am verificat masina si am constatat ochisorul alb. Pornea Loganul fara probleme, dar mi-a fost frica sa plec asa in concediu si am pornit prin Bucuresti sa cumpar o baterie noua. Am luat acelasi tip de baterie, cel putin dupa datele inscriptionate pe ele: ROMBAT Calciu, FullOption 62Ah, fabricata in urma cu 3 luni de la data achizitiei si care, masurat la raft avea 12,8V.

Am venit acasa dupa vreo 2,5 ore de circulat prin Bucuresti. Surpriza, ochisorul era verde smarald-laser like!

Revin, am cumparat un Bosch C3, pe care am incarcat o noapte bateria noua. Dupa doua ore, indica baterie incarcata, aparatul comutand in modul mentinere. Tensiunea la borne era 14,4V. Am schimbat bateria veche, pe care am incarcat-o complet imdeiat. A durat 12h incarcarea.

Cert este ca, am plecat in concediu cu bateria noua - toate astea petrecandu-se in august-, iar in iarna, dupa primul ger si o statiobare mai lunga, nu am mai putut deschide usile. Ma refer la deschiderea cu telecomanda.

De atunci, am instalat din nou bateria veche/originala pe care, dupa cum va spuneam, am folosit-o timp de 9 ani, din 03.2006 pana in 03.2015.

Din experienta cu 2 baterii, chiar nu pot tage concluzii, mai ale ca una a functionat exceptional de bine si una exceptional de prost. Cert este ca, si tatal meu a achimbat un Rombat instalat original pe masina, dupa 8 ani de la data fabricatiei, nu ca nu era bateria in parametri, ci preventiv, la indicatia celui de la service.

Mentionez ca regimul de functionare al masinii este casnic, cu trasee zilnice scurte si la 3-4 luni cate 2 drumuri, in total de 250km. Masina este dotata cu alarma Astra 777 cu pager/anunciator radio, care de 9 ani a fost in permanenta activa dupa oprirea masinii. De cateva ori pe an, incarc bateria direct pe masina, fara decuplarea bornelor, cu respectivul Bosch C3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu cateva date suplimentare. Cu ambele baterii amintite, functie de perioada mai lunga sau mai scurta de stationare (vobesc de saptamani, stationat cu alarma activa), dupa pornire, la ralanti, tensiunea la borne era intre 13,7 si 14,2V. Cu accelerare, tensiunea ajungea la 14,4V. Dupa un drum lung (ma rog, 250km), la destinatie si ralanti, tensiunea de incarcare era 14,4V. Deci, banuiesc ca nu masina a generat problema cu ce-a de-a doua baterie, ca atunci ar fi fript si pe prima, utilizata ulterior cativa ani.

Eu banuiesc o DIFERENTA DE CALITATE intre bateria montata original pe masina si aceea cumparata after-market. Chiar am auzit ca, in Germania, unde anumiti nemti scartari (sunt sarcastic la adresa celor care considera ca masina este o prelungire a falusului), au inceput sa ceara firma Rombat, fiinf foarte multumiti de calitatea bateriilor instalate pe masinile Logan facute special pentru tara lor.

Putin off-topic, dar conex cu subiectul: pe un Fiat 124 Sport Coupe fabricat in 1967, pe care l-am avut inainte de Logan, ultima baterie m-a tinut 12 ani.

Repet, eu am obiceiul sa INTRETIN parametrii bateriei, prin incarcare, verificare si aducere la nivel, supraveghere. Probabil din acest motiv au avut bateriile durata mare de viata. Cat despre Rombat-ul cumparat mai nou, si care a facut fite, cred ca s-a nascut mort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate bateriile montate in fabrica tin mai mult decat cele aftermarket montate ulterior. Calitatea sigur difera, precum la orice piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat, mie mi-a tinut o varta black din comert mai mult decat cea oem de pe masina(tot varta ),adica a trecut de 5 ani fata de cea originala care la 5 ani isi da sfarsitul.

Dar sincer nu prea am incredere in controlul de calitate romanesc daca nu este comanda externa.

Ca tot este vorba de rombat cum sta la capitolul sigilare impotriva scaparii de electrolit(sistem de captare)?

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, poti sa ma lamuresti de ce totusi pe unele site-uri se scrie ca vand "baterii originale" si nu aftermarket. Vorbind de Rombat, am gasit un site care zicea ca vinde baterii Dacia (fabricate de Rombat) si o alta categorie, baterii Rombat fabricate, ca sa vezi, tot de Rombat. Pe primele era o eticheta cu sigla Dacia, pe a doua categorie fiind etichetele specifice Rombat.

Pe cele doua baterii descrise de mine, si pe aceea original instalata pe masina si pe aceea cumparata la raft, erau exact aceleasi etichete-Rombat, cu aceleasi texte si caracteristici! Deci eu cum as putea sa le deosebesc?-ma refer la EU-clientul european! Dupa spusa comerciantului!? Rombat are oare linii tehnologice mai proaste pentru productia etichetata cu brandul propriu si linii tehnologice mai performante pentru comenzile de la terti? Sau sunt sortate si alese special bateriile pentru Germania, pentru Dacia ce ramane si ramasitele ramasitelor pentru piata libera din Romania?

Oricare din variante nu pare fezabila pentru un marketing corect si cu efecte benefice pentru brand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil pentru magazinele din Romania trec mai toate ctc-ul iar pentru Dacia si export sunt mai rigurosi si nu le dau toate rebuturile.Acelasi lucru se intampla si cu producatorii de piese, ai impresia ca piesa AM produsa de acelasi producator care face si cele OE are aceiasi calitate?Nu platesti numai sigla diferita ci si controlul tehnic mai strict.

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai perfecta dreptate. Chiar off topic fiind, ceea ce zic mai jos confirma procedeul.

Pe vremuri, inainte de '89, avand nevoie de niste componente electronice ultra, super, hyper calibrate, ne-am deplasat la Curtea de Arges unde, din componentele iesite de pe aceiasi linie tehnologica, deja sortate pe categorii de clasa de precizie, noi, din cel mai corespunzator lot, am reluat sortarea, alegand doar crema cremelor. A costat timp si oameni, plus produsele respective. De fapt, pot zice ca produsul final a costat mai mult. Mai bun dar mai scump.

Modificat de liviueviliu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa discutiile voastra vin si eu cu o parere.

1. Am dat de un rombat pilot 100ah fabricatie 2006 bateria sa nu zic ca avea 100% din capacitate. dar 90-95% ii avea. dupa 11 ani

2.Am dat de Varta noua care dupa 2 ani a cedat deodata.

3.BOsch-urile din 2005 merg si in ziua de azi (silver plus)  alta calitate pe vremea aia

Parerea mea este ca orice firma romaneasca nu are controale stricte la baza, daca ei sunt sigur ca bateria reuseste sa functioneze cat dau ei garantie. De ce sa nu o lanseze? mai scapa si cate una buna buna, Norocul fiecaruia, cum sunt baterii care tin 10-15 ani eu sunt 100% ca ei pot sa faca baterii care sa tina 10 ani fara probleme. dar nu vor, nar mai exista Clienti. pana ar mai cumpara lumea baterii ar da faliment. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut eu bosch s5 pana acum in ianuarie, de 3 ani si a picat dupa 3 ani fix. am luat rombat. dar nu porneste ca bosch, parca simtea cheia in butuc, se mai intreaba. dar nu am mai dat 500+ ron. poate a fost un stock nasol dar am zis pas la bateriile premium.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cert este un lucru: chiar daca in viata noastra am avut 2, 3, 10 sau 20 de baterii, avand in vedere ca, aproape sigur au fost de firme diferite, iar daca au fost ale aceluiasi brand, modele diferite, doar mintind am putea spune ca avem date suficiente pentru a baza o statistica serioasa.

 

Cum firmele, in discutia de aici, Rombat, nu numai ca nu prezinta date statistice corecte despre defectiuni, depre rata întoarcerilor si înlocuirilor in garantie, per tip de produs, si cum simultan cu aceasta, fara sa ma bazez pe dovezi, ci doar ca o parere, promoveaza o atitudine de incurajare a nerecunoasterii problemelor propriilor produse, încercând a transfera un procent cat mai mare din vina asupra utilizatorului (e drept ca de multe ori justificat - dar nu întotdeauna), nu ramane decat sa ne "certam" pe forumuri ca firma de la care am luat eu "e mai tare", iar când luam o teapa de la ditamai brandul, la care am platit de 3 ori cat nu face, sa ne roadem unghiile sau sa depunem plangere la ANPC si sa publicam cate un post ofticat. Dupa ce-l publicam, mai primim si cate un reply "prietenos" care ne spune ca suntem angajati ai "concurentei". 

 

Sintetizând ce am citit in posturile de pana acum, conchid ca, ar trebui sa ne facem cruce si sa ne "miruim" inainte de orice achizitie!

 

Evident ca nu ma astept ca cei care lupta pe fronturile inalte ale DNA-ului, de o parte sau alta (in nici un caz de partea noastra, a clientilor/populatiei in general), sa faca ceva in privinta asta!

 

Spre exemplu obligarea firmelor (nu numai a producatorilor de acumulatori) sa afiseze macar estimarea MTBF (parca Medium Time Before Fail). Desigur ar putea fi obligati sa afiseze si rata întoarcerilor in garantie, rata înlocuirilor in garantie si alte elemente care ar putea ajuta clientul.

 

Mi se pare firesc, atat timp cat sunt lasati sa-si faca si reclama, de multe ori daca nu mincinoasa de-a dreptul, evident exagerata si ocolitoare de adevar. 

 

Inchid astfel postarile mele in aceasta sectiune, dezamagit cumva ca singura concluzie pe care pot sa o trag este ca de fapt, teapa, o putem lua din toate partile si ca este doar o chestiune de noroc daca am nimerit sau nu un acumulator bun.

 

Macar Rombat sunt mai ieftine!

 

Va salut pe toti si va doresc tepe cat mai rare si mai ieftin platite! Asa sa ne ajute Dumnezeu!

 

PS Consider ca BOR ar trebui sa considere introducerea unui astfel de verset in Tatal Nostru. Ceva de genul: "Si fereste-ne Doamne de tepe!"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am Rombat pe golful meu de 2 ani si sunt foarte multumit de baterie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Rombat Tornada echipeaza din fabrica si ... Peugeot. Ca si fiabilitate sunt o idee mai sus decat Fiaam si Varta, tot oem Peugeot.

Deci ctc si calitate premium pt export. ca in vremurile bune...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Eu am Rombat Tornada 70Ah pe un ALH. Data fabricatiei bateriei este 2010. SI acum a inceput sa faca figuri, nu mai tine curentul. am uitat 2 ore muzica pornita si nu am mai putut sa pornesc, dar nu conteaza pentru ca a tinut destul de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vad ca a aparut Rombat Premier cu carcasa schimbata si cu garantie 3 ani:

 

https://www.sawauto.ro/baterie_auto_rombat_premier_65ah_numberCJL5E.html

 

Am fost si m-am interesat si la mine la un magazin de piese auto si am gasit-o la pretul de 280 de lei, de 65 Ah, intr-adevar cu 3 ani garantie. Ce ziceti, oare merita cumparata ? :tuktuk:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta 5 lei intre modelul verde si cel gri (premier de 75a) pt un an de garantie in plus - merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rombat, never again :D

 

oricum m-am lamurit si cu garantiile astea, pot sa-ti dea ei 50 ani garantie, dar au niste termeni si niste clauze de iti scoate toata masina defecta, nu bateria lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!