Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Unde se gaseste vaporizatorul instalatiei de Climatronic la masinile noastre? De ceva timp am un miros usor de ranced si vreau sa fac o curatare. Am vazut topicul care vorbeste despre curatarea cu spray, dar as vrea sa ajung la vaporizator pentru ca inteleg ca acolo este cauza problemei. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine incepuse sa miroasa urat, dar dupa inlocuirea filtrului de polen s-a rezolvat. Ai verificat filtrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine a inceput sa miroasa urat si la fel, banuiesc ca este filtrul de vina. am impresia ca ori nu mi l-au schimbat la revizie ori mi-au pus fara carbon activ. (acum 1000 km, facuta revizia).

parca se mai discutase aici diferenta notabila dintre un filtru de habitaclu normal si unul cu carbon activ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina de vreo 10 zile , primul proprietar a fumat in interior , eu nu fumez si ma chinui sa scot fumul de tigara :) din interior. ce am observat cand merg doar cu aerul de afara vine un miros de acru si dispare cand dau drumu la clima, cred ca e de la filtru de polen , il voi schima cu un filtru de carbon 60Ron buc, sa dispara si mirosu de gaze de la esapametul masinilor care merg in fata.

Modificat de mafia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mafia - du-te si curata-i interiorul la o spalatorie buna ( adica spala-l cu alte cuvinte) e pana in 150RON si nu o sa mai simti nimic dupa.Chiar merita! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat filtrul de polen saptamana trecuta. Mann, Carbon Activ, 42 lei. Cred ca vaporizatorul este imediat in stanga filtrului de polen in instalatie. Deci ar trebui sa scot filtrul de polen si sa spreyez solutia dezinfectanta inspre stanga. Cei cu O2 (probabil si G5) asa ati facut? MIrosul nu este puternic, dar nu vreau sa am pasageri nedoriti si numerosi in masina (recte bacterii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiti la baza torpedoului, unde se deschide, spre consola, se vede un furtun negru spitat, si *cred* ca il gasesti si in consola centrala dand la o parte panoul lateral. Filtrul de polen il puteti schimba de cate ori vreti, nu acolo rezida mirosul ala de capra marlita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pateam acelasi lucru la un Opel, era vorba de placutele de frana, dar inainte de a le schimba poti sa verifici daca sunt bine centrate jantele. E mai ieftin :)

"Cred ca placutele s-au sticlit pe deasupra si in loc sa prinda si sa se uzeze in timpul franarii aluneca pe disc. Ar trebui sa fie evidenta si o uzura mai redusa decat ar fi normal si o frana ceva mai slaba, in conditiile in care feelingul in pedala a ramas normal."

multumesc ptr sfaturi sper sa fie de la placutele de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, doamna, va rog... pt discutii generale si glumitze, avem topic dedicat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am ridicat doar o problema...si apropo nu sunt doamna :angry: doar florin...nu gasisem alt nick la momentul respectiv...!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florina7 - referitor la problema ta..in afara de placute, ar fi trebui sa verifici si discurile, sa nu fie cumva ovalizate.

Ovalizarea lor apare cand sunt supuse la scaderi bruste de temperatura...gen, dupa ce ai folosit franele intens, te duci cu ea la spalat si se da cu apa rece la roti...sau decelerezi brusc in conditii de ploaie de la viteze peste 110 Km/h..de obicei pe autostrada. In ultimul caz, asa s-au ovalizat discurile la un E-Class 220 CDI pe Bucuresti-Pitesti! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult CLAUDIU orce este posibil...presupun ca chiar daca masina este in garantie mai mult ca sigur discuriile intra ca consumabile si nu le schimba..... mai stau putin cu ea asa sa vad ce se mai intampla..daca o sa fie din ce in ce mai accentuat ma duc cu ea la service.....dar mai intai o sa schimb placutele de frana si o sa vad ce se intampla!!

...dar apropo crezi ca se poate verifica la reprezentanta ca sunt discuriile ovalizate???...si daca daa ce fel...vine nea Vasile..sa uita putin la ea si spune daaa sigur sunt discuriile..sau pune vreun aparat de masurat pe discuri si constata acest lucru. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De intrat pe garantie...nu stiu ce sa iti zic...nu cred, probabil intra la consumabile.

De vazut daca sunt ovalizate...poti sa dai roata jos si sa te uiti la ele...de obicei pe fata se intampla, deoarece este sarcina mai mare.

In mod normal, ele ar trebui sa fie perfect drepte...!

Schimba prima data placutele...si vezi daca iti mai face si apoi gandeste-te la discuri! :blah_:

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea ca la ochiul liber e FOARTE greu de dat seama..cred ca e de ordinul microniilor ptr ca nu face tot timpul...ok o sa incerc cu placutele si va tin la curent....mersi mult inca o data CLAUDIU :Driver:

chiar acum am vorbit cu cineva de la reprezentanta Skoda iar discuriile sunt doar 10.000 km in garantie...nu mai spun nimic.. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUTARE!!!!!...o mica intrebare pentru cei care s-au mai lovit de aceasta problema (sper)...in momentul in care rulez cu viteza de 140/h si apas frana trepideaza usor volanul..de la ce sa fie oare..placutele sau discurile pe fata..ce credeti....sub 100 la ora nu se intampla acest fenomen...???(octavia 2 2008 19.000 km)

Parerea mea e sa vezi si directia nu numai franele. Poate fi un surub slabit. Stiu de un Mitzubishi Pjero care in momentul cand franai trepida volanul. L-am verificat la frane si nimic. Ulterior am descoperit la directie un surub slabit. M-am ferit sa merg tare si sa franez brusc si in concluzie daca ceda surubul puteam sa am mari necazuri (a se citi accident).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok..o sa iau si aceasta varianta in calcul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pasii sunt simplii:

- verificare presiune corecta in roti

- echilibrare roti si eventuale indreptari ale jantelor

- geometria rotilor - reglaj directie

Daca si dupa asta mai face, e alta problema, apare mai ales la masinile lovite frontal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar acum am vorbit cu cineva de la reprezentanta Skoda iar discurile sunt doar 10.000 km in garantie...nu mai spun nimic.. :icon_thumright:

Daca se dovedeste ca sunt discurile, spui frumos celor de la reprezentanta ca aberatia lor cu 10k garantie sa o pastreze pentru ei. Faci e-mail catre Skoda.CZ, catre Porsche Romania, etc. In acel e-mail sa spui foarte clar ca este un defect de fabricatie si nu uzura. Sunt multe probleme cunoscute si cu toate astea unele service-uri inca recurg la subterfugii pentru a scapa de acordarea garantiei.

p.s. Daca cei de la service iti vor spune ca nu e defect de fabricatie, sa le ceri in scris o motivatie scrisa din care sa reiasa clar, cu dovezi, care e cauza care a dus la ovalizarea discurilor de frana. Asta bineinteles daca se constata ca sunt discurile ovalizate. Apoi, OPC, e-mail Cehia, e-mail Porsche Romania, e-mail director de service si catre patronul reprezentantei Skoda unde ai sa mergi cu masina.

Nu are nimeni ce si cum sa iti dovedeasca, discurile de frana nu aveau voie sa se ovalizeze la un asemenea parcurs si este evident ca daca s-a intamplat asta, e un defect de fabricatie.

La fel si cu placutele de frana, discul de ambreiaj, etc. Cand uzura pe ele este infima dar placuta s-a deteriorat sau nu mai franeaza ori apar probleme, este supusa garantiei. Nu va mai luati dupa toti poetii de prin service-uri si luati de buna placa cu "piesa de uzura".

BTW Florine. Daca-ti schimba discurile o sa te oblige sa platesti placutele de frana... zi-le sa puna noi daca uzura lor este sub 50%. Se poate masura. Daca nu vor, iar, e-mail-uri cat cuprinde la toata lumea. Si trimite asa, cam la doua zile ca nu cumva sa uite cineva de problema ta. Si spune-le ca o defectiune la sistemul de franare e un lucru foarte grav. Daca ei iti zic ca nu. Nimic mai simplu, sa iti dea in scris ca isi asuma toata responsabilitatea in caz ca se intampla ceva. Acum la modul serios, iti cumperi Skoda si ai pretentia ca masina aia sa-ti transmita siguranta si incredere in ea...

Modificat de d-rive
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr Rion

- o sa verific presiunea in roti dar nu cred sa fie de acolo ptr ca ar trage stanga sau dreapta(cu toate ca nu este o regula cand este o roata sa traga stanga sau dreapta)

- echilibrare roti...tocmai le-am facut in primavara si nu cred sa am jantele strambe (dar o sa verific si acest aspect)

- cand o sa fac echilibrarea incerc si unghiul

ptr D-rive

multumesc ptr sfaturi..va tin la curent cu evolutia lucruriilor..mai greu cu cei de la Brady..dar nu ma las eu cu una cu doua..o sa incerc o programare in service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa schimbi si rotile cu totul. Poate fi o janta care sa nu fie bine construita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florina7:

Daca ai jante din aliaj sau aluminiu verifica daca nu ai noroi pe interiorul gentilor. Se intampla urmatorul fenomen: parcurgand o strada noroiasa, noroiul ajunge pe interiorul jentii, dar din cauza fortei centrifuge se aseaza uniform si se usuca peste noapte. Te duci la spalatorie si baietii curata cu jet de apa numai o parte a jentii: roata devine dezechilibrata imediat.

Discurile se ovalizeaza mai greu, gen cobori o panta lunga cu franari frecvente, dupa care frenezi brusc intr-o baltoaca mare de apa.

Ovalizate discurilor de frana se pot verifica foarte simplu cu un ceas comparator. Abaterea de ordinul zecimiilor de mm este deja mult.

Ovalizarea nu este o tragedie, un strungar mai iscusit rectifica discurile in 20 minute (asta daca are un dispozitiv "butuc roata"), daca materialul discului nu este ars (adica calit).

Daca este ars (si de acest aspect strungarul isi da seama imediat), discul trebuie inlocuit cu totul.

De altfel am vazut strung special pentru echilibrarea discurilor, cu doua cutite simultane, cu precizie de 5 miimi de mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ptr d-rive cred ca cea mai buna varianta o sa schimb jantele din fata in spate

ptr srudolf o sa verific dar asa cum am spus putin mai sus o sa schimb rotiile intre ele si daca face tot la fel o iau pe fir adica directie sau discurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate mai are cineva problema asta: merg la munte, la deal, cand accelerezi (ca sa urci) si ala din fata pune frana, cand ridic piciorul brusc de pe acceleratie ceva la motor parca "latra", de vreo doua trei ori "wham", "wham", wham" .. si se hatane un pic si masina (dar aproape imperceptibil) .. accelerez .. iar ridic brusc acceleratia .. la fel .. de fiecare data .. pe drum drept nu se manifesta .. doar cand e in cuplu. Ce sa fie? Nu stiu sa ma gandesc la altceva decat la turbina, cineva spunea mai demult ca sunt palele variabile ale turbinei care se ajusteaza, dar prea cu zgomot, nu cred ca e normal sa faca asa. Ce poate sa se intample cand esti in cuplu (la deal), accelerezi si iei piciorul brusc de pe acceleratie .. chiar cand incepe turbina sa bage .. ii tai "elanul" .. o fi ancrasata, dar unde gasesc un service sa-mi verifice/curete turbina? Ca la reprezentate cred ca nu se baga sau oricum cer prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am schimbat uleiul de motor si filtrul de ulei. Baietii de la service au zis ca e o noua directiva de la Skoda cum ca e recomandat sa se foloseasca ulei 5W30. Am zis sa merg pe mana lor si am pus Mobil 1 5W30. M-am uitat pe cutie si scria mare si clar ca respecta norma VW 505 01 ceea ce se cere in cartea masinii.

Toate bune si frumoase pana azi dimineata,cand, in drum pe servici, cu motorul cald bine si dupa niste depasiri cu 140km/ora, am intrat intr-un viraj dreapta destul de larg dar luat cam cu 100km/ora. In timpul virajului deodata am auzit doua beep-uri tari dinspre bord. Am tras pe dreapta amintindu-mi cum ca beep-urile le da masina cand se aprinde un martor galben sau rosu.

Dupa ce am oprit, m-am uitat in bord dar nu era nici un martor aprins. Am ridicat capota si m-am uitat la joja de ulei dar era ok asa ca am continuat drumul dar mai tempo.

Faza e ca am sunat la service iar baietii mi-au zis ca daca un martor se aprinde, indiferent ca e galben sau rosu, ramane aprins. Ei nu au stiut ce raspuns sa-mi dea. Asa ca apelez la voi.

A mai patit careva chestia asta. Sa auda 2 beep-uri din bord ca si cum ma atentioneaza ca ceva nu e in regula dar sa nu se aprinda nimic pe bord?

PS: Banuiala mea este ca datorita faptul ca am pus ulei cu grad de vascozitate mai mic, 5W30 in loc de 5W40, masina fiind in viraj cu 100km/ora si uleiul foarte lichid, forta centrifuga a impins uleiul intr-o parte a baii, iar senzorul de ulei a avut impresia ca nu mai am ulei pentru o fractiune de secunda si de asta au aparut cele doua beep-uri in bord.

Modificat de so19105
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

erai cumva pe rezerva la motorina????..sau martorul de la centura???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!