Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

sunt niste conditii care trebuie indeplinite ca sa porneasca : motor pornit, sarcina pe alternator sa nu fie prea mare (baterie descarcata, faruri + consumatori mari pornite). Si pus climatronicul pe HI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca trebuia sa fie si temperatura motorului sub o anumita temperatura iar cea de afara sub o anumita valoare. Se poate face un centralizator cu toate conditiile? Eu de exemplu nu stiam de darul climatronicului pe Hi.

Sent from my GT-I9070 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se activeaza PTC daca nu este dat reglajul de temperatura la peste 80% din scala parca.

 

Andrei, conditia cu scala este valabila la masinile fara climatronic, unde era nevoie de rotirea butonului de temperatura la peste 80-90% din cursa, deoarece au un microintrerupator care decupla de la masa un fir a.i. sa intre incalzirea auxiliara in functiune.

 

Cele cu climatronic (macar cele mai noi dintre ele) functioneaza ceva de genul:

A - daca temperatura exterioara este sub 17-20C, dar peste +5C

pentru activare trebuie setata temperatura pe HI

pentru dezactivare (daca a fost in prealabil activata) trebuie pus pe LO

 

Daca dupa punerea pe HI se trece pe 22C, incalzirea auxiliara functioneaza pana intalneste una din conditiile urm:

 

- incarcarea alternatorului peste 95% pentru o perioada mai mare de timp

- temperatura lichid de racire peste 75C

- in cabina aerul a ajuns f aproape de temperatura setata

- turatia motorului sub 500-600 rpm

- parca mai era ceva, dar nu-mi mai amintesc

 

B - daca temperatura aerului este de sub +5C, incalzirea auxliara porneste automat, indiferent de temperatura setata si nu poate fi oprita voluntar. Acum, n-am incercat si daca porneste pe LO, probabil ca nu.

Incalzirea nu este conditionata de apasarea butonului AC (cel care inlocuieste butonul ECO). Poate la cele cu buton ECO se putea opri din acel buton, dar la cele cu AC nu se opreste. Conditiile de oprire de mai sus (alternator, turatie, etc) raman valabile

 

Cand porneste, porneste cu rezistenta mica (1/3 din capacitate) iar daca incarcarea alternatorului se mentine sub 50%, se opreste rezistenta mica si porneste cea mare (2/3 din capacitate). Daca incarcarea ramane sub 50%, porneste si rezistenta mica (1/3), incalzirea functionand la maxim

Daca de la inceput incarcarea alternatorului este de peste 50% nu porneste deloc

 

PTC reprezinta tipul termistorului electric (positive temperature coefficient) din compunerea radiatorului incalzirii aditionale, care indica faptul ca rezistenta electrica creste odata cu temperatura (ca masura de protectie antiincendiu). 

 

In contrapartida, mai sunt termistorii NTC folositi, printre altele, la fabricarea senzorilor de temperatura. La acestia rezistenta scade odata cu cresterea temperaturii

 

VW numeste piesa aia Z35, prin PTC se indica doar tipul rezistorului din compunerea sa

 

Toate cele de mai sus sunt valabile la climatronicul meu. Daca vreti sa verificati la voi, intrati in canalul 20, unde 0 indica incalzire aditionala OFF, iar 1 reprezinta ON

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Astazi cand m-am dus sa deschid masina am vazut ca pe partea dreapta nu se mai aprind becurile de la oglinda ( nici de semnal ). Problema mai mare este ca nu se incuie nici portiera pe partea dreapta, deci nu am apucat sa ma duc la vreun service la ora asta... vreo idee de la ce ar putea fi? mentionez ca geamul merge ridicat-coborat.

E posibil ca firul de masa sau de alimentare, de obicei cele 2 mai groase, sa fie rupte in burduful flexibil dintre usa si stalp la acea usa, am mai intalnit!

 

 

Am rezolvat-o cu ajutorul lui F l o r i n, ii multumesc pe aceasta cale... era de la o mufa (cea din stalpul masinii de pe usa dreapta fata). acum totul a revenit la normal.  :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi mi-a adus un coleg o bucata de policarbonat asa ca zilele urmatoare o sa ma apuc sa crosetez o aparatoare ce va acoperi integral radiatorul.

sint convins ca pentru functionarea in parametrii corecti va fi mai mult decit suficient aerul care intra pe linga dar nu va mai lovi frontal :)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da valentin, nu te contrazic  :)  nu am stat sa verific toate trebrile astea la PTC.

 

stim majoritatea ce este PTC, insa noi folosim denumirea asta pentru ca e mai scurta si toti stiu despre ce este vorba, nu se gandeste nimeni ca e vorba de tipul rezistentei :P

 

eu am enumerat conditiile emprice si principale, pentru marea majoritate care are climatronic pe masina (temperatura pe HI si ECON dezactivat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi mi-a adus un coleg o bucata de policarbonat asa ca zilele urmatoare o sa ma apuc sa crosetez o aparatoare ce va acoperi integral radiatorul.

sint convins ca pentru functionarea in parametrii corecti va fi mai mult decit suficient aerul care intra pe linga dar nu va mai lovi frontal :)

 

Asteptam poze!

De unde se poate achizitiona policarbonat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la pravaliile de materiale de constructii

dar cum nu am ce face cu ditamai coala am preferat sa caut o bucata la cei carora le prisoseste un rest.

 

evident ca o sa vin cu poze :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am acoperit  partea din fata a radiatorului cu policarbonat dar i am facut o mica decupatura :D  pentru a intra aer cam de 150x80mm se simpte diferenta temperatura apei creste mult mai repede e testat s.a.m.d.

Modificat de Ulyse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inginerii care au proiectat sistemul de racire la 1.9 tdi, sunt cam prosti saracii!!!

au uitat sa puna cartonul in fata radiatorului!

sa le  explicam noi,cum se procedeaza la dacia 1300!

 

motoarele diesel se incalzesc mai greu si se racesc la fel de greu!!!!!

eu spun sa terminati cu 'tiganiile',sa va schimbati termostatul si antigelul,cu unul de calitate, costa cam 250 lei.[ scump dom'le scump]

adevarul este ca o bucata de carton sau policarbonat este mult mai ieftin.

daca nici asa nu sunteti multumiti,va sugerez WEBASTO [cu programare] si scaune incalzite!!!

 

 imi cer scuze moderatorilor pentru ironii,dar nu pot incuraja astfel de practici!

Modificat de ralucapushuka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca le stii bine pe toate :)

de ce inginerii aia nu au pus ca la modelele anterioare tulumba aia cu 3 bujii pt incalzirea rapida a lichidului?


ps: cum e ala motor atermic? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 DragosR ,nu vreau sa intru in polemici.

atermic-necesita o temperatura constanta,pt.a functiona in parametrii.

cartonul in fata radiatorului nu este o solutie.

poate avea repercursiuni grave asupra motorului.

verificati:termostat,antigel,clapeta de deschidere a caloriferului,calorifer [poate este infundat].

Modificat de ralucapushuka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la toate tsi-urile noi e calorifer infundat! De asta se incalzesc greu!

Am mai discutat cum incalzea masina mea la -20 de grade prin Cheile Bicazului.

Cartonul(sau mai elegant acea masca la 120 ron de pe un site din Cluj) e binevenit, dar ca in anumite momente(temperaturi mai mari sau drumuri lungi) probabil ca trebuie dat jos. In plus cred ca orice sofer urmareste temperatura la apa. daca sare vizibil de 90 il dam jos! Avantajele tehnologiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raluca, orice motor de pe masinile noastre obisnuite este un motor termic. 

Uite recunosc, eu nu am avut dacia 1300 si sufar pentru asta (hell not); tata si-a luat doar masini straine (rusesti) si la un moment dat a luat de la magazin o jaluzea ce se monta in fata radiatorului si se actiona cu o maneta identica cu cea de soc. Bine, acea masina avea si posibilitate de montaj stergatoare la faruri....

 

Acum cred ca ne lasi ca pe banii nostri sa ne distrugem motoarele cu "cartoane"?!?!? Mai bine am eu psihicul bun ca asa pot sa cumpar alt motor, alta masina decit sa ma enervez vazind consumul si cum nu salta acul la temperatura pe 12km...

 

Revenind la cartoanele noastre, se deschide porcbagajul si se ia foaia de policarbonat:

post-1792-0-61600800-1383066799_thumb.jp

apoi se ia ruleta, se fac masuratori si apoi cu un cutter (evident, obiecte de inventar, doar nu le stric pe alea personale) se taie cu atentie policarbonatul (vedeti mai tirziu de ce cu atentie)

Ca idee, lungimea se ia intre lonjeroane dar cu ceva in plus ca sa faca o mica burta si sa se poata taia intr-un fel. Dupa ce se taie pe lungime se masoara si pe inaltime cit sa nu acopere priza de aer.

Burta "cartonului" de policarbonat reazema la mine de clemele ce tin conductele de la spalatorul de faruri (la cine nu are asa ceva, poate ca e mai bine).

In episodul urmator am marcat unde o sa pun niste dibluri de plastic (pe trager) in care voi fixa niste lamele ce vor fi legate cu suruburi/saibe/piulite la capatul opus de placa de policarbonat.

Dupa cum se vede, placa vine cam pina la jumatatea grilei deci va fi suficient aer rece la partea superioara a radiatorului.

Ma gindeam sa fac o simulare a curgerii aerului peste acest "carton" de policarbonat dar nu stiu cum sa interpretez gaura de 10 ce o are pe undeva (si asta e second hand in pana mea...)

post-1792-0-15433400-1383067339_thumb.jppost-1792-0-82047200-1383067356_thumb.jp

post-1792-0-04803100-1383067393_thumb.jp

Pentru interesati, miine pot sa fac masuratori exacte cu "cartonul" din dotare.

Ma gindesc ca asa cum sta acum e posibil ca sa nu mai am nevoie de elementele de fixare. Cum acum sint doar 16 grade am si incaltat masina cu rotile de iarna de bucurie ca o pot combate la maxim.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca le stii bine pe toate :)

de ce inginerii aia nu au pus ca la modelele anterioare tulumba aia cu 3 bujii pt incalzirea rapida a lichidului?

ps: cum e ala motor atermic? :lol:

 

nu au mai pus tulumba cu 3 bujii pentru ca au montat rezistenta electrica de aprox 1200 W in interiorul unitatii de climatizare. PTC se mai numeste uzual.

Oricum si CGP ( bujiile) si PTC se monteaza pentru confortul pasagerilor.

 

post-17228-0-85809100-1383072396_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raluca..si ti se pare tie ca policarbonatul impiedica  temperatura constanta,pt.a functiona in parametrii;.sa fim seriosi cand or fi -10 grade sa vedem in cat timp ti se ridica apa 


azi am mers prin Buc toata ziua nici macar nu au pornit ventilatoarele si au fost 23 grade acul era acolo la 90 ;)

 o sa adaug poze 

Modificat de Ulyse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va spun eu, cand aveam Matiz, vibratorul ala in 3 pistoane se incalzea dupa minim 5 km, timp in care dardaiam de parca eram curentat. I-am pus in fata un linoleum si vedeam ca se incalzea MULT mai usor. Si motorul ala, chiar daca era pe benzina, era MIC, se incalzea mai usor, insa il ajutam si la consum punandu-i obturator.

Anul asta pun carton si la tractorul din dotare, fac naveta foarte scurta (doua ture de 5-9 km), apa se ridica greu, consumul e... fara numar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incalzire in scaune, am si feon dar mie imi lipsesc bujiile alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, din postarile voastre am aflat despre acest PTC de care nu stiam si pe care o sa-l incerc cand vine frigul si am mai inteles ca daca obturez grila de sus,de la capota cu policarbonat sau cu plastic din ala Heko, nu dauneaza motorului si in principiu nu ar trebui sa se supraincalzeasca dar trebuie totusi urmarita temperatura.Va multumesc pentru ajutorul oferit.daca mai aveti si alte sugestii, le astept cu placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu,[sper sa nu gresesc] circuitul lichidului de racire se face prin radiator in momentul deschiderii termostatului.

sunt mai multe tipuri de termo. care deschid mai devreme sau mai tarziu.

pana la deschiderea termo. , circuitul se face intre motor si calorifer.

eu consider ca obturarea grilei si implicit a 90% din radiator,nu are cum sa influenteze temperatura din motor, daca termostatul este inchis iar circuitul apei nu se face si prin radiator..

poti avea afara -30 grade, cartonul pus in fata nu ajuta, atata timp cat termostatul este inchis .[este logic]

sansele ca antigelul sa fiarba, sunt mici, daca temperatura afara nu este mai mare de 10 grade,dar electroventilatorul sau vascocuplajul ,vor fi foarte solicitate deoarece vor compensa, in mare parte, lipsa racirii cu aer.

daca termostatul este blocat pe deschis[se intampla des,cu toate ca acul in bord indica 90] atunci motorul se va incalzi greu.

nu cartonul pastreaza temperatura antigelului constanta, in motor,ci termostatul!

Modificat de ralucapushuka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In asa zisul circuit mic de care vorbesti apa se incalzeste relativ repede si termostatul se deschide rapid, intand in functiune circuitul mare cu antigelul ff rece.

Daca ar fi asa cum zici, toate tsi-urile au termostatul defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... sa ma enervez vazind consumul si cum nu salta acul la temperatura pe 12km ...

 

DAr tu ai rezistenta in habitaclu.

as putea spune ca nu ma incalzeste cu nimic :D, referitor la ce am citat mai sus :)

 

consider ca stie cam toata lumea de ce e de kko sa mergi cu un motor rece mai tot timpul ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca 1.2 tsi  nu merge decat cu carton,

imi pare rau pt.posesorii acestei motorizari.

ma bucur ca eu la 1.9 tdi nu am problemele astea.

 

bogdanpiatra- termostatul,deschide si inchide,deschide si inchide,deschide si inchide, pt. a tine in motor 90-94 grade.

cand deschide nu navaleste apa rece din radiator in motor,crede-ma ca intra fff putina,apoi inchide!

oricum nu mai conteaza,se pare ca s-a gasit solutia[cartonul]

bafta !

Modificat de ralucapushuka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cartonul nu are legatura cu apa din radiator, daca asa aveti impresia Doar la masinile care au termostatul blocat pe deschis.

Pur si simplu OBTUREAZA DEBITUL DE AER CARE INTRA IN COMPARTIMENTUL MOTORULUI SI IL RACESTE DIRECT PE ACESTA.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!