Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

prin abraziune. intra nisip in bucsa...

practic se subtiaza / rotunjeste acel capat hexagonal

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Farurile Xenon OEM la Octavia 2 sunt bi-xenon? Pe ce principiu functioneaza faza lunga? Am vazut ca are halogen dar nu mi-am dat seama daca are si obturator la becul cu xenon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa-mi tapitez masina (scaune, bancheta, fete usi). Stiti o firma de incredere care face si treaba buna in Bucuresti?

 

Multumesc mult,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am experimentat ceva nou, cel putin pentru mine: fara a apasa ambreiajul, am apasat acceleratia si frana. S-a activat un soi de frana maxima, ca de urgenta si masina s-a oprit la maximul  permis de cauciucuri. Stie cineva exact despre ce e vorba?

P.S. Nu incercati decat daca nu aveti pe nimeni in spate, raspunsul franelor e fenomenal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai apasat frina cu stingul e normal sa se opreasca asa :)

stingul e setat pe on/of iar dreptul progresiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica vrei sa spui ca am apasat ca un badaran. Nu e asa, doar putin daca pisti frana se activeaza la maxim si ramane blocat pana iei piciorul de pe frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inclin sa-i dau dreptate lui Dragos, cu stingul nu prea am reusit sa apas gradual, fin, pe frina nici-odata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piciorul stang e obisnuit sa apese mai voiniceste. Indiferent cat de fin incerci sa apesi tot brutal va parea. Trebuie mult exercitiu pentru a putea pune frana cum trebuie cu piciorul stang. Pilotii de raliu fac asa ceva.

 

@nervoss: Crezi ca a franat mai brutal cand aveai piciorul atat pe acceleratie cat si pe frana decat daca apasai la maxim frana?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este sistemul dual rate care dă maximum de eficiență când sesizează o mișcare rapidă a pedalei de frână indiferent dacă s-a mișcat doar pe jumate de cursă sau cursă întreagă

 

Uite, am gasit acum și explicația ”oficioasă”

Dual rate. MBA – asistenţă mecanică a frânei

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:mP38vhUAVh4J:skoda.com.co/mdr/innovations/technologies/safety/pages/safety.aspx+&cd=24&hl=ro&ct=clnk&gl=ro

Modificat de MAKRON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru l-am patit si eu la fosta Fabie. Eu in schimb am descoperit acest fenomen in alte conditii,

In ignoranta mea m-am ghindit ca dupa ce am schimbat placutele de frana sa le "mulez" mai repede dupa uzura discurilor sa merg cu acceleratia apasata, la viteza constanta si sa apas frana finut sa se apropie placutele de discuri. Supriza a fost pe masura si total neasteptata. Era sa ma lipesc de parbriz. Am renuntat sa mai fac mai ales ca nici nu e recomandat deloc sa faci asta cu placutele noi.

Eu cred ca e un fel reactie a masinii si considera ca te-ai zapacit, ai intrat in panica si din greseala ai apasat ambele pedale, in mod normal ar trebui sa franeze si  in acelasi tip sa accelereze, cam incompatibile cele 2 comenzi si alege sa franeze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Farurile Xenon OEM la Octavia 2 sunt bi-xenon? Pe ce principiu functioneaza faza lunga? Am vazut ca are halogen dar nu mi-am dat seama daca are si obturator la becul cu xenon...

NU, nu are bixenon. Pe faza lunga este doar becul cu halogen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care considera ca am apasat voiniceste cu stangul, le recomand sa incerce...nu trebuie sa apesi deloc tare, doar sa ai si piciorul pe acceleratie. Ma lamuresc maine dimineata cu frana asta violenta!

@bogdan cu alte masini asa luam curbele mai voiniceste,  frana cat sa poti lua curba si acceleratia la blana(cand luai piciorul de pe frana deja nu era niciun lag la acc) ... cred ca nu sunt chiar dus, dar azi m-am speriat la cum a franat masina. Apoi am mai incercat de cateva ori la viteza mica, e wow senzatia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand calci frana, calculatorul "taie" alimentarea... deci ai frana de motor si frana de serviciu (nedozata dupa cum spunea un coleg mai sus) in acelasi timp

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Daca esti in acceleratie si apesi frana se taie gazul la motor. Pentru a reaccelera cu frana de picior activa trebuie sa iei/pui piciorul pe acc si atunci va demara iar.E o functie de siguranta, daca se defecteaza pedala de acc in mers un singur impuls de la pedala de frana o devalideaza pe cea de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa imi iau anvelope de vara ca ale mele au 3 ani si nu cred ca mai sunt bune si nu stiu de care

Ma poate ajuta cineva?

Am mai multe variante in gand. PE maina am avut conti din fabrica si am fost multumit. E ceva mai bun?

M-am uitat pe diverse site-uri si mi-au placut astea puse mai jos.

 

Dunlop - 205/55R16 V BluResponse

Goodyear - 205/55R16 V EfficientGrip Perf

Continental - 205/55R16 V PremiumContact5

Michelin - 205/55R16 H Energy Saver + GRNX

Continental - 205/55R16 W PremiumContact5 XL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu crezi ca mai sunt bune?  Nu e treaba de credinta, ci de inaltimea profilului care mai e disponibil pe anvelopa. A ajuns uzura la markeri? 

 

Si ale mele au 4 ani si 50.000 km , dar inca mai au destul cauciuc pe ele.

 

Cred ca trebuia sa studiezi aici  : http://vwforum.ro/forum/14-jante-si-anvelope/

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adresez o întrebare tuturor posesorilor de O2 indiferent de motorizare.

 

Mi s-a întâmplat în ultimii doi ani, în următoarele condiţii:

-în sezonul cald, peste 30°,

-atunci când eram cu maşina full şi AC pornit (cuplu sarcină mare la pornirea de pe loc)

-eram prins în trafic bara la bară, prima dată în Istanbul a doua oară în Bucureşti,

-din cauza alternării pornirilor de pe loc cu opririle, stiţi voi, mergi doi metri, frână ....şi tot aşa

 

Problemă: la cuplarea ambreiajului şi punerea în mişcare începea să scuture ca la dacie când plecai în trei pistoane.

 

Un mecanic mi-a spus ca este din cauza supraîncălzirii ambreiajului, lucru la care m-am gândit şi eu dat fiind că îşi revenea după ce scăpam de trafic.

Explicaţia teoretică ar fi că prin încălzirea materialului de pe disc scade valoarea lui μ şi ambreiajul aderă la volant şi la placă cu intermitenţe atunci când se face cuplarea pe un raport cuplu motor-cuplu sarcină foarte mare. De aici apare şi scuturarea.

 

Întrebarea ar fi, dăunează pe termen scurt sau pe termen lung? Ar fi indicat să oprim şi să îi dăm ragaz să se răcorească sau mergi mai departe pentru că aşa face toate?

 

Cu anticipaţie :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu fac toate asa.

 

trebuie verificata suprafata placii de presiune si a volantei, materialul de pe disc nu prea isi modifica coeficientul de frecare asa usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu, fac analogie cu încălzirea discurilor și a saboților de frână când eficiența scade similar din cauza modifică lui miu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Eu mi-am luat skoda in sept 2010, si din prima primavara am avut miros de otet in masina. :wacko:  Acum intru in al 3-lea an de cand o am si a dat un pic caldura si deja mirosul cel neplacut mi-a aparut in masina din momentul in care am pornit ac-ul.

Mi s-a zis la prima igienizare a instalatiei de climatizare ca trebuia sa tin ac-ul in pozitia automant, si ca astfel nu imi aparea mirosul...si am crezut, am facut asta iarna urmatoare, dar tot degeaba. :grrrrrr: 

Iarna ce tocmai a trecut am facut cam dupa capul meu si odata la 2-3 sapt mai porneam ac-ul, insa fara rezultat.

Acum trebuie iar sa fac igienizare, oricum schimb filtrele in curand pt ca trebuie sa merg la revizie, insa eram curios daca si la voi e ceva asemanator ca si la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, e oarecum normal.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel e si la mine, desi am tinut clima numai pe Auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand schimbati filtrul de polen, luati cu carbune activ. Sau luati normal si suportati mirosurile!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adresez o întrebare tuturor posesorilor de O2 indiferent de motorizare.

 

Mi s-a întâmplat în ultimii doi ani, în următoarele condiţii:

-în sezonul cald, peste 30°,

-atunci când eram cu maşina full şi AC pornit (cuplu sarcină mare la pornirea de pe loc)

-eram prins în trafic bara la bară, prima dată în Istanbul a doua oară în Bucureşti,

-din cauza alternării pornirilor de pe loc cu opririle, stiţi voi, mergi doi metri, frână ....şi tot aşa

 

Problemă: la cuplarea ambreiajului şi punerea în mişcare începea să scuture ca la dacie când plecai în trei pistoane.

 

Un mecanic mi-a spus ca este din cauza supraîncălzirii ambreiajului, lucru la care m-am gândit şi eu dat fiind că îşi revenea după ce scăpam de trafic.

Explicaţia teoretică ar fi că prin încălzirea materialului de pe disc scade valoarea lui μ şi ambreiajul aderă la volant şi la placă cu intermitenţe atunci când se face cuplarea pe un raport cuplu motor-cuplu sarcină foarte mare. De aici apare şi scuturarea.

 

Întrebarea ar fi, dăunează pe termen scurt sau pe termen lung? Ar fi indicat să oprim şi să îi dăm ragaz să se răcorească sau mergi mai departe pentru că aşa face toate?

 

Cu anticipaţie :salut:

Astăzi, un alt mecanic îmi spune că de fapt nu este de la supraîncălzire ci pentru că se dilată din cauza căldurii!?...

 

-Bun, dar ce anume se dilată? întreb eu, curios...

-Păi, tot ansamblu volant-disc-placă!

-Aşa, şi?

-Nu mai ˝calcă˝ cum trebuie, dar asta nu e o problemă, zice el...

 

Discuţia s-a terminat ca în zona crepusculară, n-am înţeles nimic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Eu mi-am luat skoda in sept 2010, si din prima primavara am avut miros de otet in masina. :wacko:  Acum intru in al 3-lea an de cand o am si a dat un pic caldura si deja mirosul cel neplacut mi-a aparut in masina din momentul in care am pornit ac-ul.

Mi s-a zis la prima igienizare a instalatiei de climatizare ca trebuia sa tin ac-ul in pozitia automant, si ca astfel nu imi aparea mirosul...si am crezut, am facut asta iarna urmatoare, dar tot degeaba. :grrrrrr:

Iarna ce tocmai a trecut am facut cam dupa capul meu si odata la 2-3 sapt mai porneam ac-ul, insa fara rezultat.

Acum trebuie iar sa fac igienizare, oricum schimb filtrele in curand pt ca trebuie sa merg la revizie, insa eram curios daca si la voi e ceva asemanator ca si la mine.

Sal, mirosul de "otet" se datoreaza frunzelor adunate pe tubulatura care au intrat in "putrefactie" datorita umiditatii sau radiatorului de racire care este murdar de praf,ciuperci etc Ancearca sa cureti din 2 in 2 saptamini filtrul de polen. Iarna AC-ul nu functioneaza de la +5C in jos si nici nu ar avea de ce Igienizarea sistemului AC cum ai facut-o??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!