Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

am patito si eu o data cu bateria , am uitat pozitiile aprinse , cand mam intors la masina bateria era moarta rau, un prieten cu un peugeot 207 mia dat curent de la el dar nu a vrut sa porneasca asa ca ma tractat , cateva zile mai tarziu il asteptam pe un prieten aveam muzica deschisa motorul nu , in juma de ora cand a venit masina nu a mai pornit, mam dus la service si miau zis ca bateria e terminata , am cumparat alta 150euro , a mea e de 12V 61 Ah 330A , asa scrie pe ea plus altele , am fost pe la magazine dar acolo imi dadeau o baterie mai puternica , voi ce aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Original majoritatea Octaviilor diesel au de 61 Ah, dar depinde de dotari unele pot avea mai mare. Eu tot de 61 Ah am avut pe care am schimbat-o la 5 ani cu o Varta de 74 Ah ...

PS: Nu ai putut sa o pornesti de la prietenul tau pentru ca ai avut cabluri cu sectiunea prea mica, probabil pocnitori din alea din comert ieftine la care jumate e izolatie si jumate cupru :vaidecapulmeu: ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare , miam cumparat 2 proiectoare cu leduri sau nu stiu cum sa le numesc , le-am instalat in bord dar nu stiu cum sa le conectez si unde , eu ma gandeam sa le conectez la becul de la pozitie , credeti ca este o idee buna ? A istalat careva , rog sa imi dea si mie niste sfaturi , nu vreau sa fac vreo gafa , Multam frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la service si miau zis ca bateria e terminata , am cumparat alta 150euro , a mea e de 12V 61 Ah 330A , asa scrie pe ea plus altele , am fost pe la magazine dar acolo imi dadeau o baterie mai puternica , voi ce aveti ?

Salut

Revin cu mai multe detalii legate de baterie. Am facut niste teste sumare in parcare si as vrea sa stiu ce parere aveti. Ce baterie as vrea sa-mi iau estge 100 EUR si parca nu i-as da fara sa mai testez putin :)

Am identificat bateria ca model este un Banner 70Ah 570A EN/SAE. Are un led special care zice ca ar indica starea bateriei .Conform manual (verde - incarca full, culoare inchisa - mai trebuie incarcata si galben sau incolor - bateria trebuie inlocuita).

La mine nu e nici verde si nici galben dar nu-mi dau seama daca ce vad eu este culoara inchisa sau incolor ! Are cineva idee cum le deosebesc ?

Cum am facut testul (nu stiu daca e cel mai elocvent tocmai de aceea precizez).

Am masurat prima data cu bornele cuplate si motorul oprit (prima pornire la aprox 60 ore dupa ce am pornit cum spuneam de la alta baterie si apoi am mers doar vreo 7-8 km).Indica 12.28V.

Am pornit (a pornit la sfert de cheie) am masurat imediat cu motorul pornit si arata 14.11 V .

Am pornit farurile , proiectoarele avariile si radio si a scazut pe la 13.95 V si oscila usor.Am stat asa 3-4 minute.

Am oprit motorul si am masurat din nou bateria cu motorul oprit dupa aceste 3-4 minute de mers cu consumatori. Indica 12.70 V.

Acum vreau sa masor dupa 3 zile sa vedem cum arata (plec din oras si nu folosesc masina).

Intrebare pentru "meseriasi" e bateria asta "dusa" sau sa-i mai dau o sansa ? MA deruteaza si acel indicator care nu-mi dau seama daca cum arata indica starea "mai incarca nu e incarcata la maxim" sau "schimb-o"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e aproape terminata si nu o sa mai tina mai mult de juma de an, tensiunea in gol de 12,28 V spune asta :icon_thumright:. Sa fii sigur trebuie facut si un test cu un aparat care supune bateria unui consumator (sarcina), load tester. Tensiune de incarcare e in limitele normale iar masurarea tensiunii pe baterie la mai putin de 2 ore de cand ai oprit masina e irelevanta. Pe acel indicator nu te poti baza asa mult pentru ca el este decat pentru o celula a bateriei (sunt sase in total).

PS: Pe la 12.28 V bateria mai are aprox 50% din capacitate initiala ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BAteriile Banner cu care au venit octaviile 2008 2009 din fabrica au fost cu probleme, atat a mea cat si a lui nasimiu de pe superb 2 au fost schimbate in garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiune de incarcare e in limitele normale iar masurarea tensiunii pe baterie la mai putin de 2 ore de cand ai oprit masina e irelevanta.Pe la 12.28 V bateria mai are aprox 50% din capacitate initiala ...

Masurarea tensiunii pe baterie a fost facuta la aproximativ 60 ore dupa ultima oprire a masinii si nu la doar 2 ore(iar inainte mersesem doar 7-8 km/10 min dupa ce am luat curent de la alta baterie sa ponrnesc). Cat ar trebui sa vad pe borne ca sa fie OK bateria ? 13.5V ? 14 V ?

Vreau sa o schimb cu o Varta Silver 74Ah sau 77Ah si am constat ca sunt la dim 278x175x175 sau 278x175x190.Banner-ul actual se pare ca este 260x174x200 (conform informatiilor de pe Internet despre Banner). Cred ca va trebui sa masor cu mana mea bateria si sa vad ce toleranta are suplimentara deoarece Varta pare mai lunga. Si alte baterii care le-am gasit pe la 70Ah si ceva pe Internet se pare ca au dimensiunile gen Varta, Banner-ul pare mai scurt si mai inalt.

Inteleg ca nu sunt stralucite aceste Banner eu intelesem ca ar fi baterii foarte bune. Si cand ma gandesc ca eu am cerut bateria asta ca am bifat la configuratie baterie de 70Ah (era gratis), deci mi-am facut-o cu mana mea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum naiba bateria la 12,28 e la jumate din capacitatea ei, la ce te-ai referit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tensiunea de mers in gol (masurata la bornele bateriei cu motorul oprit) poate fi folosita pentru a estima cat % este incarcata bateria. Din figura atasa se vede ca o baterie full incarcata trebuie sa aibe 12.7 V ... Oricum pentru un test complet bateria trebuie supusa si unui load test, am spus asta si mai sus.

@AndreiO2

"Am oprit motorul si am masurat din nou bateria cu motorul oprit dupa aceste 3-4 minute de mers cu consumatori. Indica 12.70 V."

La asta ma referam ca ai masurat-o degeaba, nu are nici o relevanta ce tensiune ai pe baterie imediat cand opresti motorul pentru ca trebuie sa treaca timp sa se difuzeze sarcina de suprafata acumulata de la incarcare, odata cu difuzia si tensiunea va scadea de aia trebuie sa masori dupa minim 2 ore chiar mai mult ...

Mergi cu masina mult sa aibe timp sa se incarce bateria (sau varianta mai buna incarc-o pe redresor) las-o juma de zi si apoi masoara tensiuna pe baterie, fa si un load test la un service si vei afla daca trebuie inlocuita sau nu ...

PS: Mai pun odata graficul desi l-am mai pus aici pe forum ...

post-39995-0-38380400-1306352706_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar masuratoarea CORECTA a tensiunii debitate se face in sarcina maxima, adica atunci cand debiteaza curentul maxim inscris pe materie. Ceea ce masuram cu multimetrul este pur informativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis si eu mai sus asta, in procedura oficiala VAG se specifica ca daca bateria are sub 12.5 V tensiune de mers in gol nu este bine sa se efectueze un load test pentru ca rezultatele nu sunt concludente, bateria trebuind mai intai incarcata. Daca nici dupa incarcare bateria nu are o tensiue de peste 12.5 V trebuie automat schimbata fara a se mai efectua un load test ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin_balan

Acum 2 saptamani mi s-a descarcat si mie bateria. Am uitat contactul pus si aveam casetofonul pornit, ventilatia, pozitiile, toate usile si portbagajul deschise (deci multe lumini in portbagaj si multe lumini in interior... cu LED-uri ce-i drept dar multe). Apornit imediat cu cabluri si pornese la sfert si de atunci. Recunosc faptul ca inca n-am avut curiozitatea sa o masor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-a mai cazut cuiva geamu din senin? :D luni(30 mai) am plecat prin oras la platit de facturi si pt ca era cald,la fiecare intoarcere in masina am deschis geamurile din telecomanda pe care apoi,dupa cativa metrii cand se racorea si dadeam drumu la clima,le inchideam de la mine(sofer) de pe usa.am tot facut asa de 4 ori si apoi a 5-a oara cand sa le cobor,cel din spate stanga nu mai a vrut sa coopereze :grrrrrr: l-am ajutat putin cu palma si a cazut direct in usa(vreo 40-50 cm,direct pe tabla) de l-am si 'vazut' spart :vaidecapulmeu: cum la skoda programul e numa pana la 16:30 iar eu am ajuns pe la 16:15 cand deja nu mai era nime pe acolo,am mers la alt service.acolo s-au mirat putin,dupa ce au dat jos fata de la usa si au vazut ca placa aceea de pe interior ce are atasat motorasu e prinsa cu nituri,nu cu suruburi.au gaurit niturile iar apoi au ajuns si la problema mea...era iesit stiftu acela de plastic ce tine geamul in pozitie,fixat pe macaraua ce-l ridica/coboara.

post-30503-0-19898600-1306964717_thumb.j post-30503-0-80578700-1306964717_thumb.j post-30503-0-63908300-1306964718_thumb.j.oare mai erau alte metode mai simple de pus stiftu inapoi la locul lui?

:ceuameni: am umblat 25 de km prin oras dupa pop-nituri de 6 mm ca sa poata sa imi puna usa la loc,da n-am gasit.solutia finala:pop-nituri de 5 + saibe :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am mai vazut eu un singur caz. Am reusit sa trag geamul cumva cumva in sus dar n-am reusit sa recuperez din usa stiftul ala de plastic. Cum se zgariase si geamul m-am oprit din lucrare, i-am blocat omului geamul sus ca sa nu stea cu el asa si l-am indreptat pe om catre reprezentanta (masina era in garantie) unde i-au desfacut macaraua din nituri si i-au schimbat si geamul in garantie. N-am inteles nici eu cum dracu de i-a cazut nitul ala; inclin sa cred ca nu era bagat complet acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

patit si eu anul trecut chestia asta. acelasi "mustuc" de plastic a fost problema, insa... eu nu l-am mai gasit(cei drept cred ca a ramas in usa, acum cand iau o curba un pic mai abrupt, se aude ceva rostogolinduse pe acolo). Rezolvarea ca si la colegul @bercea_mare, si nu cred ca exista vreo varianta mai simpla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o2 e mai nasol...mie la g4 mi-a cazut pe stanga de 2 ori si pe dreapta o data.La g4 e mai usor..desfaci difuzorul de pe usa bagi manuta dupa siguranta..nit geam daca ai noroc sa-l gasesti il pui la loc repede daca nu ..panoul de la usa demontat(e asemanator cu cel de O2)Am avut ghinion prima data de l-am gasit prin difuzor si cand l-am bagat inapoi a iesit pe partea cealalta si a trebuit sa demontez panoul usii..imi venea sa ma pun cu ciocanul pe masina :lol: .Unii schimba miezul sigurantei(stiftului de plastic)cu ceva mai gros si metalic in asa fel ca nitul (partea exterioara)sa isi mareasca diametrul si sa intre mai fortat pe locasul macaralei.

La o2 din cate vad nu are o caseta de vizitare ca sa poti baga stiftul fara sa mai dai panoul macaralei jos :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca prin caseta de vizitare,te referi la asa ceva post-30503-0-35159900-1307006996_thumb.j,o are si o2.pe acolo au si pus stiftu inapoi.mie mi-au dat jos panoul,doar ca sa nu imi zgarie/sparga geamu ca au incercat sa-l bage inapoi prin locasu lui si nu prea vroia sa intre.

N-am inteles nici eu cum dracu de i-a cazut nitul ala; inclin sa cred ca nu era bagat complet acolo.

asta a fost si concluzia trasa de cei de la service,pt ca inapoi a intrat fix stiftu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se putea si la o2 daca omul avea difuzoare pe spate, dar cum nu are nu are pe unde sa bage mana sa caute acel plastic :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curand vine masina, vreau sa ma interesez de oferte pentru Casco. Ati avut experiente bune cu vreo firma (sa nu fie probleme birocratice,intarzieri plata etc. daca se intampla ceva cu masina - Doamne fereste).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am colaborat foarte bine cu BT - actuala Grupama la Galati, insa is destul de scumpi. In plus cand am facut eu contractul nu era moda cu francizele .. acum nu mai stiu cum mai sunt contractele ;)

S-o stapanesti sanatos si sa n-ai nevoie de cei de la casco niciodata :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-a mai cazut cuiva geamu din senin? :D luni(30 mai) am plecat prin oras la platit de facturi si pt ca era cald,la fiecare intoarcere in masina am deschis geamurile din telecomanda pe care apoi,dupa cativa metrii cand se racorea

Da a cazut si la mine, singur, cand il inchideam din buton.La nici 2 luni dupa ce luasem masina de noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare , vreau sa imi pun o alarma pe masina si sa aiba si pornire motor din telecomanda printre altele , cineva ce monteaza alarme mi-a zis ca pe scoda da eroare la motor alarmele ce au pornire de motor, stiti vreo alarma buna care sa aiba destule pe ea genul pager ca sa nu am probleme ?multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu iti trebuie o alarma care sa fie conectata la reteaua de comunicatii CAN a masinii.

Ce-am vazut eu montate si care functioneaza bine:

Viper 5901 Responder LC3 - undeva la 1500 ron parca fara montaj.

Ar mai fi si un Viper 7901 Responder HD. Cu siguranta mai sunt si altele dar eu atat pot recomanda pentru ca atat am vazut la lucru.

Dar prima chiar functioneaza bine iar chestia cu erorile pe motor... or fi aparand daca e montata prost :) . Ca atare recomand montaj la firma serioasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

caut si eu un rulmet roata fata pt masina din semnatura si am gasit mai multe firme producatoare:FAG,FEBI BILSTEIN,SNR,SKF,dar nu stiu pt care sa ma hotarasc.daca si-a mai montat cineva si poate sa imi recomande una din cele enumerate de mine,i-as fi recunoscator.mersi anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata cu vara mi-a mai aparut o problema la masina. La relanti, cand e scoasa din viteza, motorul are un "rontait" mai puternic. Este un zgomot asemanator dar ceva mai puternic si cu o vibratie mai puternica a motorului. Nu este ceva exagerat dar nu este acelasi sunet cu care m-am obisnuit. Zgomotul dispare cand apas ambreajul pe loc sau in mers cand este cuplata cutia de viteze. Are cineva idee de ce se manifesta motorul asa? Volantul, rulmentul de presiune, ambreajul ...

Modificat de iontab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!