Jump to content

Intrebari tehnice despre Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Mai am o intrebare, legata tot de electrica la octavia mea :

>> senzorul de nivel la lichid de frina este un contact intre doua fire, sau intre un fir si masa masinii?

>> intrerupatorul de la levierul frinei de mina este contact intre un fir si masa masinii ?

Daca primesc raspunsuri clare nu mai pierd timpul sa masor eu. De ce intreb asta ? - cind am schimbat placutele de frina am constatat ca nu aveam placute cu senzori.

Am pus placute ATE, cu senzor, si vreau sa leg placuta cu senzorul in paralel cu unul din cele doua de mai sus, fie indicatorul nivelului lichidului, fie al frinei de mina trase .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucian.1950

1. Daca doresti lumini la picioare, poti lua + din centrala electrica mufa B pinul 7. Se vor aprinde odata cu plafoniera cu exceptia cazului in care aprinzi plafoniera din buton (always-on). Se vor aprinde toate luminile de la picioare odata fiind un singur +.

2. Ca sa tragi senzor de placute se poate rezolva tot cu un fir tras din centrala electrica prin placute apoi spre masa. (trebuie sa fie vreun pin). Cand se deschide circuitul (firul se rupe/placuta tocita) urla sa schimbi placutele.

Activarea functiilor se face cu vag-com din Centrala electrica (long coding) pentru lumini si din Instruments (coding) pentru brake pad warning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am realizat montajul, schema este atasata, si aici e un scurt filmulet cu efectul( faceti abstractie de inertia camerei ) :

Pe scurt, tot montajul va intra intr-o lampa, nu am ales tipul. In masina vor fi patru astfel de lampi, amplasate la picioare, fiecare urmind sa fie comandata de usa adiacenta, fara nici-o interventie a calculatoarelor, pozitiilor sau plafonierei. Se aprinde la deschiderea usii si se stinge, gradat la inchiderea usii . Tot ce imi trebuie este sa iau o comanda din broasca usii, fie pe plus fie pe minus. Timpul cit dureaza stingerea depinde de valoarea condensatorului electrolitic . Schema e simpla si nu intervine in nici-un fel in electronica masinii.

PS - culoarea rosie a led-urilor : din astea am avut la indemina, culoarea si-o alege fiecare.

Cit priveste placutele, octaviile care au senzorul de placute activ il au legat undeva, o sa dau de urma acestei legaturi pina la urma .

post-58507-1276537696_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ar trebui sa cauti ca scrie exact unde se leaga....am pus de mult pe forum pinii de la bord, acel fir de la placuta vine la un pin de la IC ... vezi la accesorii parca era sau la montare tempomat a pus Al bundy schema de la mufa IC.

Puteai sa te legi direct din centrala daca gasesti schema de la luminile din usi, fiecare usa are o lumina alb rosu , pe spate nu sunt activate( le activezi), te legi de acolo cu jucariile alea.

Le.... uite pusese calin aici http://vwforum.ro/index.php?showtopic=55792

e mai mult decat tot ce iti trebuie...

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

el vrea

... vor fi patru astfel de lampi, amplasate la picioare, fiecare urmind sa fie comandata de usa adiacenta, ...

alea din usi se aprind toate daca deschizi o usa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e adevarat, la mine se aprind separat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la masina, am lampi numai pe usile din fata, cele din spate nu au nici lampi ,nici loc unde sa se poata pune lampi... si da, lampile din fata se aprind independent, numai la usa daschisa.

Oricum nu vreau sa amestec calculatoarele masinii in luminile de la picioare. Toata treaba este sa stiu unde sint mufele in care se leaga firele care ies din usi.

Cit priveste placuta cu senzor, este mult mai lejer sa o leg in paralel pe ceva existent, fara sa demontez bordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa ceva nu as face nici la un dusman... nu ai loc pt cele din spate dar daca te uiti in setari vezi ca poti sa pui si pe spate si le poti activa... vad ca vb degeaba si mai bine ma abtin, nu cred ca o sa gasesti in manunchiul ala de fire ce cauti , o sa faci doar rau pt ca o sa pui un consumator in plus pe acele minicontacte o sa fie consumul mai mare si viata lor mult mai scurta.

Ti-am mai zis sa faci rost de o schema de la centrala electrica pt ca probabil de acolo e cel mai simplu sa te legi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel, nu te supara, dar nu ma intereseaza sa pun lumini in usi, mai ales ca ar trebui facute niste decupaturi ,,artistice" in tapiterie si oricit de aurite ar fi miinile mele tot s-ar vedea ca e ceva adaugat fortat.

In privinta contactelor, cit crezi ca le-ar uza 20 mA in plus fata de cei 4oo cit maninca becul din usa ?!

Am spus-o de la inceput, nu vreau sa intervin cu nimic in electronica masinii, deci nu ma intereseaza nici-o solutie care implica legarea direct in centrala sau vre-un calculator. Cind o sa fac rost de schema electrica a legaturilor din usi o sa vad unde si cum le leg. Nu are nimeni sa-mi dea schema asta, voi cauta eu mufele unde se leaga firele din usi la restul instalatiei... Am facut tot felul de minuni la masini mai vechi, o sa reusesc si la Octavia. Problema este cit de repede sau de incet o sa reusesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare, la care, cred ca tot Al Bundy,Cristi, o sa i-mi dea un raspuns clar.

Din cite stiu firele din usi se aduna jos, linga stilpii din fata usilor din fata, stinga/dreapta, cite doua mufe.

Intrebarile ar fi, daca nu gresesc :

>> care ar fi pinii din acele mufe unde ajunge semnalul inchis/deschis pentru fiecare usa

Semnalul de la microswitch ajunge la calculatorul de usa, montat corp comun cu motorasul de usa, acesta aprinde lampa din usa si pe CAN_BUS trimite informatioa catre CAN_GATEWAY si acesta trimite la bord si la confort care aprinde plafoniera.

>> si semnalul este : existenta sau lipsa tensiunii de 12V sau legarea sau nu la masa ?

Semnalul este punerea in acurt a 2 fire, nu are treaba cu 12v sau masa.

Mai am o intrebare, legata tot de electrica la octavia mea :

>> senzorul de nivel la lichid de frina este un contact intre doua fire, sau intre un fir si masa masinii?

>> intrerupatorul de la levierul frinei de mina este contact intre un fir si masa masinii ?

Daca primesc raspunsuri clare nu mai pierd timpul sa masor eu. De ce intreb asta ? - cind am schimbat placutele de frina am constatat ca nu aveam placute cu senzori.

Am pus placute ATE, cu senzor, si vreau sa leg placuta cu senzorul in paralel cu unul din cele doua de mai sus, fie indicatorul nivelului lichidului, fie al frinei de mina trase .

Este un contact intre un fir de semnal si un fir de masa electrica, nu a masinii.

La frana de mana este intre masa masinii si fir de semnal.

Am pus placute ATE, cu senzor, si vreau sa leg placuta cu senzorul in paralel cu unul din cele doua de mai sus, fie indicatorul nivelului lichidului, fie al frinei de mina trase .

NIci colo, nici colo, IC are pin separat unde vine semnalul de la placutele de frana.

Am fost la masina, am lampi numai pe usile din fata, cele din spate nu au nici lampi ,nici loc unde sa se poata pune lampi... si da, lampile din fata se aprind independent, numai la usa daschisa.

Oricum nu vreau sa amestec calculatoarele masinii in luminile de la picioare. Toata treaba este sa stiu unde sint mufele in care se leaga firele care ies din usi.

Cit priveste placuta cu senzor, este mult mai lejer sa o leg in paralel pe ceva existent, fara sa demontez bordul.

CAlculatorul de centrala electrica are iesire specializata tocmai pentru asa ceva: lumini la picioare. Te deranjeaza ca se aprind 4 la deschiderea oricarei usi ?

Asa ceva nu as face nici la un dusman... nu ai loc pt cele din spate dar daca te uiti in setari vezi ca poti sa pui si pe spate si le poti activa... vad ca vb degeaba si mai bine ma abtin, nu cred ca o sa gasesti in manunchiul ala de fire ce cauti , o sa faci doar rau pt ca o sa pui un consumator in plus pe acele minicontacte o sa fie consumul mai mare si viata lor mult mai scurta.

Ti-am mai zis sa faci rost de o schema de la centrala electrica pt ca probabil de acolo e cel mai simplu sa te legi.

Oricum nu o sa gesesca unde cauta el, la baza stalpului.

In privinta contactelor, cit crezi ca le-ar uza 20 mA in plus fata de cei 4oo cit maninca becul din usa ?!

CAre 400? ca pe acolo nu trece nici 1mA. Am descris mai sus ce se intampla. DEcat sa faci improvizatii mai bine faci cum e pe original, adica te legi de pe pinul corespunzator al centralei electrice, adica 7 din Mufa B.

In privinta contactelor, cit crezi ca le-ar uza 20 mA in plus fata de cei 4oo cit maninca becul din usa ?!

CAre 400? ca pe acolo nu trece nici 1mA. Am descris mai sus ce se intampla. DEcat sa faci improvizatii mai bine faci cum e pe original, adica te legi de pe pinul corespunzator al centralei electrice, adica 7 din Mufa B.

Deci, sfatul meu e sa faci pe original, asa cum a gandit constructorul.

De exemplu, eu am montat lumini in manerele interioare de la usi (e drept, pana acum doar in stanga) si m-am legat ca la L&K, adica pe calc de usa pe pinul aferent si apoi am activat functia.

Schemele le gasesti pe toate: VAGELSAWIN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta ii spuneam si eu e mai profi si mai frumos cum este de fabrica.

Lucian ce nu ai inteles este ca eu nu spuneam sa pui lumini pe usi ci doar sa gasesti pinii care trebuie pt lumini usi spate.

De la fiecare bec pe fiecare usa independent la deschidere , luai comanda ta.Aceasta comanda pt fiecare usa in parte probabil o gasesti in centrala.

Nu voiam sa decupezi usile, spuneam ca doar daca ai activa lumini usi spate sau ceva de genu asta ai avea active toate acele fire care le-ai fi vrut.

Ma gandeam ca nu gasetste pentru ca usa are calculator asa daca nu avea calculator mergea sa apara un semnal inchis-deschis pe vreun fir de acolo...

Diferenta in a pune lumini la picioare oem si cum vrei tu este ca la luminile oem apar pe maxidot ca si on-off, intensitate luminoasa si se regleaza de acolo( se aprind toate odata indiferent de usa deschisa) iar la ce vrei tu nu ai avea nici un control de niciunde si s-ar aprinde separat pt fiecare usa in parte.

In cazul in care nu renunti la idee nu ai ce face decat sa desfaci direct usa si sa iei ce iti trebuie direct din ea...

Referitor la placute, duci firul cum a zis al si uite ce frumos apare dscf4951.th.jpg

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu, eu am montat lumini in manerele interioare de la usi (e drept, pana acum doar in stanga) si m-am legat ca la L&K, adica pe calc de usa pe pinul aferent si apoi am activat functia.

Schemele le gasesti pe toate: VAGELSAWIN.

Ahaa.. deci acele leduri de la manere au pin dedicat in calculatorul de usa. Stii cumva numarului pinului/mufa la care trebuie sa ma leg? Trebuie sa instalez neaparat ElsaWin din nou.

Functia se activeaza din modulul fiecarei usi? adica 42, 52, 62, 72? Am varianta elegance, cu iluminarea spatiului de langa masina... an 2005.

Inca o intrebare scurta... cam cat costa acele plastice/leduri?

Cheers :Driver:

Modificat de Sp!der
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ledurile originale le-am luat de la reprezentanţă, costă 100 de lei bucata. Au o formă ciudată curbată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragilor, eu nu sint Gica-contra si daca doi oameni imi zic ca sint beat, ma duc si ma culc...

Asta steptam, adica reactia lui Cristi, in care am mare incredere in ce priveste Octaviile si fiindca sint lucruri care ajuta si pe altii nu i-am trimis PM.

Hai sa recapitulam, concluziile la tot ce am gasit pe forum despre aceste probleme :

1- Dau jos IC ( bordul) si in spatele lui el este legat la masina prin doua sau mai multe mufe. La pinul 6 de la mufa verde si la pinul 7 de la mufa albastra leg cele doua fire pe care le-am adus eu de la senzorul nivelului lichidului de spalare ( cumparat sau confectionat si pus de mine pe rezervor )

2- Firul de la placuta de frina ( pe care l-am pastrat, nu l-am taiat ) il leg cu o mufa si-l aduc la pinul.... din mufa..... de la IC

3- Realizez montajul meu pentru lumini la picioare de patru ori, il pun in lampi pe care le amplasez... . Minusul de la fiecare il leg la minusul masinii, cit mai aproape de lampa (sau folosesc eventual mufele asa cum zicea Cristi in postul sau) . Firul de plus, comun la toate il trag si-l leg la pinul.... al centralei electrice, pe care o gasesc fizic amplasata in.........( asta nu am gasit nici in Etka nici in Elsa )

4- Daca vreau sa pun led-uri la minere usi, indiferent de tipul ales, leg minusul la pinul..... si plusul la pinul..... din calculatorul care este solidar cu motorasul de geam din usa . Lucrul asta este valabil la toate patru usi sau numai la cele doua din fata ?

Dupa ce fac astea, il rog tot pe Cristi ( ca ciocanitoarea Woody, ce sa fac...) si pune calculatorul pe masina si activeaza tot ce e de activat ( contra cost, bineinteles,altfel nu concep, ca sa pot sa mai apelez si alta data la el ).

Pina atunci, il rog tot pe Cristi sa completeze spatiile si sa corecteze unde am scris gresit.

Cred ca lamurirea acestor lucruri odata pentru totdeauna ajuta si pe altii nu numai pe mine.

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahaa.. deci acele leduri de la manere au pin dedicat in calculatorul de usa. Stii cumva numarului pinului/mufa la care trebuie sa ma leg? Trebuie sa instalez neaparat ElsaWin din nou.

Functia se activeaza din modulul fiecarei usi? adica 42, 52, 62, 72? Am varianta elegance, cu iluminarea spatiului de langa masina... an 2005.

Doar pe cele din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot e topic de intrebari generale, vin si eu cu una. De vreo 3-4 zile cloncane ceva pe dedesubt cand trec peste denivelari succesive, nu-i sunet de bucsa. Are cineva idee ce-ar putea fi ca sa nu caut prea mult cand o urc pe elevator ? Ma gandesc ca poate o fi vreo problema comuna si mai des intalnita :D

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tampoanele de la esapament. Am patit si eu asa anul trecut .. am schimbat bielete antiruliu si de toate si nimic .. pana cand am observat ca unul din tampoanele de cauciuc care sustin toba nu mai era tensionat cum trebuie si se atingea fier pe fier la denivelari .. de aici si zgomotul. Cred ca acolo ar trebui sa te uiti prima data :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1- Dau jos IC ( bordul) si in spatele lui el este legat la masina prin doua sau mai multe mufe. La pinul 6 de la mufa verde si la pinul 7 de la mufa albastra leg cele doua fire pe care le-am adus eu de la senzorul nivelului lichidului de spalare ( cumparat sau confectionat si pus de mine pe rezervor )

E o singura mufa si firele le legi la pinii 34 si 33. Pe 33 este deja fir tras, este masa de semnal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2- Firul de la placuta de frina ( pe care l-am pastrat, nu l-am taiat ) il leg cu o mufa si-l aduc la pinul.... din mufa..... de la IC

firele de la senzor le legi unul la masa si unul la pinul 22 din mufa din spatele bordului.

Firul de plus, comun la toate il trag si-l leg la pinul.... al centralei electrice, pe care o gasesc fizic amplasata in.........( asta nu am gasit nici in Etka nici in Elsa )

Pinul 7 mufa B, centrala e in stanga bordului.

4- Daca vreau sa pun led-uri la minere usi, indiferent de tipul ales, leg minusul la pinul..... si plusul la pinul..... din calculatorul care este solidar cu motorasul de geam din usa . Lucrul asta este valabil la toate patru usi sau numai la cele doua din fata ?

pinul 17 al mufei cu 32 pini a calc de usa si masa la un fir de masa din usa.

La cele din spate se leaga tot la cele din fata. Mai greu deoarece trebuie trase fire prin stalpi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avem deja un diy pe montare senzor nivel lichid spalare , dadusem link si vad ca ai intrebat din nou fara sa te uiti.

Acolo se vede clar ca nu mai e ca la b5 sau g4 sau o1 cu 2 ,mufe verde si albastru ci este doar o mufa centrala mare neagra.

La usile din spate daca ai geamuri electrice si spate, poti lua iluminarea de la ele eu asa am ...ca sa nu mai trag fire din fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel,

sa stii ca am studiat tot ce s-a scris despre senzor, dar in privinta mufelor, nu eram sigur, asa ca am intrebat sa fie totul clar.

Pe usile din spate am geamuri electrice, dar nu imi dau seama la prima vedere unde sa leg led-urile. Mai studiez...

Multumesc Cristi foarte mult, acum o sa te mai deranjez cind o sa reusesc sa-mi fac timp sa fac toate modificarile.Sa nu uit, firele de la placuta au catare sau le pot lega pe oricare ...

Azi noapte mi-au furat oglinda stinga, geamul, acum sa vad de unde cumpar altul... naiba sa-i ia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.Sa nu uit, firele de la placuta au catare sau le pot lega pe oricare ...

La ce te referi?

Am un pdf cum se leaga daca vrei ... legat de oglinda sa stii ca aia o am si eu sparta dar nu am dat comanda de ea :unsure:

Eu am luat-o cu 50 de ron doar geamul si e oribila, la prima incalzire a facut puncte, vreau sa imi iau altele dar nu reusesc sa ma decid ce sa iau mai intai.

Aici sunt pinii unde am legat eu... ii gasesti sigur cu pozitia aprinsa si cu o lampa...

osvetlenie_kluciek.pdf

Modificat de gabriel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe usile din spate am geamuri electrice, dar nu imi dau seama la prima vedere unde sa leg led-urile. Mai studiez...

Eu zic sa faci ca pe original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian, mie mi-au furat oglinda la O1 si am cumparat-o cu 60 RON de la autokarma. Pana cand am dat masina (cred ca 8 luni mai tarziu) n-am avut nicio problema cu ea. Originala ar fi costat 250 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!