Jump to content

Inspectia tehnica periodica - ITP


eradut
 Share

Postare recomandată

Eu cred ca problema se mai pune si asa: politistul daca il va opri credeti ca va sta sa studieze o hartie in limba franceza? Pe care eventual nici nu o cunoaste? Eu zic ca nu. Va da amenda, pentru ca asa stie el.

Desigur poti sa faci ulterior contestatie, dar oare merita efortul si bataia de cap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@muraru dan,in cazul lui nu se pune problema inmatricularii ci a valabilitatii ITP-ului,lucrez in PTF sa zic asa deci stiu ce spun,are nevoie de ITP  valabil ca sa poata sta linistit , nu stiu ce hartie are el de la autoritatile franceze si daca e recunoscuta de legislatia romana, de aceea l-am sfatuit sa sune la RAR si acolo il vor lamurii cu privire la acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Bineinteles ca nu ar trebui sa am nici o problema cu acea dovada eliberata aici. Dar, asa cum stim cu totii, este foarte probabil sa fiu amendat si certificatul sa fie retinut daca voi fi oprit. Si cum trebuie sa traversez toata Romania, sunt sanse mari ca asta sa se intample.

 

Cat despre legalitatea inmatricularii, aceasta nu are legatura cu subiectul. Orice masina inmatriculata in strainatate trebuie inmatriculata in tara de rezidenta in max 6 luni. Dar aproape nimeni nu o face din cati cunosc, datorita costurilor cu asigurarea. Stiu cazuri inclusiv de persoane care sunt stabilite aici de multi ani, care cand au fost ultima oara in tara, si-au cumparat de acolo masina, chiar daca nu vor face mai mult de cateva sute de km in Romania. Cu alte cuvinte neinmatricularea unei masini in tara de rezidenta nu o impiedica sa circule in deplina legalitate pe drumurile sale publice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai precum am spus, teoretic trebuia sa o imatriculezi acolo.

Astfel te supui legilor din Romania, deci teoretic nu ai ITP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu orice foaie vii din alta tara din UE, ITPul ramane expirat pentru RARului roman. asadar, spera ca nu se uita nimeni mai atent la masina in granita, si rezolva cu ITP in romania cat mai repede.

Modificat de autoemocion57
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

100lei ITP-ul si 50lei omului pentru destrabalare. Nu am nici o problema la masina, dar prefer sa nu il aud pe ala venind cu o problema imaginara. ITP facut la un service prin Colentina, am uitat numele.

Modificat de Camorra666
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

daca nu mai e loc unde sa puna ITP-ul in certificat, ce e de facut?

 

am gasit link-ul acesta: http://www.autolatest.ro/stiri-masini/din-2014-nu-se-mai-trece-revizia-itp-in-talon-certificat-itp-independent

 

spune ca imi va da la service un "certificat itp", deci inteleg ca au aia acolo si il dau gratis pe loc.

dar mai spune si ca nu se renunta la anexa din certificatul de inmatriculare, in ce sens totusi? daca nu mai am loc mai conteaza acum? il trece pe amandoua sau doar pe hartia noua primita?

 

mentionez ca deja mi-a expirat ITP-ul.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare porcarie cu ITP-ul asta. Am si eu pe socrul meu care locuieste in Italia dar are masina inmatriculata in Ro. din cauza asigurarilor mai mici de aici. Faza cea mai nasoala este ca trebuie sa vina la fiecare 2 ani sa refaca ITP-ul, chiar daca pt. el la varsta lui este foarte obositor si incomod.

Oare nu exista vreo varianta de inspectie valabila in toata europa si care sa o inlocuiasca oarecum pe cea din romanica ?

A sunat omul la RAR, dar aia ori nu vor, ori nu pot, ori nu stiu ce sa-i spuna...ridica din umeri ca atat ii duce mintea.

Stie careva daca e vreo varianta in acest sens in afara de cea a unui drum de 4000 km dus-intors ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"daca nu mai e loc unde sa puna ITP-ul in certificat, ce e de facut?"

 

  Asa a fost si la mine. Nu este nimic de facut, nu te intereseaza. La ITP fara nici un cuvant au luat un carton galben tipizat de marimea certificatului pe care a pus ITP-ul nou. Are mai multe rubrici, asa ca ajunge pt. mai multi ani. Este gratuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare porcarie cu ITP-ul asta. Am si eu pe socrul meu care locuieste in Italia dar are masina inmatriculata in Ro. din cauza asigurarilor mai mici de aici. Faza cea mai nasoala este ca trebuie sa vina la fiecare 2 ani sa refaca ITP-ul, chiar daca pt. el la varsta lui este foarte obositor si incomod.

Oare nu exista vreo varianta de inspectie valabila in toata europa si care sa o inlocuiasca oarecum pe cea din romanica ?

A sunat omul la RAR, dar aia ori nu vor, ori nu pot, ori nu stiu ce sa-i spuna...ridica din umeri ca atat ii duce mintea.

Stie careva daca e vreo varianta in acest sens in afara de cea a unui drum de 4000 km dus-intors ?

 

Sa se intereseze la autoritatea din Italia care se ocupa de Inspectiile Tehnice de acolo. In Romania de exemplu, de cativa ani Rar-ul ofera posibilitatea daca ai masina inmatriculata in alta tara poti sa ii faci inspectia aici.

Dar cu anumite conditii. Se poate face doar la RAR (la sediile rar, nu la orice itp), este valabil 1 an si este valabil doar pe teritoriul Romaniei.

Poate si in Italia se poate face asa ceva, merita sa faca o incercare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Porcarie este din punctul tau de vedere...din punctul lor de vedere este ca si cum te-ai duce la terasa si bei berea de acasa...

Daca stai acolo trebuie sa contribui cu niste bani la buget...iar socrul tau avand masina inmatriculata la noi...ii fenteaza...lucru pe care ei incearca sa il evite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca orice roman, cautati portite sa evitati caile legale.

Mie mi se pare normal sa vina aici sa faca toate controale. Ba chiar mi se pare nenormal sa stea acolo si sa foloseasca masina inscrisa in romania. Ori ori. Ori roman stabilit acolo si sa plateasca impozite unde traieste, ori strain stabilit aici si sa plateasca impozite aici. Doar noua ni se pare anormal ceea ce e perfect normal.

Modificat de gaborvad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce legatura are itp cu impozitele?

Itp certifica faptul ca masina e "in mintile ei" tehnic.

Fiind in UE mi se pare normal ca verificarea sa fie facuta la fel in toate tarile (puncte de verificare) si sa fie recunoscuta peste tot.

Pe scurt, faci itp oriunde in UE si e valabil oriunde in UE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Itp este o actiune prin care se da o acreditare ca masina e in mintile ei.

Pt aceasta acreditare se plateste o taxa.

Atat timp cat tu vrei sa faci o inspectie a unui atelaj inmatriculat in ue la pret de romanica si cu mentalitate romaneasca (un ciocan in plus sau un pahar in loc de proiector ca doar nu se vede diferenta in poza), e normal sa nu poata fi centralizata si fiecare sa faca unde e inmatriculat acaretu.

Cand vorbeam de taxe ma refeream la toate tertipurile prin care "sa iesim mai ieftin" adica tin masina pe romania si locuiesc in papa guinee ca e mai ieftina asigurarea si ma simt bine.

In norvegia de exemplu taxa anuala a unei asigurari este 200% din valoarea masinii. De ce nu si la noi? Nu ca as fi eu avut dar s-ar elimina multe "pisicute" si multi inconstienti de pe strada ar trece unde le e locul (transport in comun).

Muale, consider ca ai inteles ce am vrut sa zic inclusiv in postul anterior dat am accentuat sa fiu cat se poate de inteles.

Sa revin on topic: sa vina 5000 km sa faca itp, daca nu e in stare sa conduca, cu atat mai bine, sa nu mai conduca deloc, parerea mea.

Modificat de gaborvad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Muale: nu-i normal, fiindca cel putin in Germania, TÜV-ul il treci doar daca masina e efectiv in perfecta stare tehnica, cu noxele ca la carte, iar in Romania, ITP-ul il treci daca pui "un meleon in talon".

In Germania, TÜV-ul costa 100 Euro, in Romania un ITP il gasesti lejer la 20.

Ce dreq, chiar punem intrebari copilaresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm oare cei din Germania care au masini mai "tunate" cum trec TUV-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca cei care au masini modificate, cand se pregatesc de tuv, incearca sa le aduca in starea "oem", si apoi vad ei.

In romania costa 100 ron itp.

Eu, cand am reinoit itp in ianuare (frig afara), la rand am stat 30 min cu motoru pornit (pt a sta apa in 90 grade) si cand s-au masurat noxele, domnul in varsta satul si plictisit, a bagat piciorul in acceleratie la 4000+ rpm, de doua ori (legal) si vazand valori sub maxim admis a conchis ca am manarit masina si a mai dat el un test, a treia oara pana la rosu (4500 rpm) "sa fie el sigur".

Concluzia lui: "domne, asta trece pe bune la noxe"....

Precizez ca singurii bani dati au fost cei pe chitanta, deci noi formam opinii si obiceiuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...dar cu o masina cu ITP romanesc valabil pot circula in Germania, nu?

nu e dubios? se face pe naspa dar e recunoscut pe bune :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vorbeam de taxe ma refeream la toate tertipurile prin care "sa iesim mai ieftin" adica tin masina pe romania si locuiesc in papa guinee ca e mai ieftina asigurarea si ma simt bine.

In norvegia de exemplu taxa anuala a unei asigurari este 200% din valoarea masinii.

 

Si care e problema ta ca vrem sa iesim mai ieftin? Nu consideri ca statul - indiferent ca-i al nostru sau al altora - ne jupoaie destul cu taxele aberante si mai nou cu accizele astea la combustibil stupide ? Tu nu vrei sa te simti bine, sau ai acest sentiment doar cand cotizezi la greu ?

Tu vezi ce ai scris ? Adica un norvegian cu o masina de 25000 euro trebuie sa plateasca x 200%=50000 euro, asigurare.....Probabil ai pus vreun zero in plus.

Legat de taxe...ITP-ul este insignifiant fata de asigurare care oricum merge la o societate de asigurari cu capital strain, marea majoritate austriece. Impozitul nu e nici el mare sfaraiala, deci nu e stress cu el, asa ca este o situatie oarecum ciudata cu inspectia asta tehnica.

@Muale tocmai asta este paradoxul, cu ITP romanesc poti merge in perfecta legalitate pe teritoriul UE, basca mai nou poti face ITP in Romania unui cazan inmatriculat in orice stat membru UE, dar nu si invers. Nu e "un pic" discriminatoriu ?

Intrebarea a fost pusa in speranta ca poate a mai fost cineva pus in aceasta situatie si a stiut la ce autoritate din tara respectiva sa se adreseze pt. a face aceasta inspectie tehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm oare cei din Germania care au masini mai "tunate" cum trec TUV-ul?

Nu știu cum e la nemți exact, dar in anumite țări au omologare pentru modificări.

Ținând cont însă că și la nemți își iau TUV unii, cred că hârtia atestă că modificarea făcută a fost verificată și este sigură. Am văzut asta la jante și unele softuri. În schimb sunt scumpe. Nu dai 2-300 de euro la băieți în fața blocului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muale, toate mizeriile pe care si le fac astia la masini le fac doar daca au certificat TUV sau ABE pentru piese.

Gooogle it.

 

Ideea e ca piesele care reprezinta modificarea sau modificarile nu reprezinta un risc pentru siguranta in trafic si hartiile care le insotesc trebuie carate in permanenta in masina pentru a fi prezentate la un control. De regula, piesele sau componentele respective se gasesc pe o lista agreeata de producatorul masinii. Aici nu merge smecheria cu "demontez piesa cat imi fac TUV-ul, dupa care o dau jos" ca daca te prinde militia in trafic, iti retine talonul si pleci acasa cu taxiul si cu buzunarul gol. Dupa care primesti si factura pentru tractare :)

 

De ce e valabil ITP-ul Romanesc in Germania si invers? Fiindca se considera ca autoritatea competenta nationala isi desfasoara activitatea legal, in conditiile stabilite de legea nationala. Acceptarea e transfrontaliera, normele nu, fiind de competenta nationala a fiecarui stat membru UE sa determine liber ce criterii aplica pentru autovehiculele lui.

 

Daca ar fi valabila chestia cu "masina inmatriculata in Romania, ITP facut in Spania", service-urile nemtesti ar da faliment pe banda fiindca soferii si-ar face ITP-ul in Polonia sau Cehia (aia de langa granita, nu vine nici dreq de la Frankfurt sa-si faca ITP-ul in Polonia)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci de ce se poate face ITP in Romania (la RAR) la o masina inmatriculata in Italia ? Deci vorbesc de caz concret nu din auzite.

Daca s-a putut face chestia asta mi s-ar parea normal sa se poata si vice-versa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi facui itp-ul. ca intr-o poveste romaneasca, cel de acolo e un cunoscut. :)

 

motorul fu cam rece, o mai lasa sa mearga ceva acolo. ii pusa firu in toba si clestii pe baterie(la joja nu baga nimic, acu 2 dati in alta parte bagase si acolo un fir). o tura si zisa ca e bine motorul, totul ok. hartia o baga el la dosar, as fi vrut sa-mi dea si mie dar nu fusai pe faza, poate imi putea da. pe monitor aparea CO, CO2, HC, O2, temperatura initial ii zicea sa astepte sa atinga 60 de grade parca. plus o valoare la sonda lambda.

 

pe urma test frane si o sa atasez hartia fiindca fu dragut sa-mi dea si mie un exemplar cu rezultatul.

 

pe urma ceva ciudat, o urca pe 2 "placi" care intorceau rotile si implicit volanul stanga-dreapta, eu stiam ca trebuie sa dea inainte si inapoi doar. si separat, ma pusa sa misc volanul repede stanga dreapta, cu motorul oprit si frana apasata.

 

imi spusa ca e ok mai putin bucsele de brat inferioare posterioare au cauciucul crapat si ar trebui schimbate. cat de urgent e asta insa?

 

se chinui sa vada codul motor, baga o sarma cu carpa in varf ca sa stearga praful.

 

nu testa si faza lunga sa vada ca e o problema, plus era cam intuneric acolo, nu vazu continentalul sh slick din 2002 pe fata. :/

 

pe urma avusei a 2-a oara ghinionul sa fiu blocat pt supra-inspectie. veni si de data asta mai facu testul frane inca o data, probabil sa aiba o foaie acolo pt el. intre timp vorbea inspectorul cu un mecanic sa-i aranjeze masina cand se poate. :)

 

pt o lovitura la portbagaj, imi zise mecanicul itp sa zic ca s-a intamplat dupa inspectie daca voi fi intrebat, asta inainte sa ajunga inspectorul. :)

 

ce sa mai, romania.

 

itp-istul dadu scart prin garaj, uimit de cum trage masinuta probabil. omv100 rulz! :icon_thumleft:

 

la "noul supliment" din 2014 apare in plus nr de km din bord, clasa vehicul: clasa 6. ce inseamna clasa 6?!

si evaluare globala: "bun tehnic". oare exista si excelent tehnic?

 

atasez foaia cu franele, precizez ca din pacate lichidul de frana e neschimbat de multi ani, placutele inca originalele, la fel si anvelopele, mai putin aia din 2002. :)

 

sunt nedumerit si cu greutatea totala afisata daca inteleg eu bine din foaie, 1245, cu ala care avea spre 100 kg cred. teoretic are doar 1145 cu rezervorul plin, asa e si in certificat, iar pe net apare cu 1090 kg, fara lichide si fara optiuni de genul clima, jante aliaj etc la test acu avea doar 5 litri in rezervor.

 

si oare intr-o situatie de urgenta se cunoaste ca e mai tare frana cu 2% / 8% pe stanga?

 

de ce pe spate dreapta am Rez. rulare N doar 40? e mai infranata?

 

pretul: 75 lei.

post-58447-0-02167000-1405516632_thumb.j

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut! Imi recomanda si mie cineva din Arad o statie itp va rog. De preferat fara programare. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

   Am auzit ca din 2018 prima ITP la masinile noi se face la 3 ani, iar la cele de peste 12 ani vechime, ITP se face la 1 an. In rest, la 2 ani. Stiti de cand se aplica? Se respecta ce scrie in Talon la data urmatoarei ITP, sau se aplica legea? 

   M-am interesat: Regulile noi cu categorisirea defectelor in minore sau majore, etc. se va aplica din 20 mai 2018, dar intervalul la care se face ITP se aplica de la 1 ian. 2018. 

Dar: ", începând cu data de 1 ianuarie 2018, următoarea verificare tehnică, pentru mașinile mai vechi de 12 ani, se va face la data stabilită în certificatul de înmatriculare. Cu alte cuvinte, noua regulă de verificare anuală pentru mașinile vechi se va aplica, de la 1 ianuarie 2018, începând cu următoarea inspecție tehnică deja programată."   Asa ca ma duc iute cu masina veche sa-mi fac azi sau maine un ITP desi imi expira abia in februarie, ca sa mai castig vreo 10 luni in plus.

   Legea nr. 260/2017

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!