Jump to content

Inspectia tehnica periodica - ITP


eradut
 Share

Postare recomandată

nu stiu cum poti sa apari la ITP cu masina troznita,cu apa curgand din radiator si sa pretinzi ca este in stare tehnica corespunzatoare. iar inginerul vine,face poze, masuratori si constata ca e beton! pai atunci la ce o mai repari? mergi asa cu ea troznita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea-s intrebari cel putin ciudatele... cum adica, sa mergi la ITP cu masina lovita? :huh: Pai la ITP exact asta se cercteaza, daca masina corespunde sau nu tehnic.

Eu, sa vad ca imi apare unu' cu masina lovita si-mi cere sa intre pe bancul de teste, cred c-as intepeni, da' totusi, l-as trece ITP-ul pentru tupeu maxim.

 

Stii ca se verifica functionarea, de pilda, a tuturor luminilor, nu? Presupunand ca e lovita in dreapta fata, ce zice ala: "aaaa, daca ar fi fost intreaga, farul asta sigur ar fi functionat. Asa, presupunem doar ca e in ordine. Da-o dreq ca e doar tabla, se indreapta, noi sa fim sanatosi..." :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De mine vorbeati?

DA..am avut tupeu si am fost la ITP cu masina troznita...si ce credeti...l-am si trecut...

Acum pentru carcotasi...cred ca exagerati putin...am zis o avarie usoara...de unde apa curgand din radiator si farul spart?

in primul rand o masina cu avariile zise de voi nu este deplasabila...corect?

Inainte de micul accident...la cateva saptamani masina a fost pregatita pentru aceasta verificare...si schimbat tot ce a fost nevoie la articulatii si una alta...

De ce nu ar trebui sa treaca itp-ul masina asta?

post-14266-0-58197400-1380040314_thumb.j

Din punct de vedere tehnic masina nu are absolut nimic...decat capota putin indoita si bara sarita putin din cleme...grila a fost inlocuita...deci de unde asta cu dusul cu apa curgand din radiator?

Deci hai sa nu mai postam doar ca sa adunam posturi...ca nu se da nici un premiu ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Premiu nu s-o fi dand, Laurentiu, insa doua observatii as avea legate de comentariul tau:

1) intrebi asa, fara sa pui o poza si dupa aia tot tu te superi ca te ia lumea la misto.

2) intr-o tara normala, masina aia nu lua ITP-ul. Eu nici macar in Romania n-as fi avut tupeul sa incerc sa ma prezint cu masina asa si sa cer sa mi se faca inspectia... Da' mno, poate-s io mai fixist si-mi place sa stiu ca masina mea e 100% in ordine.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E o inspectie tehnica nu CTC-ul dinaintea expunerii in showroom. Nu vad de ce o masina cu lufturile neegale intre diversele elemente de caroserie, daca masina are sistemele de iluminare-semnalizare, faranare, directie, suspensie, tren rulare, motor, transmisie, in stare perfecta, sa nu treaca ITP-ul. Cred ca e mai important pentru siguranta in trafic ca sistemele enumerate mai inainte sa fie ok, decat o portiera sau alt element infundat.

Nu stiu care sunt tarile normale dar eu stiu trei tari (din vest, nu est) in care masina aia putea trece ITP-ul fara nici o problema . 

 

Am facut ITP-ul luna trecuta la statia de la fosta autobaza (Barlad), pret 70lei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bwlan...nu m-a deranjat ca am fost luat la misto..m-a deranjat ca postul ala chiar nu aducea nimic constructiv discutiei....iar tu ca si moderator...avand posibilitatea sa il stergi ....nu l-ai sters...ai continuat mistoul si presupunerile in loc sa zici...pune frate o poza sa vedem si noi ce inseamna avarie usoara la tine....

In primul post am zis clar...capota indoita...bara deplasata...grila sparta...de unde apa curgand din radiator si far spart?

Nu stau cu masina asa de 10 ani si nu vreau eu sa o fac...ca nu am fixuri....ideea este ca am fost lovit de unul cu euroins si astept....nu tine de mine...

Si eu am fixuri ca masina sa fie cat mai ok...dar de data asta chiar nu am ce face...dar...din punct de vedere tehnic..acea avarie nu afecteaza cu nimic functionalitatea masinii...

Inspctorul de la ITP...mi-a zis clar....te primesc....dar daca vad ceva...cat mai minor...te pic...si nu m-a picat...ca masina era foarte ok...chiar ma pregatisem de ITP...dar daca am avut ghinionul sa ma loveasca unu cu o saptamana inainte...ce sa fac?

Sent from Lwr-itza using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa e, ai dreptate in legatura cu observatia legata de discutia de fata. Scuze, insa ideea chiar mi s-a parut putin deplasata, in sensul ca mno, dupa cum ziceam, mi se pare putin ciudat sa mergi cu masina lovita la o inspectie care presupune stabilirea functionalitatii masinii :) insa asa e, ar fi trebuit sa fac asa cum ai zis tu.

Inca o data, scuze.

No hard feelings, OK?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut! Maine urmeaza sa ma duc sa fac ITP-ul la masina. Pe pozitii eu am SMD-uri puse. Normal, nu sunt legale. Tin cont de chestia asta? E posibil sa nu te lase sa treci din cauza la niste SMD-uri sau sa dai ceva spaga ca sa te lase? E pentru prima data cand ma duc sa fac ITP si de aceea intreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar decat sa ii dai spaga,si sa ii atragi si atentia ca esti in neregula,nu mai bine le scoti si le pui la loc dupa itp?

brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am avut dacia am avut becuri cu lumina putin albastra iar la itp nu a vrut sa ma lase cu ele asa ca am mers si am cumparat doua becuri normale si le-am montat pe loc. A zis ca pe ei nu-i deranjeaza dar daca ma prinde rar-ul pe drum imi ia talonul asa ca le-am schimbat fara sa stau pe ganduri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut eu ITP, fără cunoștințe, fără intervenții, fără discuții și fără șpagă cu smd-uri la poziție față și la număr și fără lămpi de ceață (pe vremea aceea aveam o bară zender care, din construcție, nu avea locașuri pentru faruri de ceață). Pur și simplu nu m-a întrebat nimeni nimic, nici eu nu am zis nimic. S-au verificat noxele, sistemul de frânare și direcție, suspensiile, dimensiunile anvelopelor, funcționarea luminilor, a ștergătoarelor, totul a fost funcțional în parametri normali, așa că mi s-a dat ITP-ul. Cred că asta depinde de la stație la stație, de la schimb la schimb. Adică depinde pe cine prinzi de serviciu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut azi ITP-ul la un Polo, dupa ce am trecut mi-a dat o foaie in care sunt trecute seria de caroserie, nr etc de la RAR. Mi-a zis ca numai cu aceasta foaie e  valabil talonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si eu ceva la tv,este un document care certifica in romana si in engleza ca ITP-u e valabil.Este doar pentru calatoriile in strainatate dar din cate am inteles avem 1 an de gratie,in acest timp putem sa mergem si fara aceasta hartie desi nu stiu cati au fost opriti si intrebati in strainatate de ITP.

Interesant e ca ITP-ul e valabil 2 ani,nu stiu ce o sa fie cu cei care l-au facut in decembrie 2013 si n-au aceasta hartie.

Personal cred ca e doar o hartie in plus de tinut in masina,fara nici o valoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si eu, se pare ca nu e prob in cazut in care ai facut ultimul itp in decembrie 2013, poti merge asa pana la urmatorul itp.

 

http://www.realitatea.net/atentie-soferi-politistii-te-vor-amenda-daca-nu-ai-acest-document-la-bordul-masinii_1362021.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate mai starpesc din cei care iau ITP-ul pe atentii pe niste harburi ordinare.

E foarte buna adaugarea numarului de km acolo. In viitor s-ar putea urmari istoricul de km in functie de aceste fise.

 

Interesant pt samsari daca le trec nr de km cand fac ITP-ul, mai greu sa ii dea inapoi. Sigur ca se pot da spagi pt a scrie un numar diferit de km, dar incet incet poate se reduce din amploarea manaritului de km si apoi luat ochii cumparatorului credul.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit, o sa dea km inapoi inainte sa o duca la RAR. De fapt si acuma sunt multe masini din DE care se vand cu numere rosii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.livebiz.ro/auto/atentie-soferi-itp-ul-autoturismului-va-fi-obligatoriu-si-in-limba-engleza/

 

Am facut RAR-ul recent si mi-a inmanat o asemenea hartie dar, in limba romana. In plus nu are nici un element de securizare exceptand stampila RAR-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur? La mine scria in limba romana apoi scria si in limba engleza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

100%. E drept ca am fost la RAR cu numerele rosii. Mi-au spus sa revin dupa ce o sa am numere definitive. Poate atunci imi vor da documentul in engleza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna. Am un Golf inmatriculat in Romania cu care am circulat vreme de 4 ani in Vest, unde locuiesc in prezent. Pana in acest moment, nu am revenit niciodata cu masina in tara, asa ca e de la sine inteles ca ITP-ul este expirat de vreo 2 ani, ceea ce nu a reprezentat o problema aici unde ma aflu. Acum insa, sunt nevoit sa ma intorc cu masina in tara, de unde si cateva intrebari. La granita, exista riscul sa nu fiu lasat sa intru in tara ori sa fiu amendat, daca masina nu are iTP-ul facut? Apoi, eu am o ultima inspectie periodica facuta in urma cu un an, si o hartie data de service-ul autorizat vw de aici, care imi permite sa rulez cu ea 24 de luni sau 30,000km. Pot rula si in tara cu aceasta hartie, sau sint obligat ca imediat ce trec granita la Oradea, sa trag la primul service autorizat sa-mi fac ITP-ul? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate da amenda pt ITP expirat si se retine talonul,eliberandu-se o dovada in acest sens.Acum nu stiu daca in alte state se face ITP la masini care nu sunt inmatriculate la ei in tara.Eu am avut masina inmatriculata in Anglia si mi-a expirat Itp-ul la ea,mi-am facut ITP la R.A.R. in Romania.De permis intarea in tara nu e problema.Ceea ce zici tu ca e ITP , cred ca il confunzi cu servisarea periodica a masinii care nu are treaba cu ITP.Din cate stiu eu la ITP nu se da limita de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici (in Franta) nu exista ITP in sensul romanesc al cuvantului. Orice service autorizat, atunci cand iti faci o revizie iti da o hartie care stipuleaza ca masina respecta normele de siguranta pentru a circula pe drumurile publice pe o perioada de 2 ani sau 30,000 km. In cazul in care exista vreo problema, sistem de franare sau directie de ex, nu iti face revizia (eu am patit-o prima oara cu cauciucurile care erau roase, si a trebuit sa le schimb). Deci nu-mi fac griji pe drum in privinta asta, ci doar la noi, dupa ce trec granita. Intreb pentru ca, stiu foarte multe cazuri de romani care au masini inmatriculate in RO si circula cu ele de ani de zile fara sa vina in tara pentru un ITP. Problema este ca nici unul dintre ei nu s-a intors inca cu o masina cu ITP expirat in Romania. Pot spune deci ca sunt mai multi interesati de aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://legeaz.net/text-integral/og-81-2000-itp

 

Ar trebui ca raspunsul sa fie in legea de mai sus, dar cel mai sigur da un telefon sau un mail la RAR.

In mod normal un autoturism inmatriculat in Romania nu poate circula pe drumurile patriei fara a avea ITP valabil. Ramane de vazut daca exista o completare prin care hartia data de francezi sa fie acceptata de RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine intra pe site-ul RAR si ia de acolo nr de telefon si suna sa ii intrebi pe ei, referitor la amenda sigur(depinde de noroc, sa zic asa) primesti,iti spun asta pt ca lucrez in domeniu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca legea Franceza iti permite sa circuli cu o masina inmatriculata in Romania asa de mult timp, deci esti perfect in legalitate cu inmatricularea, atunci eu zic ca nu ai de ce sa-ti faci griji.

Acea hartie data de francezi ar trebui sa te apere.

Si la noi am vazut ca de anul acesta ti se da o astfel de hartie care trebuie tinuta la bord care atesta ca masina e in stare buna de functionare.

Deci, inca o data, daca tu esti perfect in legalitate acolo din pct de vedere al inmatricularii, nu ar trebui sa-ti faci griji.

Daca in schimb trebuia sa iti inmatrciulezi acolo masina dupa un anumit timp, atunci da, poti avea pbme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!