Jump to content

Probleme ralanti, motoras pas cu pas, injector


SyncMaster
 Share

Postare recomandată

cu vag com am testat, poti sa mi trimiti procedura de testare ca am unde sa fac diagnoza. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt aceiasi persoama cu SyncMaster , eu am problema asta de cand am luat masina (3 ani) si nu ma deranjeaza decat iarna ca trebuie sa tin eu motorul turat cateva minute pana se incalzeste

Am fost sa fac un test la un service singuru de pe aici care are asa ceva si mi-a cerut 150 ron si stiind ca la o saptamana trebuie sa-l fac din nou nu prea mi-a convenit sa-i dau la aia 300 de ron,mai bine cu banii astia imi iau o interfata.

Nu prea cred ca asa arata un motoras pas cu pas

post-24154-1227965344_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai revin cu o poza si cu codul acelui motoras.

Este un motoras precum cele folosite la casetofoane

post-24154-1227965658_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut aceeasi problema la golful meu dar am rezolvat-o singur caci mecanicii pe la care am fost vorbeau de 200 pana la 2000 euro costul reparatiei!!!in primul rand verifica cu masina oprita daca tija clapetei de acceleratie atinge si apasa contactul din varful acelui motoras de ralanti(ca asa se numeste nu pas cu pas sau alte denumiri - a se vedea cartea tehnica).daca pui contactul cu masina rece trebuie sa vezi cum acel motoras impinge singur clapeta de acceleratie(el este cauza ptr care atunci cand pui contactul dimineata se "inmoaie"pedala de acceleratie.Daca nu atunci neaparat trebuie sa verifici clapeta de acceleratie(potentiometru clapetei- acesta lucreaza in tandem cu acel motoras adica la ralanti clapeta se afla intr-o anumita pozitie ,pozitie citita si interpretata de ECU ori daca potentiometrul este defect saluti interpretare corecta deci si anomalii in functionare a motorului.

Eu am schimbat partea inferioara a ansamblului de injectie(1.5 milioane la dezmembrari- unde am verificat si starea potentiometrului ptr a nu ave a intreruperi) si apoi ptr ca nu am vag com am resetat ECU prin decuplarea beteriei iar apoi am facut cca 2 km cu masina in treapta 1 si turometrul pa na la peste 6000 de ture(astfel cla peta de acceleratie a parcurs tot potentiometrul si s-a adaptat definindu-si din nou pozitia de ralanti,moment in care a prins viata acel motoras de ralanti!

asadar verifica daca clapeta atinge contactorul de la motorasul de ralanti iar apoi neaparat potentiometru clapetei!DACA TOT TIMPUL AI ACELE FLUCTUATII DE TURATIE NU TE MAI GANDI LA TOT FELUL DE SENZORI!!!CI DIRECT LA POTENTIOMETRUL CLAPETEI!!!Si toete astea ti le spun dupa ce aprox 2 luni am stat cu nasul in manualul tehnic al golfului si n u am aplecat urechea la tot felul de "pareri"!Merge masina ca unsa!

Modificat de mac23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai verificat starea potentiometrului ca sa nu fie intrerupt, cu un ohmetru sau cu ce?

Eu mai am un carburator care e putin diferit fata dea al meu,cel care m-i la dat a spus ca e tot de 1.6 doar ca e modelul din 91 al meu fiind din 94 si motorasul de relanti e diferit are 4 pini iar al meu are 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci fratilor eu nu mai stiu ce sa mai cred , daca va credeti priceputi va rog sa ma ajutati ...nu vreau sa iau nici 50 de piesa sa le schimb...ca deh , e criza financiara :)

am dat filtru de aer jos , a mai facut putin probleme , am pornito de 2 ori si acum merge ,dar mie frica sa mai pun filtru de aer la loc , plus de asta, vreau sa plec si eu la munte etc, ce sa fac ? n`am baza sa merg cu ea sa o apuce iar dracii pe drum . deci ce shcimb ce fac ? cine are timp si chef sa`l masoare sau sa`mi zica sigur , piesa aia tre schimbata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va speriati, a venit iarna, umezeala, iar mk3-ul este foarte sensibil la aceasta, fapt discutat si pe forumurile straine. Ieri am spalat masina, am uitat capota intredeschisa si ca rezultat relantiul cobora undeva pe la 400, s-a oprit ce cateva ori. Suflat contacte si dupa un timp totul a revenit la normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de ce spune paul: Acum cativa ani pateam si eu ceva de genul acesta exact in aceasta perioada a anului. De atunci mi-am format un obicei de a apasa de cateva ori pe pedala de acceleratie pana la capat, pana sa pun contactul. Asa nu am mai avut probleme. La mine a fost contactul din capatul tijei motorasului - idling switch. Asa cum spune si paul, din cvauza umezelei de peste noapte, dimineata nu face contact cum trebuie si ECU crede ca pedala de acceleratie este apsata => nu comanda motorasul. Incercati si asta, poate merge si la voi...

mihai_mihai: Banii aia cel mai bine ii investesti lundu-ti un tester. Eu am iesit si mai bine, mi l-am facut singur cu foarte putini bani...

Nu cred sa fie potentiometrul deoarece s-ar manifesta si in timplul mersului, cu pedala de acceleratie apasata. Potentiometrul se testeaza cu VAGCOM-ul, trebuie urmarita schimbarea unor cifre pe masura ce apesi acceleratia. Alta metoda nu cred sa-ti dea un rezultat sigur.

Cel mai probabil vinovat este motorasul sau idling switch de pe el. Bineinteles si cablurile lor (mufele) pot fi vinovate. Este posibil ca si cablul de acceleratie sa fie prea intins.

mac23, daca tot esti asa riguros cu denumirile motorasului afla ca aia care l-au facut l-au botezat throttle valve positioner sau Drosselklappensteller in germana, uneori alintandu-l V60. Cei care au faut manualul tau probabil i-au zis asa pt ca e dificil de tradus, dar asta nu inseamna ca e vreo biblie si trebuie urmat intocmai

Adaptarea aia la peste 6000 rot/min nu-mi inspira prea multa incredere. Potentiometrul nu stiu sa se adapteze, nici cu VAG-COM, nici cu altceva. Se schimba odata cu partea inferioara si atat. De "adaptat" se adapteaza tija aceea pe care este dispus idling switch la schimbarea motorasului sau a partii inferioare a injectiei, cum a fost cazul tau. Si oricum, n-are treaba cu 6000 rot/min. Banuiesc ca ai motor ABU, nu-i asa?

cu vag com am testat, poti sa mi trimiti procedura de testare ca am unde sa fac diagnoza. ms

Hmm, nu-mi suna cunoscut. Ce versiune? "fault location...?" :)

Procedura este pentru AAE. Poti s-o urmezi NUMAI cu VAG-COM sau cu VAG 1551(2)

Sa urmezi procedura intocmai, sa nu sari verificarea "intrerupatorului" de ralanti (idling switch) care poate fi vinovat de ceea ce ti se intampla tie

Am atasat procedura pentru motoras si MAP (desi sunt sigur ca nu e vinovat MAP-ul)

throttle.pdf

MAP.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vai mac23 ai omorat masina degeaba!Ecu nu se reseteaza atunci cand decuplezi bateria. Ma rog, spune-ne si noua sursa de unde te-ai informat in legatura cu aceasta procedura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza daca masina e pornita sau oprita

daca apesi pedala de acceleratie acel contact e deschis si daca lesi liber pedala contactul este inchis

daca lasi liber pedala cu motorul oprit contactul trebuie sa fie deschis!

si eu am avut aceeasi problema la golful meu dar am rezolvat-o singur caci mecanicii pe la care am fost vorbeau de 200 pana la 2000 euro costul reparatiei!!!in primul rand verifica cu masina oprita daca tija clapetei de acceleratie atinge si apasa contactul din varful acelui motoras de ralanti(ca asa se numeste nu pas cu pas sau alte denumiri - a se vedea cartea tehnica)

corect in totalitate inclusiv partea cu mecanicii, dar daca urmaresti pana la capact...bine zis "a se vedea cartea tehnica", tija clapetei de acceleratie apasa intr-un anume fel pe contactul motorasului de relanti: mai exact apasa suficient de mult cat sa nu faca contact (pe cei 2 pini pe care se citeste rezistenta), SI MAI EXACT inseamna 0.5mm - evident reglaj cu motorul oprit.

Si eu am luat tot corpul de injectie degeaba si era vorba de un simplu reglaj...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Chestia aia se numeste idling switch si distanta trebuie sa fie intre 0,4-0,7 mm. Cand se regleaza, se regleaza la 0,5 mm. In 99% din cazuri de vina este motorasul sau acest switch.

Dar inainte de reglaj tija trebuie trasa de tot din locas. Se trage alimentand la curent contactul (6V).

Este singurul lucru care care stiu ca "se adapteaza" la schimbarea ansamblului inferior al injectiei sau al motorasului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca lasi liber pedala cu motorul oprit contactul trebuie sa fie deschis!

GRESIT in momentul cand pedala este libera acel contact trebuie sa fie inchis pt ca acel ansamblu al carburarorului care ajunge in contact cu tija motorasului in momentul cand pedala este libera apasa pe acea tija si atunci acel contact este continuu deci este inchis si in acel moment ECU stie ca clapeta acceleratiei este la relanti.

a se verifica cu un ohmetru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Chestia aia se numeste idling switch si distanta trebuie sa fie intre 0,4-0,7 mm. Cand se regleaza, se regleaza la 0,5 mm. In 99% din cazuri de vina este motorasul sau acest switch.

Dar inainte de reglaj tija trebuie trasa de tot din locas. Se trage alimentand la curent contactul (6V).

Este singurul lucru care care stiu ca "se adapteaza" la schimbarea ansamblului inferior al injectiei sau al motorasului.

cred ca trebuie sa reglez acel contact, am masurat rezistenta si nu primesc nici un semnal de la el, o sa mi iau inima in dinti si o sa desfac acest motoras, nu stiu exact cum arata in interior si ce anume tre sa reglez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este sa nu modifici nimic. De ce nu urmezi procedura pe care ti-am trimis-o, este specifica motorului tau...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu un golf 3 1.8 injectie monopunct.masina are relanti instabil si smuceste in timpul mersului degeaba apas acceleratia ca nu raspunde parca se ineaca.La tester au gasit sonda lambda.am schimbat-o tot asa!am schimbat bujiile si fisele-tot asa.am vb cu mai multi mecanici:unii spun ca ar fi electrovalva relanti altii ca ar fi potentiometru de acceleratie.Nu stiu ce sa cred va rog ajutati-ma!(electrovalva ii 10 mil-mie frica ca dau banii pe fereastra)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu...esti sigur ca ai injectie multipunct?Eu nu am auzit de asa ceva la mk3...nevermind...

Dupa ce ai spus tu mai sus,masina ta se comporta aproximativ la fel cu a mea.Eu am pus-o pe tester si mi-a indicat potentiometru clapeta.Treaba cu smucitu cu datu in nas mai ales cand e rece motoru mi-o face si mie.De smucit smuceste foarte rar,sa zic ~ o data la 100 de km,indiferent de temperatura motorului,si nu are un "tipar" dupa care face acest lucru.Relantiu sta frumos la 800(cu motorul cald),de pornit porneste bine la rece,la prima cheie dupa aprox 2-3 sec de automat.Treaba cu acceleratia la podea dintr-o data mi-o face si mie,da in nas,se innoada,se schimba sunetul motorului(indiferent daca e in sarcina sau nu).DAR daca mangai accelratia si merg babeste nu are treaba.

In concluzie,tind sa cred ca ai aceias problema ca si mine:potentimetru clapeta.Numa bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GRESIT in momentul cand pedala este libera acel contact trebuie sa fie inchis pt ca acel ansamblu al carburarorului care ajunge in contact cu tija motorasului in momentul cand pedala este libera apasa pe acea tija si atunci acel contact este continuu deci este inchis si in acel moment ECU stie ca clapeta acceleratiei este la relanti.

a se verifica cu un ohmetru

contactul ala o sa fie inchis daca reglezi surubul pe o plaja destul de mare daca e cum zici tu ceea ce ar conduce la un reglaj inexact.

Imi pare rau, nu sunt de acord cu tine - o sa verific si in Autodata pentru siguranta.

CERT mie mi-a pornit masina la sfert de cheie dupa ce am facut reglajul ca mine.

Initial am procedat ca tine si dadeam la automat destul ca sa porneasca inecat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am amintit de nici un reglaj,am spus doar ca in momentul cand motorul este la relanti tija claprtei de acceleratie apasa pe capatul tijei de la acel motoras si apasand pe el acel contact este continuu,nu stiu daca stii cum arata un asemenea motoras in interior dar eu am desfacut mai multe si toate sunt la fel in interior,difera cel cu 6 pini care are si un mic montaj electronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine va invatat sa umblati la reglajul de la ansamblul care regleaza relantiul? voi singuri va dati motoarele peste cap. acea tija care are microcontactul in capatul ei are rol de mentinerea relantiului si de a reduce turatia motorului atunci cand luam piciorul de pe acceleratie , pentru ca scaderea turatiei sa fie cursiva pt a nu muri motorul sau a da rateuri; la acel reglaj se umbla in funtie de distanta lamelelor microcontactului din capatul tijei. aveti grija pe unde umblati!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am amintit de nici un reglaj,am spus doar ca in momentul cand motorul este la relanti tija claprtei de acceleratie apasa pe capatul tijei de la acel motoras si apasand pe el acel contact este continuu,nu stiu daca stii cum arata un asemenea motoras in interior dar eu am desfacut mai multe si toate sunt la fel in interior,difera cel cu 6 pini care are si un mic montaj electronic.

am desfacut motoras si l-am reparat, nu e mare lucru: doua conectori sunt pentru motoras si doi pentru contactul din varf. e vorba de surubul de la tija clapetei de acceleratie care apasa pe capatul cu contact de la motoras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrucat din ce in ce mai multi ne lovim de acest motoras - de fapt denumirea exacta este "regulatorul clapetei de acceleratie cu contactul de relanti", ma gandesc ca impreuna cu cativa colegi sa facem un DIY si sa-l punem sticky

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici este o traducere a capitolului "stabilizarea ralantiului" din documentele lui paul_ral de mai sus. Traducerea am facut-o dupa puterile mele, iar unde am gresit sa ma scuzati.

Sper sa va fie de folos.

Stabilizarea_ralantiului___RO.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru ajutor. I-am trimis lui Vali link-urile pentru DIY, sper sa iasa ceva bun.Chiar daca sunt in rusa ne vom descurca. Pozele sunt foarte explicite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da , am motorul abu.daca dai search dupa "readaptare clapeta acceleratie" vei gasi 2 metode cu vag com sau cu scoaterea bateriei.in manualul tehnic pe care nu cred ca l-au facut niste amatori doar ca sa-si piarda vremea scrie clar ca odata cu demontarea bateriei se sterg toate erorile acumulate de memoria ecu iar la remontare acesta isi "incarca"cartogramele presetate din fabrica dupa care isi face propriile reglaje.A se utiliza si documentele cu privire la injectia mono-motronic bosch.Eu am facut fix cum am scris in post si masina merge perfect-asa ca nu cred ca am vb doar ca sa ma aflu in treaba sau sa "omor masina" scuze daca am deranjat pe cineva cu relatarea unor fapte concrete si nu "vorbe".SARBATORI FERICITE TUTUROR SI MULTA 'SANATATE' GOLFURILOR 3!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!