Jump to content

Cat de fiabile sunt masinile grupului VAG?


Iulian HondaFan
 Share

Postare recomandată

Iulian HondaFan

multe din studiile de referinta ale organizatiilor de protectia consumatorilor (ConsummerReports in USA), companiilor ce ofera garantii suplimentare ( reliabilityindex in UK), firme de studii de piata (JDPowers in USA, Germania, UK), presa auto prestigioasa ( Autobild) au aratat in ultimii ani ca fiabilitatea care a consacrat masinile grupului VAG pana pe la mijlocul anilor '90 s-a deteriorat. Exceptie notabila o face tocmai "mezina" Skoda.

stiu ca e un topic care imi va atrage multe scuipaturi si injuraturi de la unii dar, oricum merita a fi discutat. sunt posesor de VW de 16 luni si peste 35000km si imi iubesc masina dar am ceva rezerve cu privire la fiabilitatea ei in anii ce urmeaza.

si controversa este un raspuns de pe un alt topic "Devin TDI-urile nerentabile?"

deschid cu un raspuns catre postul lui Vlad MHL de pe acel topic:

Sper ca te referi la fiabilitate din punct de vedere al motorului...

Dar haideti sa ne limitam strict la topic!

datele de fiabilitate/consumer satisfaction se refera la vehicul in ansamblu. sursele citate de mine interogheaza direct proprietarii pe arii ale vehiculelor ( motor, racire, sistemul de alimentare, transmisie, directie, suspensii, exhaust, electric, power accesories, interior, caroserie ca integritate si ca rugina/trim decay). CR ( consumerreports) a strans date de la 810000 de masini asa cum au fost raportate de proprietarii lor pe baza unui chestionar de vreo 30 de intrebari. are si date pe tip de motorizare acolo unde numarul de masini cu un anumit tip de motor este suficient de mare ( cel putin 100 de respondenti) si merge 7 ani in urma, in prezent afiseaza datele din 1997-2004 .

Golf/Jetta/New Beetle ( motoarele disponibile sunt 2l, 1,8T, TDI si VR6 dar nu au date defalcate pe tipul de motor) sunt pe aceeasi platforma A4 si au o rata de probleme ( medie pe ultimii 7ani) de peste 10 si chiar 15% la sistemul electric, power accesories, caroserie-usi si de 5-10% la motor, sistem de alimentare si frane. spre comparatie Corolla are o rata de 2-5% la sistemul electric si frane si sub 2% la tot restul incluzand motor. Civic are o rata de 2-5% la exhaust si tot restul e sub 2%. diferentele sunt f. mari si in mod sigur numarul respondentilor este considerabil mai mare la japoneze.

Passat ( totul e importat din Germania, motorizarile includ pana in 2004 numai 1,8T, 2,8V6 si W8; 2,0TDI a aparut abia in 2004) sta mai bine un pic dar cu aceleasi tipuri de probleme si frecvente pe ansamblu. toate variantele 4motion (introdus pe Passat din 2001 incoace) au avut o rata de probleme de peste 15%.

toate VW din USA stralucesc ( sub 2%) numai la lipsa ruginii/trim decay si exhaust...(esapament).

voi continua cu datele din 4-5 alte studii cu zeci de mii de respondenti din UK si Anglia. oricine are date referitoare la acest aspect precum si cel referitor la satisfactia proprietarilor cu masinile lor e binevenit.

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 303
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Iulian HondaFan

    51

  • Vlad MHL

    18

  • NetFlow

    17

  • rvacaru

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

Prin postul meu citat de tine, m-a referit la faptul ca, DA, masinile japoneze si americane au o durabilitate a motorului mai ridicata decat a celor nemtesti. Si daca nu durabilitate, ci o probabilitate a defectiunilor la motor foarte scazuta.

INSA, per total, o masina FIABILA este o masina care satisface proprietarul din toate punctele de vedere: motor, durabilitate vopsea si caroserie, calitatea fabricatiei, tren de rulare...si ma refer la tot ce este perisabil, nu la confort, performante, etc.. Iar fiabila poti considera o masina nemteasca mult mai usor decat una japoneza sau americana.

Intr-adevar, vorbesc "din popor" dar si din experienta! In 7 ani cu un Suzuki Grand Vitara, motorul a necesitat o singura interventie(un intinzator de curea) insa in rest: cauciucurile de pe bandouri au cazut, bandourile stau si ele sa cada, clanta de la portbagaj s-a rupt, farurile sunt mai puternice cand accelerezi si altele...

Masina nemteasca prezinta per total o calitate mai ridicata a fabricatiei, dar bineinteles ca exista si, destule, defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca masinile americane sunt solide :-(

Chrysler ce vinde in Europa e slab si neperformant (vezi PT Cruiser), nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma ma intereseaza si aspectul si durabilitatea in timp a masinii, nu numai faptul ca la motor nu schimb nimic timp de 100.000 km. Am avut si eu o experienta cu un Hyunday Elantra, de prin 91 sau 92. Per ansamblu buna, dar elementele interioare (manere, tapiserie usi, trapa, guri ventilatie erau de o calitate execrabila, fapt care a dus si la rapida defectare a lor). Oricum, cand te sui in masina astea le vezi mai intai, si aspectul conteaza mult de tot. Nu mai spun de clapa portbagajului (masina sedan/berlina cum vreti sa-i spuneti), care scartaia si troncanea tot timpul. Piesele nu mai spun cat de scumpe erau, aproape duble ca pret fata de cele ale nemtilor.

Aceasta m-a condus spre VW Passat variant, 1.6Diesel, an fab 1982. Am luat masina asta din Germania, cu 350.000 km. Am segmentat-o si am mai facut numai 250.000 km. Merge si acum la noul ei proprietar. Probleme cu ea, doar uzuale: capete de bara, amortizoare, etc conform cond de trafic din Ro.

Eu sunt f multumit de actuala masina, cu toate ca nu m-a scutit de o problema: Contact rotitor airbag sofer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva. La masinile americane ma nemultumeste f mult consumul. Iti trebuie cisterna dupa tine ca sa faci o deplasare de 2000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan
Nu cred ca masinile americane sunt solide

Chrysler ce vinde in Europa e slab si neperformant (vezi PT Cruiser), nu?

PT Cruiser este cel mai fiabil model al Chrysler. exceptand motorul turbo de 2,4l care e rezonabil de performant (210CP parca), perfomantele nu sunt extraordinare. consumul nu e punctul lor forte... dar, hey, asta e tara lui 0,6$ litrul de benzina pana mai ieri tara lui 0,3$ litrul de benzina...

masinile americane sunt in general mai putin fiabile decat japonezele desi sunt unele modele f. fiabile ( Ford Mustang, Buick Regal) altele sunt catastrofale. totusi in ultimii 2-3 ani au reusit sa le depaseasca pe cele europene ( si singurele marci europene aici sunt Merc, BMW, VW, Audi, Volvo, Saab, Jaguar si cele exotice Ferrari, Maseratti,etc.; practic grosul europenelor il reprezinta VW, BMW si Mercedes) in aceste studi de fiabilitate si reduca din diferenta fata de marile japoneze de varf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a depasit pe cine? Ai ceva exemple concrete?

Trebuie sa pastram totusi o corectitudine in ceea ce discutam aici, nu sa aducem argumente in favoarea masinilor pe care le avem sau la care aspiram. Eu respect foarte mult masinile ce au motoare cu tehnologie de varf si puternice pe deasupra(BMW), masinile cu design revolutionar(Lamborghini), masini cu istorie(Porsche, Ferrari, Mercedes, Ford Mustang), masini luxoase(Caddilac, Rolls Royce)...dar totusi, cand aleg sa sustin una dintre ele, o fac pe fapte reale. Deci, eu NU cred ca o masina americana sau japoneza este mai fiabila ca una neamteasca. Vreau sa ma convinga cineva ca am sau nu am dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan
Pana la urma ma intereseaza si aspectul si durabilitatea in timp a masinii, nu numai faptul ca la motor nu schimb nimic timp de 100.000 km. Am avut si eu o experienta cu un Hyunday Elantra, de prin 91 sau 92.

Aceasta m-a condus spre VW Passat variant, 1.6Diesel, an fab 1982. Am luat masina asta din Germania, cu 350.000 km. Am segmentat-o si am mai facut numai 250.000 km. Merge si acum la noul ei proprietar. Probleme cu ea, doar uzuale: capete de bara, amortizoare, etc conform cond de trafic din Ro.

Hyundai in anii '90 au stat rau la fiabilitate... au revenit insa f. puternic in ultimii 4-5 ani si sunt per ansamblu mai buni decat VW chiar si in Europa.

VW in anii '80-'90 au fost la apogeul calitatii si fiabilitatii... asta a fost si perioada in care vanzarile grupului au cunoscut inflorirea cea mai mare si cand au si preluat Seatul (1986) si Skoda (1991 daca nu ma insel). sfarsitul anilor '90 a adus din nefericire un declin in calitatea fabricatiei pt. VW...

din nefericire consumul unor benzinare VW nu e chiar asa de departe de cel al americanelor ( exceptie face 1,8T). in USA marcile americane au incetat de 2-3 vanda motoare sub 2,0l cilindree, diesele americane sub 4-5l cilindree lipsesc cu desavarsire... mda... nimeni nu ar fi gata aici sa exporte masiv in Europa exceptand japonezii care inca mai ofera motoare pe benzina la 1,5-2,0l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan
Cine a depasit pe cine? Ai ceva exemple concrete?

VW e spre coada listei in studiile de fiabilitate din USA si in ultimii ani si din Europa. voi reveni cu link-uri si citate. concluziile ca europenele sunt mai putin fiabile nu sunt ale mele ci ale studiilor CR si JDPowers. afirmatia se face agregat si tinand cont ca VW a fost pana in 2004 cea mai vanduta marca europeana peste ocean ( anul trecut a fost insa depasita de BMW in vanzari) si ca in ultimii ani si Mercedes ( a 3-a marca europeana in USA) are probleme mari rezulta acest lucru.

BMW sta mult mai bine urmat de Audi. voi reveni cu un top al marcilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi tu Iulian, in Ro este o piata, in Europa alta piata, iar in SUA, alta piata. Clientii vor altceva pe fiecare piata, asa ca nu putem compara ce se vinde in SUA cu Europa. De ex in Europa exista VW si Audi cu motoare de 5l diesel, si de 6l benzina, si se vand destul de bine. Dar grusul pietei nu cauta asa ceva. Sunt prea de lux si prea gurmande. Asta este, asa ca sa trecem la capitolul de fiabilitate VAG, ca ne departam de subiect cu problemele de piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai spun inca o data, sa ne limitam totusi la o singura piata si anume piata Europeana. Sa vorbim despre studii europene despre masini, de oricare origine ar fi acestea. In europa, VAG, BMW si Mercedes sunt top. Singurele marci occidentale care mai traiesc pe la noi sunt Toyota si Jeep. Astept cu interes acele studii, europene.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare subiectul!

Nu cred ca putem fi prea obiectivi avand in vedere motivul pentru care suntem membri aici.

Mai caram si propriile noastre stereotipuri de gandire. Unul dintre ele este ca "masina nemteasca e cea mai buna".

Americanii sunt foarte pragmatici, cu accent pe partea financiara. Ei traduc orice activitate sau lucru in bani. Orice clasificare la ei va pleca de la conceptul "Total Cost of Ownership".

In termeni romanesti: cat ma costa masina, de cand decid sa o iau pana cand scap de ea.

La o asemenea analiza, japonezele stau net mai bine decat VAG.

In principal pentru ca au fost proiectate pentru asta.

Dar atunci cand vad aceste clasamente, eu ma gandesc si la altceva:

-Imi si place masina (ca aspect, personalitate etc.)?

-Am afinitati fata de ea?

-Simt ca volanul ala imi "prelungeste degetele"?

-Imi satisface exigentele de performanta?

-Ma omoara costurile ei de intretinere sau sunt suportabile?

Si atunci cand iau in calcul si aceste aspecte, voi alege sigur un VW sau Audi in fata unei Toyote sau Honde

Nu mai pun la socoteala ca mi-am satisfacut si stereotipul cu "lucrul nemtesc"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare subiectul!

Nu cred ca putem fi prea obiectivi avand in vedere motivul pentru care suntem membri aici.

Mai caram si propriile noastre stereotipuri de gandire. Unul dintre ele este ca "masina nemteasca e cea mai buna".

Am atras atentia asupra acestui aspect mai sus. """Eu respect foarte mult masinile ce au motoare cu tehnologie de varf si puternice pe deasupra(BMW), masinile cu design revolutionar(Lamborghini), masini cu istorie(Porsche, Ferrari, Mercedes, Ford Mustang), masini luxoase(Caddilac, Rolls Royce)...dar totusi, cand aleg sa sustin una dintre ele, o fac pe fapte reale.""" Ce avem e una, la ce aspiram e alta, dar care e alegerea cea buna, dupa simplul criteriu al fiabilitatii, o vom stabili aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

pai sa incepem. mai intai din Germania.

1) JD Powers 2004

Reuters / June 30, 2004

FRANKFURT -- Toyota took top place for the third consecutive year in a high-profile survey of German car buyers' satisfaction, released on Wednesday, leading a near sweep by quality-conscious Japanese carmakers.

Luxury car maker Porsche and France's Peugeot were the only European companies to capture a top spot in one of the survey's seven categories of vehicles versus their Japanese rivals, which took the first four slots in the overall ranking as well.

The J.D Power and Associates study analyses customer satisfaction with four key measures in their new cars:

quality and reliability,

vehicle appeal,

service satisfaction

and ownership costs.

Toyota models ranked highest in three car segments. Honda and Mazda cars also emerged as winners in one segment each as Japanese car makers' reputation for reliability served them well.

In the overall rankings, Toyota scored 844 points out of a possible 1,000, putting it well ahead of Mazda (816), Subaru (815) and Honda (811) in the survey by the market research and consulting group.

But General Motors division Opel, Volkswagen and other makers of cars for the masses also boosted their scores on the poll of more than 24,000 drivers.

German manufacturers BMW, Audi, Mercedes-Benz and -- for the first time -- Opel performed above the industry average, with Opel the most improved brand from its performance in 2003.

The industry average increased five points in the year.

Nevertheless, Mercedes-Benz's overall rank dropped to 11th out of 28 from a tie for seventh place in 2003. It has been grappling with quality assurance problems, which it has vowed to set right.

"It is encouraging for the industry to witness the improvements made by high-volume European manufacturers like Opel and Volkswagen. In particular, both brands have greatly improved in the area of dealer service," said Martin Volk, research manager at J.D. Power.

"However, the strong record of the Japanese brands on meeting customer expectations means that all European manufacturers still have some considerable work to do to match their levels of customer satisfaction," he added.

Top performers list

subcompact: Honda Jazz,

compact: Toyota Corolla,

medium: Toyota Avensis,

executive: Peugeot 607,

SUV: Toyota RAV4,

sports: Porsche 911,

MPV: Mazda Premacy

2) "AUTO BILD"-Qualitätsreport 2004 - Rangliste:

1. Mazda

2. Toyota

3. Honda

4-5. Hyundai,Nissan la egalitate

6. Mitsubishi

7. Opel

8. Volvo

9. Smart

10. Ford

11-12. Citroen si Mercedes la egalitate

13. Seat

14-15. Audi si BMW la egalitate

16-19. Peugeot, Renault, VW si Skoda

20.Fiat

http://www.webheimat.at/magazin/Rubrik-Aut...aetsreport.html

http://auto.t-online.de/c/28/01/66/2801668.html

http://www.presseportal.de/story.htx?nr=619255

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate gresesc dar nu dupa satisfactia cumparatorului si pretul de achizitie se stabileste fiabilitatea unei masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a intelege de ce Toyota este acolo sus, incercati sa cititi "Toyota way" sau macar un abstract al ei. Cele 14 principii le-au adus succesul. Americanii se tin cel mai bine dupa japonezi, incercand o adevarata eficientizare a preoceselor de fabricatie copiind din metodele si principiile japoneze in timp ce europenii inca se imbata cu apa rece cu glorii de mult apuse.

Modificat de Boops
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

discutand despre toyota ne ajuta pe noi sa intelegem VWAG?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

aici linkul cu rezultatele JDPowers germania 2004:

http://www.jdpower.com/news/releases/press....asp?ID=2004056

rezultatele au fost comentate si de Auto Motor und Sport:

citat fiind studiul JDPowers 2004 Germania, masinile care i-au multumit cel mai mult pe nemti ( cel putin 50 de raspunsuri pentru fiecare model):

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/62745

deci in primele 20 de masini 14 japoneze...

iar masinile cel mai putin simpatizate de proprietarii lor:

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/62765

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

What The Germans Like

Brands with the highest customer satisfaction 2003 dupa studiul ADAC facut de nemti printre nemti:

1. Toyota

2. Subaru

3. Honda

4. Mazda

5. Nissan

6. Mitsubishi

7. Suzuki

8. Porsche

9. Saab

10. Hyundai

11. BMW

12. Daihatsu

13. Volvo

14. Jaguar

15. Citroen

16. Kia

17. Skoda

18. Lancia

19. Daewoo

20. Peugeot

21. Ford

22. Seat

23. Renault

24. Alfa Romeo

25. Rover

26. Audi

27. Opel

28. Chrysler Group

29. Smart

30. Fiat

31. Volkswagen

32. Mercedes-Benz

33. Land Rover

iar in 2004 germanilor le plac tot japonezele:

1) Toyota

2) Subaru

3) Honda

4-5) Porsche si Mazda

6) Mitsubishi

7) Suzuki

8) Daihatsu

9) Saab

10-11) Jaguar si Nissan

12-13) Volvo si Hyundai

14) BMW

15)Skoda

16) Rover

17) Daewoo

18) Citroen

19) Kia

20) Lancia

21-22) Alfa Romeo si Ford

23) Audi

24) Seat

25) Renault

26-28)Opel,Peugeot si Smart

29) FIAT

30) Chrysler

31) Mercedes

32) Land Rover

33) VW

http://translate.google.com/translate?u=ht...Flanguage_tools

acolo scorul cel mai mic e cel mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@thheo: pai ne cam ajuta sa fim mai realisti si sa observam ca imaginea de neclintit a fiabilitatii germane se cam duce de rapa in timp ce asistam la invazia japonezilor ce se impun printr-o reala fiabilitate.

E drept ca, pentru europeni, sunt "probleme" dpvd al gusturilor: japonezele sunt construite in filozofia nipona insa, in ultimi ani, au inceput sa se adapteze la cerintele americane & europene. Aici este problema.

In ceea ce priveste "intelegerea masinilor VAG", este o chestiune la nivelul bordului VAG sa faca strategiile si sa ia deciziile pentru dezvoltarea concernului.

Modificat de Boops
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian HondaFan

Deutsche Welle scrie:

The stunning news is the result of two surveys conducted separately by car magazine AutoBILD and German car-insurer ADAC. The so-called Automarxx survey, conducted for ADAC by Center for Automotive Research at Gelsenkirchen Technical College, asked more than 38,000 car owners to rank international car companies in terms of consumer satisfaction.

iar

German makes disappoint drivers

Customer satisfaction survey ranks Japanese manufacturers in first seven places

By Rüdiger Köhn

Frankfurter Allgemeine Zeitung

...The results of the customer satisfaction survey stand in stark contrast to the results of the overall evaluation, which factors in all criteria. “The study shows a deep divide between customer demands and reality,“ ...

topul final care include si satisfactia proprietarilor ( 43000 de soferi membri ai ADAC- automobil clubul german) dar si alte elemente ( imaginea marcii, prezenta pe piata, calitatea masinii, noutatea tehnica judecate de autorii clasamentului):

1) Mercedes

2) BMW

3) Toyota

4) Porsche

5) Audi

6) VW

7) Volvo

8) Skoda

9) Peugeot

10) Honda

11) Opel

12) Smart

13) Ford

14) Mazda

15) Nissan

16) Citroen

17) Renault

18) Seat

19) Subaru

20) Jaguar

21) Saab

22) Lancia

23) Mitsubishi

24) Hyundai

25) Daihatsu

26) Suzuki

27) FIAT

28) Kia

29) Daewoo

30) Alfa Romeo

31) Rover

32) Land Rover

33) Chrysler

De notat ca in ceea ce priveste satisfactia germanilor cu service-ul este cea mai mare tot pt. marcile japoneze: Subaru, Toyota si Honda

Tot de la DW citire:

VW CEO Dr. Bernd Pischetsrieder admitted to AutoBILD that "in technical terms, Toyota is better then us. But not just us."

Modificat de Iulian HondaFan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Iulian HondaFan : vezi tu, noi traim in Romania. Taxele pt masinile non-euro sunt foarte mari. Adevarat, masinile facute de japonezi sunt mai bune(fiabile), dar nu neaparat cu un design mai atractiv. Nu stiu cat timp ar rezista o "japoneza" prin gropile mioritice. Degeaba ne spui ce le place nemtilor, pentru ca gusturile difera. Un roman se uita in primul rand la pretul de achizitie/consum/aspect. Daca tot plateste o avere pentru masina, macar sa fie una pe gustul lui. "Volkswagen"=masina poporului =poate tu fiind in state nu stii salariul mediu pe economie din Romania ,dar masinile japoneze sunt peste bugetul romanilor :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca avem continut off-topic, chestia asta cu comparatiile, aprecierile despre alte marci ar trebui sa fie in sectiunea de off-topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!