Jump to content

Audi S4 B8 - test drive


Vlad MHL
 Share

Postare recomandată

Am avut ocazia sa testez noul Audi S4 la lansarea internationala din Palma de Mallorca si, avand in vedere ca multi dintre voi si-au aratat interesul in acesta masina, va prezint cateva idei despre ea.

In primul rand, motorul este cel despre care lumea tot vorbeste. Foloseste un compresor pentru supraalimentare si are 333 CP, insa cuplul este cel care impresioneaza: 440 Nm intre 2900 si 5300 rpm. Acceleratia este liniara, iar resursele sunt "sanatoase".

Cand motorul si evacuarea sunt reci, sunetul nu este foarte sportiv, dar cand acestea se incing ofera un sunet superb. Nu foarte gros ca la vechiul V8, mai degraba ceva in genul unui 2.0 TFSI cu evacuare sport.

Cutia manuala ofera 5.1 sec pentru 0-100 km/h, iar Stronic-ul cu 7 trepte face suta in 5.3 sec. Stiind ca orice Stronic aduce performante imbunatatite cu 0.2 secunde, am discutat cu inginerii responsabili si mi-au explicat ceva foarte simplu. Cutia manuala iti permite sa atingi 100 km/h cu a doua treapta, in timp ce Stronic-ul nu, folosind si a treia treapta. Apropo de acest lucru, limita rosie incepe la 7000 rpm.

Suspensia standard este chiar confortabila, dar nu iti face probleme cand mergi sportiv. Masinile de test aveau drive select, dar fara amortizoare reglabile. Nu stiu de ce. Cu directia setata pe dynamic este foarte usor sa conduci sportiv, dar parca se simte nevoie si amortizoarele reglabile.

Cel mai impresionant lucru la acesta masina este Stronic-ul. Schimbarile de trepte se fac extrem de rapid, iar masina "impinge" in continuu. Nu mai zic ca dupa 3000 de rpm, orice schimbare e completata de un bolborosit al evacuarii incredibil. Iar daca schimbi din padele intre 5000 si 7000 rpm sunt si mai puternice bolborosirile si pocniturile. Tipice masinilor de WRC si nu exagerez.

Consumul este singurul lucru care m-a dezamagit. Una dintre masini, care avea Stronic si vreo 4900 km, a consumat in regim de condus extraurban si de autostrada, cu viteze de maxim 140 km/h, 14% pe o distanta de aprox. 30 de km. Am resetat computerul de bord si am mers si cu 100-110 vreo 15-20 km, iar consumul a fost de 11. Iar in mers sportiv masina a consumat 18-20%. Nu ca ar conta foarte mult consumul la o astfel de masina, dar totusi mi se pare mare.

Am condus masinile si pe circuitul de la Mallorca, scopul turelor de traseu fiind evidentierea diferentialului sport de pe puntea spate. Acesta poate transmite 100% din cuplu catre roata spate de la exteriorul virajului, ajutand la o iesire mai rapida. Sincer, nu am simtit diferentele fata de, spre exemplu, masina mea, dar nu cred ca sunt eu cel mai in masura sa dau un verdict. Cu siguranta face diferenta, dar e greu de sesizat.

Cu toate sisteme cuplate, masina sta foarte bine pe trasa ideala, fara sa subvireze sau supravireze. Cu ASR-ul scos, am simtit un caracter supravirator, iar de tot nu am scos sistemele.

Launch control nu exista, probabil datorita sistemului drive select.

In alta ordine de idei, oficialii au tinut sa sublinieze trei lucruri importante. Noul S4 este mai economic, mai ecologic si mai ieftin decat generatia anterioara.

Atasez si cateva poze. O sa vedeti si ce masina foloseau instructorii pentru turele de teorie :)

post-731-1225398181_thumb.jpg

post-731-1225398187_thumb.jpg

post-731-1225398194_thumb.jpg

post-731-1225398199_thumb.jpg

post-731-1225398203_thumb.jpg

post-731-1225398208_thumb.jpg

post-731-1225398215_thumb.jpg

post-731-1225398221_thumb.jpg

post-731-1225398226_thumb.jpg

post-731-1225398230_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne-ai spus concluzia ta Vlad. :blink: Ne-ai descris foarte frumos experienta, dar prin ochii unui jurnalist.

Este ce te asteptai sau sperai? Spune-ne parerea ta subiectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Speram sa fie mai brutala masina. Dar ca sa fac o comparatie exacta intre ceea ce credeam si realitate...

Pozitiv: scaunele te tin mai bine decat arata profilul, Stronic-ul e fenomenal ca schimbari de trepte si prin sound-ul care il face motorul la schimbare, pe Dynamic directia este excelenta...insa fata de generatie anterioara este, pret total, o evolutie buna.

Negativ: acceleratia e prea liniara, iar consumul este mare in regimul de mers extraurban.

Verdict final: mi-as lua! :blink: Sper sa nu fie pretul mare. Generatia anterioara era 59.000 de euro cu TVA inclus. Iar dupa spusele oficialilor acesta va fi mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acceleratii liniare ma plang si eu cand merg cu DSG...deci cutia "strica" sentimentele.

nu poti alege si manual?

dar nu mai au originalitate la jante deloc? am vazut astea de RS4, de S5...

si pare prea linistita asa...nu stiu..nu inspira deloc "rautate"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi plac culorile alese pentru masinile din poze cu exceptia celei galbene. Pe Skoda RS este un galben cu mult mai frumos, cel din poza ma trimite cu gandul la taxiuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane, nu m-am plans de DSG pentru liniaritate, ci de compresor. Turbina de pe 2.0 T, spre exemplu, este mult mai brutala.

Despre jante si eu am aceeasi parere. Singurele care imi place sunt cele de pe avant-ul gri din pozele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca sustin ca o schimbare brutala de viteza...iti da mai multe senzatii decat o schimbare din DSG la o masina din asta "electrica", desi sunt constient ca in 0-100 DGS e mult in fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, S4 e prima exceptie de la regula. Am scris mai sus explicatia: S4 cutie manuala face 0-100 km/h in 5.1 sec, pentru ca atinge 100 km/h cu a doua treapta, in timp ce S4 Stronic face in 5.3 sec, folosind si a treia treapta.

Sincer, simti mai multa sportivitate la schimbarile treptelor cu Stronicul. Compresorul acela da cu totul alte senzatii decat la motoarele cu turbo si cutie manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O intrebare, poate ai cumva detalii: tot incerc sa aflu garda la sol reala a noului S4 si nu reusesc. Ma intereseaza garda reala si nu cea din datele lor, ca sunt diferente. La S3 ei zic 11 cm, iar in realitate merge spre 14 (nu stiu daca din motive de drumuri mai proaste la noi).

Eu imi voi schimba mai mult ca sigur S3 cu noul S4. Mai rar masina atat de laudata.

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu noua taxa de inmatriculare deja se scumpeste un pic S4 nou, recunosc ca ma batea si pe mine gandul sa schimb Passatul cu asa ceva insa nu-mi prea vine acum in conditiile actuale (criza).Pretul de baza in Germania pt modelul cu manula este 51.000

Modificat de DOOM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu noua taxa de inmatriculare deja se scumpeste considerabil S4 nou, recunosc ca ma batea si pe mine gandul sa schimb Passatul cu asa ceva insa nu-mi prea vine acum in conditiile actuale (criza) sa fac cadou bani la stat in asa o cantitate.

Motorul de pe S4 nou este EURO 5, adica taxa 0 :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic: Eu stiam ca daca are peste 2 litri nu e taxa zero, insa imi doresc sincer sa ma insel.

Modificat de DOOM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EURO 5 este scutit de plata taxei, indiferent de an, capacitate cilindrica etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Bogdane, nu m-am plans de DSG pentru liniaritate, ci de compresor. Turbina de pe 2.0 T, spre exemplu, este mult mai brutala.

Despre jante si eu am aceeasi parere. Singurele care imi place sunt cele de pe avant-ul gri din pozele de mai sus.

Heh, sa-i pui si o turbina cred ca ar fi belea! S4 va fi urmatoarea mea achizitie si primul upgrade punerea unei turbine, sper sa se poata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

Daca tot am facut ceva poze cu bestia, sa pun si aici sa vada ochiul vostru :

immagine524.th.jpg-immagine526.th.jpg-immagine527.th.jpg-immagine528.th.jpg-immagine525.th.jpg

The Kingdom of the Rings :

immagine510.th.jpg

Amintindu-mi ce reactie mi-a lasat ... categoric nu as da banii pe ea, si sunt destul de fan VAG & Co. ... arata asa de banal incat doar un cunoscator o poate recunoaste, un A4 1.9 2.0 tdi Sline e aproape la fel cu S4 si asta nu mi se pare ok deoarece o data cu pretul mai e cazul sa primesti si chestii in plus, ca imagine, etc.

Erau in parcare 2 RS4 ca noi, probabil ale angajatilor .. mi-au dat mai multi fiori alea decat S-ul cel nou, din pacate.

Modificat de Razvanyke
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

ti-o poti face tu sa arate cum vrei. e cel mai nesemnificativ aspect.

Heh, sa-i pui si o turbina cred ca ar fi belea! S4 va fi urmatoarea mea achizitie si primul upgrade punerea unei turbine, sper sa se poata.

iti iei masina care nu trebuie.

cine stie ce se aprinde pe bord? initial scria ESP OFF apoi apare altceva.

am descifrat si singur, senzorii de presiune in pneuri.

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca tin bine minte, nici vechiul S4 nu era foarte diferit ca design de un A4 S-Line. Dar aspectul, cum spune si colegul c6t9 ala il poti face cum vrei tu, asa ca nu e foarte important zic eu. Important la aceasta masina e motorul, stabilitatea, sportivitatea masinii etc. Clar se putea mai mult, dar dupa aceea ce ar mai fi de facut la RS4? Deci pentru mine desi nu am condus-o, dar din ce am citit in posturile lui Vlad, in mod sigur as lua-o! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Salut,

Am achizitionat recent un S4 B8 si, daca va tenteaza, ne putem vedea sa vi-l arat. Eu il am cu cutie manuala si ma felicit pt alegere.

Motorul iti lasa intradevar o senzatie de liniaritate fata de un 2 TFSI datorita faptului ca supercharger-ul intra instant si intra de la turatii joase... Dar tocmai aceasta senzatie de reactie imediata iti da un alt gen de senzatie... As putea spune comparabila cu un V8. O sa vedeti ca da dependenta reactia asta :)

Are si un fel de launch control pt cutia manuala... Bagi in viteza, apesi ambreajul si turezi la maxim si, ce sa vezi... Sta turatia constanta la 4000 rpm. Asteapta sa ridici piciorul de pe ambreiaj si sa te bage cu capul in tetiera ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
victoriancu22

salut, vreau sa imi iau si eu, imi poti spune cam cat consuma?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu' am vazut si eu topicul asta. Daca mai e valabila invitatia, as fi si eu curios sa vad masina, ma bate gandul rau de tot pentru urmatoarea masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut,

 

Neintrand prea des pe forum, n-am prins si raspunsurile la conversatia asta.

 

Daca vreti sa ne vedem sa ne plimbam astept un mail la vlad.bodea@2b.ro.

 

Consumul e cam intre 15 - 20 l/100km in oras, in functie de cum mergi si de trafic. Poate ajunge si mai jos de 15 sau mai sus de 20, evident, dar rar. In medie cam pe-aici e.

In afara sta cam intre 11 - 13 l/100km, iarasi, in functie de cum mergi. Am reusit doar de vreo 3-4 ori sa scot consumuri sub 11, si de cateva ori sa scot si peste 13 dar, dar media cam asta e.

 

Cu un plin de aprox 60L (rez are 65) faci 450 km daca mergi inafara si cam 350 daca mergi in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • cogdao a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!