Jump to content

Schimbarea distributiei la O2


codz
 Share

Postare recomandată

Schimbat astazi set distributie motor BXE 2007 la 120000 km.

Curea Conitech (Germany), cureaua veche Dayco (CCE) cu teflon, stare buna.

Pompa apa Hepu (Germany), pompa veche prezinta un joc f mic.

Rola intinzatoare Ina (Canada), rola veche joc f mic.

Rola ghidaj Ina (France), rola veche prezinta joc.

Modificat de ferdy1407
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a parut cureaua Dayco mai calitativ lucrata, dupa 7,5 ani arata f bine, sunt curios cum se va manifesta in timp cea Conti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ferdy1407, in concluzie dupa 8 ani, si 120.000 km, elementele schimbate au uzuri, ,mici,, normale, deci de ce atata graba la schimbat la 4 ani??, doar marketing pentru vanzatorii de piese aftermarket, producatorii de auto nu se exprima in directia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici Conti sau Dayco nu spun sa schimbi la 4 ani. Exprimarea lor va fi intotdeauna : urmati indicatiile constructorului autovehiculului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Adica! la 120.000 sau 150.000 km, de la caz la caz, deci nu termen legat de timp, care este pur marketing de service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact acesta este adevarul. Insa intotdeauna mai exista cateva exceptii.. care fac indispensabila inlocuirea mai timpurie a curelei : scurgeri de ulei, de motorina, lipsa carcase si patrundere praf, etc si marja pe care o considera fiecare necesara in functie de cat aproximeaza ca s-a abuzat de masina in conditii grele ( multe accelerari pe plaja larga, frane de motor dese, etc)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e Andrei, si la urma urmei este o intelegere intre producatorii de piese-componente si cei de autovehicule. Si uite asa traiesc /coabiteaza impreuna pana la adanci batraneti, unul castiga prim vanzari multiple(cantitati mari) iar celalalt din adaos comercial si manopera.

Au zic ca o marja de 20% este suficienta, ptr. conditii normale si fara toate cauzele/defectiuni enumerate de tine.

Binenteles, fiecare poate veni cu pareri pro si contra, asta e parerea mea, in ideea ca piesele puse aftermarket , pe masina cu ocazia div. inlocuiri au calitate mult mai slaba decat cele original pe masina, de noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am schimbat si eu distributia de curand la O2 1,6 mpi ( an fabricatie 2005) / 84.000 km ( a implinit 10 ani, am considerat ca este sufficient pentru kit-ul original si trebuie inlocuit, masina mergea insa ok).

La  o reprezentanta skoda, kit distributie  ( curea +  rola intinzatoare / intrebare : mai trebuia inlocuita si alta rola ? ) + pompa apa ( la schimb cu cea originala de pe masina) + manopera 1000 RON.

Masina porneste ok,  insa am observat o mica problema enervanta care nu stiu daca tine de inlocuire, cert este ca a aparut clar dupa si anume la schimbatul treptelor de viteza masina se gatuie un o fractiune de secunda, se simte ceva nu stiu exact cum sa explic simptomele.

M-am reintors la reprezentanta, s-a pus tester-ul dar  nu am gasit nimic in neregula, problema  insa a ramas si am plecat de acolo tot nedumerit....

Aveti idee ce ar putea fi, s-a mai intamplat cuiva ? se poate gresi la montarea distribuitiei, e posibil ?

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei , ei !ce ziceam si eu ! (schimbatul asa aiurea la 4 ani e doar chestie de marketing si aruncare de banuti, dar fiecare face cum doreste, arunca ce e bun si pune aftermarket, de obicei ce e mai prost !)

Probabil sa fie din alimentare, punere la punct, dar nu cred!

Sa nu fie de la ambreiaj-volant, daca face doar la schimbarea vitezelor (si in rest deloc) dar iarasi dubii, la doar 85000 km ??!

Verifica comportamentul la variatii de turatii, in mers, dar fara a schimba vitezele (accelerari mai bruste, turatii joase, apoil la cele mai inalte) si vfezi cum face.

De pornit porneste usor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, porneste fara probleme, am testat exact ceea ce spuneai mai sus,  accelerari mai bruste, turatii joase, apoi la cele mai inalte, se comporta ok, doar la schimbatul vitezelor e ceva care nu se sincronizeaza, deseori mie mi se pare cand schimb vitezele ca e cu un pic mai accelerata, nu stiu cum sa ma exprim, cu un pas inaintea mea.. iar in momentul in care schimb apare inevitabil acea gatuire....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai incearca, 2 var. schimba vit. la o turatie mai mare, pe la 3000-3300 rot. si elibereaza ambreiajul, pedala, odata mai repede si odata mai incet, vezi ce simti?!, de mai multe ori, opi fa aceeasi operatiune pe la 2000-2400 rot., tot la fel de simte?!
- verifica ambreiajul astfel, daca patineaza sau alte defectuni: propteste rotile fata intr-o bordura nu prea inalta, sa nu rupi scutul, bara, si apoi cu vit.1 vezi daca o poti urca, peste, usor cu turatie normala, fara urlete de motor.
Probabil ai ceva la ambreiaj, daca toate se simt la schimbare, fara nici o leg. cu schimbarea distributiei! Chiar is curios ce sa ai, asa prin scris nu nu putem da seama. Cu stima.

Modificat de kthor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si fa o adaptare a clapetei de acceleratie, eventual si o curatare

cred ca se poate la BSE sa stergi si valorile adaptive din ECU

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am urmarit din nou comportamentul masinii cu atentie, face in treptele inferioare, a 2-a si a 3-a si nu cand schimb vitezele,  trebuie sa o tin cumva mai accelerata, in momentul in care iau piciorul tinde sa se gatuie, ce poate fi ? ( si sotia  a remarcat exact acelasi lucru). Ceea ce este clar este ca problema a aparut dupa schimbarea distributiei , mi-e greu sa cred ca este o coincidenta.

Modificat de snaemih
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu distributia de curand la masina din semnatura, pe care am achizitionat-o de curand, avea 164.000, stiu ca se recomanda schimbarea la 210.000 km, dar am zis ca e mai sigur asa si pana la urma, macar sa merg inca pe atat cu noua achizitie.

 

Kitul a fost inlocuit cu un kit complet de distributie Continental Contitech - 550 lei (cea veche nu avea nici un brand inscriptionat pe ea), pompa de apa Hepu - 237 lei (cea veche era VW AG) si curea accesorii tot Contitech - 36 lei (cea veche era Gates), antigel Hepu G12++. Sper ca am facut o alegere buna.

 

Urmatoarea distributie, conform caietului de service, se va face tot la 210.000 km sau mai putin?

 

Exista si vreo limita de timp, pentru ca in cartea mea nu specifica nimic (dupa o traducere din nerlandeza - flamanda, masina fiind din Belgia, cu interval variabil de service), iar din ce am citit acolo cureaua dintata se schimba la fiecare 210.000 km, fara vreo mentiune de timp.

 

La reprezentata ziceau ceva de 120.000 km sau 4 ani, dar in ultima perioada am avut ceva experiente negative cu ei si nu prea m-as baza pe ce spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

210.000 km sau maxim 6 ani vechime ...indiferent de nr de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Gabivvx, sa fiu eu sanatos sa fac atatia km in doar 6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
florica adrian

Deoarece topicul ,,Intrebari tehnice Octavia 2" este inchis, intrebarea mea fiind legata tot de distibutie, o sa solicit un raspuns aici.

La masina din semnatuta, s-a inlocuit distributia la 120.000 km, in anul 2009, cu kit Gates + pompa de apa. In prezent am 201.000 km si am inceput sa caut oferte pentru inlocuirea distributiei.

Oferte:

1- reprezentanta Skoda(Enduro VL- kit original cu pompa de apa, curea accesorii, 2L de antigel si manopera, garantie 4 ani sau 120.000 km -1.300 lei),

2- Tg-Jiu(service obisnuit:curea Contitech, role Ina, pompa de apa Airtex, curea accesorii, antigel, manopera, garantie 4 ani sau 80.000 km-900 lei).

Avand in vedere ca nu parcurg mai mult de 10.000, maxim 15.000 km/an, se justifica inlocuirea actualei distributii cu una originala, sau sa merg pe piese aftermarket?

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.

Modificat de florica adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricare kit este bun, daca este montat corect.alegerea este numai chestie de preferinta, eu as opta pentru varianta de 900 ron. Diferenta se poate utiliza la un schimb de filtre si ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia owner

Ieri am fost la reprezentanța locală, am întrebat cand se schimbă distribuția la monitorizarea mea. Raspuns: 210k km. La întrebarea factor de timp, raspunsul a fost "recomandarea noastră neoficiala este la 6-7 ani, dar conform producătorului singura cerință este la 210k"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si... pompa de apa sa fie Hepu sau originala cu pompa veche la schimb ( dar atentie ca si pompa vecelhe trebuie sa fie originala )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florica adrian

Deoarece topicul ,,Intrebari tehnice Octavia 2" este inchis, intrebarea mea fiind legata tot de distibutie, o sa solicit un raspuns aici.

La masina din semnatuta, s-a inlocuit distributia la 120.000 km, in anul 2009, cu kit Gates + pompa de apa. In prezent am 201.000 km si am inceput sa caut oferte pentru inlocuirea distributiei.

Oferte:

1- reprezentanta Skoda(Enduro VL- kit original cu pompa de apa, curea accesorii, 2L de antigel si manopera, garantie 4 ani sau 120.000 km -1.300 lei),

2- Tg-Jiu(service obisnuit:curea Contitech, role Ina, pompa de apa Airtex, curea accesorii, antigel, manopera, garantie 4 ani sau 80.000 km-900 lei).

Avand in vedere ca nu parcurg mai mult de 10.000, maxim 15.000 km/an, se justifica inlocuirea actualei distributii cu una originala, sau sa merg pe piese aftermarket?

Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.

andrei_221, parerea ta, ca specialist ?

Multumesc.

Modificat de florica adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la Autec, vezi ce oferte au si ei. Din ce stiu poti alege original sau conti + Ina + graf. Au ambele pachete la preturi bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat la Autokappa in Craiova cu piese originale si tin minte ca m-a costat 1300 lei cu tot cu revizie. Costa mai putin daca vrei piese de la producatori consacrati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cam 300 lei este manopera, vreo 3-4 ore (nu la reprezentanta, acolo manopera este 150 lei / ora) si vreo 500-600 piesele de schimb, depinde de adaosurile magazinului, eu le iau online sau las servicelui, ,placerea,, de a le comanda ei, in eventualitatea vreunui necaz, ruperi de curele,, franjuirea lor, etc. distrugeri motor (am patit asta la un ford focus, 110 km la ora, depasire TIR, cureaua sa facut numai ate, ax came in 3bucati, supape strambe, lovite de pistoane, o frumusete. Recomand, totul sa fie facut de si in, acelasi service, si obligatoriu dovezi, hartie, ,la mana,, ptr. garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

motor 1.9 TDI BXE, schimbat garnitura de chiulasa deoarece s-a ars subit (mecanicul mi-a spus ca suruburile de la chiulasa erau slabe),masina are 200k km, iar la motor nu s-a umblat niciodata.Dupa aceasta operatiune masina are un tremurat in acceleratie si consuma cu un litru mai mult, aveti idee ce ar putea fi ? sa nu fi pus distributia la punct sau nu este reglata corespunzator ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!