Jump to content

Schimbarea distributiei la O2


codz
 Share

Postare recomandată

De ce nu cauti tu un service care sa aprovizioneze ei piesele si atunci ai garantie completa la distributie ... ?! ca oricum nu faci schimbul asta in fata blocului sau in curte. Cind am avut problema cu motorul eu asa am facut si pretul peselor a fost pretul de pe piata, nu au luat mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am ajuns la 6 ani si putin peste 120k km cu masina din semnatura si vreau sa ii schimb distributia. Am gasit la VOLKSPARTS piesele care stiam ca se inlocuiesc (curea distributie, rola intinzatoare si pompa de apa) , dar apoi citind postarea colegului @TENT observ ca mai ar fi nevoie de inca 2 piese...rola curea si fulie alternator.E indicata inlocuirea lor cand se schimba distributia sau e optional?

 

 am citit ca ar fi o sectiune unde ma pot ajuta colegii dupa seria de sasiu, nu reusesc sa o gasesc

 

aici ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 mpi nu are termen de schimb la distributie. Se verifica la 120.000 apoi se reiau verificarile dupa fiecare ciclu de 30.000. Ar fi bine sa ceri si o opinie avizata asupra oportunitatii schimbului. Nu de alta dar costa destul ceea ce vrei tu sa schimbi. Eu am 165.000 si peste 8 ani si tot nu trebuie schimbata.

 

Cureaua se schimba doar daca se impune ca urmare a verificarii la inspectia de service de la fiecare 30.000. Repet, nu are un termen, nu are o durata de viata deoarece nu este din cauciuc. Uzura ei apare numai din cauza functionarii si nu din cauza trecerii timpului.

Daca vrei iti trimit pm cu un extras din manualul de revizie ca sa vezi ceea ce cere producatorul a se verifica in cazul motoarelor aspirate unde, fie vorba intre noi tensiunea in curea si stresul pe pompa sau pe role este mult mai mic decat la motoarele supraalimentate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de sfaturi.Am gasit destul de greu informatii cu privire la schimbul distributiei pentru 1.6 mpi.O sa fie utila postarea ta si celorlalti colegi cu benzinare ca ale noastre.

 

Opinia avizata o sa o cer la urmatoare revizie, deoarece pana acuma nu a fost verificata niciodata cureaua dintata, desi toate schimburile au fost facute la reprezentanta skoda. Totusi daca bine imi amintesc, inca de la revizia de 90k km unde avea cam 4 ani masina, am fost indrumat sa schimb distibutia...i-am refuzat politicos, stiind de aici de pe forum ca e prea devreme pentru asa ceva.

Planul de service il am si eu, o sa si atasez aici cele 2 pagini ce fac referire la schimbul distributie pentru toate motorizarile post-30503-0-09641900-1427390085_thumb.jpost-30503-0-67635100-1427389964_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam despre manualul de service si revizii, un almanah gros distribuit doar pentru uzul intern al serviceurilor :) Acolo arata ce anume se verifica si cum arata o curea care trebuie schimbata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insemna ca am inteles eu gresit :D . Din pacate la deva s-a inchis pe partea de service reprezentanta skoda, altfel iti ceream 'almanahul' sa le fac cadou o copie xerox, ca la mine au cam sarit etapa cu verificarea distributiei. In alta ordine de idei, nu ar fi rau daca poti sa pui acea poza in care se vede cum arata o curea ce trebuie schimbata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu verificarea este o procedura.. ca sa fie la numar.  Nu inseamna ca te poti si baza pe ea.

Am vazut curele crapate in ultimul hal care au mers mult si bine. Am vazut curele impecabile, rupte instant.

 

Deci nu e chiar ca in almanahul ala mare, care apropo, se numeste ELSA si de vreo 15 ani nu mai este pe hartie, este pe calculator...

 

Deci tot inlocuirea e sfanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara a deschide vreo polemica, raman la parerea ca o cureaua impecabila se rupe instant din cauze extrinseci si utilizare la extrema. Toti utilizatorii vor spune ca s-a rupt ˝˝singura˝˝, nimeni nu recunoaste ca a abuzat de masina sau ca a dat din greseala in tr 2 in loc de 4 la 90 km/h ca de´, e mai usor sa dai vina pe curea decat sa admiti ca ai gresit, omeneste. In atare conditii o curea poate ceda si dupa 5000 de km.

Am vazut si eu curea impecabila la un passat 1.9 tdi rupta pana in 100k din cauza lichidului de racire stropit pe role. Cum de a cedat pompa de apa? numai utilizatorul stie dar nu va spune ever. Intervalele in kilometri de functionare sunt stabilite de producator ca urmare a mii si mii de ore de teste in conditii cat mai diverse dar nu anormale.

Fiecare stie cum exploateaza masina, ma refer strict la 1.6 mpi care nu are interval de schimb, si daca nu a abuzat de motor eu cred ca nu are de ce sa-si faca griji in a merge pe planul de service.  

 

P.S. Si eu am manualul tot in format pdf, exprimarea cu almnahul, vis a vis de service plan, doar era o figura de stil insotita de emoticonul de rigoare ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

E mult 200 lei manopera in particular sau sa merg pe 350 lei manopera in service - schimb distributie skoda. De fapt e acelasi mecanic, care vine cu aceleasi scule din service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca faci in service banuiesc ca iti ofera si garantie la lucrare. Daca nu tii neaparat la asta si ai incredere, atunci poti s o faci si fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E intrebare sau afirmatie?

Daca e intrebare, atunci consider ca este un pret normal, atat am dat si eu pe un kit original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci! deci  cu 800-900 lei faci schimbul distributiei , pe original ! Astia de la reprezentanta cu pompa la schimb, cer 2200 lei ! :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca in kitul ala nu ai inclusa si pompa de apa. Eu am dat pe distributie Contitech, pompa apa Airtex, toate filtrele MANN, revizie, ulei Mobil esp formula, curea + rola accesorii, antigel, apa distilata, manopera - 1700 lei, service in Constanta cu super oameni care fac numai VAG. La Avia mi-au cerut 3200 lei exact aceleasi repere. 

Modificat de aTThEEnd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut, dar de pompa nu ma ating pana la 150k km, cat scrie ca schimb distributia.

Crezi ca astia de la reprezentanta is prosti! de ce le iau inapoi?, si apoi ce sa pun in loc un after market, care tine 50k km! never.

Oricum manopera e cat o pompa, iar daca va curge, dar nu cred, o schimb atunci si mai pun o curea noua de 80 lei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrisesem mai de mult aici pe topic, intre timp am schimbat si la prietena mea, 900 de lei cu tot cu lichidul de frane, aici vine cureaua, role, cureaua aia de la alternator, cam tot fara pompa de apa. Daca aia o picura o sa vad ca se pierde apa(ichid de racire). 

 

Astia au fost banii la reprezentanta la autec, lichidul de frana nu are legatura doar ca trebuia schimbat si ala.... 

Faza e ca la banii astia nu merita stresul, ca iei deaia ca iei deaia si apoi unde le pui, etc. Aici doar am platit si in 2 ore era gata masina si cu testele lor sa fie siguri ca e ok.

 

La a mea, am schimbat si pompa de apa, cei drept a costat ceva mai mult dar parca nu cat sa merite un 1.6 mpi fata de 1.9 TDI....

 

Din experienta, curelele alea nuprea se vad stricate, par la fel ca cele noi dar sincer, nu merita. Schimbati astea la timp, mai bine sa sti ca ai facut tot ce trebuie decat sa regreti ca te zgarcesti la cateva sute de lei ca pana la urma 800 de lei sau cat era in 6 ani e o nimica toata la cat am dat ca sa luam masinile.

Modificat de geopsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, ok.dar la fel de bine se poate rupe si una noua, din proprie experienta am patit la un ford focus in 2007 (masina avea 5 ani !si m-a mancat sa schimb inainte de termen, ca trecuse anii ca timp !!!), am schimbat-o cum ar fi azi ,am plecat la Mures, ulterior pe Litoral iar la Urziceni/Ploiesti s-a dus cureaua Contitech (si role INA) ..ferfenita s-a facut, numai ate, in depasirea unui TIR, fara bruscare, viteza 90-100 Km/H. pe cine sa dau vina?, service-ul s-a scos ca daca era din vina lor se purea in 5 Km nu in 600 Km, vina piesele componenta, da in judecata firma sau fa expertiza tehnica, stii cat costa ??? m-am lasat pagubas, am pierdut 2500 euro, am refacut motorul (ca praf era facut ), masina merge si acum perfect!.

Ce am invatat !

Daca merge si zice ca la atati km, atunci atunci schimba ! ce e pe original din fabrica nu mai gaseti after market !

Stii cat stau curelele aste prin depozite pana o cumperi tu/ intre 3-7 ani (nu au stanta-vopsea pe ele cu anul fabricatiei, apoi o mai tii tu 5-7 ani, deci !

Din fabrica vin cu stanta fabricat in acel an, deci in alea si de aceea am garantie 100000km sau 5-7 ani , restul de ce crezi ca le scate durata de timp si km la 30-40% din cat da fabrica !

 

Asa ca, cu garantia data la piese (2 ani ) si/ sau de service mai usor!! e o apa de ploaie, dureaza vreo 2-3 ani procese si expertize, nervi si bani !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Conti scrie pe cutie data maxima de montare. 

A fost o problema de montaj, prea stransa sau prea slaba cureaua. Altceva exclus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai astia de la service vor spune orice ca sa iasa basma curata. Si eu stau langa masina cand schimba distributia de cand, acum vreo 6 ani, la un Fiat, un mecanic mai pasional s-a chinuit sa bage cureaua pe rola cu surubelnita si a ciupit-o rau de tot. Daca nu ma uitam, cu siguranta s ar fi rupt cu mult inainte de termen. Probabil si la tine s-a intamplat la fel, a ciupit cureaua si a fost doar o chestiune de timp ca sa cedeze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca toti ,,mecanicii,, astia is facuti de aceeasi mama !


andrei_221

Da bine ! stii cum zic astia din filamul ,,Las fierbinti !

Bine ca scrie pe cutie/ stampilat sau eticheta eu vorbeam de curea !!! e simplu, cum o dau afara din depozit pac stampila rotativa pe cutie, sau eticheta, ai vazut cum eticheteaza preturile prin magazine, ei identic este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refer la altceva. Oricum curelele de la PD sunt ultra- mega- rezistente in comparatie cu altele, deci aici conteaza mai putin...

 

offtopic

Referitor la Ford, daca era 1.6TDCI, adica motroul de peugeot, si cureaua aia este la fel de rezistenta, am intalnit caz in care s-au blocat axele cu came dar dintii la curea nu au cedat, s-a rupt pana de la pinionul de pe axul cu came.

Deci .. greseala de montaj. Au pus destui curele de provenienta indoielnica sau foarte vechi si au mers mult si bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza marca masinii, e vorba de distributie pe curea, care e identica in functionare.

oricum nu doresc a convinge pe nimeni de nimic, suntem majori si stapanii banilor nostri, procedati cum doriti si va duce pregatirea tehnica sau, sfaturile altora!

p.s. daca era greseala de montaj, rupeam motorul in 20 km in care sau facut probe la turatii de pana la 4000, cat si in sarcina....poate un cumul de defecte, sau curele de kkt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Sorin

Salutare! Am citit aproape tot topicul despre distributie ,pentru ca a venit timpul sa o schimb si eu la masina din semnatura.Cu ajutorul colegului nostru de forum volksman (caruia ii multumesc pe aceasta cale),am primit kit-ul pe original (si pompa de apa Hepu.Spre surprinderea mea in kit se afla curea contiteh,cu toate ca pe aici toata lumea spunea ca acum in kit-ul original se afla Dayco cu teflon (acum nu stiu daca e mai bine sau mai rau).O intrbare am si eu : pe cutia de la curea scrie data expirarii - 05.2017.Asta inseamna ca pana atunci se poate monta sau atunci expira si trebuie schimbata?

  Pe cutia kit-ului mai scrie o data PP-08.10.2014  si Expira -03.2017. Sa fie 08.10.2014 data fabricatiei?

  Multumesc pentru ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, fabricatie si da, expira termenul de raft.  Nu trebuie schimbata atunci.

Merge fara probleme, e chiar proaspata.

 

VAG ambaleaza in functie de loturi. La unele vine Conti, la altele Dayco

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termenul de garantie este unic ! (pana atunci fabricantul o garanteaza constructiv si al calitatilor materialului, zic ei! si poti face reclamatii).

Unde ati vazut 2 termene? Da ce la iaurt este termen de raft si termen de mancat?

TERMEN DE GARANTIE = TERMEN DE CONSUM ! dupa care te poti alege cu o diaree! :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!