Jump to content

Schimbarea distributiei la O2


codz
 Share

Postare recomandată

Aurel, aciditatea mea nu era directionata catre tine. Faptul ca ne-am expus parerile diferite in anumite privinte nu cred ca a generat un motiv de cearta. Si eu sunt suparat pe mesterii astia de doi lei din reprezentante si intentionez sa imi fac distributia cu mana mea. Folosesc adesea frana de motor si de aceea cred ca ar fi bine sa nu ma culc pe o ureche si sa schimb totusi distributia la 4-5 ani.

Gabi, zi-ne si noua te rog, ce ai vazut in acel poze la training? :)

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributii rupte,motoare crapate din cauza ruperii curelei,exemple montat curea aiurea.Imi pare rau ca nu am posibilitatea sa va arat ce am vazut.Respectivul care a tinut cursul este reprezentant Continental pe UK.Se ocupa de garantii si de tot ce tine probleme aparute dupa montare.Ne-a aratat cu poze cum un mecanic din UK..a montat o distributie si din neglijenta intinzatorul care e responsabil cu variatia curelei la temperatura rece-cald ,a fost lasat moale.Dupa cateva sute de km facuti proprietara masinii a sunat la service ,au dus masina in service si ceei de la service au apelat cu scandal la el, ca sa rupt cureaua de distributie Continental.Ne-a spus ca a ajuns la fata locului si a participat la desfacerea distributiei.A gasit intinzatorul cu ciocul care lovea in una din laturi.A fost atat de slabit in cat cureaua a flambat pana si-a pierdut dantura.Si-au cerut scuze cei de la service si au pus mecanicul sa plateasca paguba..in jur de 500lire.Deci se poate intampla oricui sa greseasca.Ne-a specificat..dupa montarea distributiei invartiti motorul manual si cu atentie verificati fiecare piesa componenta a distributiei,verificati daca piesele din setul nou sunt identice cu piesele de pe motor.A intrebat cati strang rolele distributiei cu cheie dinamometrica;toti ai ras..deci niciunul.A specificat ca sunt cazuri cand nu incape cheia la role si atunci surubul rolei trebuie strans cu atentie. :lol: .Ne-a sugerat ca se pot face greseli din neatentie si de mecanici care au montat accelasi tip de distributie de zeci de ori.2 colegi de forum au postat ca sa rupt cureaua de distributie la 50.000km..eu am afirmat ca singura cauza este montajul defectuos..

...exact asta e genul de intinzator aratat.

post-64586-0-38041300-1320403493_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

rog frumos deoarece nu am gasit topic special de aceasta problema .....si este oarecum legata tot pe acolo cu schimbul distributiei....daca stie cineva cat costa in mod normal o pompa de apa la Octavia 2 1.8 tsi. Am fost la service Skoda deoarece am niste scurgeri de antigel pe acolo din cate am inteles...si mi-au cerut 970 lei "piesa principala" plus 400 lei manopera... totusi 10 milioane o pompa de apa?

Mentionez ca am "abia" 55.000 km si ma asteptam sao schimb odata cu distributia

Modificat de cmghostbuster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca pompa respectiva nu prea o fac multi producatori.Iti pot da un pret pe DOLZ ..160 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut. Un amic cu o2 care schimba distributia la 75k 1.9tdi face 5 ani si se intreba daca trebuie neaparat sa schimbe si pompa de apa.Stiu ca se scuteste o manopera daca o faci initial si nu mai desfaci ulteriror doar ptr pompa de apa . Cam cat e garantata o pompa ca el doreste sa o mai tina inca pan pe la 100k...ce ziceti merita inca lasata?technic e tot ok nu scapa pe nicaieri si functioneaza normal inca.Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

In mod normal se schimba si pompa de apa cu toate ca ar trebui sa fie ok la verificare, problema ar fi ca suporta suplimentar costul(manopera) distributiei complete inca odata, ~250lei..

(~pretul pompei de apa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca se referea sa tina masina pana la 100k si apoi sa o vanda... :)

Sper sa fi inteles eu gresit, intrucat nu ar fi prea sanatos pentru urmatorul proprietar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e prima schimbare la 75.000 eu zik sa tina pompa pana la viitoarea distributie.In ritmul asta la 150.000 km schimba si pompa de apa.Daca luam in calcul termenul dat de fabricant de schimbare a distributiei Curea de distribuţie - înlocuire (de la 2007 toate 150.000 km; până la 2006 toate 120.000 km)poate merge linistit pana la urmatoarea distributie cu pompa de apa actuala.Practic e ca si cum ar merge 150.000 km cu o singura distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este loterie sa mergi cu pompa de apa zece ani si ~200.000km dar exceptii vor fi intotdeauna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adyp- Nu vrea sa o vanda o tine pentu el. E in dubii daca sa schimbe sau nu in cazul in ar tine ar mai lasa pompa cea originala pe masina pana la urmatoarea distributie la 150k.

Ce e pus din fabrica se pare ca e mai bun decat ce este acum prin comert si nu stie exact ce sa cumpere si aici ma refer la firma, calitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Continental si pompa de apa Hepu sunt piese de prim montaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aici trebuia sa postez . Am aflat de unde vine zgomotul . Va rog sa imi spuneti ce e cu surubul ala si daca e grava problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce ai tu acolo pare sa fie surubul rupt si sarit in exterior de la fulia compresorului de AC.

Este o masura de siguranta al carei scop este sa nu iti afecteze celelalte subansambluri antrenate de cureaua de accesorii (in cazul tau, alternatorul). Adica, desi nu iti va mai functiona aerul conditionat, bateria va putea fi incarcata in continuare si iti vei putea continua drumul spre casa daca erai plecat pe unde se agata harta intr-o zi de duminica, atunci cand totul e inchis.

Din cate am aflat, acel surub se rupe atunci cand se gripeaza fulia de la compresorul AC, pentru a nu iti afecta si alte subansambluri. Deci, sunt sanse mari sa ai "quad damage" la compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pare sa fie celebra problema a octaviei 2 cu compresorul de aer conditionat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hi all, am deschis acest topic in oct.2008 pentru a lamuri intrebarea "existentiala" (pentru mine cel putin) a schimbarii distributiei la interval ca nr. de ani indiferent daca nu s-au atins cei 120.000 km mentionati de manual pentru schimbarea curelei de distributie. Parerile userilor (influentate cu siguranta de recomandarile consilierilor de service) converg catre schimbarea la 4-5 maxim 6 ani a distributiei din cauza uzurii curelei, a rolelor si a pompei de apa. Pe langa asta majoritatea recomanda inlocuirea pompei de apa si a curelei de accesorii, ba si a rolei intinzatoare.

Din oct.2008 au mai trecut 3 ani si am mai pus niste kilometri (nu multi, doar 18,000km - deh, masina de servici sa traiasca), masina a facut 7 ani si iarasi mi-am pus problema distributiei. Pentru a ma elucida am zis sa intreb direct la producatorul masinii, respectiv Skoda Cehia. Azi am trimis email cu intrebarea mea concreta: daca si ce sa schimb la distributie pentru o masina din 2004 cu 76.000km, daca schimb la 120.000km sau daca trebuie sa schimb la un interval de nr.ani.

Raspunsul a venit tot azi (kudos Skoda!) si il redau mai jos, to whom it may concern:

De la: <sks.service@skoda-auto.cz>

Dată: 21 februarie 2012, 15:58:51 GMT+02:00

Către:

Subiect: Answer 21.2.2012

Dear Sir,

On 21st of February, we received your email, in which you ask for service interval for timing belt, in your car Škoda Octavia 2,

engine code BJB.

As manufacturer, we recommend replace timing belt in 120.000 kilometers and tension pulley in 240.000 kilometers. It is not

necessary to change water pump, only make visual inspection. Because of nonstandard operations of your car (few kilometers pro

year), we recommend you regular visual inspection of timing belt and tension pulley until given intervals (Km). Thank you for

your email and wish you lot of kilometers with your Škoda car.

Best regards,

Radka Mrázková | PST - Péče o zákazníka - Customer Care - Kundenbetreuung

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

sks.service@skoda-auto.cz| www.skoda-auto.cz | www.skoda-auto.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant.

acum o luna cand am schimbat distributia la octavie (IVAS GL) i-am intrebat trebuie si pompa de apa.. ? bineinteles

ca lamurire mi-au spus ca se pot rupe palele si imiplicit se blocheaza toata distributia ducand la ruperea curelei. e destul de plauzibila chestia asta din punctul meu de vedere.

mi-au schimbat tot atunci si intinzatorul curelei de accesorii pentru ca facea zgomot si o bujie.

=1560 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca te-au aburit (partial) si ti-au spus alt motiv decat cel real pentru care se schimba pomapa de apa. E adevarat ca se pot rupe palele, dar sunt foarte rare cazurile in care se blocheaza distributia deci problema e doar ca trebuie iar sa umblii acolo in eventulalitatea in care se strica pompa de apa, asa ca multi o schimba cu distribuitia.

@codz eu am tot zis aici ca, cureaua aia nu imbatrneste asa de usor, dar au sarit toti in sus ca e caciuc ca ... dar uita ca mai e si kevlar pe acolo. Personal am schimbat distributia la 6 ani si 121 000 - 122 000 km si arata perfect. Am preferat sa schimba tot adica curea distributie + curea acesorii + pompa de apa + cele doua role ale distributiei + intinzator curea acesorii + fulie alternator. E recomandabil sa schimbati si fulia de la alternator pentru ca au fost cateva cazuri in care aceasta a cedea si uneori a spart chiar radiatorul. Eu am schimat toate astea pentru a sta linistit pana la urmatorul schmb de la 240 000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La schimbare distributie ati schimbat si curea&rola de alternator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat separat ce tine de accesorii,,,,sau cum spun unii distributia mica. Ce tine de alternator si aer conditionat, curea si rola intinzatoare. Daca ai bani le poti face pe amandoua, dar cica nu tine pana la a doua schimbare de distributie, deci oricum trebuie sa o schimbi pana in 240.000 km (2x120.000).....sau cele noi 300.000 km (2x150.000)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutari la toata lumea!!! sunt intr-o dilema foarte mare de curand mi-am achizitionat inca un golfulet din 1999 1.4/16v benzina tip motor AKQ masinuta e foarte bine intretinuta adusa din germania cu carte service.ea are acum 107.500 iar masina afost in service ultima oara la 99.7000km la data de 05.06.2011.ce sa fac sa schimb distributia sau nu ????? pentru ca pe cartea masini nu scrie nicaeri sa daca scrie unde??? pentru ca nu cunosc germana dar am folosit google translate si nu am gasit nimic despre distributie pe carte.va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu o sugestie .drumuri bune :Driver:

Modificat de ipse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la mecanic si fa o verificare vizuala sa vezi cum sta treaba ca te lamuresta el daca a fost sau nu schimbata,poate ai noroc si nu este cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu gasesti eticheta Volkswagen cu schimbul distributiei pus pe trager in fata,trebuie sa desfaci capacul distributiei dupa ce desfaci capacul motorului.Vezi cum se prezinta cureaua si vezi daca poti citii data fabricatiei de pe ea.Pe cartea service e mai greu de interpretat schimbarea distributiei.Iti las o poza cu eticheta care trebuie cautata...

post-64586-0-65199700-1331745100_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Întrebare pentru posesorii O2FL 1.6 mpi, daca e să fie MY 2012 e si mai bine

Rogu-vă, aruncați un ochi în planul de service și spuneți-mi, la voi după câti km se face prima verificare a distribuției?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu la 90.000 km sau 5 ani se face prima verificare.Producatorul nu da o perioada de schimbare la un anumit nr de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la mine asa scrie, -verificarea curelei dințate (motoare Otto) după 90.000 km, apoi (n.n. verificare) la fiecare 30.000 km - nu se specifică niciun termen.

Din zvon public am auzit că, mai nou, prima verificare s-ar face la 130.000 km ceea ce e greu de crezut până nu se confirmă. De asta eram curios dacă a apărut vreo modificare în planul de service.

E drept că la motoarele aspirate, viața curelei e mult mai mare decât în cazul supraalimentatelor unde efortul, tensiunea în curea este mai mare dar totuși....130.000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!