Jump to content

schimb element filtru motorina......


gabimok
 Share

Postare recomandată

La ultimul schimb al filtrului de motorina,mecanicul a umplut cu motorina cartusul in care intra elementul filtrant,si dupa aceea a insurubat capacul.E neaparat sa fie umplut astfel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti membru destul de vechi deci nu-mi pot explica cum de faci un topic nou INUTIL. Citeste aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu e corect. Corect e sau sa umpli elementul la cheie (pui contactul de 5-7 ori, astepti 10s), sau cu pompa cu vacuum. Asa te asiguri ca nu intra impuritati in zona curata a filtrului.

Am mai scris - este imperativ sa fie curata zona. Motorina pusa din sticla nu stiu cat de curata e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stefan, e mai usor asa, pentru ca mecanicii de moda veche asa au fost invatati, si metoda nu da rateuri. Daca dai cheie automat, s-ar putea sa nu amorseze pompa si sa apara probleme, daca e plin cu motorina e mai bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu, de aia zic ca nu e corect. La motorul de U650 unde au facut ei "scoala" tolerantele sunt atat de mari incat incaseaza praf fara probleme (si daca se zgarie nu pateste nimic - oricum curge ca din stropitoare). La PD insa, presiunile de injectie sunt de 2000+ bari (fata de 180-200bari la U650). De aici "nepotrivirea"...

Mai stiu ca multi "mecanici" nu citesc manualul - unde scrie clar ca demontarea oricarei componente a circ de alimentare presupune curatarea riguroasa a elementului de demontat si a zonelor apropiate.

Nu o spun cu rautate... daca va pasa de masini, ganditi-va. Ca nea gica nu o face - intai pt ca doare, si dupa aceea pt ca daca apar probleme, tot pe el il vizitati. Si in final, pt ca curatenia dureaza mult... mult mai mult decat operatia propriu-zisa (de ex eu am curatat filtrul vreo 8-10 min, si am inlocuit cartusul in 3-4).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

vreau sa inlocuiesc filtrul de motorina Ufi am inteles faza cu montatul dupa vreau sa folosesc pompa vacum la ce furtun trebuie atasata ne poate lamuri cineva cu o poza exemplificata ms anticipat . as dori sa il schimb eu mecanicul meu e cam grabit el nu foloseste pompa vacum el il pune in locul celui vechi si ii da 3 contacte....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vad absolut nicio problema la umplerea manuala a recipientului cartusului filtrant prin metoda clasica, cu bidonul. Motorina nu are cum sa treaca de filtru fara a fi filtrata.

Daca ai filtru cu stut de extragere a apei, ar trebui sa folosesti o pompita de vacuum sa scoti cel putin 0,1 l de motorina pe acolo, inainte de a demonta capacul filtrului.

Eu n-am, asa ca fac in felul urmator:

- desfac capacul

- pun capacul cu conductele intr-o punguta de plastic foarte curata (nefolosita) pentru a nu se contamina partea centrala, care ajunge la p. tandem

- scot cartusul filtrant vechi

- desfac cele 3 suruburi de la recipientul filtrului si-l scot, dupa care vars motorina ramasa intr-un recipient. Aici poti goli recipientul si cu o pompita de vacuum, dar eu prefer asa pentru a vedea eventualele impuritati metalice. La PD nu mi-as face griji, e mai usor cu pompita

- sterg interiorul recipientului cu niste servetele de hartie de unica folosinta

- pun totul la loc

- inlocuiesc garnitrura de la cap dar nu inainte de a o umezi in motorina

- prind cartusul filtrant nou de capac, dupa care il introduc cam 75% in recipient

- adaug motorina din bidon avand grija sa nu pun prea multa, sa se verse cand imping filtrul in jos, in pozitie finala

- pun capacul cu foarte mare grija, pentru a nu ciupi garnitura

- strang suruburile capacului in cruce, la fel ca la roti

- pun de cateva ori contactul pentru amorsare mai buna. La CR-ul meu e musai sa folosesc VCDS-ul, nu merge cu contactul

 

E foarte usor, nu-ti face griji. Daca o faci tu, cu grija, o faci mai bine decat orice mecanic grabit si nepasator

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu credeam ca dupa inlocuirea filtrului vechi cu cel nou se scoate un furtun pentru a se trage motorina prin filtru astfel incat sa se elimine aerul din el ......ma intreb care furtun din cele 4 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAi simplu si eficient: in capac exista un surub pentru aerisire, se deface surubul dupa ce ai facut operatiunile de mai sus si pui contactul de cateva ori pana nu mai iese aer pe acea gaura. Pui surubul la loc si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu la toate exista surubul in capac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pui motorina curata ,pui capacul la cartusul filtrant dai la cheie si gata masina se autoaeriseste singura .

faci cum scrie in topicul schimbare filtru de motorina eu tot ufi filtru am si ca sa fie cel mai bine scoti furtunele cu grija de pe filtru (le notezi pozitia ca sa le poti monta la loc) desfaci cartusul din suruburi si apoi cureti totul intr-un lighenus mic asta e tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e deloc recomandat sa desfaci furtunele de pe capacul filtrului. In timp se slabesc colierele, se crapa capetele furtunelor ,etc

Se desface capacul, se pune intr-o carpa curata sa nu curga motorina / sa stea curat, si se opereaza elementul. La final se face aerisirea cu punerea contactului sau cu VCDS. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut de acord cu Andrei. Aerisirea se face automat pe returul către rezervor când acționează pompa.

Sent from my S500 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost de fata la toate schimburile de filtre. Nu mi-a pus mecanicul nimic(motorina) in recipientul filtrului, doar a scos filtrul vechi, a tras toata motorina de acolo, a sters bine cu un servetel curat pana nu a mai ramas nimic in recipient, schimbat cartusul filtrant, dupa care a pus contactul de doua ori,cheie... si masina a pornit fara niciun efort

De acord cu andrei_221 100%

Modificat de blue_eyed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este obligatoriu sa pui, nici nu scrie în procedură asta, însă așa se umple mai repede recipientul.

Sent from my S500 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!