Jump to content

Incalzire suplimentara (webasto, sirocol) - probleme


misu tdi
 Share

Postare recomandată

Buna seara!

Stie cineva unde pot reseta un eber pe aer la un T4 Caravelle din 97 ?Am avut bujia arsa ,dar pana am schimbat-o am incercat sa-l pornesc de mai multe ori si cred ca s-a blocat(a intrat in safe-mode).La TESS Sibiu nu au tester pentru d-astea asa vechi,la fel si la PBN.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Daca ai drum prin bucuresti pot incerca eu sa te ajut. Tot din cauza blocarii si a faptului ca nu am gasit nici la midocar nici la thermoport pe nimeni sa ii dea de cap am fost si eu nevoit sa imi iau un cablu de diagnoza pentru eber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, sunt nou pe acest site si am si eu un Sharan din 2002 dar nu functioneaza sirocolul, am fost cu el la curatat, degresat totul e k la carte dar cica senzorul de temperatura este defect, ma poate ajuta cineva cu detalii sau cu schita? E sirocol automat si nu stiu nici cum se porneste, autoturismul e Sharan Family si climatronic. Astept cu nerabdare idei si sfaturi.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Am un Passat din 2007 1.9TDI 105CP si are montat webasto/incalzire de stationare si a aparut o problema. Odata am inteles ca functioneaza sub 4 grade, dar recent am fost in service pentru schimb ulei etc, si acolo mi-au zis ca este defect, dar interesant a fost ca dupa ce lau pus pe VAG sau cum se numeste sistemul prin care verifica starea masinii dupa cateva minute a pornit incalzirea. Ei au zis ca trebuie schimbat acel webasto si ca ajung undeva la 2000 RON cu schimb. In acel moment am zis ca daca functioneaza dc trebuie sa schimbam. au zis ca ceva bujie este defect si ca trebuie schimabt cu totul nu doar bujia. Dupa ce am plecat de la service pana ieri a functionat incalzirea cand am dat drumul de la telecomanda sau daca era programat. Acuma nu mai merge. Din carte am inteles ca daca clipeste rapid 2 secunde in verde ledul de la telecomanda inseamna ca comanda pentru pornire nu a fost receptioanta, dar nu porneste nici cand il programez. Nici la incalzire si nici la racire nu actioneaza.

Ma puteti ajuta din ce motiv nu merge si eventual care ar fi solutia si daca dintre voi cineva imi poate repara?

Multumesc,

Robert

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, multi habar nu au cum functioneaza acele sisteme. Zilele trecute am fost si eu la un meserias si el mi-a curatat aparatul si a lipit firele si acum functioneaza. Uitate pe net dupa firma Tahogbal din Zalau si suna la firma respectiva. Ei cu asa ceva se ocupa. Sper sa ai noroc. O zii buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut stie cineva la t5 unde este pozitionat senzorul de 5 grade pentru incalzirea auxiliara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, mi-am desfacut si eu sirocou de la masina pt ca nu mai mergea... aveam apa in el de cand am spalat in masina si am vazut ca era si siguranta arsa la acel releu. cand am desfacut sirocoul am vrut sa inatresc contactele de pe acea placuta si am vazut ca rezistenta era rupta. Daca poate sa ma ajute cineva cu vreo schema electrica a unui siroco de pe un t4 din 1993 sau apropiat de acest an. sau daca aveti vreo poza in caz ca ati desfacut vreun sirocoo asemanator si se vede rezistenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre ce rezistenta vb ?? din cate stiu placa electronica e bagata in ceva plastic polimer nu ajungi usor la placa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine placa era direct pusa in sirocou , langa motorasu de la ventilator. In ea intrau firele care veneau de la baterie, si celelalte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, mi-am desfacut si eu sirocou de la masina pt ca nu mai mergea... aveam apa in el de cand am spalat in masina si am vazut ca era si siguranta arsa la acel releu. cand am desfacut sirocoul am vrut sa inatresc contactele de pe acea placuta si am vazut ca rezistenta era rupta. Daca poate sa ma ajute cineva cu vreo schema electrica a unui siroco de pe un t4 din 1993 sau apropiat de acest an. sau daca aveti vreo poza in caz ca ati desfacut vreun sirocoo asemanator si se vede rezistenta.

cel mai simplu te bagi sub masina si ai sa vezi o etichta cu model ,tip si alte caracteristici,dupa ceea ai la dispozitie google si ai sa gasesti tot ce vrei despre sirocou.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal cum montez si eu o aeroterma pt locurile din spate unde se leaga in bord instalatia electrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai simplu un T pe furtunele de tur si retur iar electricul un simplu buton cu 2-3 trepte ( rezistenta ceramica ) original sunt langa comanda principala de caldura frig

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reparatii si diagnoza Eberspacher Hidronic in Bucuresti. Detalii pe privat - risc blocare cont.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am instalat pe Vw T5 Multivan din 2005 cu climatronic, un kit de upgrade cu telecomanda T91 pentru sistemul Webasto Thermo Top C montat din fabrica. Aparent functioneaza, porneste din telecomanda, activeaza si climatronicul dar nu baga decat aer rece chiar si dupa 20 de minute de functionare. O alta problema e ca indiferent de pozitia selectata pentru distributia jetului de aer (de obicei il las pe parbriz), sufla aerul prin toate gurile de ventilatie, cu un debit destul de scazut. Stie cineva daca ar fi trebuit facuta o recodare cu VAG COM? Daca da, ce anume trebuie modificat?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as testa mai intai pompa electrica de recirculare - furtunele de apa spre unitatea de climatizare se incalzesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am mai facut cateva probe. Webasto porneste si functioneaza arzatorul cam 50 de secunde (in acest timp nu scoate fum vizibil ci se observa doar aburul specific generat de diferenta de temperatura ca la orice evacuare). Dupa acest timp, arzatorul nu mai functioneaza si merge doar aeroterma masinii care introduce evident aer rece. Kit-ul de upgrade este setat pe modul incalzire stationara si nu pe ventilatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ""69er"". Pot sa te intreb de unde ai achizitionat Kit-ul de upgrade cu telecmanda si cat a costat?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara! am si eu o problema cu esperbacherul meu.. vineri au fost -20 de grade si cand am dat sa-l pornesc, porneste aeroterma aia si baga motorina ca se aude cum pacaieste usor dar nu ia flacara.. si nici fum nu scoate. ce poate fi?oare e bujia de vina? :D

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. As avea si eu nevoie de o parere doua. Am un Caravelle din 98 cu sirocou D3WZ. La schimbarea termostatului am dat jos curatat si verificat separat fiecare componenta(pompa electrica apa, pompa dozatoare, schimbat bujia din sirocou) dar acum cu scadarea temperaturilor acesta tot nu porneste. Am strapat firele de la senzorul de temperatura tot nimic, siguranta buna, curent vine pentru fiecare componenta dar totusi din nu stiu ce cauza instalatia de incalzire nu porneste deloc.

ARE CINEVA VREO IDEE, SAU A MAI PATIT CINEVA. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daa.. pornea acu vreo cateva zile, insa azi cand am incercat sa o pornesc si nu face nimic..

cu o pot proba daca mere?:D

sa probez cu un bec daca ajunge curent la firele care sunt conectate la ea?:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As face si eu niste precizari legate de D3WZ, poate sunt niste nelamuriri in posturile de mai sus.

1.Pompa electrica de apa, cum scria cineva mai sus, e pe sub radiatorul masinii si nu are nici un fel de legatura cu functionarea arzatorului. In sensul ca el functioneaza fara sa stie de acea pompa daca merge sau nu.

2.Are in el 2 termostate identice (unul cu fire albastre, altul cu fire rosii, si sunt 2 pentru siguranta, ca sunt foarte importante) ca sa poata opri arzatorul daca apa s-a incalzit in el la vreo 60 de grade (nu sunt sigur de valoarea de 60 gr.).

3.Pompa de motorina arata ca o valva cilindrica cu diametrul de vreo 4cm si lunga de vreo 5cm, are 2 papuci pentru alimentare si e situata sub masina, in stanga rezervorului masinii, cam sub sofer (deci nu in arzator). Ea lucreaza in impulsuri, se aude ca un releu tacanind atunci cand baga cate o portie de motorina. In functie de frecventa acestor tacaneli (care se aud si din masina daca e liniste) stii daca arzatorul merge la capacitatea maxima sau pe jumatate. Si mare atentie daca umblati la ea pentru masuratori electrice, etc, pompa asta nu are nici un fir la masa masinii, unul e la (+) si altul variaza, asa ca puteti face scurt circuit usor daca atingeti caroseria, si electronica din Sirocol nu va iarta.

4.Senzorul de temperatura exterioara este intr-adevar in dreapta, sub bara, care se poate scurt-circuita (eu am tras un buton in bord in locul lui ca sa pot porni Sirocolul la orice temperatura exterioara). Si firele acestui senzor vin la o mufa din aripa stanga, langa acumulatorul masinii. E o mufa ovala, cu 2 fire. Asadar puteti face direct la aceasta mufa diversele legaturi catre senzor.

5.Furtunul de motorina al arzatorului trebuie sa fie amorsat, adica sa aiba motorina in el. Pompa aceea in impulsuri nu apuca sa umple furtunul cu motorina inainte de a intra Sirocolul in protectie (dupa un numar de incercari de pornire nereusite). Eu am pus un surub (sau alt dop) la acel furtun atunci cand am desfacut Sirocolul ca motorina sa nu se retraga in rezervor pe timpul reparatiei.

6.Nu uitati ca protocolul de pornire e destul de lung, in primele 30 de secunde, sau chiar mai mult, el nu face nimic, nici nu sufla aer pe esapament, nici nu tacane pompa, nimic. Asa ca aveti rabdare sa-si faca testele lui de ponire inainte de a-l declara defect.

7.Proba de functionare trebuie facuta doar cu motorul pornit. Printre firele care intra in Sirocol este si unul de la D+ al alternatorului ca sa stie daca chiar merge motorul. Asadar daca puneti doar contactul fara sa fi pornit efectiv motorul, Sirocolul nu porneste.

8.Contactul senzorului de temperatura (sau al oricarui buton cu care l-ati inlocuit) trebuie facut inainte de pornirea motorului/Sirocolului. Daca ati pornit motorul si abia apoi se inchide contactul senzorului de temperatura, Sirocolul nu va porni deloc.

9.Mufa externa a arzatorului are 9 pini (parca) si exista scheme pe net din care aflati ce face fiecare fir, ca sa faceti diverse teste, diagnoze, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!