Jump to content

Imbunatatire faruri, stopuri, proiectoare


SORAN
 Share

Postare recomandată

La relanti nu incarca alternatorul? :icon_thumright: Cum ati ajuns la concluzia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SORAN

    37

  • ShMan

    10

  • SAMSON

    7

  • cavrom44

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am citit pe undeva informatia asta si ceva sfaturi ca nu e bine sa pornesti foarte multi consumatori daca stai cu masina mult timp la relanti pentru ca e posibil sa consumi bateria. Probabil ca incarca, dar la 700 RPM nu cred ca incarca destul pentru un consum mare. Altfel nu-mi explic scaderea intensitatii luminii farurilor si a iluminarii interioare cand invarti de volan pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El incarca in functie de consum. Sistemul electronic regleaza curentul in excitatia alternatorului si acesta opune o rezistenta mai mare cu cat incarcarea este mai mare in circuit. La relanti ce depaseste capacitatea alternatorului la turatia respectiva este preluat de baterie. In functie de consumul din instalatie fluxul de curent este spre baterie sau dinspre baterie, iar producatorul a calculat instalatia pentru conditii normale de functionare, cat mai la limita pentru ca se estimeaza ca nu se sta pe loc de foarte multe ori cand invarti de volan. Curentul cauta rezistenta cea mai mica, si daca la statul pe loc motorul de la pompa de servo trebuie sa depuna mai mult efort va consuma si mai mult si curentul "va merge" in principal spre acel motor, de aceea scad farurile in intensitate. Mai intervine si sectiunea cablurilor din instalatie etc - cam asta ar fi in mare o explicatie simpla, insa de incarcat incarca la relanti alternatorul, ca altfel daca ai sta cu faruri cu muzica si cu dezaburitorul aprinse, ai solicita bateria pana la epuizare intr-o perioada scurta de timp.

@darkool21: Acum am vazut ce ai scris! Astept cu interes ca sa studiez problema!

Modificat de SORAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Darkool si-a tinut promisiunea si mi-a dat acum ceva timp stopul necesar pentru incercari insa nu am avut eu inca timp sa ma si apuc de treaba. Pe hartie, mai bine zis in CAD este gata proiectul, trebuie doar sa il realizez.

Vreau sa realizez si pentru cealalta masina a mea cu care ma mai duc pe drumuri mai off road niste faruri LED foarte puternice care sa le tin aprinse doar unde nu deranjez pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@soran

chiar ma intrebam daca ai reusit sa faci ceva cu stopul, astept cu interes sa vad ce-ti iese! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Si sa vezi pe urma ce urme raman de la apa dura care nu e stearsa ci se usuca de la sine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tine, nu ştiu cum naiba la unul din stopurile (exterioare, de pe aripă) s-a adunat apă din condens si praful

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am inceput concret modificarea stopurilor originale de Ibiza si adaptarea tehnologiei LED la ele. Voi folosi cele mai performante LED-uri adaptate acestei situatii care sunt disponibile la ora actuala si surse in comutatie pentru alimentarea acestora in siguranta. Pe masura ce inaintez voi reveni cu poze, momentan lucrez inca la modificari de natura mecanica a stopului si a prinderilor si etansarilor pentru noul sistem mult mai sensibil la apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Intre timp au aparut alte prioritati si cheltuieli asa ca am mai amanat proiectul initial si m-am orientat catre o solutie mult mai usor de implementat. Astfel am montat doua becuri pentru pozitie / frana tip P21/5W, culoare rosu echipate cu LED-uri SMD multichip, doua becuri albe pentru semnal, a caror lumina prin disperoarele galbene arata mai interesant fata de niste becuri similare LED de culoare galbena si am mai montat un bec rosu foarte puternic, tot LED pentru stopul de ceata. In acest moment am toate luminile din spate LED si pot lasa pozitiile aprinse fara sa imi fac probleme pentru baterie.

Semnalele se vad extraordinar si se aprind brusc fara latenta, exact ca la masinile echipate din fabrica cu asa ceva; aceeasi situatie si la stopurile de frana!

post-5125-0-68597500-1297606990_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata foarte bine stopul de pozitie de pe aripa. Nu e mult mai puternic decat becul oem? In stopul rosu de pe haion ai folosit becuri de pozitie normale?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In lampa de pozitie de pe hayon este un led de 10mm cu 4 chip-uri (constructie proprie), care lumineaza predominant spre spate, in oglinda stopului lumina provine doar din reflexiile din dispersor. Becul de pe aripa este mai puternic sunt mai multe led-uri insa noaptea efectul nu este foarte pronuntat (diferentele). In poza este ziua pe lumina am inchis diafragma si am incercat sa fac o poza in asa fel incat sa se inteleaga ceva :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesant o poza noaptea, ca sa imi dau seama de diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare , farurile duble sunt plug and play pe ibiza mea care a venit cu faruri simple(H4)? sau trebuie sa mai adaptez ceva , am gasit o pereche de faruri duble si stiam ca lumineaza ceva mai bine si de asta va intreb ,stiu ca am mai intrebat candva pe forum , dar nu m-am lamurit complet. multumesc anticipat.

Modificat de blacka
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie schimbate si cablajele sau adaptate cumva, tu ai un singur bec H4, in farul nou ai un bec H7 si unul H1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a mai facut cineva asta , se poate face?sau poti fii mai explicit?scuze ca insist dar m-ai facut curios acum :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

pe ibiza din 2005. daca vreau sa-mi pun xenoane ce fel de kit imi trebuie? H4 sau H7? bixenoane?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am dezvoltat o sursa integrata pentru led-urile din proiectoare si s-a integrat totul pe o placuta de diametrul radiatorului care a fost conceput initial.

Salut! Am citit intreg topicul si pare interesant ce ai reusit sa faci tu. Spune-mi, te rog, ai rezolvat cu unghiul luminii pe timp de ceata? Ajuta led-urile in conditiile de vizibilitate redusa din cauza cetii? (Eu stiam ca lumina alba nu e chiar indicata in astfel de conditii, d-asta intreb...). Montajul in proiector cum l-ai facut (s-a decupat ceva ca sa incapa intreg sistemul dezvoltat de tine sau intra direct, fara alte modificari) ? Care este fiabilitatea acestor led-uri, tinand cont de utilizarea lor doar pentru proiectoare si nu pe post de drl-uri?

Merci anticipat pentru lamuriri!

Stima,

LD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!